Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

stef schreef:spookie, hoe bedoel je dat claudia (in dit geval) het paard niet in de weg zit?
In welke zin?
RowyGo, wat wel zo is (wat eerder ook aangegeven wordt) is dat een paard wel degelijk slijtage op kan lopen natuurlijk van teveel gewicht dragen. Alleen de vraag is, wat is teveel?
Ik ken mijn pony, ik heb haar al 9 jaar, en ik weet dat iemand van 40/45 kg haar prima kan rijden.
Je kan gewoon geen standaard zetten, en dat wordt hier wel gedaan

stef schreef:elk paard slijt van rijden. Natuurlijk is er een grens, maar ik vind dat sommige de grens erg laag leggen.
het jammere vind ik altijd van dergelijke discussies (zelfde is bijv het niet of wel natural) De meningen zijn te afwijkend, je komt nooit bij elkaar.
Eerder noemt karoliena het vergelijk dat een shet minder dan de helft qua hoogte en gewicht heeft als de stippel van claudia, maar je moet niet vergeten dat de verhoudingen heel anders liggen.
Een shetlander is in verhouding sterker dan een bels

stef schreef:elk paard slijt van rijden.

stef schreef:als je te groot wordt zijn er legio aan mogelijkheden om wat ermee te doen. Je hoeft hem niet weg te doen, dat is de keuze van iemand die rijden heel belangrijk vindt.
Ik rij ook niet meer op mijn shet, ben er te groot voor geworden. Heb er een haf bijgekocht om op te rijden, en heb de shet in de VD en aangespannen. geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar te verkopen. En als ik ooit, om wat voor reden dan ook, zal moeten kiezen, gaat de haf eruit
Marigold schreef:stef schreef:elk paard slijt van rijden.
dat vind ik echt een rake opmerking!!!!!!!
serieus!
Marigold schreef:stef schreef:elk paard slijt van rijden.
dat vind ik echt een rake opmerking!!!!!!!
serieus!

lOiisJee schreef:Ik vind het raar als mensen er dan op blijven rijden! Ze moeten dat gewoon niet doen! Het is niet goed voor de pony..![]()
Ik vind het zielig..
XXX