Paarden die in 2025 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:13

BloemBloem schreef:
Helaas hebben we geen afgezette longeercirkel, dus ik ga van de week maar eens aan de slag in de paddock met wat prikpalen, wellicht dat dit beter is.

Wij hebben datzelfde 'probleem' hier en het ook een tijdje zo gedaan. Eerst echt een rondje gemaakt en daarna een vierkant tot hij echt begreep wat de bedoeling was. We hebben hierin ook veel losgewerkt zodat hij echt goed op lichaamstaal luisterde en daarna de overstap gemaakt naar de grote baan. Dat gaat nog steeds soms moeilijk maar stilletjesaan betert het wel.
Ik heb het terugkomende probleem dat ik altijd op die karakterpaarden val :') Vaak prachtig om te zien maar ook een echte uitdaging. Ik heb bij deze ook al regelmatig gedacht: 'waar ben ik nu weer aan begonnen' :') Gelukkig is hij ook gewoon heel schattig.

Muze

Re: Paarden die in 2025 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:15

Ik heb vorige week zelf “ gereden”, op touwhalster: dat accepteerde hij prima qua sturen. Beter dan bit.
Stappen/ voorwaarts is nog even lastig, maar uiteindelijk toch een kwartiertje kunnen stappen in de bak.