Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:06

Niets ten nadele van jou maar ik denk dat sommige mensen het geluk van dieren in het algemeen en paarden in het bijzonder te ver door willen voeren. Dat hek van 1.60 m houdt hem wel binnen en dat is beter voor zijn veiligheid en uiteindelijk voor de veiligheid van iedereen. Op een gegeven moment accepteert hij dat het hek hoger is dan hij kan springen en zal hij wel gewoon gaan grazen en rustig zijn tijd in zijn eentje gaan doorbrengen. Allen raken veel mensen overstuur in dit soort situaties en krijgt het paard feitelijk zijn zin doordat de situatie wordt gehandhaaft.

Auky, er zijn genoeg redenen te bedenken waarom je een paard alleen zet.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:11

daniella74 schreef:

Gek genoeg hebben die redenen allemaal een menselijke redenatie.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:13

runningkawa schreef:
klopt, achter 160 bleef hij staan..maar is hij dan gelukkig?
ben je dan eerlijk bezig tegenover je dier?

Ja dat vind ik dus ook.
Al krijg ik er een miljoen voor en hak ik toch die knoop door. Ik wil wel kunnen slapen snachts, en dat kan ik niet als ik weet dat mijn paarden een slechter leven krijgen dan bij mij.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:26

evita_ schreef:
daniella74 schreef:

Gek genoeg hebben die redenen allemaal een menselijke redenatie.

Die redenatie kan wellicht ook voortkomen om het welzijn van het betreffende paard of andere paarden te waarborgen.

Ik blijf er bij dat de eventuele verkoop van een paard voor mij losstaat van het feit dat een ander eigenaar er wel of niet goed voor zou kunnen zorgen. Bij mij zal ook niet alles perfect gaan in de ogen van het paard of andere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:02

daniella74 schreef:
Niets ten nadele van jou maar ik denk dat sommige mensen het geluk van dieren in het algemeen en paarden in het bijzonder te ver door willen voeren. Dat hek van 1.60 m houdt hem wel binnen en dat is beter voor zijn veiligheid en uiteindelijk voor de veiligheid van iedereen. Op een gegeven moment accepteert hij dat het hek hoger is dan hij kan springen en zal hij wel gewoon gaan grazen en rustig zijn tijd in zijn eentje gaan doorbrengen. Allen raken veel mensen overstuur in dit soort situaties en krijgt het paard feitelijk zijn zin doordat de situatie wordt gehandhaaft.

Niet mee eens
mijn paard zag je wegkwijnen
de twinkel verdween ut zijn ogen, viel af, terwijl het normaal een paard is dat vet wordt van lucht
Hij werd ontzettend lastig met rijden

Ik heb 'm weer op een plaats gezet waar hij met een ander stond
Binnen een week zag je hem weer het oude paard worden
Binnen de korste keren weer terug met het voer want hij werd weer te dik.

Dus zo simpel zie ik het niet..van het went wel
Dacht dat bijna een jaar laten wennen wel genoeg was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:24

Ik denk dat elk paard dat alleen staat in zichzelf gekeerd raakt. Je haalt een sociale eenheid weg, denk maar eens aan de natuurlijke rugdekking als er eentje plat gaat liggen en in diepe slaap wil. Natuurlijk went alles. Hoeveel mensen zijn diep in hun hart zo eenzaam maar door de eenzame jaren alleen in dat huisje te vertoeven er aan gewend zijn? Zet die mensen in een hartelijke omgeving en na weer even los te komen, dus weer even wennen hoe het ook weer was, en die worden in mijn ogen toch echt wel gelukkiger.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:25

Ik vind het trouwens een plicht van de eigenaar om het geluk van het paard bovenop te stellen. En 1 paard op een postzegeltje land met een hek van 1.60 eromheen kan ik niet goedkeuren, met welke redenatie dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:26

Ook niet in een groot landje
Die van mij had best een flink stuk...maar kwijnde echt weg

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:17

Als een gek (want dat ben je dan, haha Haha! ) mij een miljoen zou geven voor mijn paard (wat ik trouwens toch niet toe zou laten, want mijn paard blijft zijn hele leven bij mij), komt mijn paard vast in een zeer luxe stal waar 'ie dekens van zijde mag dragen. Haha!

