Paloma, het verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Paloma, het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:00

Lees alle topics nog maar eens door... het is tig keer gezegd en net zovaak over heen gelezen... nu is het wat minder druk, mensen zijn wat rustiger geworden en lezen weer.... staan dus niet meer op uitzenden maar ook weer op ontvangen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 20:01

ik wild ehaar uiteindleijk mss wel verkopen, 4 paarden word erg veel he, maar al was het over 2 jaar, eerst dat paardje wat op rust laten komen en rustig aan beginnen, en niks overhaasten.
maar al met al, ik vermoed dat we dr nu toch niet vinden, vooral nietals mensne zeggen te helpen, en ineens niks doen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:01

Lynn_Nikita schreef:
Voordat verteld word dat ik uberpenny ben en alleen maar wil redden maar niet nadenk. Ik heb zelf een pony die mishandeld was, en met veel tijd en geduld gaat al heeeel veel beter.
En die prijs heb ik ook al aangegeven, word erg veel voor slachtpaard. Heb ook vermoeden dat ze gewoon word doorverhandeld, maar dat wide ik voorkomen.

ik heb weiland, tijd en geduld en ervaring. En ja, ook ik ben al eens aangevallen door paard wat hersentumor bleek te hebben en erg agressief werd ineens. Ik dnek alleen dat dit paardje door slechte opvoeding en onkunde van kinderen dit paars onvoorspelbaar is en dat met rust en geduld dit echt wel minder word.
ik weet waar ik aan begon, alleen door vage afspraken waar ik achteraf achterkom ben ik voor niks gereden en voor nisk alles geregeld.
Nu word het echt een actie die in mijn ogen flink overdreven word. Tv erbij halen en zo, mensen waar gaat dit nu om?

Elke dag worden paarden geslacht, denken jullie dat ze dat gaan uitzenden nu?
Die vader stond in zijn recht om paloma te verkopen, helaas heeft hij absoluut geen verstand van paarden en heeft aan herman verkocht voor 650- ( waarschijnlijk, mss nog voor minder)
Ik heb afspraken gemaakt met minderjarige en iemand die zei het paard te hebben maar wat niet zo was. Juridisch gezien kan ik ook niks.

Meid we hebben gedaan wat we konden doen!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:02

sunshine schreef:
KiWiKo: Maar het ging hier toch gewoon over Paloma?
Paloma kwam bij Lynn te staan, daar zou ze dan blijven.
Dus dan wordt ze helemaal niet iedere keer doorverkocht.

Totdat ze Lynn ook het licht uit dr ogen slaat........... en dan?

geloof me ik bedoel het niet verkeerd, ik heb alleen al heel wat met het bijltje gehakt, vooral door mijn werk.

Ik hoop voor die ponie en voor Lynn op een lang gelukkig samenzijn......... alleen als ik zo alle info heb gelezen, weet ik niet of dat verstandig is.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:03

Cayenne schreef:
Is allebei al teruggetrokken wegens foutieve informatie en boosheid op de pony.

em hore weet jij nu wat waarheid is en wat gelogen?
wat is het eerste gelogen en het 2e de waarheid of vv?
Laatst bijgewerkt door Alane op 04-02-07 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:03

Ik had dus ook zo'n pony !!
Telkens omhoog en geloof me --} Ben een paar keer lek getrapt !
Na lang volhouden kwam alles goed ,
En heb ik hem verkocht naar eigenaren die er ook mee verder konden [mennen]

Maar toch : Had ik hem naar de slacht moeten brengen ??
NEE --} Dan had ik maar moeten nadenken wat ik in huis haalde ...
En niet denken ...Oooow een hengst daar beginnen we wel aan Haha!
[ had totaal geen ervaring met hengsten namelijk Ach gut ]

En dat heeft die allison met pittige paarden ..
[Nog] Geen eigen paard waard

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:06

mail lekker die vorige eigenaar als je alles van dr wil weten

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:08

Arabian...een beetje aardiger kan ook wel...
Dat de mening van Kiwiko niet de onze is, dat kan, maar door zo geïrriteerd te raken help je niemand

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:09

ik vind wel dat er nu alleen nog maar geschreven word ,over dat ze naar de slacht is!

