Ik weet het, ik weet het.
Vandaar dat ik ook aan het twijfelen was. Volgende keer beter!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vandaar dat ik ook aan het twijfelen was. Volgende keer beter!
Ik moet mezelf er alleen nog toe aanzetten om daadwerkelijk aan het schrijven te beginnen.
Ik heb uitstelgedrag... Heel heel erg.
Dat was al even geleden, maar Aliaa kende het nog, want die was naar mij aan het hinniken toen ik alles aan het klaarzetten was in de bak.
Het ziet ernaar uit dat ik de manier gevonden heb om Aliaa te motiveren, terwijl ik haar een paar weken geleden nog lui genoemd zou hebben.
Ik vroeg het alleen op de verkeerde manier blijkbaar.
Varekaj schreef:Vanaf volgende week moet het wel weer lukken om af en toe een rondje te maken![]()
Nu zondag eerst nog een oefencross in Merendree en deze week namiddagshift, dus werk tot 17u.
Volgende week werk ik ofwel tot 16u (ma en vrij) ofwel tot 13u (di en do) en dan is het enkel zondag nog provinciaal kampioenschap.
Daarna even wedstrijdrust tot 13/10, dan is onze eerste officiële cross. Dus als je graag eens een rustig rondje doet, geef op tijd een gil. Dan plan ik het in wat trainingsschema betreft, want ga de galoptraining stilaan gerichter gaan aanpakken.
Ik heb eindelijk mijn diploma behaald, en ben min of meer elke dag vrij tot en met 30 september.
Daarna moet ik ook werken.
De andere paarden waren in het begin niet in de buurt van het doek te krijgen, Aliaa daarentegen was er niet weg te krijgen.
En plastic natuurlijk, dat blijft ze ook geweldig vinden. 
Ik heb besloten om het sturen voorlopig even te laten voor wat het is en nu eerst te focussen op de 'go' en 'whoa'.
Aliaa was zo hard aan het meewerken dat ze eigenlijk aan het tegenwerken was, want ja, baasje vroeg steeds om te stoppen als ze aan het stappen was, dus dat moest nu toch ook dan?
Ze moet de klik nog maken om in dezelfde gang te blijven tot ik anders vraag, maar dat komt wel.
Varekaj schreef:Ik weet nog niet zeker of het gaat lukken vanavond, maar ik ga onder voorbehoud ja zeggen. Ik hou je nog op de hoogte mocht het niet uitkomen met de planning.Ik heb gisteren een cross gehad dus vandaag rustdag, maar morgen wil ik anders wel een relax rondje maken? Moet in de namiddag naar de orthodontist (bwuh) en even afstemmen thuis, maar iig zal het wel lukken in de vroege avond. Moet ook wel, om half 9 is het alweer donker tegenwoordig
Vanavond lukt niet, onverwachte extra clubvergadering 
vrijdag dan oefenen voor viertal, zaterdag eventueel nog gaan helpen om ons crossparcours te gaan zetten voor wedstrijd binnenkort en zondag provinciaal kampioenschap
) en die plekken zijn super gevoelig. Het gevolg was dat Aliaa haar tanden ontblootte en mijn richting uit kwam met haar opengesperde mond. Ik geloof niet dat ze echt van plan was om te bijten (anders had ze mij waarschijnlijk wel geraakt), maar dat het eerder dreigen was. Daarvoor is ze gestraft geweest en tja, nu is ze nog steeds boos.
Ik was gisteren ook boos als gevolg en dacht dat het beter was om haar even te 'negeren'. Niet dus.
): drama. Alles wat groter was dan een gewone auto: nog meer drama.
Op een bepaald moment ging ze zelfs staken terwijl we een straat overstaken.
We hebben nog een aantal minuten met de postbode staan praten en dan bleef ze geduldig wachten. Al vond ze het stiekem ook geweldig om haar neus tussen de brieven te steken.
Het is maar goed dat de postbode me al zowat mijn hele leven kent.
Ik ga het morgen proberen goed te maken door haar een uurtje op onze weide te laten snacken, fingers crossed!

SVRL schreef:Ze is stilletjes aan het 'ontdooien'.Ik hoop dat ze je snel vergeeft.
Mooie foto trouwens. Ben benieuwd naar de rest van de shoot.
Vanochtend liep ze nog weg van mij op de weide, ondertussen komt ze terug wat meer aandacht vragen.
En naar de jouwe ook trouwens. 
Varekaj schreef:Voor paardeneigenaars brengen gevonden hoefijzers inderdaad geen geluk.De mijne is weer een ijzer kwijt![]()
Iedereen zegt steeds dat hoefijzers geluk brengen. Volgens mij ken ik geen paardenbaasje die blij is om een verloren ijzer terug te vinden in de weide
Sowieso dat zoiets op de meest ongelegen momenten gebeurd.

). Verder heb ik wat gevaarlijke spullen uit haar bereik moeten zetten, want Aliaa is veel te nieuwsgierig. En dan kon ze los!
En ze vond het geweldig! Als ze maar kan prutsen.

Ik heb haar 1 tik op haar kont gegeven met mijn stick en toen is ze er afgebleven, zoals het hoort.
zippora schreef:Vonden wij ook!Gezellig zo!
Als ik mocht, zou ik haar nog in huis nemen.
Ik vrees alleen dat mijn ouders dat niet zo geweldig zouden vinden.
Manadeluca schreef:Haha dank je!Wat een aangenaam paard heb je.

Dat heb ik ook altijd een leuk ras gevonden, alleen heb ik de eer nog niet gehad om er eentje in het echt te ontmoeten.

Eenmaal op straat kalmeerde Aliaa meteen en liep ze op haar dooie gemakje, met los touw, mee. Ook het boze gedrag was meteen weg. Bizar hoor.
Vanavond heb ik niets meer aan haar gemerkt.
.
), en raar maar waar, hoe bozer ze is, hoe lichter ze op mijn hulpen reageert.
Ik heb haar nog nooit zo goed achteruit zien gaan.
En zodra ik naar stal stap, is het over en is ze weer tevreden. Het enige wat veranderd is, is dat die 2 paarden weer tijdelijk op onze weide logeren, maar de vorige keer heeft ze daar nooit een probleem van gemaakt.
) en ik kan voor de eerste keer zeggen dat het niet zo schitterend ging.
Ze kent de hulpen voor stap, stoppen en sturen maar al te goed, maar had er gewoon geen zin in. Mevrouw schoot steeds terug in draf en ze wou het niet hebben dat ze in stap moest blijven. Op de grond moet ik bedelen om een drafje te krijgen, maar onder het zadel is het drama als ze moet blijven stappen.
Ik had afgesproken met een stalgenoot om samen te gaan wandelen. Ik had haar opgezadeld, hoewel ik niet van plan was om daar iets mee te doen.
De auto's te voet waren weer verschrikkelijk eng natuurlijk, want ja, dramaqueen modus stond nog steeds op denk ik.
Geen spanning, niets! Het ging zo goed dat ik besloot het stuk over straat richting stal lekker te blijven zitten. Ze heeft geen kik gegeven op de auto's...
Aliaa was enkel boos op het andere paard dat achter haar draafde.