Echt een aanwinst die wolf....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popstra schreef:Vreselijk. Beestjes die je altijd liefdevol verzorgt hebt zo aan te treffen.
Ik zie het zo voor me dat als je dat overkomt je een ,,jammer voor je maar dat is de natuur,, niet bepaald kan waarderen. Maar dat is wel wat er door het gros Vd bevolking gezegd word
sterregoud schreef:En het is niet ‘de natuur’, het is een beleidskeuze. Die keuze leidt tot onnoemlijk leed voor een ieder die juist met dieren leeft.
Loretta schreef:sterregoud schreef:En het is niet ‘de natuur’, het is een beleidskeuze. Die keuze leidt tot onnoemlijk leed voor een ieder die juist met dieren leeft.
Het hele natuurbeheer in Nederland is een kwestie van beleidskeuzes en continu veranderende inzichten. Bos moet plaats maken voor heide op plaatsen waar eerst bos moest zijn. Natuurbeheer in Nederland is meer tuinieren in het groot dan dat er sprake is van echte natuur.
sterregoud schreef:Tuinieren klinkt onschuldig. Als ik zie wat ze hier aan het kappen zijn, seizoen na seizoen dan blijft er geen bos meer over.
Popstra schreef:En dat ontkennen hier van sommigen word je ook een beetje simpel van zeg. Een blinde kan nog zien dat dit niet door Fifi van de hoek is aangericht!
jobamara schreef:Sterregoud, dat kappen vd bomen vind ik zo vreemd. 1 vd redenen dat de wolf terug is, is om de herten en reeën populatie terug te dringen omdat die de bomen beschadigen en ze meer bomen willen.
jobamara schreef:Frno, ja dat geloof ik zeker, maar op een bericht waar die witte reeën zijn gedood dan reageren met ik hoop dat de wolf bij ons snel een partner vind en we een roedel krijgen, vind ik zo ongevoelig.
Loretta, ja precies als je dat in bv Yellowstone en de Oostbloklanden ziet, schrik je ook wel logisch aangezien een wolf 5 kg vlees nodig heeft per dag, een paar dagen zonder kan. En ook het verschil in aantal jongen tussen wolf en zijn prooidieren.
nine1987 schreef:Popstra schreef:Fifi van de hoek dood een schaap of liever nog meerdere schapen meestal omdat de schapen gaan rennen maar vreet er niet van en al helemaal niet in de buik zoals een wild roofdier dat doet.
Ik ga even aan m'n pa vragen of hij toevallig foto's bewaard heeft.. Ik denk dat je schrikt..
DubbelFun schreef:https://nl.wikipedia.org/wiki/Wasberen
Ik vind dat we ons nu best tot Noord-Europa mogen rekenen...![]()
Iig liever 10 wasberen dan 1 wolf !!