slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrietje

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:23

Welshcobfan schreef:
Weet je wat ik altijd zo vermoeiend vind? als mensen het wel zielig vinden om een paart te laten slachten, maar zonder probleem een gehaktbal weg eten die avond. Hoe is die koe aan zijn einde gekomen dan? vast niet vredig ingeslapen Clown

bovendien eten een heleboel 'paardenmensen'frikandel->zit ook paardenvlees in

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:28

Ik vind het prima als je slachten vreselijk vind, maar wees dan ook consequent. Niet zeggen: slachten is zielig, maar ik eet wel een frikandel (met daarin misschien wel het paard van de buren Clown)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:17

Welshcobfan schreef:
Ik vind het prima als je slachten vreselijk vind, maar wees dan ook consequent. Niet zeggen: slachten is zielig, maar ik eet wel een frikandel (met daarin misschien wel het paard van de buren Clown)

Of een gehaktbal met de koe van de overburen. Mijn vader zat als jochie bij de Marine in het buiteland als Nieuw Guinea enz. en is dus een alleseter. Ja dat krijg je mee als kind. Broodje kip bleken kikkerbillen te zijn (lust ik wel maar zal ik niet meer eten), stukje worst bleek paardeworst te zijn, slakken, mosselen, inktvis, struisvogel, springbok, zwaardvis, haai, alikruiken, konijn, noem het maar op. Sommige dingen eet ik nu nog wel maar andere waren gewoon de moeite niet waard.
Kikker smaakt exact als kip maar wordt levend de poten af getrokken dus dan maar kip. Maar een kip wordt ook niet diervriendelijk geslacht maar ja ons werd geleerd daar niet bij na te denken. Je verandert er toch niets aan.......

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:24

De neanderthalers waren ook niet al te lief met dieren af te slachten dus was dat betreft zijn we wel effcienter en sneller geworden als het om het slachten gaat (en dus ook wat diervriendelijk, immers hoe sneller hoe beter)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:04

Welshcobfan schreef:
De neanderthalers waren ook niet al te lief met dieren af te slachten dus was dat betreft zijn we wel effcienter en sneller geworden als het om het slachten gaat (en dus ook wat diervriendelijk, immers hoe sneller hoe beter)

Dat is zeker zo. Hopelijk gaat het in de toekomst nog efficienter en gaan ze er niet op bezuinigen ten koste van het dier. Dat gebeurt in minder beschaafde landen wel en is het nog steeds een moordpartij.

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:41

inslapen!

xx

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 01:05

Ik heb om "kennis" te vergaren gisteravond op youtube even wat antipaardenslachtfilmpjes bekeken. Je wordt er niet vrolijk van op zn zachts gezegd al gebeurt het efficient. De paarden lopen tamelijk rustig hun dood tegemoet. De manier van afmaken was ook met pin dus even doeltreffend als hier. Maar dit was slachten aan de lopende band net als bij koeien. En wat je daarna ziet is iets waarvan je weet dat het gebeurt maar liever niet wil zien. De paarden in kwestie voelen daar niets meer van dus het is echt geen mishandeling. En ik persoonlijk vind het net zo erg om het van een koe te zien.
Het bevestigt voor mij alleen maar dat ik niet wil dat dat met 1 van mijn dieren gebeurt, ookal voelen ze niets meer zijn lichaam hoeft niet gedemonteerd te worden voor een biefstuk van een ander. Het idee voelt gewoon wreed aan en een beetje kannibalistisch. Ik eet niet iets op waar ik jaren van gehouden heb en lief en leed mee heb gedeeld.

Maar die filmpjes zijn bedoeld om het slachten van paarden te stoppen, dat snap ik niet, waarom alleen paarden ? Waarom zijn ze er niet voor koeien of varkens dan ? Misschien omdat een paard in tegenstelling tot een koe nog een andere rol speelt in het leven behalve voor consumptie....maar dat geld ook weer niet voor iedereen. Er zijn mensen die niets met paarden hebben.

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:37

Welshcobfan schreef:
Weet je wat ik altijd zo vermoeiend vind? als mensen het wel zielig vinden om een paart te laten slachten, maar zonder probleem een gehaktbal weg eten die avond. Hoe is die koe aan zijn einde gekomen dan? vast niet vredig ingeslapen Clown

Dat bedoel ik dus...
Maar ht lukt me niet om vegetarier te worden..
En over dat frikandel,, zit er ook paardenvlees in kroket?? Sigaar

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:53

Maar linnieJ waarom wil je vegetarier worden dan ? Ik denk dat als je daar een hele goede reden voor hebt dat het je wel zou lukken. Waarschijnlijk zit er bij jou iets in je hoofd net als bij mij dat zegt, vlees is lekker en goed (met mate) en iis het gewoon om het te eten en er verder niet bij stil te staan. Omdat ik stop met vleeseten verandert er niets aan het slachten. Tenzij je huilend s'avonds je gehaktbal opeet en snachts wakker ligt, dan zou ik maar gewoon stoppen met vlees eten.
Misschien is het nuttiger mensen te wijzen op vleesprodukten die afkomstig zijn uit een land zoals roemenie waar men niet slacht maar moord en waar de paarden(of koeien of varkens) eerst ook nog eens een vreselijk leven hadden. Als alle vleeseters dat zouden doen dan hielden die moordpartijen wel op. Maar een vegetarier droomt als hij/zij denkt dat het gewone slachten dan ooit ophoud. We zijn nu eenmaal carnivoren !

