Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:13

lique schreef:
dankje karl.......dat is wat ik wou zeggen...al durf ik dat bijna niet meer te zeggen hiero

Mijn pb box staat vol met sympathisanten voor mijn en Karls stellingen. Zij hebben alleen geen zin te reageren omdat er zo triest gereageerd wordt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:13

Omdat er in 90% van de gevallen een goede beslissing genomen wordt en iedereen er met die 10% in het achterhoofd al vanuit gaat dat de schuldige (tenminste in hun ogen) wel weer vrijuit zal gaan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:14

Nou, dan reageren ze niet... niks mis mee toch?

K heb hier ook nog wel wat in mn inbox... Gaat t weer leuk gelijk op Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:15

En in die andere topics werd dus flink stemming gekweekt.

Maar vind jij nou wel dat jij in je recht staat om die boer te beletten zijn paarden naar huis te halen of vind jij dat jij dat recht niet hebt?

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 23:15

Karl66 schreef:
Crystal, wat geeft jou het recht om iemand te verbieden zijn eigen dieren te verplaatsen?

Jouw mening over deze boer? En hoe weet jij zeker dat jouw mening klopt? Hoeveel onderzoek heb jij daar naar gedaan en welke argumenten heb jij in jouw strafmaat voor deze boer meegewogen?

Als jij deze man wil gaan berechten, moet je rechten gaan studeren, een baan als rechter zien te krijgen en dan met uitschakeling van je persoonlijke gevoelens recht gaan spreken.

Als dat jou teveel moeite is, dan moet je stoppen met proberen voor eigen rechter te spelen.

Wie zegt dat ik dat doe?
Ik wou gaan protesteren tegen de gang van zaken, dat de boer zijn dieren meeneemt voordat het onderzoek is afgerond.
Ik kan het de boer niet verbieden, maar je kunt de aandacht er wel op vestigen, dat is heel wat anders.

Eigen rechter? Oordeel laat ik wel aan de instanties over.

Lees nou eens een keer wat er geschreven wordt!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 23:17

Cer schreef:
Nou, dan reageren ze niet... niks mis mee toch?

K heb hier ook nog wel wat in mn inbox... Gaat t weer leuk gelijk op Haha!

Haha, ik ook, komen we er misschien wel boven Clown

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:18

Ik zit dit nu al een tijdje te volgen en het gaat helemaal nergens meer over! Als er mensen zijn die actie willen voern omdat zij het niet met de gang van zaken eens zijn, laat ze dat lekker doen! En als je het er niet mee eens bent, maak je toch lekker zelf een topic aan??!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:19

Karl66 schreef:

Maar vind jij nou wel dat jij in je recht staat om die boer te beletten zijn paarden naar huis te halen of vind jij dat jij dat recht niet hebt?

Ja, stemming kweken kunnen er wel meer, ligt geheel aan de lezer... Haha!

Als iemand iets doet waar ie geen recht toe heeft, zijn er instanties die dat weer beletten. No problemo. En zou houden we elkaar allemaal aan het werk Ja

Als iedereen zich alle jaren door, aan de regels zou hebben gehouden, vraag ik me af hoe t 1 en ander er nu uitgezien zou hebben....

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:21

ja maar zijn die paarden niet toe aan een beetje rust...ipv honden mensen spandoeken en dergelijke....want jullie schreeuwen wel help de paarden maar geloof dat die beesten al genoeg stress hebben gehad en dan komt de stress van verplaatsen er nog bij.....ik vind wel dat dit soort dingen niet moeten kunnen...maargoed ik stop bij deze...jullie allen succes waneer dan ook en ik zie jullie wel op het nieuws...hoop oprecht dat je hier iets mee bereikt...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:22

precies Yvette, vind ik ook!!
met spandoeken daar staan kan geen kwaad, moet men zelf weten, en wie dat stom vind, ja nouja, er zijn nog super veel andere onderwerpen op bokt, die misschien interesanter zijn voor jullie?

