Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:55

Vientje, mijn man is een endurance ruiter en roept altijd dat ie niet snapt waarom we willen springen met onze paarden, want waarom zou je ze in vredesnaam laten zien dat ze over de omheining heen kunnen :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:07

Wahahaha, dat is ook precies wat ik me bedacht op het moment dat Pinda stond te stuiteren voor dat hek :)) Ongewenst neveneffectje van "leren springen", oepsie :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:30

goldenarrow, nou, veel succes met het wassen van de jonge paarden. Als je die staart wit krijgt, verdien je mijn respect. :D Ik wilde eigenlijk al voorstellen om de staart af te scheren en er een nepstaart in te hangen, maar zelfs daar krijg je de gelige schijn van urine erbij. :') https://www.paardenextensions.nl/Webwin ... thaar.html

fransje23, oh leuk, dat pasje naar de andere kant van de hooibalen telt ook al :P ik heb dat rechts opstappen nooit gekund, trek dan het hele dier mee met mijn gesjouw :o Misschien toch ook maar eens op oefenen.

Mrs_Midnight, Timmie wilt meer aandacht :D Duurt deze periode dat je maar even bij hem langs kan nog lang?

Iriscope, Leia staat nu bij jou? Alert hoofdje zit erop. <3

Indi_Vito, snap dat je trots bent. Deed ze het allemaal braaf of vond ze het toch spannend? :) 1 klein puntje: ik zou aan je begeleider vragen om de lijn ietsje losser te laten en aan de binnenkant van het paard te lopen.

Lauke, lollige Moon! Hoe zou je zelf zijn :D Hoe heb je het uiteindelijk opgelost gekregen?

Sirius_, nog een Quarter in het topic, leuk! Mooi merrietje met een mooie kleur. <3 Doe je zelf wel al iets met haar zoals grondwerk, laten wennen aan dingen?

Vientje, ah zo, hopelijk doen de andere zadelmakpaarden het dan heel goed, zodat Pinda snel die kant op kan. Je hebt haar iets geleerd nu, dat je ook OVER dingen heen kan. :')

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:59

Gini, als het goed is maximaal tot einde maand, met dan 4 dagen echt drama maar de andere 3 beduidend meer tijd.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:05

Ik onthoud niet alles dus ik begin maar gewoon vanaf mijn eigen post :')

@Granoek ze heet Ginny <3

@Vientje ik denk dat ze 143 is, maar behoorlijk breed en compact gebouwd. Elke dierenarts/tandarts/hoefsmid etc schat haar ouder in omdat ze niet heel erg puppy gebouwd is. Dat zie je ook wel aan haar niet zo bescheiden achterwerk inderdaad :')
En wat een prachtig paard is pinda zeg! Even in je onderschrift gekeken, ik heb haar wel eens voorbij zien komen op bokt.

Ik heb trouwens gehad dat mijn eerste eigen paard over het draad heen sprong en Ginny is in haar eerste jaar over de bakrand gesprongen. Ik heb het ook niet zo op springers haha.

@Gini heb je zelf ook een quarter of is dat iemand anders?
Ik doe nu helaas zelf nog niets aan grondwerk. In 2017 mijn arm gebroken na een trap van een paard en daarna angstig geworden voor paarden. Het heeft een hele tijd geduurd voor ik daar weer wat mee durfde en toen ik zo ver was raakte ik zwanger van een tweeling. En toen heb ik weer heel lang niets gedaan met paarden dus mijn angst was weer terug.
Mijn man heeft de basis gedaan, wandelt regelmatig met haar, voetje geven, vaststaan oefenen, en mijn instructrice doet het grondwerk . Ik ga daar als het weer mee zit (lees: roundpen droog) onder begeleiding van mijn instructrice 1x per week mee aan de slag zodat ik ook wat zekerder wordt met haar. Vorig jaar ook zo gedaan en toen ging het een stuk beter :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:42

Mrs_Midnight, ah ok, dan is er toch een einde in zicht, dat maakt het al wat draaglijker. :D

Sirius_, Gimme_Joy, die in dit topic zit, heeft ook een Quarter. Ik vind die verscheidenheid van paardjes en sporten leuk. Oei, dat is minder dat je een angst gekregen hebt voor paarden, maar wel fijn dat je het toch stukje bij beetje onder begeleiding gaat proberen. Veel succes! +:)+

De dierenarts komt deze voormiddag om foto's van Cookie haar hoef te maken. Buikpijn van de stress nu. :o Maar het lukt me wel om het relatief positief te bekijken.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:51

Sirius heftig zeg, kan me voorstellen dat je wat angstig bent geweest. Wel fijn dat het weer goed gaat nu.

Gini succes vanmiddag!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:01

Succes vanmiddag Gini! We duimen op goed nieuws :)

Heftig hoor Sirius, voorzichtig vertrouwen weer opbouwen is wel verstandig idd!

Ik vind dat zo bijzonder, zo'n echt paard in een ponymaatje :j Die Quarters hebben een aardige motor inderdaad, Pinda heeft daarnaast echt een kippekontje :))

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 11:27

Ik heb nog nooit een quarter live gezien volgens mij, ik heb het idee dat ze groter zijn dat ze lijken op de foto's :))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:29

Ik vind quarters ook zo leuk! Maar helaas net wat aan de kleine kant voor mijn 1.80m. Doe mij maar een maatje groter :)) Mijn jachtpaard is 1.68 en Feyre gaat ook wel richting de 1.65m.