voor dat geld is deze pony niet naar de slacht,geloof dat nou is!

het woord slacht werkt echt als en rode lap:+ er word niets anders meer geschreven!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:12

Ik wil even duidelijk maken dat ik 100% zeker weet dat deze niet naar de slacht is maar naar een handelaar die haar probeert te verkopen voor die 1100 euro wat hier word gezegd. Hij weet van dit alles af dat jullie haar zoeken (is mij vertelt) dus denkt hij dat het paardje nu natuurlijk heel wat op kan leveren.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:12

Arabian_Girl schreef:

Aangezien jij ook al vanaf het begin mee praat ,
En zegt dat ze van een jong meisje is geweest die er nooit problemen mee heeft gehad :
Geloof ik jou ook !!

Kijk we kunnen allemaal zeggen :
En als Lynn nou de volgende is die het ziekenhuis in word getrapt ...?
Ja mensen , Dat risico heb je ook met een super braaf paard !!
Of ben ik nou gek aan het denken ?
Nee want zoals gezegd word : Is ze 5 jaar van een jonge meid geweest zonder last !
Zo zie je maar : Brave paarden schoppen ook weleens ,
En ja , Dat kan is een keer goed raak zijn natuurlijk Ach gut

Ik ga niet lopen speculeren uit "verhalen / roddels"
Er zijn hier een paar mensen mee bezig o.a :
Arabian_girl & Lynn , en ik geloof toch wel dat hun betrouwbare bronnen zijn !!!
En die geloof ik dus ook ...

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:13

KiWiKo schreef:
goed hier kom ik, zal heel bokt wel over me heen krijgen...... maargoed.

nou eindelijk iemand die het zelfde denk als ik, er zijn nou 1 keer paarden die niet zo uberpenny zijn, en als mijn kinderen zo neergehaalt worden zou ik het ook niet op mijn geweten willen hebben dat dat een ander ook gebeurt

ik hoop dat jullie er goed aan doen

sas

Feit is dat het dier echt heel naar getrapt heeft, en ergens kan ik wel begrijpen dat de ouders van Soraya het niet op hun geweten willen hebben dat als ze het dier doorverkopen dat het dan de volgende eigenaar ook zo toetakeld... Ik kan me er wel iets bij voorstellen...

Toen ik op een handelsstal werkte hebben we ook wel eens een paard naar de slager gebracht omdat ie levensgevaarlijk in de omgang was, en TE slecht in het werk voor proff mensen (welke over het algemeen wel met zulke paarden overweg kunnen) Onder het zadel een skatje, kon er een klein kind mee wegsturen, maar aan de hand en op stal echt levensgevaarlijk. Ik heb me een keer moeten wurmen tussen de drink en de voerbak omdat ze al gillend met beide benen mij dr stal uit wilde hebben....

Natuurlijk vind ik het geweldig dat er bokkers zijn die dit probleemdier op zich willen nemen, maar hemellief kijk uit! wees uber voorzichtig!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:16

nightlover schreef:
Arabian_Girl schreef:

Aangezien jij ook al vanaf het begin mee praat ,
En zegt dat ze van een jong meisje is geweest die er nooit problemen mee heeft gehad :
Geloof ik jou ook !!

Kijk we kunnen allemaal zeggen :
En als Lynn nou de volgende is die het ziekenhuis in word getrapt ...?
Ja mensen , Dat risico heb je ook met een super braaf paard !!
Of ben ik nou gek aan het denken ?
Nee want zoals gezegd word : Is ze 5 jaar van een jonge meid geweest zonder last !
Zo zie je maar : Brave paarden schoppen ook weleens ,
En ja , Dat kan is een keer goed raak zijn natuurlijk Ach gut

Ik ga niet lopen speculeren uit "verhalen / roddels"
Er zijn hier een paar mensen mee bezig o.a :
Arabian_girl & Lynn , en ik geloof toch wel dat hun betrouwbare bronnen zijn !!!
En die geloof ik dus ook ...

