Praat jij tegen je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flowq

Re: Praat jij tegen je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:52

heel vaak
maar dat komt ook omdat ik mijn emoties (van overleden vader) veel uit bij de paarden.
dus vaak zit ik gewoon in stal een heel verhaal te vertellen
hoe erg ik het vind dat ik geen vader meer heb

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:19

ben ik het helemaal mee eens, als je praat tegen je paard gaat je paard je niet alleen ruikend herkennen maar ook als je hara roept, merk ik ook bij mijn eigen paard! ik praat ook tegen mijn paard als zei iets eng vind!

Claire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:31

Ja, geen hele verhalen, maar wel om gerust te stellen of te belonen (maar om te ''straffen'', als ze andere paarden aanvalr bijvoorbeeld). Lachen

Joey_Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:36

Ik praat altijd, maar dan ook altijd tegen mijn paarden.
Meestal gewoon om ze te belonen of te straffen, maar soms komen er ook hele banketstaaf verhalen uit over wat ik heb meegemaakt of wat me dwars zit.
of ze nou weten wat ik precies zeg dat zou wel niet, maar het lucht iig lekker op haha Haha!

AnneKi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:13

Ik praat ook wel eens tegen mn paard, geen hele verhalen maar meer woordjes of korte zinnen..

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:15

Eevj schreef:
Ja eigenlijk praat ik wel tegen m'n paard. Maar meer onbewust. Niet dat ik hem hele verhalen vertel, en vertel wat ik die dag heb gedaan. Maar ik begroet hem bijvoorbeeld, zeg 'm gedag. Probeer met poetsen ook gewoon op een rustige manier wat tegen m te zeggen. Als de stout ik op een wat strengere manier toespreken. Echt verstaan wat je zegt zullen ze niet doen, maar de manier waarop iets gezegt wordt begrijpen ze wel denk ik. Als ik er op zit praat ik eigenlijk zeg maar niet. Alleen als die iets gedaan heeft wat ik echt super knap vind! Dan beloon ik m ook met 'm stem Lachen

Ja, dit geld ook voor mij. Ik reageer niet op iets 'engs' dat er aankomt bijv. Maar mijn pony kan nogal druk zijn en praten werkt dan zeker! Dit is dan ook meer bedoeld als geruststelling. Ik let tijdens het praten tegen de pony wel op de toon die ik gebruik; doet ie iets fout; strengere toon. Gewoon gezellig 'babbeltje Vork ' dan neutralere toon.

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:29

Ik praat vaak tegen mn paard, om te belonen, te straffen of gerust te stellen. Maar ook om d'r te begroeten of gedag te zeggen Lachen Ook met het rijden, met overgangen, nieuwe dingen leren. Amira reageerd er echt op dat merk ik gewoon van als ik niks zeg. Vindt het wel heel lief eigenlijk Lachen

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:25

Zoals ik het lees klinkt het eigenlijk best logisch ja. Maar ik praat alleen als hij iets eng vind eigenlijk, wat dus juist niet mag? en ja, in het gangpad klets ik wat tegen hem aan en ik beloon hem met rijden of ik zeg boos nee.

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:58

ik praat wel altijd met mijn paard op stal.
maar tijdens het rijden ben ik zo geconcentreerd op het rijden,
dat ik dan niet praat.. Bloos

JordyMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:13

Christyj138 schreef:
heel vaak
maar dat komt ook omdat ik mijn emoties (van overleden vader) veel uit bij de paarden.
dus vaak zit ik gewoon in stal een heel verhaal te vertellen
hoe erg ik het vind dat ik geen vader meer heb

hier nog een inderdaad,
thuis praat ik er bijna niet over en met me paarden.. ohh heerlijk is dat gewoon.
zou ik niet zonder paarden kunnen al dat gestress thuis dan, want ja je moeder is ook alleen..

bammbamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:16

een paard vindt het ook wel fijn als je tegen hem praat
ook tijdens het rijden (beloning)
paard is toch een gezelschaps dier

coradv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:55

Ìk praat altijd tegen me paard, niet dat ik mijn levensverhalen ga vertellen maar wanneer ze het goed doet zeg ik het wanneer ze iets eng vind praat ik tegen haar om haar 'gerust te stellen' en wel vaker eigelijk heel vaak onbewust.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:01

hahah ik praat tegen alle paarden,, vaak als er een een hap beweging maakt,,, dan zeg "hee pas je op" en als ik op stal kom natuurlijk roep ik alvast gedag en gelukkig word er ook geantwoordt Lovers en tijdens het rijden natuurlijk