en het wordt heus niet honden spandoeken, herrie ofzo, maar gewoon daar staan met spandoeken, daar is niks mis mee, we hebben gelijk aan het begin al overlegd dat het een vraadzame actie zou worden!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:23

honden mensen? Nou, als die komen, krijgt het gebeuren zeker aandacht Ja

Honderden mensen bedoel je natuurlijk.. Nou, dat is wel ineens heel fanatiek gedacht zeg Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:24

Als je wil protesteren heb dan iig ook het lef daar vergunning voor aan te vragen. Anders is dit een oproep tot burgelijke ongehoorzaamheid...

Karl66

Chrystal-gek schreef:
Ach, mijn mening is niet alleen gevormd door Bokt hoor (of andere media), ook van mensen die ik persoonlijk ken en die hem persoonlijk kennen.
Lijkt mij dat als er op een gegeven moment de verhalen los komen (en niet van 1 iemand, maar van vele meer, inclusief officiele instanties) je gaat relativeren en niet meer denkt, och zielige man, wat zal hij veel verdriet hebben om zijn paarden die het niet overleeft hebben want dat is het eerste wat je denkt als zelf paardenliefhebber.

Daarbij, heb ik deze actie niet op touw gezet om op wie dan ook wraak te nemen en dat was volgens mij ook wel duidelijk genoeg.
Maar om de paarden bij die boer vandaan te houden, tenminste tot het onderzoek afgerond is.De instanties nemen de beslissingen, maar wij mogen wel laten horen hoe wij er over denken.
Daarbij meteen om duidelijk te maken dat men de put moet dempen voordat het kalf verdronken is, in dit geval kan je kalf voor paard vervangen, o nee, herstel, tig paarden Verdrietig

Crystal dit is toch echt een quote van jou of lees ik hier ook weer verkeerd dat jij de paarden bij de boer weg wilt houden. Al heb je hier het al veranderd in totdat de rechtzaak geweest is.

Het blijft gewoon eigen rechter spelen.

Cer

OOEEEEEHHHHHH nu worden ze vast bang ja Ja

Wat een heilige boontjes zeg..... Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:25

slimmerik schreef:
Mijn pb box staat vol met sympathisanten voor mijn en Karls stellingen. Zij hebben alleen geen zin te reageren omdat er zo triest gereageerd wordt.

Wat triest om op zon totaal oncontroleerbare manier je gelijk te halen.

Ik ga je een plezier doen, je hebt helemaal gelijk, overal in.

Zo nu kan je rustig slapen Ach gut

lique

nee ze had het over honden mensen en spandoeken ...bedoelde niet honderden mensen...

slimmerik

sarabande schreef:
slimmerik schreef:

Wat triest om op zon totaal oncontroleerbare manier je gelijk te halen.

Ik ga je een plezier doen, je hebt helemaal gelijk, overal in.

Zo nu kan je rustig slapen Ach gut

Wist ik al!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:26

nouja, dan moet dat idd, maar eerst moeten we weten wanneer, ik denk dat het het beste vanaf 8 uur 's morgens maandag kan, maar ja ik kan dan zelf niet, kon vandaag wel, ben heen geweest, maar zonder spandoek.
zijn er mensen die wel kunnen dan?
(want we hadden dit topic toch om daar over te overleggen remember?)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:27

Cer schreef:
Karl66 schreef:

Ja, stemming kweken kunnen er wel meer, ligt geheel aan de lezer... Haha!

Als iemand iets doet waar ie geen recht toe heeft, zijn er instanties die dat weer beletten. No problemo. En zou houden we elkaar allemaal aan het werk Ja

Als iedereen zich alle jaren door, aan de regels zou hebben gehouden, vraag ik me af hoe t 1 en ander er nu uitgezien zou hebben....

