Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:11

Ik ga waarschijnlijk dit jaar ook op zoek.. huis erg goed verkocht dus toch stiekem een beetje rond neuzen voor een haflinger. Heeft geen haast heb nog een leuke haf te rijden momenteel.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:12

Ik vind goede voeten echt heel belangrijk, dus alles met afwijkende beenstanden laat ik staan.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:17

Danique_G schreef:
Blaze1994 schreef:
Gefeliciteerd!

Pff het paard (3jarige) dat ik wilde gaan kijken op 2.5 uur rijden heeft ongelijke voeten :+ begin te denken dat ik een unicorn zoek ipv een paard }:0

Zouden jullie het risico nemen?

Herkenbaar :') ik heb het idee dat ik niets raars zoek maar de bedragen die ik zie zijn torenhoog

Ja bizar en mijn budget is toch echt wel hoog genoeg voor wat ik zoek

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:18

Iedereen massaal op zoek naar een haflinger lijkt het wel :')

Ik ben ook zo gefrustreerd. Ben al sinds augustus op zoek :+

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:49

Voeten sta ik redelijk dubbel in.

Al zijn er natuurlijk ongelijke voeten en ongelijke voeten. Maar een "normaal" steile hoef en een correcte voet naast elkaar zie ik niet gelijk als een probleem.

Ik heb een aantal jaren in de stallen van Jumping Amsterdam rond gelopen. En daar heel wat internationale top paarden rond zien lopen met zowel ongelijke of afwijkende voetstanden.
Dus de praktijk leert mij dat er met ongelijke voeten op het allerhoogste niveau gepresteerd kan worden.

Maar helaas zijn er ook paarden die hierdoor sneller blessures oplopen. Al is dat vaak heel lastig te bewijzen dat de ongelijke voeten er de oorzaak van zijn.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:14

cupido1996 schreef:

Al zijn er natuurlijk ongelijke voeten en ongelijke voeten. Maar een "normaal" steile hoef en een correcte voet naast elkaar zie ik niet gelijk als een probleem.

Ik heb een aantal jaren in de stallen van Jumping Amsterdam rond gelopen. En daar heel wat internationale top paarden rond zien lopen met zowel ongelijke of afwijkende voetstanden.
Dus de praktijk leert mij dat er met ongelijke voeten op het allerhoogste niveau gepresteerd kan worden.

Maar helaas zijn er ook paarden die hierdoor sneller blessures oplopen. Al is dat vaak heel lastig te bewijzen dat de ongelijke voeten er de oorzaak van zijn.

Dat laatste vind ik idd een hele lastige. Er zijn er genoeg paarden die blessures oplopen met gelijke voeten. Dus komt het dan wel door de scheve voeten..

Ik weet niet of het toegestaan is in deze topic foto's daarvan te plaatsen want idd moeilijk wat nu een stijle hoef is in ieder z'n perceptie

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:37

cupido1996 schreef:

En wat is de invloed van een kundig hoefsmid en dito ruiter daarop?

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:42

De zoektocht naar een paard vind ik ergens ook wel vermoeiend worden. Ik denk aan bijna niets anders meer, ik praat over bijna niets anders meer en ik doe bijna niets anders meer dan in de auto zitten om te bezichtigen of YouTube video’s te kijken van mensen met paarden . Mijn vriend en kat voelen zich verwaarloosd haha. Voorgaande beetje gechargeerd, maar herkennen jullie dit? Ik heb me voorgenomen volgende week even een paar dagen helemaal niets met of rondom paarden te doen. Een pony-detox oid.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:12

Ik merk dat ik vooral veel aan het scrollen ben en filmpjes op vraag, maar niet de motivatie heb om in de auto te stappen om daadwerkelijk te gaan kijken. Omdat het elke keer tegenvalt en super bang ben om als het wel wat is weer opgelicht te worden :+
Helemaal nu je nog maar alleen mag gaan kijken durf ik eigenlijk niet echt goed.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:31

Marigo schreef:
De zoektocht naar een paard vind ik ergens ook wel vermoeiend worden. Ik denk aan bijna niets anders meer, ik praat over bijna niets anders meer en ik doe bijna niets anders meer dan in de auto zitten om te bezichtigen of YouTube video’s te kijken van mensen met paarden . Mijn vriend en kat voelen zich verwaarloosd haha. Voorgaande beetje gechargeerd, maar herkennen jullie dit? Ik heb me voorgenomen volgende week even een paar dagen helemaal niets met of rondom paarden te doen. Een pony-detox oid.

Zo herkenbaar. Afgelopen voorjaar en zomer alleen maar van hot naar her gereden. En alles wat ik leuk vond stond standaard aan de andere kant van het land of België. Na 2 afkeur en meerdere keren gereden te hebben voor een totaal ander paard dan in de advertentie stond maar tijdelijk gestopt. Was het gezin wel blij mee haha

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:59

Omdat mijn paard nu toch écht met pensioen gaat ben ik op zoek naar een nieuw (rij)paard.
Liefste omgeving Friesland, Flevoland, Gelderland. In ieder geval geen Zeeland of Noord Brabant.

