Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:47

Ik ga binnenkort een A-pony inrijden en doorrijden voor een goede kennis van mij omsat ik vrij klein van stuk ben. De pony is wel voor doorverkoop. Voor de mensen die benieuwd zijn, het is een A-type welshje met een stokmaat van 1.15 en hij is nu zadelmak en 4 jaar. De planning is om hem door te rijden tot in ieder geval L1 niveau, daarna te koop zetten en ondertussen verder doorrijden,
Ik zal binnenkort een foto plaatsen, moet eerst uitvogelen hoe dat werkt op bokt.
Omdat bokt nou eenmaal bokt is: ik pas nu nog op de pony maar zodra blijkt dat ik toch te groot word zal ik dan ook meteen stoppen met het rijden en samen met de eigenaren naar een ander ruitertje zoeken.

Kasmir

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 01:23

Jeetje wat gaan jullie allemaal al goed, ben wel een beetje jaloers ik zit er voorlopig echt nog niet op.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:49

Leuk om alle vooruitgang te lezen.
Hier leert mijn dame ook elke keer wat nieuws en ook eindelijk eens foto's!
Ik was haar lange en plukkerige manen zat dus die zijn er af. Van de week ook voor het eerst helemaal gezadeld. Deed ze ook erg braaf :)
Afbeelding

Madame heeft ook een nieuwe deken voor volgend jaar. Vind hem zo leuk :+
Afbeelding

Zijn die van jullie ook al zo aan het verharen?
Suikermeisje, hoe gaat het inderdaad met het herstel?
Welkom weer voor de nieuwe mensen!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:52

Wat een buikje Eline :')
Coole deken, had wel van iemand gelezen dat die niet waterdicht was(?).

Staat die knappe bonte nou te koop Darkadia?

Diva en Kim verharen echt totaal nog niet, laat nog geen haartje los.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:55

Ja he? Ze was dat ik haar kocht nog vele malen dikker.. Nu is het vooral die buik nog.. Ze had geen schoft en nu gelukkig gewoon een schoft en schouders :Y)

Deken nog niet getest. Hij ligt nog in de kast, vacht is voor nu in ieder geval prima! Zou wel jammer zijn als hij niet goed waterdicht is, hij zou het namelijk wel moeten zijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:02

Bah dat ziet er vies uit maar komt vast goed, beter open dan dicht al is het niet wonderschoon :j

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:03

Gelukkig zit er vooruitgang in!
Het ziet er inderdaad nog niet heel netjes uit maar liever de troep er uit dan er in.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:04

ik zat al heel enthousiast in het 2016 topic te posten :+ , maar die was dus eigenlijk bedoeld voor hier:
Mijn puppypaard ga ik dit jaar ook beleren.
Voor nu zijn we alleen nog bezig met wat grondwerk. Hij heet Qupido en wordt begin mei 3. Zijn concentratie is nog minimaal dus dat zijn echt babystapjes <3 .
Afbeelding
Afbeelding

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:28

Ik heb mijne deze week voor t eerst aan de longe gehad. Hij vindt t spannend, maar bleef super controleerbaar

Afbeelding
Hij wordt in juni 3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:30

Welkom en wat een knap vlekje Stephanie!! <3

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:29

Wat een mooi paard @enjoy <3 !

MoriYT schreef:
Welkom en wat een knap vlekje Stephanie!! <3

suikermeisje schreef:
Wat een leuk dier zeg! Volgens mij heb ik die al eerder op bokt voorbij zien komen.

Dankjewel! Dat zou kunnen ik heb een topic op itp over hem geopend. Ik heb hem nog maar een paar weken :) .

Hij heeft inmiddels met een aantal pony's op stal samen gestaan. Dat gaat erg goed! Waar ik nu alleen een beetje tegenaan loop is dat hij een beetje verlatingsangst heeft. Ik moet dus minimaal 1 pony aan de bakrand vastknuppen als ik iets met hem wil doen. Ik probeer nu eerst met wat grondwerk de basis een beetje in orde te krijgen. Hij heeft bij zijn vorige eigenaar al aan de longe gelopen, maar ik ga het liever zelf even van het 0 punt opbouwen :j .

