Het grote working equitation topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:18

Wat een leuk topic, ik ga eens meelezen. Waar kan ik info vonden over het hoe, wat en waar van wedstrijden. Misschien kan ik eens een keertje gaan kijken bij eentje in de buurt :D

Texas02

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 00:22

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 14:20

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 15:42

Weet iemand nog leuke WE clinics buiten die van Romy Huisman? Zoek er eigenlijk nog eentje in september maar dan ben ik denk ik nog te vroeg.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 19:15

Selina schreef:
Weet iemand nog leuke WE clinics buiten die van Romy Huisman? Zoek er eigenlijk nog eentje in september maar dan ben ik denk ik nog te vroeg.

Welke regio?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:26

Selina schreef:

Ik heb een clinic gereden bij Karin van der Sluis-Smits, die geeft ze bij meerdere ruiterverenigingen. De clinic die ik mee deed, was in Heiloo. Heel erg leuk en leerzaam. Hier op stal (Amsterdam) hebben ze een clinic gehad van Karin Degeling, was iedereen over te spreken. Op Facebook zie ik ook vaak clinics van Ton Duivenvoorden voorbij komen.

Heb je een Facebookaccount? Ik volg twee groepen:
https://www.facebook.com/groups/1749502211964765
https://www.facebook.com/groups/929999860385136

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:34

Bedankt, meteen even lid geworden!
Zit zelf op de Veluwe.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 15:43

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:03

Weet iemand hoe lang de muziek moet zijn voor een WE 0 of 1 dressuurproef?

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:04

_Natasja_ schreef:
[ [url=m/Sb0VXK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor de liefhebbers die graag een keer willen oefenen met rijden van een trail:

https://www.facebook.com/share/p/FKc9Uc ... tid=WC7FNe

Daar had ik graag aan mee gedaan! Kan die dag helaas niet dus hopelijk organiseren jullie dat vaker :)

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:08

lletam schreef:

Als je een 20x40 bak beschikbaar hebt om te oefenen zou ik even een keer de proef gaan rijden zoals je op wedstrijd ook zou doen (dus niet even dit opnieuw, daar een hoek afsnijden enz, maar echt in 1x door en netjes), en dat laten filmen. Voor je begint bij b ofzo even staan blijven en dan beginnen, dan weet je waar de muziek ongeveer begint en dan heb je de totale lengte en kun je er muziek bij zoeken en eventueel op aanpassen.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:38

lletam schreef:

Als je muziek ca 7 minuten duurt heb je voldoende.

En wie weet dat we het vaker organiseren, deze is aansluitend aan onze we wedstrijd.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:21

Ja ik zal de proef zeker een keertje rijden voor de tijd maar zit al een beetje naar muziek te kijken dus 7 min is een aardige richtlijn. Best lang dus of plakken jullie twee nummers aan elkaar ofzo?

Zou leuk zijn,@natasja :)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:54

Ik persoonlijk mix wat in elkaar als ik motivatie heb en anders plak ik meerdere nummers aan elkaar vast.

Maar ik zie ook ruiters 1 nummer op repeat laten afspelen.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 19:58

_Natasja_ schreef:
[ [url=m/Sb0VXK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor de liefhebbers die graag een keer willen oefenen met rijden van een trail:

https://www.facebook.com/share/p/FKc9Uc ... tid=WC7FNe

Wij rijden al mee in de WE3. Leuk!

De proef mag max. 8 min duren van groetjes tot groet. Dus dan zit je altijd safe.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:44

_Natasja_ schreef:
Ik persoonlijk mix wat in elkaar als ik motivatie heb en anders plak ik meerdere nummers aan elkaar vast.

Maar ik zie ook ruiters 1 nummer op repeat laten afspelen.

Daar zat ik ook al aan te denken inderdaad. Maar alternatief om 'm op repeat te zetten is ook een goeie

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:42

Hoi allemaal, ik ga binnen een week voor de eerste keer een working equitation les rijden. Het doel is om met mijn 21 jarige merrie nog een wedstrijdje te rijden ooit. We gaan gewoon WE0 oefenen, maar ik zie vaak dat mensen beenbescherming gebruiken tijdens de stijl en speed. Nu vroeg ik me af, raden jullie dit aan om te doen? Normaal gebruik ik het niet, maar goed ik rij enkel dressuur in de bak.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:47

Als je ze normaal niet gebruikt, hoef je dat voor je eerste les ook niet te doen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 18:37

Waidida schreef:
Hoi allemaal, ik ga binnen een week voor de eerste keer een working equitation les rijden. Het doel is om met mijn 21 jarige merrie nog een wedstrijdje te rijden ooit. We gaan gewoon WE0 oefenen, maar ik zie vaak dat mensen beenbescherming gebruiken tijdens de stijl en speed. Nu vroeg ik me af, raden jullie dit aan om te doen? Normaal gebruik ik het niet, maar goed ik rij enkel dressuur in de bak.

Nee hoor, is niet nodig. Als je het normaal ook niet gebruikt, lekker kaal laten.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 22:02

Ik gebruik nooit peesbeschermers, zou dat dus ook niet doen voor een WE wedstrijd. In de WE0 hoef je ook geen speedtrail, dus dat scheelt ook alweer. En in de stijltrail zijn ze echt niet nodig hoor..

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 23:58

Selina schreef:

Bij Gemma in Wierden. Zij is jurylid en kan je veel leren. Rijkunst academie op Facebook even opzoeken.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:00

Ik had dus vrijdag mijn eerste les! Paard deed het zoo goed! We hebben eigenlijk alles dat er was wel gedaan, behalve het bekertje omdat er geen tijd meer was. Maar we merkten dat ze de technische dingen waarvoor ze geduld moest hebben moeilijker gingen, vooral de poort en in een L achterwaarts gaan. En dingen zoals het ringsteken en de garrocha vond ze helemaal prima. Wij gaan alvast hier en daar onze ogen open houden voor materialen om zelf wat dingetjes te maken!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:53

Dat klinkt goed, Waidida. Fijn dat ze de 'enge' dingen zoals de garrocha gewoon prima vond. De technische onderdelen zijn ook gewoon een kwestie van oefenen natuurlijk, en het helpt enorm als ze er het lef voor hebben.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 17:03

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 15:40

Ik heb nog wat foto's van onze les, helaas was het slecht weer en zijn het schermopname's van tijdens een video dus de kwaliteit is net niet dat. Maar alleszins gaan wij thuis lekker verder trainen, ik zou graag dit jaar nog de garrocha kunnen pakken in galop. Ik heb al tonnen en een garrocha, alleen ben ik nog even aan het nadenken over ringen, wij hebben oook geen hoge staanders uit metaal waar ik ze met een magneet aan vast zou kunnen hangen. Hebben jullie hier ideeën voor?
Ik vroeg me nog af hoe serieus ze de kleuren nemen voor de basisklasses, ik heb namelijk een donkergroen jasje met een heel klein beetje bling in de bies bij de kraag. Kan dit ermee door of is dat echt not done?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding