Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:47

mika11 schreef:
Het filmpje heb ik ondertussen ook gezien.
Maar zou ze het paard echt raken, of meer de zweep laten knallen, zeg maar.
Dat kan ik niet echt goed zien.
Als het paard wel geraakt wordt door de zweep, dan zou je denken dat ie wel zou flippen of zo.
Dan zijn deze paarden opmerkelijk braaf of al enigszins gewend aan een bepaalde training.

Totaal geen vergelijking, maar mijn laatste merrie werd al gespannen als ik alleen al een zweepje in de hand had, daarom ook nooit meer gedaan.
Maar met dat beeld van het filmpje, mijn merrie zou door het plafond springen denk ik.

Vergeet niet dat het een eenmalige les is van een voor het paard onbekend persoon... Op zijn rug daarentegen zit misschien wel z'n maatje?? Ik heb genoeg paarden gezien die daar heel voorzichtig mee om gaan.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:48

Cambionn schreef:
Wintu schreef:
Even op linkje van MCE klikken, daar wordt een en ander uitgelegd door advocaat van de sponsor.
Ik krijg enkel een kort stukje tekst wat niet veel zegt. Ik vermoed dat die radio-uitzending waar ze het over hebben daar te vinden hoort te zijn? Ik ga het later ff op de computer proberen of ik dan wel wat krijg.

Hoewel ik niet verwacht dat een advocaat eerlijk zal toegeven als de motivatie persoonlijk is ipv om het dierenwelzijn (en nogmaals, ook dan alsnog goed dat het uit is gekomen. Beter zo dan niet. Slechte beweegredenen van de sponsor maken CD haar acties niet beter).

Wintu schreef:
Even een andere ingooi, kan het zijn dat de sponsor verder helemaal geen verstand van paarden heeft?
Dat verklaard toch niet dat je de sponsor kan horen lachen terwijl ze claimed dat ze het zo verschrikkelijk vond? Zoals ik zei, het klinkt ook niet als een nerveuze lach uit ongemak...

Even doorklikken en dan kom je bij een video.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:48

Nouvel schreef:
Toch blijft het lachen door de filmer raar als ze wist dat dit waarschijnlijk niet oké was…

Luist het Radio 1 interview...

Nu ga ik weer dingen invullen... Maar als je dit al vaker hebt gezien, het vervolgens gaat filmen en het gebeurt weer... Kan je ook denken: Yes, nu heb ik je.
Dat insiders en weet ik veel wie/wat je vervolgens afraden er mee naar buiten te treden is een ander verhaal natuurlijk.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:49

BeFunny schreef:
Wintu schreef:
Even op linkje van MCE klikken, daar wordt een en ander uitgelegd door advocaat van de sponsor.

Tja. Die advocaat die werkt voor zijn cliënt. Die je dus hoort lachen terwijl dat paard meer dan 24zweepslagen krijgt in een minuut. Als die cliënt werkelijk vind dat het om dierenmishandeling ging had ze er op dat moment direct werk van moeten maken door bijvoorbeeld de zweep af te pakken van Dujardin. Er werd dus al voor dat de opname begon geslagen en toen is besloten te filmen maar waarom sta je daar dan bij te lachen als je beseft dat het niet ok is? En waarom schiet je dat meisje niet te hulp? Wat een held ben je dan. Nee hoor die cliënt is wat mij betreft net zo slecht.

Waarom vraag je mij dat? Ik was er niet bij.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:51

Marjo schreef:
s0173957 schreef:
Ik vind dat hier echt een bende moraalridders en hypocrieten achter het toetsenbord zit.

Dat het op dit filmpje de spuigaten uitloopt daar is iedereen het mee eens, maar om dan direct zo van de toren te gaan blazen...

Als je wist hoe menselijke atleten soms door hun trainers worden aangepakt in de TOPsport of zelfs breedtesport dan denk ik dat dit op zich allemaal best nog meevalt hoor.

Ik ben de 1e om toe te geven dat wat ik hier zie geen voorbeeld is van een goeie trainingsmethode en dat er ook een deel frustratie zal bijzitten, maar soms moét je atleten (zowel mensen als paarden) op een niet zo prettige manier eens over een bepaalde grens heen duwen om een flinke stap voorwaarts te maken.

In elk geval, iemand die écht van de paarden en van de paardensport houdt komt daar mee naar buiten op het moment dat het gefilmd wordt, niet 10 dagen voor de Kür op de OS.

Poeh, mooie reclame om aan jou iig nooit een paard toe te vertrouwen :=

Dit is waarschijnlijk ook de reden dat er nog geen ruiter of amazone reageert via social media.
Iedere nuance is zoek. @Marjo, je gaat hier denk ik te ver.

