Moey ik wel zeggen dat bij Akkie (en dat schijnt bij heel veel dravers zo te wezen) het sleutelwoord echt druk op de teugels is.
Zodra ik tegen hsm zeg dat hij mag, en ik houd druk op mijn teugels, gaat hij daar onwijs tegenin, alsof. Het hem kracht geeft om. Nog harder te gaan, het is dus geen rem meer, maar een gaspedaal, hoe meer druk ik uitoefenen, hoe harder hij wegstuift..
Zodra ik, (wat eerst echt heel. Onnatuurlijk voelde) los een los contact teg dat hij mag gaan, zelf lekker in verlichte zit ga en hem niet dwars zit, voelt hij wel van mij! Ik kan dan in die harde galop versnelle en opvangen met mijn zit en als we klaar zijn, ga ik zitten, pak mijn teugels weer op en hij komt weer terug als een dankbaar eitje..
En wat bij akkie ook helpt, eerst veel draven, tot hij gewoon lekker warm gelopen is, braaf, extra energie is eruit.. Dan wat hard draven en hem dan zo in galop laten vallen.
Dan is de hulp tot "afvuren" weg en kan hij het opeens wel normaal

Maar dat met teugel druk hoor ik veel onder de dravers! Dus weet niet of je dat al eens geprobeerd had?
Het voelt namelijk heel onnatuurlijk en zoj het ook alleen doen als. Je je er zelf goed bij voelt!
En nou wie weet is het wel. Familie! Weet je dex zijn stamboom?
Akkie vind achterblijven trouwens ook geen probleem, maar zodra hij dus het gevoel heeft dat er een race aankomt, vuurt hij af.. +)