Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
daniella74 schreef:Auky, er zijn genoeg redenen te bedenken waarom je een paard alleen zet.
runningkawa schreef:klopt, achter 160 bleef hij staan..maar is hij dan gelukkig?
ben je dan eerlijk bezig tegenover je dier?
evita_ schreef:daniella74 schreef:Auky, er zijn genoeg redenen te bedenken waarom je een paard alleen zet.
Gek genoeg hebben die redenen allemaal een menselijke redenatie.
daniella74 schreef:Niets ten nadele van jou maar ik denk dat sommige mensen het geluk van dieren in het algemeen en paarden in het bijzonder te ver door willen voeren. Dat hek van 1.60 m houdt hem wel binnen en dat is beter voor zijn veiligheid en uiteindelijk voor de veiligheid van iedereen. Op een gegeven moment accepteert hij dat het hek hoger is dan hij kan springen en zal hij wel gewoon gaan grazen en rustig zijn tijd in zijn eentje gaan doorbrengen. Allen raken veel mensen overstuur in dit soort situaties en krijgt het paard feitelijk zijn zin doordat de situatie wordt gehandhaaft.
Auky, er zijn genoeg redenen te bedenken waarom je een paard alleen zet.
runningkawa schreef:Niet mee eens
mijn paard zag je wegkwijnen
de twinkel verdween ut zijn ogen, viel af, terwijl het normaal een paard is dat vet wordt van lucht
Hij werd ontzettend lastig met rijden
Ik heb 'm weer op een plaats gezet waar hij met een ander stond
Binnen een week zag je hem weer het oude paard worden
Binnen de korste keren weer terug met het voer want hij werd weer te dik.
Dus zo simpel zie ik het niet..van het went wel
Dacht dat bijna een jaar laten wennen wel genoeg was...
Zooist schreef:Ik doe er een strik omheen en breng hem weg!
xKatleentjex schreef:Dus voor mij is het niet zomaar 'we maken het hek dan maar hoog genoeg zodat ie niet meer kan springen'. Dat is egoïstisch zijn, alleen maar aan je eigen geluk denken. Het paard wordt er niet minder verdrietig van, die wil nog altijd bij zijn soortgenoten zijn maar al die kansen zijn hem ontnomen. Als je ook wil dat je paard zelf gelukkig is, dan zorg je ervoor dat die op een plek staat waar die alles heeft wat die nodig heeft. Maar niet iedereen heeft zo een plek helaas. En als het je helemaal niets uitmaakt als je paard zelf gelukkig is, en alleen maar aan je eigen geluk denkt ten koste van het dier, dan spijt het me als ik voor zo iemand grof over kom, maar imo verdien je dan geen dier...
Arieskuh schreef:ja! ( en als ik het niet doe doet m'n moeder het wel)
en al die mensen die dat niet doen omdat ze zeggen dat ze hun maatje niet kwijt willen, als je eenmaal voor hun neus staat zeggen ze echt geen nee!