En wie zonder zonde is ….

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:51

Electra63 schreef:
We weten helemaal niet wie deze film heeft gelekt.
Misschien heeft filmer of ruiter dit filmpje aan iemand laten zien? En heeft deze het gelekt?
Ik kan mij voorstellen dat je zo'n filmpje deelt met je (huidige) instructeur bijvoorbeeld.
We weten het gewoon niet, ik denk wel dat t.z.t. naar buiten komt, wie dit gelekt heeft en of deze een belang hierbij heeft of echt paardenwelzijn voor ogen had.

Dat delen van filmpjes onderling gebeurt idd heel veel. Vooral als het om iets rottigs gaat.
Kan zomaar zo zijn wat jij zegt dat dit filmpje zo ook via via toevallig bij iemand terecht gekomen is die daar gebruik van maakt en haar flink te kakken zet zo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:52

Janine1990 schreef:
BeFunny schreef:

Tja. Die advocaat die werkt voor zijn cliënt. Die je dus hoort lachen terwijl dat paard meer dan 24zweepslagen krijgt in een minuut. Als die cliënt werkelijk vind dat het om dierenmishandeling ging had ze er op dat moment direct werk van moeten maken door bijvoorbeeld de zweep af te pakken van Dujardin. Er werd dus al voor dat de opname begon geslagen en toen is besloten te filmen maar waarom sta je daar dan bij te lachen als je beseft dat het niet ok is? En waarom schiet je dat meisje niet te hulp? Wat een held ben je dan. Nee hoor die cliënt is wat mij betreft net zo slecht.

Wensing legt uit dat zijn cliënt al op meerdere plekken dit heeft gezien, maar ervanuit ging dat dit zo hoorde omdat het toch de beste amazone ter wereld was. Uiteindelijk heeft gefilmd en dit aan insiders in GB heeft laten zien. Daar is afgeraden om er iets mee te doen om diverse redenen waaronder angst voor victim shaming en repressailles in welke vorm dan ook.
Nu er twee andere ruiters geschorst zijn, wilde de cliënt er toch mee naar voren treden.

De les is gesponsord door de cliënt, de cliënt heeft géén relatie met de amazone zoals ik het beluister.

Waarom via Wensing? Daar ben ik nog wel benieuwd naar, wellicht heeft de cliënt het eerder wel via een andere weg geprobeerd, en geen gehoor gekregen? Wensing geeft zelf wel aan dat de FEI het heel erg snel en goed oppakt. En ja, als je sponsor bent en een groot bedrijf hebt en toch bang bent voor represailles.... ZEg het maar...

En waarom dat gelach? Er werd gezien dat er geslagen werd en om die reden werd er gefilmd. Die dame wist daardoor dat het niet ok was waarom dan toch zo achterbaks want ik vind het een achterbaks lachje staan te lachen?

Ik geloof niet veel van wat die Wensing zegt. Die behartigd de belangen van cliënt en het staat mooier als er gezegd wordt dat ze is geadviseerd om hier niks mee te doen. Het komt wel heel gunstig uit dat ze er dan juist nu mee naar buiten komt. En victim blaming voor dat meisje? Nee dat zie ik niet gebeuren. Wel voor de filmster want daar heb ik geen goed woord voor over.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 24-07-24 15:53, in het totaal 2 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:52

s0173957 schreef:
Ik vind dat hier echt een bende moraalridders en hypocrieten achter het toetsenbord zit.

Dat het op dit filmpje de spuigaten uitloopt daar is iedereen het mee eens, maar om dan direct zo van de toren te gaan blazen...

Als je wist hoe menselijke atleten soms door hun trainers worden aangepakt in de TOPsport of zelfs breedtesport dan denk ik dat dit op zich allemaal best nog meevalt hoor.

Ik ben de 1e om toe te geven dat wat ik hier zie geen voorbeeld is van een goeie trainingsmethode en dat er ook een deel frustratie zal bijzitten, maar soms moét je atleten (zowel mensen als paarden) op een niet zo prettige manier eens over een bepaalde grens heen duwen om een flinke stap voorwaarts te maken.

In elk geval, iemand die écht van de paarden en van de paardensport houdt komt daar mee naar buiten op het moment dat het gefilmd wordt, niet 10 dagen voor de Kür op de OS.

Misschien moet er maar iemand bij jou langs komen om te filmen. Ik vind het wel dapper van je dat je openbaar durft toe te geven dat mishandeling onder het mom van over grenzen heen duwen door jou gedoogd wordt.

