Bokt en Antoine De Bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:04

Citaat:
Sjuim; kan me wel voorstellen dat je niet 'zomaar' iemand op Ozep zet... zo zal ik niet gauw iemand op 'Colinda' zetten... maar met een beetje kennis, kun je, na iemand een tijdje gezien te hebben met rijden, aardig inschatten of je dit wel of niet aandurft, lijkt me....

En daar doelde ik dus ook op in het 1e bericht van me op de vorige bladzijde.

Van sommige weet ik hoe en op wat voor manier ze rijden.
Van andere weet ik nog steeds niks.

Dus voor mij is niet het aantal posts waarin ik iemand op aankijk.
Maar natuurlijk weet je van een bokker die er langer is meer.
Dan weet je ook waar ze hun ervaringen vandaan hebben.
En zoals gezegd niet alles uit een boekje oplepelen.
Ik zeg niet dat dat nu zo is hoor Lachen

Dus ik geef eerlijk toe dat gebruikers die al wat meer gepost hebben, dat ik die soms anders aan ga kijken.
Soms in het voordeel, soms in het nadeel.
Jullie niet dan?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:07

Pipo schreef:
Veel mensen tutten en frutten met hun paarden, en gaan vervolgens een jong dier zadelmak maken. Dit lukt dat niet, en dan kunnen ze naar de profs, en daar wordt ik weleens goed zat van. Dus bokkers met wenen gaan vergelijken.................................... Verward

Hmm, die mislukkingen ken ik jammer genoeg ook ja, jonge paarden die nog niet eens fatsoenlijk aan een longeerlijn kunnen lopen, de eigenaren volkomen omver trekken bijvoorbeeld, en om zo'n dier dan te moeten corrigeren is bepaald geen pretje, zo'n dier heeft al geleerd dat hij zijn zin door kan drijven.

Maar Pipo, dat geldt toch niet voor alle Bokkers mag ik hopen? Zo lang kom ik hier nog niet, maar ik ben toch ook deskundige mensen tegen gekomen (gelukkig )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:09

Tuurlijk geldt niet voor iedere bokker!!, dat is generaliseren!

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:12

Hmmm heb het idee dat ik erg slecht moet zijn in jullie ogen, heb alleen maar manege-ervaring en een half jaartje bijrijdpaard... Ik probeer zoveel mogelijk bij te leren en sommige dingen weet ik idd in de theorie beter dan in de praktijk. Maar mag ik dan mijn theoriekennis niet hier neerzetten, omdat ik nog niet op dat niveau rijd? Heb allang ervaren dat de theorie een heel stuk makkelijker is dan de praktijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:12

Er zijn allerlei bokkers, met en zonder ervaring, met en zonder verstand, met en zonder een uitgebreid paardencv enzovoort. Ieder zijn eigen.

(a.s. dinsdag komt er een bokker op mijn paard zitten, spannend he?)

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:16

Pipo"]
Veel mensen tutten en frutten met hun paarden, en gaan vervolgens een jong dier zadelmak maken. Dit lukt dat niet, en dan kunnen ze naar de profs, en daar wordt ik weleens goed zat van.
[/quote]

waar de "profs" weer geld aan verdienen Cool god zegen die mensen pip anders blijft me boterham zo leeg Tong uitsteken

[quote="Aella schreef:
Nou neem ik Tineke Bartels overigens ook niet echt serieus als ze beweert al jaren pijn aan haar schouders en bovenarmen te hebben van het paardrijden

Gaaaap nee wie neem je dan wel serieus? ben razend benieuwd Verward Sinterklaas misschien? is een meester in schimmels mak maken hij leert ze zelfs over daken lopen!!! Gaaaap

Aella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:17

Ahaaa ... Omdat jij in jouw omgeving vooral in aanraking komt met trutprutsers ga je er maar van uit dat niemand het goed kan toepassen. Ik vind dat je daarmee de verstandige mensen hier die op verantwoorde wijze doelgericht consequent trutten en daarmee goede resultaten behalen ernstig tekort doet.

