[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:34

listiglistje

LynnS_ schreef:
Johnnydepony schreef:
Heb je die zwarte Wynton gezien op sh? Vind ik geen gek dier voor dat geld.

Welke precies?

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... e-guy.aspx

x-ray 100% goed, maar klinisch een bemerking: weke stand achter (met name 1 been)

Persoonlijk zou ik de gok durven wagen, paard is gunstig geprijsd en kan de verzekering in....
voor hetzelfde geld loopt hij jaren goed en draait ie leuk mee in de subtop :) zo niet overdragen aan de verzekering.
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 02-12-12 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Johnnydepony

Ohh verrek, dat was die wat week gekoot was. Zat even snel naar dressuurpaarden te neuzen in jouw prijsklasse.

Johnnydepony

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:35

Ahh LL was sneller :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:35

Johnnydepony schreef:
Ohh verrek, dat was die wat week gekoot was. Zat even snel naar dressuurpaarden te neuzen in jouw prijsklasse.

dat zijn de consessies :D ;)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:36

wellicht is het een optie om een kleine investering te doen in een paard waarvan je over 2 of 3 jaar tegen (hopelijk :D ) meerprijs afscheid kunt nemen. Dan heb je na die tijd wellicht financieel meer ruimte?
Ik verzin maar iets.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:37

Ja zeker :j tja is een afweging die je moetmaken. Ik hoef geen subtop te rijden dus ik ga voor braaf en gezond.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:37

listiglistje schreef:
Johnnydepony schreef:

Dat paard was niet symmetrisch weekgekoot, maar slechts aan 1 zijde (vertelt de verkoopster zelf, zie eerder dit topic)
En dan is het wel een hele concessie hoor... tenminste, als je bij een beetje belasting niet continue een fysio en een osteo op je erf wilt ontvangen :D

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:38

Sjoert schreef:
wellicht is het een optie om een kleine investering te doen in een paard waarvan je over 2 of 3 jaar tegen (hopelijk :D ) meerprijs afscheid kunt nemen. Dan heb je na die tijd wellicht financieel meer ruimte?
Ik verzin maar iets.

Dat wordt een probleem vrees ik :P .
Paarden die bij ons komen te staan, gaan niet meer weg...
Het is wel een goed idee, maar dan ga ik van mn hart een steen moeten maken..

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:40

listiglistje schreef:
Johnnydepony schreef:

Hm, dat risico zou ik dan toch zo snel niet durven nemen...
Lijkt me voor het paard ook niet optimaal om dan in de zwaardere dressuur te gaan meedraaien? (Algemeen gesproken)
Het heeft niet meteen haast, maar mocht ik op een goed en betaalbaar paardje vallen :) ..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:41

Of een projectje, een verwende 3/4 of 5 jarige waar ze niet meer op durven :+ als je kan sturen, moet dat geen probleem zijn :P

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:42

listiglistje schreef:
Of een projectje, een verwende 3/4 of 5 jarige waar ze niet meer op durven :+ als je kan sturen, moet dat geen probleem zijn :P

Dat was waar ik op doelde. :)

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:43

listiglistje schreef:
Johnnydepony schreef:

Even terug komen op je verzekering verhaal. Als ik mijn paarden ( die heb ik verzekerd) in de verzekering wil hebben dan komen ze toch echt langs om het chipnummer te controleren en het paard te controleren.
Als hij dus ziet dat hij weekgekoot is en de agent vind dit een verhoogd risico dan zullen ze dit óf uitsluiten of de premie verhogen. Gelukkig hier niet aan de hand gehad, maar ik heb het wel gevraagd hoe dat ik zijn gang gaat mocht er dus iets klinisch aan mankeren ( zeer afwijkende hoefstanden zoals dat week gekote, of iets anders [b]zichbaars[/b]bemerkelijks buiten het rontgengedeelte)
Hiervoor hoef ik dus géén klinisch rapport aan te leveren maar de adviseur zelf komt langs, en geloof me, die agent die ik hem is heel kritisch op dit soort afwijkingen.
Ik zit/zat ( tot 1-1-2013) bij E.fO
Laatst bijgewerkt door Ramzi op 02-12-12 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:46

Ik heb vaak genoeg foto's opgestuurd en paarden zijn gewoon opgenomen in de verzekering, met OCD zelfs tot zijn knieën :D

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:52

Bedankt voor de reacties iedereen :).
Ik heb duidelijk heel wat in overweging te nemen... Mochten jullie alsnog iets interessants weten te staan ;) ...