Heeeeeel veel succes Gini! Ik ga voor jullie duimen dat de uitslag zo goed mogelijk uitvalt!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:36

Ja hier ook, 1.82m met lange stelten wat ik ergens op kwijt moet...Rij op het moment nog eentje van 1.66m af en toe en een Haflinger van 1.47m, het kán wel maar ik mis toch echt wel wat buik bij mijn onderbenen.
Hoewel ik wat buik betreft ook wel aardig wat gewend ben, zie Pinda's moeke deze zomer:
Afbeelding
En dat is als ze NIET drachtig is hè :)) Ze is maar 1.68m, maar ik kom zelfs met mijn stelten bepaald niet onder dat pokkeltje uit :Y) :))

Dus tja, blij dat Pinda tegen de 1.75m gaat lopen, en waarschijnlijk met de massa van haar moeke := Daar kan ik mijn lijf wel op kwijt...

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 12:04

Als de buik té aanwezig is, heb je er ook niks aan :') Aan buik geen gebrek hier maar Dexter boeit zich echt niks voor mijn been :+

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:13

Die van Gimme_Joy is geen quarter, dat is een halve Shire haha. Ik had haar niet verwacht in dit topic, Joy is een jaar ouder. Maar wel een oude bekende, die hebben samen in de wei gestaan <3

Mijn man rijdt ook op quarters, en gaat ook op Ginny rijden. Hij is nog groter :D dat is wel een voordeel van hele brede quarters, dat valt niet zo op.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 16:34

Qua lengte heb ik niet zo veel problemen _O-
Ben zelf niet heel groot met mijn 1.68 maar heb met mijn paarden maar gewoon het zekere voor het onzekere gepakt :=

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:38

Oh ja dat doe ik je echt niet na, ik kreeg al hoogtevrees op een paard van 160 :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 17:03

Ik heb meer schrik op 1.40 dan op 1.80 hoor _O- Die van mij hebben meer oppervlakte om karakter door te laten stromen, bij die kleintjes zit dat allemaal opeen geperst en dan komt dat er ineens uit BOOOOOMMMM

Alee ja zo zie ik dat altijd voor me :+

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:21

Granoek schreef:
Ik heb meer schrik op 1.40 dan op 1.80 hoor _O- Die van mij hebben meer oppervlakte om karakter door te laten stromen, bij die kleintjes zit dat allemaal opeen geperst en dan komt dat er ineens uit BOOOOOMMMM

Alee ja zo zie ik dat altijd voor me :+

:') daarom heb ik van die ingepakte tornado's van 1.20. Maar die doen inderdaad wel eens :):) . Ik heb op alles van 1.60+ altijd het gevoel dat we in slowmotion gaan

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 17:27

Ik ben wel fan van slowmotion :D Ben zelf ook niet de snelste! Zowel fysiek als mentaal :+

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:09

Wat ik ideaal aan die quarters vind is het coole karakter, zo vaak is het niet booommm gelukkig, en het feit dat het bijna ingebouwd is dat ze op zit en stem stil staan. Dat hebben ze zo snel en goed door, ondanks dat het ook een kwestie van trainen is. En je valt toch minder hoog, als je valt _O-

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:22

Ik kom ook weer onder mn meeleessteen vandaan gekropen...

Gentle is van 2016 en ook ik zat in het 2019 topic maar eigenlijk is Gentle net zadelmak te noemen. Niet veel mee gedaan tot 2 weken geleden, manlief had vakantie dus toen zijn we toch maar iets meer gaan doen. Hij pakt alles zo makkelijk op en ik heb n hele periode niet echt veel aan hem gespendeerd omdat mijn merrie (en dus zijn moeder) heel slecht is geworden op haar benen waardoor ik met waarschijnlijk n maand of 3 afscheid van haar zal moeten gaan nemen. Haar benen zijn echt mega slecht :(

Gentle was in principe voor de verkoop maar dat ga ik nu niet doorzetten, is mijn merrie haar 1e nakomeling en ergens is hij toch wel heel erg leuk ;)

Dus nu heb ik 1x in de week les om zelf weer terug in het zadel te komen en mn vertrouwen op een jong paard terug te gaan krijgen. Bij mijn laatste jonkie is mn vertrouwen erg beschadigd omdat ik er (met een toch al slechte rug) best hard afgevallen ben.

Anyway... afgelopen woensdag mn 1e "les" met Gentle gehad, nog wel aan de longe (mijn man rijdt al los door de bak heen) zodat ik mn vertrouwen terug kan krijgen.
Afbeelding

Filmpje:

Natuurlijk begonnen in stap maar dat staat niet op de film en nee, niet gevallen oid.... de plekken op mijn vest zijn van het hangen tegen de keerwand :)

Als we hier goed zo durven te zeggen tegen Gentle staat hij meteen stil dus wij zeggen als beloning good boy.... en de HO! zit er ook al op :D

Dat is wel handig ;)

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:44

Vandaag met vriendlief een halfuurtje wezen tutten met mn meisje.
Zijn die van jullie ook al zo in de rui... madame is wel heel vroeg...

Afbeelding

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 23:34

Jep, hier ook al veel losse haren

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 00:28

Hier nog niets, maar die van mij heeft nauwelijks een wintervacht aangemaakt. :') Vorig jaar ook nauwelijks geruifd. _O-

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 00:29

Ik heb zelf ook nog geen winterjas gekocht, vond het nog niet de moeite :+

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 00:45

Ik had deze hier ook nog niet gedeeld maar ik ben van de week ook nog eens gaan zitten! Had geprobeerd hem naar een vriendin toe te laten stappen maar hoewel dat maar 3 meter waren, snapte hij het toch niet helemaal haha. En als zij er naast liep, liep hij gewoon mee :D maar hij is natuurlijk ook niet echt gewend om te moeten lopen zonder dat er iemand voor of naast hem loopt, ik vond het wel lief! Hij ging ook niet raar doen ofzo :)

Afbeelding