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:18

runningkawa schreef:
Maar natuurlijk weet je van een bokker die er langer is meer.
Dan weet je ook waar ze hun ervaringen vandaan hebben.
En zoals gezegd niet alles uit een boekje oplepelen.
Ik zeg niet dat dat nu zo is hoor Lachen

Dus ik geef eerlijk toe dat gebruikers die al wat meer gepost hebben, dat ik die soms anders aan ga kijken.
Soms in het voordeel, soms in het nadeel.
Jullie niet dan?

haha... dus als ik de 'juiste' berichten plaats, op het 'juiste' moment en in de 'juiste' hoeveelheid, mét goed onderlegde theorie, wordt ik 'serieus' genomen... Scheve mond

nee... zo denk ik er dus niet over... ik ben al eerder tot de conclusie gekomen dat sommige mensen érg goed kunnen praten... en hebben waarschijnlijk ook een goeie 'job' waar dit goed tot hun recht komt... maar we hebben het hier over paardrijden Haha! en niet over 'hoe val ik in de smaak bij medebokkers'....

Ook al zou ik persoonlijk veel v. iemand weten & over ervaringen e.d. ... het blijft dan nog een 'gevoel' & 'mening' die die persoon met je deelt, en wil nog niet zeggen dat dit het juiste is... of juist erger; het kan ook sterk tegenvallen... Sigaar
dus zeg ik ; laat maar zien

dr_jacksel; imo kan dus juist iemand die 'niet op niveau' rijdt, juist dus iemand zijn met 'gevoel voor paardrijden' ...
maakt dus niks uit....

Lovely; ja... spannend... je komt er pas achter als je het ziet, toch?!

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:25

Colinda schreef:

Waar kom je achter als je wat ziet? Nu volg ik je niet helemaal meer. Mijn paard hoeft zich niet te bewijzen, ik heb alle vertrouwen in hem. De ruiter in kwestie hoeft ook niks te bewijzen voor mij hoor, dat is de opzet namelijk helemaal niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-03 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Aella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:27

Wouter24 schreef:
wie neem je dan wel serieus? ben razend benieuwd Verward Sinterklaas misschien? is een meester in schimmels mak maken hij leert ze zelfs over daken lopen!!! Gaaaap

Wouter, om te beginnen neem ik jouw suggestieve vraag niet serieus.
Als jullie echt niets zinnigs of inhoudelijks meer te melden hebben dan ga ik weer...

Groetjes aan Jantien!

(waar zit de deregistreer knop?)
Laatst bijgewerkt door Aella op 01-02-03 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:30

dr_jacksel schreef:
Hmmm heb het idee dat ik erg slecht moet zijn in jullie ogen, heb alleen maar manege-ervaring en een half jaartje bijrijdpaard... Ik probeer zoveel mogelijk bij te leren en sommige dingen weet ik idd in de theorie beter dan in de praktijk. Maar mag ik dan mijn theoriekennis niet hier neerzetten, omdat ik nog niet op dat niveau rijd? Heb allang ervaren dat de theorie een heel stuk makkelijker is dan de praktijk...

Nee hoor Jacksel, blijf alsjeblieft je mening geven! Het verschil is denk ik dat jij eerlijk bent over het wel of niet hebben van sommige soorten van ervaring, en anderen wellicht niet.

Ik heb nu zelf 25 jaar paarden (ja ja, zo oud ben ik al) en ik heb ook altijd veel paarden van andere mensen gereden. Ik ben met dressuur echter nooit verder gekomen dan M2, en het zou heel ongeloofwaardig overkomen wanneer ik een ZZ ruiter ging vertellen hoe hij moest rijden, maar ik heb de indruk dat dat af en toe wel gedaan wordt, en daar wordt ook op gereageerd.
Ik heb wel weer tientallen paarden zadelmak gemaakt, dus daar kan ik weer wel wat zinnigs over zeggen. Ik rij de dravers die mijn man traint altijd dressuurmatig om ze hun rug en achterbenen beter te laten gebruiken, ook daar kan ik dus wat zinnings over zeggen. Over springen weer helemaal niks.