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:59

LinnieJ_ schreef:
Dat bedoel ik dus...
Maar ht lukt me niet om vegetarier te worden..
En over dat frikandel,, zit er ook paardenvlees in kroket?? Sigaar

JA!

Love_Horsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:44

Hoi ik ben het met jou eens mij vriendin had aan de over kant van haar paard een paard staan genaamd FACE en die had hoefkanker (Nooit van gehoord) en die is ook naar de slacht gegaan ik vroeg aan sommige mensen of ze geen paarden vlees voorlopig wouden eten!!
ik heb best lang lopen huilen want face had zo een leuk hoofd voordat me vriendin haar paard in de stal zetten ging haar merrie alltijd even een kus geven aan face en ze merkt dat er iets met face is gebeurt ze is een beetje gestrest ze was die dag ook gevallen overal schaaf wondjes!!
me moeder reed ook paard en een paard die ook naar de slacht ging werd afgeschoten in het weiland
ik ben het met je eens!!!

Love_Horsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:47

hey je moet niet in een sstoppen met vlees eten ik weet 99% dat jij dan in het ziekenhuis beland linnieJ jij kan niet meer zonder vlees je eet het geloof ik al je leven al vlees je moet het steeds minder eten

Love_Horsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:16

dus steeds minder vlees eten dan lukt het je wel weet ik zeker

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:57

Dus, doe je best LinnieJ! Haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:17

Love_Horsie schreef:
hey je moet niet in een sstoppen met vlees eten ik weet 99% dat jij dan in het ziekenhuis beland linnieJ jij kan niet meer zonder vlees je eet het geloof ik al je leven al vlees je moet het steeds minder eten

Onzin. Je kan best van de ene op de andere dag stoppen...

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 01:03

Vjestagirl schreef:
Onzin. Je kan best van de ene op de andere dag stoppen...

Nee niet waar, ze zal allerei voedingsstoffen te kort komen en zal eerst een plan ter vervanging daarvan moeten bedenken. Lijkt me logisch.....een mens is namelijk gemaakt om vlees te eten,
vergeet dat niet..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:40

Klopt Lachen
Van nature zijn we omniforen en hebben dus zeker vervanging nodig voor het vlees. Dat is best wel lastig om in 1 dag even te bedenken.
Vroeg me af of de vegetariers hier wel een zadel en hoofdstel van leer hebben, aangezien dat ook van geslachte dieren afkomstig is.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:23

Daar heb je nu toch schappen vol vleesvervangers voor bij de Super.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:28

Maar of daar nu de vereiste vervangde eiwitten en vitamientjes etc inzitten weet ik niet.

lazal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:31

Ik heb mijn 1e paard naar de slager gebracht. We moesten half uurtje wachte. Ze heeft het geweten want ze stond te trillen op de trailer, midden in de zomer. Moet wel zeggen dat ze na de kogel gelijk weg was. Heb daarna wel gehoopt dat iemand zich de tanden stuk zou bijten op de chip in haar nek. Mijn tweede kreeg een spuitje, bij ons op het erf in eigen omgeving. Hij had zoveel pijn dat ik denk dat hij blij was er vanaf te zijn. Hij is echt heel vlug en rustig ingeslapen. Dat zou ik bij een volgende keer dus ook weer doen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:13

Welshcobfan schreef:
Maar of daar nu de vereiste vervangde eiwitten en vitamientjes etc inzitten weet ik niet.

Oa daarom heten ze vleesvervanger (het woord zegt het al....). Toevallig stond er vandaag een stuk in onze krant over een gezin met kleine kinderen die vegetarisch aten, die moeder zei dat het tegenwoordig met die tofu (basis van vleesvervangers) heel gemakkelijk was.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 01:42

Ik zou mijn paard wel laten slachten zolang ze nog op de trailer kan. Als kadaver worden opgehaald vind en onder de varkens gestort te worden is ook niet echt iets moois... zoals dus bij inslapen gebeurd.

Wel zal ze uiterst waarschijnlijk niet voor consumptie zijn. Ze gaat tenslotte niet voor niets naar de slacht en dus staat ze dan strak van de pijnstillers. Dat vind ik namelijk wel heel erg, mensen die hun paard een week van de pijnstillers afhalen, wachtend tot de wachttijd voor de slacht over is.... en dat dier maar pijn lijden!

Diep van binnen hoop ik dat ik haar op haar 35ste dood aantref na een vredige hartstilstand in de wei...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:29

Tja dat hopen we allemaal....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:39

Mensen die ook tegen leer en dat soort producten zijn noemen we veganisten da's dus wat anders dan vegetariers.
Verder is het onzin dat mensen gemaakt zijn om vlees te eten, je hebt het absoluut niet nodig en word ook echt niet ziek als je dat niet meer zou eten. Heb het toevallig net nog nagevraagd aan de dietiste in ons ziekenhuis. Als je af en toe kaas eet en een ei is er niks aan de hand. Dat vlees is net zo'n fabel als dat een mens melk nodig zou hebben. Melk is voor kalfjes en veel mensen met klachten van allergie en darmproblemen hebben vaak veel minder klachten als ze stoppen met melk.

Verde lust ik onmtzettend graag frikandel en kroket. Ik weet dar er paardenvlees inzit maar ga er vanuit dat er geen kerngezonde paarden voor de slacht worden gefokt. In ieder geval niet in ons land.

Love_Horsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:31

je moet niet meteen mij pakken dat ik ongelijk heb want dat is niet zo dus vraag eerst gewoon voortaan van je kan tog ineen keer stoppen met vlees eten? snappiej Knipoog wat handiger voor de volgende keer Lachen