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:06

Hihi praat ook aaaaaltijd tegen men paardje Lachen
Maar was op een bepaald moment ermee gestopt Bloos was op ponykamp en mocht op men schatje rijden (waar ik tijdens het rijden en poetsen enzo dus tegen kwek) maar er lag een grote plas in de bak, waar ze niet door durfde (was nog redelijk jong), dus begon ik zachtjes tegen haar te praten en te zeggen dat ze flink was enzo enja je had mijn instructirce moeten zien kijken Bloos
Maar ben ondertussen terug begonnen met praten hoor Clown

Radisha55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:17

Tuurlijk.. Lachen Ik groet en zeg altijd doei tegen mijn beestjes, en vertel ze altijd uitbundig hoe braaf en leuk en lief ze wel niet zien. Clown

Is gewoon leuk als je in je eentje bent om rustig tegen je paard aan te praten.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:37

jup, soms vertel ik hele onzinige dingen. Maar doe het uit mezelf!
Ik merk niks aan mijn paard als ik wat tegen der zegt, ze word er meestal alleen maar rustig van

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:40

Ik praat in de omgang eigenlijk heel vaak tegen mijn paard, soms komen de gekste dingen er uit. Maar ik vind het altijd wel gezellig. Niks zeggen is ook zo stil. Maar onder het rijden praat ik niet zo veel met hem, als hij iets doet wat ik goed vind geef ik hem een klopje of zeg ik braaf maar dat is het enigste.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:56

Ik klets heel wat af als ik met Babiche bezig ben Haha! Tijdens het poetsen, op- en afzadelen, tutten, wandelen, grondwerk en vrijheidsdressuur en al dat soort dingen vind ik het altijd best gezellig, en merk ook dat Babiche het ook prettig vind. En praat over vanalles en nog wat. Geef der wel 10x op een dag complimentjes over hoe lief, geweldig en knap ze wel niet is, en soms over hoe gruwelijk eigenwijs ze af en toe kan doen Nagelbijten / Gniffelen
Tijdens het dressuurmatige trainen ben ik meestal ook wel wat stiller, komt omdat ik dan zelf vaak erg geconcentreerd ben. Praat dan wel tegen der als ze bijvoorbeeld iets heel goed doet.

Bij het buitenrijden praat ik ook eigenlijk altijd, sowieso als er iets van een tractor of vrachtwagen aankomt. Als ik dan niets zeg, lig ik gegarandeerd in de berm Vork Praat ik gerustellend en op een kalme toon tegen haar, is er niets aan de hand Lachen

Dusja, ik moet zeggen dat ik het er niet mee eens ben als mensen zeggen dat praten tegen je paard "niet goed is". Ik heb daar met alle paarden die ik ken toch echt andere ervaringen mee Lachen

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:06

Ik praat heel wat af Clown
tijdens het poetsen, uit de wei halen, bezig zijn in de bak praat ik heel wat.
Tijdens het rijden praat ik ook heel wat, daar kan ik meer dingen mee duidelijk maken zegmaar. Als ze heel goed bezig is 'Goedzo bravebravebrave pony' Huilen van het lachen
en als ze aan het k/utten is: Mraaah kappen nu.
Ik heb voor mezelf liever dat ik het met me stem oplos dan handen/benen/zweep Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:41

Heeel veel.

Vanmiddag ook, vertel ik hoe braaf ze was tijdens de buitenrit, en hoe ik genoot etc.
was een mooie buitenrit.

ik praat eigenlijk tegen ieder paard die ik tegen kom.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:46

vandaag op mijn donder gekregen. Een paard rij je niet met je stem:D
verder zeg ik wel 20 keer per dag: goed zo
Maar daar reageert hij ook op

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:48

Ik praat ook heel veel, als ik erop zit minder want dan ben ik heel geconcentreerd Clown
maar soms ook heele verhalen zonder dat ik het doorheb Tong uitsteken Of als ik me ergens aan erger of als ik ergens mee zit. Mijn paardjes weten heel veel van mij Lovers

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:53

ik praat ook altijd tegen mn paard , ik weet niet anders

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:32

Praten tegen je paard, maar ook tegen andere dieren is erg belangrijk.
Ze voelen je stemming aan en die kun je vaak bevestigen met je stem, ook een paard belonen of zomaar een verhaaltje er tegen vertellen kan helpen

elinetjee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:33

ik praat eigenlijk (bijna) altijd tegen paarden maar ook andere dieren dat doe ik eigenlijk automatisch :o