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:36

Wauw enjoy, wat een prachtig paard! <3 En Stephanie leuk! Ik volgde je al op Instagram haha.

Vandaag weer even in stap met de dubbele lijnen geoefend en daarna nog even er op. Hij was super braaf *D

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:49

Eline_S_S schreef:
Wauw enjoy, wat een prachtig paard! <3 En Stephanie leuk! Ik volgde je al op Instagram haha.

Vandaag weer even in stap met de dubbele lijnen geoefend en daarna nog even er op. Hij was super braaf *D

Hee wat grappig! Ja ik volg jou al sinds ik begon met Instagram vorig jaar :P .

Fijn dat de dubbele lijnen zo goed gaan. Las al op insta dat je ook een lesje hebt gehad +:)+ .

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:14

Hallo, mag ik mij hier ook melden. Ik heb ook een (bijna) driejarige nu nog hengst. Hij wordt 22 april 3 jaar en zal ook ergens in april gecastreerd worden. Hij staat in de opfok nog en ik heb hem gekocht met 2 maanden oud. Het is een KWPNér van Diego (Negro) x Wynton x Gribaldi.... de 2 laatste lijnen wilde ik dus echt niet, maarja waar je op verliefd wordt heb je niet in de hand :o :D .
Ik heb mijn vorige paard zelf mbv een kennis zadelmak gemaakt, maar dit durf ik niet meer en dus zal hij ook zadelmak/ingereden worden bij de opfok waar hij nu staat. Momenteel en de afgelopen 2,5 jaar dus wel veel langs geweest en lekker gepoetst.

even voorstellen dus: Joplin

Als veulen:
Afbeelding

Afbeelding

En in januari 2017:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:49

welkom stephanie, enjoy en oensan! Super knappe paarden hebben jullie!!

Oensan waarom wilde je liever niet wynton en gribaldi in de stamboom als ik het vragen mag?

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:30

@Dunkeedoo

Heel hete paarden zijn niet aan mij besteed, dus ik was niet op zoek naar die lijn. Nu komen er ook bij Jazz en Gribaldi supermakke paarden voor, maar dus niet bewust op zoek en met een veulen al helemaal niet goed te voorspellen wat het het uiteindelijk gaat doen. Ik liep er per toeval tegenaan en ik moet zeggen tot nu toe is hij heel relaxed, vind alles prima, mag overal aankomen...en onder het zadel zal moeten blijken :-)

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:31

Dunkeedoo schreef:
welkom stephanie, enjoy en oensan! Super knappe paarden hebben jullie!!

Oensan waarom wilde je liever niet wynton en gribaldi in de stamboom als ik het vragen mag?

Dank je wel!

Ik heb hier al hele leuke paarden al voorbij zien komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:13

Zo die Joplin geeft inderdaad al een hele volwassen indruk! Mijn puppy van slechts 11 dagen ouder toont dan toch echt nog... heel erg puppy :')

Akires1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:56

Leuk om te zien wat jullie allemaal met jullie paarden doen!
En heel verschillend, hoe ver de paarden in hun ontwikkeling zijn.

Zo reageert Idefix wanneer ik hem vertel dat hij toch maar eens een zadel op moet ;) :

Afbeelding

En dat "binnenkort" duurt nog een hele poos, want ik vind hem er op alle fronten (ondanks dat hij ruim drieënhalf is) nog lang niet aan toe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:22

Hahaha wat een geweldige animatie :D

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:19

@ oensan: ahja snap het :) maar snap ook helemaal dat je daar verliefd op bent geworden <3

MoriTY ik heb hetzelfde haha... Jap ziet er nog zó puppy. Laten we het erop houden dat ze nog ongepoetste diamantjes zijn (vooral ongepoetst mrt die dikke wintervacht poep eruit proberen te krijgen is een hele opgave :') )

Akires echt GENIAAL die animatie

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:31

Azmay schreef:
Wat een buikje Eline :')
Coole deken, had wel van iemand gelezen dat die niet waterdicht was(?).

Staat die knappe bonte nou te koop Darkadia?

Diva en Kim verharen echt totaal nog niet, laat nog geen haartje los.