Iedereen kan zinnige bijdragen leveren, mensen moeten alleen niet "boven hun niveau" gaan praten, pas dan word je niet meer serieus genomen!

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:37

Lovely"]
[quote="Colinda schreef:

Waar kom je achter als je wat ziet? Nu volg ik je niet helemaal meer. Mijn paard hoeft zich niet te bewijzen, ik heb alle vertrouwen in hem. De ruiter in kwestie hoeft ook niks te bewijzen voor mij hoor, dat is de opzet namelijk helemaal niet.
[/quote]

oh...ik dacht dus dat je dat bedoelde, met spannend... benieuwd hoe het zou gaan ofzo... waarschijnlijk verkeerd begrepen Knipoog
dus is er niks 'spannends' aan... ruiter & paard hoeven zich niet te bewijzen... wat bedoelde je dan met spannend? Verward

enneh... Aella; wouter komt dan waarschijnlijk ook wel, met een 'gezamenlijk rijden' , om het 'even' te onderbouwen met wat ie nu precies bedoelt met niet 'tutten' maar 'rijden' Knipoog

promptertje; ik ben ook geen Z-ruiter, maar waarom zou een Z-ruiter niet iets v. een ander kunnen leren dan... en waarom zou je, als 'niet Z-ruiter' er niks over mogen zeggen... mi grote onzin, want dat zou dan betekenen dat als je Z rijdt, je pas écht goed bent
Gevoel voor paardrijden begint al bij de B, toch?
en dus zowel iemand in de B, als in de Z...of zelfs GP, kan een paard in de vernieling rijden... (dacht ik zo....)

groetjes

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:37

pipo en wouter...........praten jullie ook zo tegen jullie klanten Verward

"door dat getrut en gefrut van jullie moet ik het weer opkanppen"

ik neem tenminste aan dat een prof betaald krijgt voor dat werk.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:41

Aella schreef:

Oh ga je weer onder je andere account verder?

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:42

Jos schreef:

EUh, duh. Maar dat neemt niet weg dat er heel veel risico's aanzitten die allemaal voorkomen hadden kunnen worden!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:45

Verward leg eens uit steef.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:50

Aan verwende paarden opknappen zit behoorlijk wat risico, dat had allemaal voorkomen kunnen worden als er vanaf het begin concequent mee gehandeld werd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:51

Jos schreef:

Nee, want gelukkig ben ik gestopt met dat soort werk, en zit ik nu voor mijn boterham in de auto of op kantoor!! Haha!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:53

tsja .......... als je het zo ziet steef, moet je ander werk zoeken.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:53

heel verstandig pipo Knipoog

Aella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:10

Kayla"]
[quote="Aella schreef:

Oh ga je weer onder je andere account verder?
[/quote]

Ik overweeg mijn identiteit te veilen voor het goeie Bokt-doel. Hoeveel bied je? Haha!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:24

Jos schreef:
tsja .......... als je het zo ziet steef, moet je ander werk zoeken.

Moet ik ander werk zoeken omdat ik zeg dat er veel risico aanzit? Het geeft een enorme kick als je zo'n bok goed krijgt, maar veel van die bokken krijg je nooit meer helemaal goed...... Eenmaal het spelletje ontdekt, dan krijg je het er heel moeilijk uit.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:48

veel oefenen steef
en de wijsheid komt met de jaren. Schijnheilig

oja.... en nog een tipje...
zeg nooit bok in het bijzijn van het paard.
je weet maar nooit of ze je verstaan

Aella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:52

Steef, als jij je paarden nou eens met jou over arbeidsvoorwaarden laat praten, hoef jij dat niet meer met je baas te doen over jouw arbeidsvoorwaarden Knipoog

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:53

Dit slaat toch allemaal nergens op???