Dus zeggen dat je rechtspreken aan de rechter over moet laten is stemming kweken Verward

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:28

Karl66 schreef:
Dus zeggen dat je rechtspreken aan de rechter over moet laten is stemming kweken

uhmmmm neeeeee.... zo bedoel ik het niet nee (kan ook niet he)

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 23:29

lique schreef:
ja maar zijn die paarden niet toe aan een beetje rust...ipv honden mensen spandoeken en dergelijke....want jullie schreeuwen wel help de paarden maar geloof dat die beesten al genoeg stress hebben gehad en dan komt de stress van verplaatsen er nog bij.....ik vind wel dat dit soort dingen niet moeten kunnen...maargoed ik stop bij deze...jullie allen succes waneer dan ook en ik zie jullie wel op het nieuws...hoop oprecht dat je hier iets mee bereikt...

Toeganswegen blokkeren zodat ze niet om ons heen kunnen, is iets anders dan bij de paarden in de wei gaan staan te zwaaien met spandoeken en al.
Naar mijn mening hadden die paarden beter meteen, nadat ze een klein beetje op rust waren gekomen van de overtocht, naar de opvangadressen gebracht kunnen worden.
Waren ze er in 1 maal vanaf, geen spektacel van de media en al die oproer er om heen.
Waren ze vast en zeker op een plek geweest waar men de dieren beter in de gaten kan houden.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:30

Sorry mensen de stroom viel uit vandaar dat ik er even niet was Haha!

Maar waaarom kopieer je die lieve berichten niet dan zodat wij ze ook kunnen zien..??:D
Zonder hun naam erbij bv
En nu niet stiekem zelf wat gaan typen he KnipoogSlimmerik!:D

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:31

Chrystal-gek schreef:
Harinaatje schreef:
uhhh waarom moet je boel geblokkerd worden??? het is niet zijn schuld hoor

Sjonge sjonge, lees eerst het topic eens voordat je met zo'n opmerking komt.
De andere 3 topics die in de beginpost gemeld zijn, zou ook handig zijn.
Het waren toch zijn dieren? Niet die van een ander? Dan is hij toch verantwoordelijk?
Maargoed, daar is dit topic niet voor bedoeld, kun je beter in een ander topic vermelden, al is het al een uitgekwauwd onderwerp.

Waarom word er dan zo'n topic geopened? je gaat toch geen demostratie houden? die man is al genoeg gestrafd, 18 paarden dood.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:32

Chrystal-gek schreef:
lique schreef:

Toeganswegen blokkeren zodat ze niet om ons heen kunnen, is iets anders dan bij de paarden in de wei gaan staan te zwaaien met spandoeken en al.
Naar mijn mening hadden die paarden beter meteen, nadat ze een klein beetje op rust waren gekomen van de overtocht, naar de opvangadressen gebracht kunnen worden.
Waren ze er in 1 maal vanaf, geen spektacel van de media en al die oproer er om heen.
Waren ze vast en zeker op een plek geweest waar men de dieren beter in de gaten kan houden.

Sorry hoor, maar het blijft het recht in eigen hand nemen.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 23:32

Karl66 schreef:
Chrystal-gek schreef:
Daarbij, heb ik deze actie niet op touw gezet om op wie dan ook wraak te nemen en dat was volgens mij ook wel duidelijk genoeg.
Maar om de paarden bij die boer vandaan te houden, tenminste tot het onderzoek afgerond is.De instanties nemen de beslissingen, maar wij mogen wel laten horen hoe wij er over denken.
Daarbij meteen om duidelijk te maken dat men de put moet dempen voordat het kalf verdronken is, in dit geval kan je kalf voor paard vervangen, o nee, herstel, tig paarden Verdrietig

Crystal dit is toch echt een quote van jou of lees ik hier ook weer verkeerd dat jij de paarden bij de boer weg wilt houden. Al heb je hier het al veranderd in totdat de rechtzaak geweest is.

Het blijft gewoon eigen rechter spelen.

Och och och Schijnheilig , heb ik dat niet de hele tijd gezegd?
Niet mijn woorden verdraaien, neem het schuingedrukte stuk er ook bij mee...