Ja helaas, ze stond al wel te koop voor goed huisje, maar ivm emigratie van de eigenaresse en mijn financien waardoor ik haar ook niet zelf langer kan aanhouden is er helaas wat spoed bij gekomen.
Had haar graag compleet afgeleverd, maar andere kant heeft ze nu wel een fijne basis om mee verder te gaan en nog naar eigen hand te zetten. Vraagprijs is dan ook zeker bespreekbaar bij een geschikt huis, maar is wat hoog ingezet omdat we wel serieuze kopers willen. Desnoods naar een fijne goede africhtings/handelsstal.

EN Wauw wat een knappe leukerds die erbij zijn gekomen! Had even niet gelezen, veel goede updates! En betreft snelheid...mja dat verschilt echt per paard, de een is met 3 al echt toe aan wat doen, en de ander is met 5 nog best puppy. Gewoon altijd naar t paard blijven kijken en luisteren is naar mijn mening het belangrijkste in de africhting.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:16

Pff sorry hele tijd afwezig geweest. Iets te veel gebeurt allemaal om me er toe te zetten hier dingen te posten in dit topic.

Hopelijk gaat nu weer lukken :)

Kleine update van Bailey. Eind vorig jaar heb ik al een keertje tuig op gehad bij Bailey tijdens het longeren. O wat was ze braaf!

Afbeelding

Zondag wilde ik het weer doen alleen toen kwam ik er achter tijdens het poetsen dat ze luizen had. Huil huil..

Dus plannen veranderd. Snel vanaf stal naar epplejeck gegaan daar was 25% korting op 1 artikel naar keuze dus een winterdeken snel gekocht voor Bailey. Heeft nu al maat 145! Kleintjes worden groot. Helaas hadden ze geen deken met hals dus nu voor nood even 1 zonder hals gedaan maar ben op zoek naar een deken met hals.

Vanaf de epplejeck snel naar huis gegaan om me scheermachine te halen en vanaf huis weer naar stal. Tijdens het fietsen een vriendin geregeld die kon helpen met scheren. Werd namelijk de eerste keer dat Bailey helemaal geschoren werd. Had wel al 2x haar borst geschoren zodat ik in de winter gewoon lekker kon werken met haar en ze haar warmte kwijt kon. Helaas was dat ook wat minder dan gepland Bailey had in december aan 3 benen mok. Begon op haar 2 achter benen. Waren ook dik en ze liep er kreupel door. Was net in de tijd dat ik even minder naar stal kon omdat ik nieuw werk had waar ik aan moest wennen lichamelijk. Gelukkig waarschuwde mijn staleigenaar me en was ik er nog op tijd bij.

Nog wat foto's van zondag

Zonder halster braaf toe laten dat ik der hoofd scheer
Afbeelding

Knappe kale merrie <3
Afbeelding

Afbeelding

En verwende mevrouw met der amigo deken

Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:35

Ik lees al een tijdje mee hier, maar over die luis...

Haal frontline voor honden (tot 50 kg), doe 1 pipetje van de schoft tot de staartaanzet.
(haren opzij en op de huid druppen)
Herhaal na 1 maand.

Luizen weg zonder scheren of wassen. Helpt 9 vd 10 keer.
Ik zou dat sowieso nog even doen, alleen scheren lijkt me niet voldoende? :o

Dan zal ik mezelf maar voorstellen. :o
Vooral ervaring met voor de wagen zetten eigenlijk. Huidige paard zelf doorgereden.
Afgelopen zaterdag deze pony voor mijn stiefdochter gekocht om straks wedstrijden te gaan rijden.
Ze heet Paradise cocktail (v. klein roderijs cocktail) en word dit voorjaar 6. Komt rechtstreeks van de fokker. Ze kent poetsen, zadeltje hoofdstelletje en is braaf bij de smid, rustig in de omgang, niet heel angstig. Leuk om mee bezig te zijn.

Afbeelding

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 05:56

Natuurlijk heb ik der niet alleen geschoren maar ook behandeld voor de luis :)

Staart en manen zijn ook behandeld. Kon niet over me hart verkrijgen om der manen er af te halen. En de staart zou ik er sws niet afhalen.