Betekenis van over je grenzen heengaan:

Een situatie gaat over de grens als er een negatieve impact of schade is: zowel voor de persoon die het gedrag initieert, de persoon die het gedrag ondergaat, als voor andere betrokkenen.

Dus onder geen enkele voorwaarde correct.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:53

s0173957 schreef:
Bullshit, als ruiter heb je ALTIJD het laatste woord wat er met je paard gebeurt. Als je niet akkoord bent stap je af. Dat heb ik zelfs ooit gedaan als ik 13 was, dus dat kan een volwassene 19jarige zeker.

Nou applaus voor jou, niet iedereen durft dat en verder vind ik je instelling aangaande het omgaan met atleten erg belabberd. Je bent er schijnbaar voor om op een niet prettige manier de atleet verder te brengen? :r

Edit: quote verkloot
Laatst bijgewerkt door Wintu op 24-07-24 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:53

Nouvel schreef:
Toch blijft het lachen door de filmer raar als ze wist dat dit waarschijnlijk niet oké was…

Waar uit blijkt dat de filmer lacht ? Misschien iemand die er naast staat? Moeder van de ruiter? Assistent van CD ?
Dat kun je toch niet beoordelen?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:54

Marjo schreef:

Ik rij ook geen paarden van andere mensen, dus geen probleem ;)

Ik kan met het hand op het hart zeggen dat ik hetgeen op het filmpje te zien is nog nooit zelf gedaan heb.
Ik durf echter ook te zeggen dat ik de rest van de training niet gezien heb, het paard en z'n karakter niet ken en dus ook geen waardeoordeel ga vellen als ik niet alle informatie heb.

Keur ik dit goed: neen!
Vind ik dit wereldschokkend erg en alle hetze waard: neen.

Als we dit als paardenwereld zelf zo opblazen, dan zorgen we er met z'n allen samen voor dat we binnen 10 jaar geen paarden meer mogen houden, laat staan berijden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:54

Krijg nu op fb ook gelijk meer van dit soort filmpjes te zien

Als ze het al in het openbaar doen....

Wij weten de helft nog niet met bepaalde trainingsmethodes.

De ene keer zal het alleen geluid zijn maar ze raakt het paard inderdaad volgens mij ook.
Hoe stom kan je zijn

Afbeelding

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:56

Wintu schreef:
s0173957 schreef:

Bullshit, als ruiter heb je ALTIJD het laatste woord wat er met je paard gebeurt. Als je niet akkoord bent stap je af. Dat heb ik zelfs ooit gedaan als ik 13 was, dus dat kan een volwassene 19jarige zeker.

Nou applaus voor jou, niet iedereen durft dat en verder vind ik je instelling aangaande het omgaan met atleten erg belabberd. Je bent er schijnbaar voor om op een niet prettige manier de atleet verder te brengen? :r

Geen enkele, en wees gerust echt geen enkele, topatleet die op de OS start is daar gekomen door altijd met satijnen handschoenen aangepakt te zijn.
Denk je dat een Van der Poel vroeger nooit naar z'n kl*ten heeft gekregen door z'n pa?

Ayasha
Blogger

s0173957 schreef:

Menselijke atleten kiezen daarvoor. Onze paarden niet. Die vergelijking raakt kant noch wal.

Een keer een tik uitdelen of zelfs een paar tikken is nog wat anders dan er op los slaan. Als dit de ‘standaard’ is om paarden op top niveau te krijgen schaf de sport dan maar af.
Van der poel zal gok ik niet bont en blauw geslagen zijn door zijn pa.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-07-24 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Fika

s0173957 schreef:
Fika schreef:
Het is iets dat ze overkomt, het is een gebeurtenis die, zo kan ik mij indenken, ontzettend overweldigend is. Ik vind het te ver gaan om ze medeplichtig te noemen.
Bovendien is er, al is het laat, wel iets mee gedaan.

Want iedereen is zoals jij!
Maar aangezien je eerste bericht in dit topic ben jij sowieso niet een persoon met wie ik in discussie wil.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:57

s0173957 schreef:

Zeer interessante reactie.

Ooh ik zie nu dat je nog meer interessante reacties hebt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:58

Even over menselijke atleten, verhalen te over die compleet de vernieling in zijn gegaan door harde aanpak van trainers.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:59

Fika schreef:
Maar aangezien je eerste bericht in dit topic ben jij sowieso niet een persoon met wie ik in discussie wil.

Afstappen kan iedereen.

En niet in discussie willen gaan is net de wortel van al dit soort problemen.
Met zelf zo te reageren en in onze eigen ivoren toren te kruipen geven we de buitenwereld, die er al helemaal niks van snapt, alleen maar meer om onze sport en onze hobby te doen verdwijnen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:00

Kendra schreef:
Marjo schreef:

Dit is waarschijnlijk ook de reden dat er nog geen ruiter of amazone reageert via social media.
Iedere nuance is zoek. @Marjo, je gaat hier denk ik te ver.

