He Sjolvir, klinkt niet happy, loop je vast met rijden of met eigen lichamelijke problemen?
Dames, ik heb weer even jullie hulp nodig
Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik die eerste fase moet zien? Ik kan nu ook de filmpjes van de tweede fase zien. Ik had de eerste fase als volgt opgevat: je moet net zo lang rondjes rijden in een actief tempo met de binnen hand een beetje van de hals, totdat je paard zijn hals laat vallen en je hand naar voren naar beneden wil volgen. En ik dacht dat je dan niet te veel overgangen en kleine wendingen mocht rijden, omdat je anders het paard extra hard op de voorhand laat vallen. Maar nu in de tweede fase, zie ik ook dat de ruiters wat oefeningen moeten doen, om het paard beter in de aanleuning te krijgen, bijvoorbeeld overgangen en zijgangen. Zie ik die eerste fase dan toch te statisch?Want ik heb het idee , Dat ik tot in lengte van dagen rondjes kan gaan rijden, maar dat ze mijn hand niet wil gaan volgen, omdat ze niet goed over de rug is. Die heb ik vast wel een beetje vast gereden, omdat ik haar meer in een model aan het dwingen was. En die gaat ze niet loslaten door dat ik alleen maar voorwaarts rijd, ze loopt nu na ruim twee weken nog steeds alsof ze een stok heeft ingeslikt. Kan ik dan niet beter ook wat oefeningen doen, om die rug soepeler te maken. Of jaag ik haar dan juist meer op de voorhand? Ik wilde zo braaf letterlijk opvolgen wat Rien in de eerste filmpjes zei, maar ben nu in de war. Ook bij een van de deelnemers filmpjes, van degene met een L proef, zegt hij dat het wel logisch is dat het paard nog wat zwaarder in de hand is, omdat die nog teveel op de voorhand loopt. Terwijl ik dacht dat je altijd een luchtig contact moest hebben. Maar misschien valt ik dat dan ook wel te letterlijk op.