Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Danique_G schreef:Blaze1994 schreef:Gefeliciteerd!
Pff het paard (3jarige) dat ik wilde gaan kijken op 2.5 uur rijden heeft ongelijke voetenbegin te denken dat ik een unicorn zoek ipv een paard
![]()
Zouden jullie het risico nemen?
Herkenbaarik heb het idee dat ik niets raars zoek maar de bedragen die ik zie zijn torenhoog
cupido1996 schreef:Voeten sta ik redelijk dubbel in.
Al zijn er natuurlijk ongelijke voeten en ongelijke voeten. Maar een "normaal" steile hoef en een correcte voet naast elkaar zie ik niet gelijk als een probleem.
Ik heb een aantal jaren in de stallen van Jumping Amsterdam rond gelopen. En daar heel wat internationale top paarden rond zien lopen met zowel ongelijke of afwijkende voetstanden.
Dus de praktijk leert mij dat er met ongelijke voeten op het allerhoogste niveau gepresteerd kan worden.
Maar helaas zijn er ook paarden die hierdoor sneller blessures oplopen. Al is dat vaak heel lastig te bewijzen dat de ongelijke voeten er de oorzaak van zijn.
cupido1996 schreef:Voeten sta ik redelijk dubbel in.
Al zijn er natuurlijk ongelijke voeten en ongelijke voeten. Maar een "normaal" steile hoef en een correcte voet naast elkaar zie ik niet gelijk als een probleem.
Ik heb een aantal jaren in de stallen van Jumping Amsterdam rond gelopen. En daar heel wat internationale top paarden rond zien lopen met zowel ongelijke of afwijkende voetstanden.
Dus de praktijk leert mij dat er met ongelijke voeten op het allerhoogste niveau gepresteerd kan worden.
Maar helaas zijn er ook paarden die hierdoor sneller blessures oplopen. Al is dat vaak heel lastig te bewijzen dat de ongelijke voeten er de oorzaak van zijn.
Marigo schreef:De zoektocht naar een paard vind ik ergens ook wel vermoeiend worden. Ik denk aan bijna niets anders meer, ik praat over bijna niets anders meer en ik doe bijna niets anders meer dan in de auto zitten om te bezichtigen of YouTube video’s te kijken van mensen met paarden . Mijn vriend en kat voelen zich verwaarloosd haha. Voorgaande beetje gechargeerd, maar herkennen jullie dit? Ik heb me voorgenomen volgende week even een paar dagen helemaal niets met of rondom paarden te doen. Een pony-detox oid.
janna schreef:Je hoeft toch niet alleen te gaan kijken? Dat 1 persoon is alleen een advies. Of in elk geval, op rijksoverheid.nl stond het van de week nog wel zo geschreven.
Desondanks zou ik wel heel voorzichtig zijn, maar als je nu echt je droompaard ziet?
Silly1972 schreef:ivy_power89 schreef:leuk dat er alweer mensen bezig zijn met keuringen en aankopen
En het jaar is pas net begonnen!
Ik ga onverwacht deze week kijken bij een aantal jonge frieze hengsten.
Eigenlijk wilde ik al een gereden paard, maarja het is niet de eerste keer dat ik met iets thuis kom waar ik vooraf echt fel op tegen was![]()
Ben je al geweest?