En wie zonder zonde is ….

En hoe iemand met die zonde omgaat, zegt een hoop over die persoon. In dit geval wordt het nutteloos gemep van een paard verdedigd door s0173957, en dat zegt een hoop over hem/haar als persoon zelf. En dat vertelt mij dan weer dat die wat mij betreft niets te zoeken heeft in het trainen van paarden.

Want met zo'n instelling, kijk je niet naar dierenwelzijn maar naar prestaties.

mika11

Janine1990 schreef:
mika11 schreef:
Het filmpje heb ik ondertussen ook gezien.
Maar zou ze het paard echt raken, of meer de zweep laten knallen, zeg maar.
Dat kan ik niet echt goed zien.
Als het paard wel geraakt wordt door de zweep, dan zou je denken dat ie wel zou flippen of zo.
Dan zijn deze paarden opmerkelijk braaf of al enigszins gewend aan een bepaalde training.

Totaal geen vergelijking, maar mijn laatste merrie werd al gespannen als ik alleen al een zweepje in de hand had, daarom ook nooit meer gedaan.
Maar met dat beeld van het filmpje, mijn merrie zou door het plafond springen denk ik.

Vergeet niet dat het een eenmalige les is van een voor het paard onbekend persoon... Op zijn rug daarentegen zit misschien wel z'n maatje?? Ik heb genoeg paarden gezien die daar heel voorzichtig mee om gaan.

Wat je nu schrijft vind ik eigenlijk ontzettend triest. Dat een paard zo loyaal en voorzichtig omgaat met zijn maatje wat op zijn rug zit.
Maar dat maatje zet hem wel in de positie dat hij die slagen krijgt.
Zo bedenk je je opeens dat het zulke grootmoedige dieren zijn, en kunnen ze tot het uiterste getraind worden.

Ayasha
Blogger

s0173957 schreef:
Fika schreef:

Afstappen kan iedereen.

En niet in discussie willen gaan is net de wortel van al dit soort problemen.
Met zelf zo te reageren en in onze eigen ivoren toren te kruipen geven we de buitenwereld, die er al helemaal niks van snapt, alleen maar meer om onze sport en onze hobby te doen verdwijnen.

En aangeven dat dit oké is omdat je anders niet op dat niveau geraakt gaat wel helpen denk je?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:01

BigOne schreef:
Even over menselijke atleten, verhalen te over die compleet de vernieling in zijn gegaan door harde aanpak van trainers.

Klopt 100%.
En dat is erg, heel erg.
Maar dat is niet van 1x.
Door hetgeen ik zie op dit filmpje is dit paard niet compleet de vernieling in.
Als dit systematisch elke keer opnieuw gebeurt spreken we over iets helemaal anders maar daar zie ik nergens bewijzen van.

Wintu

s0173957 schreef:
Wintu schreef:

Geen enkele, en wees gerust echt geen enkele, topatleet die op de OS start is daar gekomen door altijd met satijnen handschoenen aangepakt te zijn.
Denk je dat een Van der Poel vroeger nooit naar z'n kl*ten heeft gekregen door z'n pa?

Ik snap niet dat er een excuus voor gevonden moet worden. De topsport gooit zijn eigen glazen in, dat moet je niet bij de paardenwereld leggen die ophef maakt over een sadistische trainingsmethode. In hoeverre is het topsport als je dieren enkel met een vorm van ernstige kwelling zover krijgt, niks sportiefs aan.

Ashleytjuhh

ik ben benieuwd of we ooit nog iets van haar gaan horen. Zie het overal voorbij komen op niet paard gerelateerde kanalen

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:02

s0173957 schreef:
Vind ik dit wereldschokkend erg en alle hetze waard: neen.

Als we dit als paardenwereld zelf zo opblazen, dan zorgen we er met z'n allen samen voor dat we binnen 10 jaar geen paarden meer mogen houden, laat staan berijden.
[/quote]

Ik denk dat als we jaren geleden als paardensporters kritischer naar onze voorbeelden waren gaan kijken, we de hetse uit re reguliere media hadden kunnen houden.

Omdat organisaties als de FEI of nationale bonden dit soort dingen totaal niet oppakken, en doen alsof het normaal is, terwijl er steeds meer en meer (amateur)ruiters hun vraagtekens krijgen, dan is het wachten tot het een keer zo erg escaleert dat wel elke leek die de krant leest er wat van hoort.