Mijn paard wordt dus echt niet gelukkiger bij een zeer rijk persoon. Ik durf zelfs wel te zeggen dat 'ie ongelukkiger zal worden. En degene die het beter denkt te weten mag bij mij komen kijken hoe fijn mijn paard het heeft bij zijn vaste kudde, met zijn eigen vriendjes/vriendinnetjes, waar 'ie lekker het hele jaar door bij staat. Kijk dan maar eens goed in zijn ogen en je zult zien dat ik gelijk heb. Er is hier niemand (op een paar bokkers na, maar die zullen me zeker gelijk geven Haha! ) die mijn paard kent en daarover kan oordelen zonder ons te kennen.

Een miljonair heeft mijn paard niets beters te bieden, omdat hij/zij toevallig miljoenen op de (of voor mij part onder zijn/haar) bank heeft staan. En alleen staan is voor mij absoluut uit den boze. Mijn paard zou kapot gaan in z'n eentje, hij is een supersociaal dier, altijd in om andere paarden te leren kennen en er vriendschap mee te sluiten.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:19

Ik doe er een strik omheen en breng hem weg!

angelica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:22

Hoi,
Nee dus ......ik heb mijn paardje inmiddels 11jr en is mijn maatje.
4 was hij toen hij bij mij kwam geen denken aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wel lekker als je het wel kunt natuurlijk maar voor mij zijn mijn paardjes blijvend en geen dingen die je zomaar voor geld wegdoet!
Groetjes.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:29

ik wel Haha!

Ninaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:20

Ik heb een huur fjordje, en als die van mij was zou ik het wel voor een miljoen doen ja. Haha!

Maar als ik echt een paard had waar ik echt een goede band mee heb en waar ik echt erg van hou, dan weet ik het nog niet zo goed!.. Tong uitsteken

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:21

Nee. Lovers

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:24

Mijn oude paard(die heb ik 13 jaar gehad en kon ermee lezen en schrijven) had ik nooit voor dat geld weggedaan. Mijn huidige paard wel hoor, met een strik eromheen. Ik hou van haar maar heb gewoonweg die band nog niet met haar die ik met mijn oude ruin had! Dus voor 1 miljoen? Absoluut!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:37

voor 1 miljoen mochten ze 1 van mijn pony's uitkiezen....
En de rest had het dan de rest van hun leven helemaal geweldig goed!

boroughlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:43

Voor 1 miljoen doe ik mijn paard NIET weg!! Ik heb een veel te grote band met haar om haar zo weg te doen! Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:07

runningkawa schreef:
Niet mee eens
mijn paard zag je wegkwijnen
de twinkel verdween ut zijn ogen, viel af, terwijl het normaal een paard is dat vet wordt van lucht
Hij werd ontzettend lastig met rijden

Ik heb 'm weer op een plaats gezet waar hij met een ander stond
Binnen een week zag je hem weer het oude paard worden
Binnen de korste keren weer terug met het voer want hij werd weer te dik.

Dus zo simpel zie ik het niet..van het went wel
Dacht dat bijna een jaar laten wennen wel genoeg was...

Dit heb ik ook meegemaakt.
Mijn paard heeft jaren samen met een schimmelruintje gestaan. Schimmel was gek op mijn merrie (mijn merrie was helaas iets asocialer Clown ) maar toen we op een dag ons paard kwamen ophalen om naar een andere stal te brengen, was de andere niet te houden.
Volgende dag dat we terug aankwamen (mijn vader werkt er-de weien liggen vlak achter het bedrijf) stond hij als een zielig hoopje voor zich uit te staren (terwijl hij anders zo vrolijk grazend is). Hij zag de auto die normaal voor de trailer hangt aanrijden. En je zag in de verte opeens dat hoofd omhoog, die oren naar voor, en alsof hij uit de dood opstond. Bokken, rennen, springen, hinikken, steigeren, vallen, opstaan... totdat hij zag dat er achter die auto geen trailer hing.
Ongelofelijk hoe snel een paard zijn humeur kan omslaan. Weg vrolijkheid, terug in elkaar gedoken naar een dood punt staren...
Iedere keer opnieuw deed hij het. Hij negeerde alles en iedereen. Totdat de auto van de trailer achterom kwam. Een grote vrolijkheid, maar iedere keer weer meer depressiever als er achter die wagen geen vriendinnetje schuilging.
Op een dag was het zelfs zo erg dat mijn vader de wei is ingekropen om te zien als hij niet dood was. Hij lag urenlang plat in de wei, zonder zich te verroeren. Geen interresse in niets, terwijl het daarvoren zo'n vrolijke aandachttrekker was.