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:56

@listiglistje Ahhhhh zoooo :)* Ik dacht al hoe krijg je zo'n paard anders in de verzekering.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:00

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:01

bij ons komen alle paarden ook de verzekering in ze komen ons niet meer controleren zijn vaste klant hihi.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:14

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:18

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:57

Vind het ook een knap dier!
Snap alleen niet de reden dat ze dat paard zo diep aan de touwtjes laten lopen,lijkt net of ze rechtsom de achterhand naar binnen drukt.
Is niet mijn manier van longeren met zo`n jong dier.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 01:07

Even een update van mijn kant
Vanessa( Hemmingway x Schalkhaar) staat inmiddels al weer 3,5 week op stal en ik ben superblij met haar! Eindelijk weer een paard dat naar me toe komt in het land, waar ik op kan stappen (dat moet ik alleen nog goed leren te vertrouwen) zonder dat ik bang ben dat ze fratsen uithaalt en waar ik gewoon ongecompliceerd mee kan rijden.Zeker geen doetje. Ze hoeft op stal alleen maar boos te kijken naar de buren en die kijken al de andere kant op :D en in de groep al bijna op de 1e plaats. := Eigenlijk ongelofelijk dat je bij 1 paard gaat kijken en dat dat haar dan ook meteen is.Natuurlijk hielp het wel mee dat ik na de 1e x kijken er achter kwam dat ze van de dochter een vriendinnetje uit Amsterdam van 37!! jaar geleden was. Vorige week mijn eerste les gehad en zelfs mijn zeer kritische instructeur was best positief over haar. Ben blij dat ik nu eens naar mijn man geluisterd heb...... _/-\o_

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 01:14

leuk zeg!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 02:16

LynnS_ schreef:
Sjoert schreef:
Ik verzin maar iets.

Dat wordt een probleem vrees ik :P .
Paarden die bij ons komen te staan, gaan niet meer weg...
Het is wel een goed idee, maar dan ga ik van mn hart een steen moeten maken..

Als je je er van tevoren op instelt dat het paard niet voor eeuwig blijft, dan zal het waarschijnlijk nog iets meevallen. En bevalt 'ie te goed, dan kan 'ie altijd blijven. :)
Een 'tussenproject' over een tijdje leuk verkopen is wel een idee als je per se een paard met potentie voor het hogere werk wil hebben en je daar nu geen budget voor hebt.

Afbeelding

Dit is mijn project. Niet gezocht, maar werd mij aangeboden, dus een beetje per ongeluk tegenaan gelopen. Die blijft nog wel een heel poosje bij mij, maar ik denk niet tot hij van ouderdom sterft... Mijn vosjes (moeder en zoon) zijn gekocht en gefokt om hun hele leven bij mij te blijven, dus die sterven wel bij mij, wanneer dat ook zal zijn. Hopelijk pas over een paar decennia. Maar het is niet zo dat Sam er ook maar iets minder om is of wordt behandeld. Als ik gericht een paard had gezocht, dan was ik niet uitgekomen bij dit bloed, model of geslacht. Hoogbenig Duits poppetje in plaats van een wat klassieke KWPN'er. Maar hij bevalt me erg goed en het brengt wat variatie in de wei. }:0 Misschien maar goed dat het op deze manier gebeurde, want ik val altijd op ietswat rare paarden (of eigenlijk nog meer pony's) met idiote trekjes i.p.v. op het mooie, grote, commerciele, goed opgevoede paard.

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 02:44

Gaaaaf Lorette!
Ik heb zojuist een aankoop gedaan, het is de palomino geworden. Komende maand wordt hij ontmand en in januari komt hij bij ons op stal!