Lees alles is goed in het andere topic. Hier staat nog dat Anoek (arabian_girl) alles aan het uitzoeken was terwijl ik in het ziekenhuis lag. En vertelde ze mij dat het paard vaker gericht sloeg, en dat Mariska dat ook gezien heeft.

edit: Nu beweert ze dat dit allemaal niet waar is?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:17

mens alstublief, jij kwam hier toch niet meer?
Of ga je hier weer een beetje komen liegen?

ben je bij de andere fora niet welkom, Clown

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:17

Over dit paard gaan nu zoveel verhalen de ronde dat je niet eens meer weet wat je moet geloven, wij niet, niemand niet.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:21

@kiwiko, mijn eerste pony (zie profiel) trapte ook gericht, en niet alleen naar mij het heeft me ong 3 jaar misschien langer om zijn vertrouwen te winnen, Het bleef een hittepetit later kreeg hij last van rug bij kraker in bodengraven hij keek om zag (onder verdoving) en trapte die man die man zei dat is me nog nooit gebeurt maar Avanti was snel daarin. nee praat t niet goed hoor maar sommige pony's zijn het vertrouwen kwijt ik kon er op een gegeven moment bijna alles mee ( t was in omgang dat ie echt raar was in t begin,zadel eraf bokken en onder t rijden willen aanvallen,dat verdween na 4 maanden)ik zeg bijna want als ie net op t gras stond en ik wilde m na 5 min bijv weer er af halen draaide hij ook zn kont ik werd onzeker hij merkte dat en reageerde daarop de mensen van ipse konden m zo pakken .
Het is altyd een redelijk dominante pony gebleven maar dat trappen ging eruit door dat ie weer vertrouwen kreeg en niet van eigenaar naar eigenaar werd gebracht en eindelijk wist waar hij aan toe was en nogmaals ik ben geen held verre van. en heb vaak gedacht ik word gek van die pony en toch toch ging het steeds beter en nu?? nu mis ik hem nog elke dag (hij is dood, medische rede)

Ik ken paloma niet maar op de foto zie ik geen 'gemeen' paard en kunnen meisjes van 17 dat inzien? pony is naar wat hier bekend is nooit nagekeken maar goed,,,

Nogmaals ik hoop t beste voor die pony

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:22

Lynn_Nikita schreef:
ik wild ehaar uiteindleijk mss wel verkopen, 4 paarden word erg veel he, maar al was het over 2 jaar, eerst dat paardje wat op rust laten komen en rustig aan beginnen, en niks overhaasten.
maar al met al, ik vermoed dat we dr nu toch niet vinden, vooral nietals mensne zeggen te helpen, en ineens niks doen

Wie zegt dat zo'n dier binnen twee jaar weer normaal gedrag vertoont. En wie zegt dat het goed blijft gaan als je ze verkoopt?
Wat mij betreft is de enige optie die je hebt kopen en begeleiden tot aan de dood. Kan zijn dat je ze beter krijgt, kan zijn dat je er ooit weer mee kan rijden, kan zelfs zijn dat je er nog veel mee bereikt. Maar, kan ook zijn dat het niet goedkomt, dat het gedrag veel te ver geconditioneerd is, dat het dier nooit gereden zal kunnen worden, dat het dier inderdaad iets mankeert, of dat hij zodanig last heeft van een of ander dat je hem zelf mag wegbrengen en erop toezien dat ie eeuwige rust krijgt.

Ik vind het super hoor dat je die pony wil opvangen, maar wees je bewust van de risico's. Geef er maar geen tijdsbestek aan

Echt heel erg rot dat Paloma nu weet ik veel waar is... En dat niemand er op toe kan zien wat er met het dier zal gebeuren...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:24

sorayalover1 schreef:
Ik wil even duidelijk maken dat ik 100% zeker weet dat deze niet naar de slacht is maar naar een handelaar die haar probeert te verkopen voor die 1100 euro wat hier word gezegd. Hij weet van dit alles af dat jullie haar zoeken (is mij vertelt) dus denkt hij dat het paardje nu natuurlijk heel wat op kan leveren.