Paard tussen de 8 en 15 jaar, geen gebreken (dus ook geen "oude" blessures), ongecompliceerd.
Hoger dan 1.50. Budget ongeveer 5000, maar dat is rekbaar.

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:09

wij hebben een paardje gevonden, staat sinds vorige week thuis.
Een tinker, 10 jaar oud.
Blij mee... Al die paarden kijken was ik nu al beu :) en ben er maar naar 3 geweest :)

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:12

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:12

Wij zijn ook geslaagd. Schaapmakke, heel mensgerichte Franse draver van 12 jaar oud, heeft niet onaanzienlijk gekoerst, ouderwets type, fors gebouwd, is na zijn draverscarrière alleen nog maar buiten gereden dus bakwerk is nogal raar voor hem, maar hij doet zijn best. Ik heb weinig ambities behalve lekker buiten rijden en de eigenaresse zocht juist iemand voor hem waarbij hij niet zoveel meer hoeft.
Dochter heeft een bijna 8-jarige, heel ander type draver, kleiner en sierlijk gebouwd. Net zo groen wbt bakwerk maar ook vreselijk lief, hij kwam meteen knuffels halen.
Ze worden nog verder doorgereden en dan komen ze naar ons.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:27

janna schreef:
Je hoeft toch niet alleen te gaan kijken? Dat 1 persoon is alleen een advies. Of in elk geval, op rijksoverheid.nl stond het van de week nog wel zo geschreven.
Desondanks zou ik wel heel voorzichtig zijn, maar als je nu echt je droompaard ziet?

Meeste pensionstallen houden dezelfde regel aan. Als je nu een paard verkoopt en je krijgt 8x kijkers heb je toch dubbel risico als ze met 2 komen.

En daarbij vind ik een paard kijken/kopen nu niet echt een noodzakelijke reis.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:00

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:39, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:56

janna schreef:
Daar ben ik het mee eens hoor. Maar er zijn ook genoeg mensen met paarden aan huis. Als je dan buiten blijft lijkt me het risico beperkt.
Maar goed. Het blijkt een K tijd waar we met zn allen in zitten

Klopt zeker. Ik hoop straks op een betere markt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:18

Wachten jullie nu vanwege de prijzen of omdat het zo choastisch is?

Ik weet niet zo goed wat qua prijzen nu moet denken

MissSicarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:20

Ook ik ga er aan geloven :)) .

Sinds een half jaar lease ik een paard. Het was de bedoeling dat ik die zou gaan verkopen. Echter werd ik verliefd en heb ik een hele fijne band opgebouwd met de merrie. Toch maar aangegeven dat ik haar zelf wil kopen. Hoop tegenslagen gehad en nu is het wachten op een akkoord van latere betaling.

Mocht dat akkoord er niet komen dan rond september op zoek. Hierbij mijn eisenlijstje:

- minimaal 1.70m
- geslacht maakt niet uit
- dressuur
- goede gangen, vooral galop
- warmbloed, maar zit ook te twijfelen over een Spaanse of Fries
- onder de 6 jaar, tenzij het paard al iets verder is opgeleid

Prijsklasse tot 12.000.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:42

Silly1972 schreef:
ivy_power89 schreef:
leuk dat er alweer mensen bezig zijn met keuringen en aankopen :D
En het jaar is pas net begonnen!

Ik ga onverwacht deze week kijken bij een aantal jonge frieze hengsten.
Eigenlijk wilde ik al een gereden paard, maarja het is niet de eerste keer dat ik met iets thuis kom waar ik vooraf echt fel op tegen was :') :')

Ben je al geweest?

Ja :)
Maandag wordt er gebeld voor een keuring :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:17

Oehhh spannend!!
Ik ga duimen maandag en als hij/zij goedgekeurd is wil ik alles weten :D

_shauniheyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:30

Ik denk dat de paardenmarkt qua prijzen eigenlijk nooit of amper gaat dalen |o
Ik ben al sinds september 2019 op zoek naar de juiste match zonder resultaat _O-

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 19:36

Ik ben er ook bang voor..

Ik bereid me maar voor op een lange zoektocht. :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:39

Ik ben bij leuke merrie wezen kijken woensdag maar wilde toch nog keer rijden
Hebben de kijkers van gisteren vandaag besloten haar te kopen, ze wisten dat ik vandaag voor de 2e keer zou komen.

Zij hebben haar ongekeurd meegenomen...erg jammer ik wilde compleet keuren.
Ik merk dat het me best wat doet ik baal als een stekker

Ik durf mijn eigen paard niet te verkopen omdat ik bang ben maanden zonder te zitten en daar heb ik geen zin in.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:53

Maar je verkoopt je paard toch met een reden ?