De eigenaar heeft op het laatste een stel geitjes gekocht als gezelschap. Omdat dat zielige paard niet meer uit te houden was. Die geitjes hebben hem weer opgefleurt, maar diezelfde vrolijkheid als bij mijn paard heb ik nooit meer in zijn ogen gezien.

Dus voor mij is het niet zomaar 'we maken het hek dan maar hoog genoeg zodat ie niet meer kan springen'. Dat is egoïstisch zijn, alleen maar aan je eigen geluk denken. Het paard wordt er niet minder verdrietig van, die wil nog altijd bij zijn soortgenoten zijn maar al die kansen zijn hem ontnomen. Als je ook wil dat je paard zelf gelukkig is, dan zorg je ervoor dat die op een plek staat waar die alles heeft wat die nodig heeft. Maar niet iedereen heeft zo een plek helaas. En als het je helemaal niets uitmaakt als je paard zelf gelukkig is, en alleen maar aan je eigen geluk denkt ten koste van het dier, dan spijt het me als ik voor zo iemand grof over kom, maar imo verdien je dan geen dier...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:50

Zooist schreef:
Ik doe er een strik omheen en breng hem weg!

Ik ook Knipoog

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:58

Voor dat geld krijgen ze alle 2 mijn paarden! Ook inclusief een mooie strik.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:21

xKatleentjex schreef:
Dus voor mij is het niet zomaar 'we maken het hek dan maar hoog genoeg zodat ie niet meer kan springen'. Dat is egoïstisch zijn, alleen maar aan je eigen geluk denken. Het paard wordt er niet minder verdrietig van, die wil nog altijd bij zijn soortgenoten zijn maar al die kansen zijn hem ontnomen. Als je ook wil dat je paard zelf gelukkig is, dan zorg je ervoor dat die op een plek staat waar die alles heeft wat die nodig heeft. Maar niet iedereen heeft zo een plek helaas. En als het je helemaal niets uitmaakt als je paard zelf gelukkig is, en alleen maar aan je eigen geluk denkt ten koste van het dier, dan spijt het me als ik voor zo iemand grof over kom, maar imo verdien je dan geen dier...

Helemaal mee eens!

bloempje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:24

Arieskuh schreef:
ja! ( en als ik het niet doe doet m'n moeder het wel)

en al die mensen die dat niet doen omdat ze zeggen dat ze hun maatje niet kwijt willen, als je eenmaal voor hun neus staat zeggen ze echt geen nee!

echt niet , never !!
geld raakt op en liefde en vriendschap nooit!!

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:15

Jumper is nog nooit alleen geweest maar moet dat nu noodgedwongen voor 6 weken wel zijn. Nou, hij vind het echt vreselijk! Staat nu al een week te hinniken als er een trailer voorbij komt of als hij mij ziet. Hij mist Lexie echt enorm. Voor Lexie is het wat minder, waar zij staat is ze niet alleen, maar Jumper zie je gewoon veranderen. Ik probeer hem maar zoveel mogelijk aandacht te geven en hem af en toe op de wei te zetten bij het paard van mijn buurvrouw dat hij ook wel als vriendje ziet maar ik zal blij zijn als Lexie weer terug is... Ik kan hem tenslotte wel vertellen dat Lexie echt weer terug komt, maar ja, het blijft wel een paard he, dat snapt ie toch echt niet Tong uitsteken .
Nee, echt voor geen tien miljoen dat Jumper hier ooit weg gaat. (Moet ik alleen niet aan mijn man vertellen dat er een bod gedaan zou zijn, die heeft hem al op de trailer staan voor ik uitgepraat ben... Bloos ).

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:19

MineBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:39

Ik denk het wel, iemand die dat wil geven is vast goed.