Doei, doei back to your My Little Ponies

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:25

Als Lynn de ruimte/ervaring en de tijd heeft om dit paard nog een toekomst te geven, waar zit dan het probleem ?
Het is in dat geval toch haar inzicht, haar kennis die ze gebruikt om in te schatten of er iets aan het paard mankeert 'lichamelijk' dan wel het materiaal wat is gebruikt.
Daarmee bedoel ik 'wat de reden was van problemen zadel en aansingelen' hoeveel gebruiken standaard één zadel wat op alle paarden moet passen, wat beschadigd is of niet goed ligt.
Die onkunde kom ik dagelijks tegen en is het niet zo vreemd dat paarden je er afsmijten.
Of een paard waar zelfs een zeer ervaren 'cowboy' niet op kan zitten, pure rodeo als een zadel er op wordt gelegd.
Wat blijkt dan, probleem in de rug en welke nu is opgelost en paard is een watje en schrikt niet meer als er een zadel zijn kant opkomt en rijden is met 2 vingers.
Het bit, wat duw je in die mond, hoe strak moet die dichtgenoerd omdat je een schijtbroek bent die teveel denkt aan het woordje 'voor als die misschien'
En als dit paard vrij in de bak loopt en uithaalde naar 'haar' wie was daarbij, wie heeft gezien wat ze deed, wie kan daar nou iets zinnigs over zeggen, niemand toch ?
Was dat paard jolig, was het blij om even in vrijheid te rennen en rende ze er achteraan, stond ze met die zweep achter het paard te zwaaien, we weten het niet.
Die basis was er niet, je hebt het paard 1 dag dus wat wil je nou, geen knuffel maar een paard wat je moet leren kennen en vooral dat jij het moet leren kennen.
Je bent geen leider, dat moet je verdienen door het te worden en dat kost tijd.
En die hebben er zoveel niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:26

Cayenne schreef:
sorayalover1 schreef:

Doei, doei back to your My Little Ponies

Boos! Nuja, als haar pa al beweerd dat ze ontoerekeningsvatbaar is Sigaar
Laatst bijgewerkt door lesilla op 04-02-07 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:26

sommige blazen het echt zwáár op Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:27

KiWiKo schreef:
alleen ik wil het niet op mijn geweten hebben voor een nieuwe eigenaar EN voor het paard niet.

je zal ermee moeten leven dat de nieuwe eigenaar het licht uit de ogen geslagen wordt....... niet gaaf

En dan voor het dier, van handelaar naar particulier, van particulier weer naar handelaar....... en ga zo maar door, ondertussen steeds ongelukkiger worden om uiteindelijk op transport naar Italie gebracht te worden......

das grappig voor het beest.

en geloof me, tenzij ze erg goed is in de sport en ze bij mensen terecht komt die met dit soort paarden gewend is te werken...... gaat het leven voor dit dier er erg naar uit zien......

om maar te hopen dat de nieuwe eigenaresse geen ernstig letsel oploopt

Niet mee eens, wat ik al vaker heb gezegt
Nu moet een penny trutje zonder ervaring oordelen over het dier.
Er was bekend dat hij wat schrikkerig was, voor hetzelfde geld heeft zij uit het niets belonend op de kont gemept.
Ook jullie weten dat niet elk paard dat pikt, maar dat het dan niet direct een slachtpaard is.

Ouders hebbene rgeen verstand van, dus ook geen oordeel.

Als nu een volwassen ervaren persoon eens naar dat paard kijkt, dan krijg je pas een normaal oordeel
En imo verdient elk paard dat.
Is hij dan gevaarlijk, is hij beter af op de slacht. Helemaal mee eens.
Maar nu moet je afgaan op een grietje dat hier de ene leugen naar de andere ophangt...nee, dat verdom ik.

Gaat nu weer verder lezen...

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:27

@ juno Amen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:33

Ben ik het mee eens, laat mensen die er verstand van hebben over die pony, maar laat geen oordeel vellen door mensen zoals Sorayalover1 die het dier vanaf dat ze een nieuwe pony had opeens dood wou hebben en haar mening 180 graden omdraaide.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:35

ik denk dat degene die paloma willen gaan halen, dat gewoon moeten doen, zonder zich te storen aan de verhalen die hier op bokt de ronde doen.

maar de mensen die paloma willen gaan halen moeten zich wel bewust zijn dat er een risico is, dan niet kijkende naar wie er gelijk heeft en wat wel en niet waar is.