Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaaikkee

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:15

Xbostonx Wat een ontzettend gaaf zadel!

Tymone jammer dat het niet zo lekker gaat. Goede beslissing hem weg te brengen als het zelf niet gaat

Fionn staat Helaas even een paar dagen stil. Hij is een echte brokke piloot. Heeft momenteel een dikke poot door een wondje. Dus nu lekker aan de antibiotica en ontstekingsremmers.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:03

Idd goede beslissing om m weg te brengen als 't zelf niet gaat....

Hier ondertussen alweer 2 weken bezig om mijn 5 jarige terug op te pakken en eigenlijk doet hij t echt super! Gelukkig heb ik iemand die m even voor me rijdt en heb er zelf nu ook alweer 2 keer opgezeten, gestapt en gedraafd... ik heb helaas echt n hele slechte rug waardoor ik geen onnodige risico's ga nemen en ik heb ook nog n merrie staan die gereden moet worden.

Nu is het verder oppakken, km's maken met m en dan komt hij tzt te koop te staan.

Toch wel trots op mijzelf en m'n puppypaard <3
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 06:15

Sorry dat ik hier even " binnen val " maar las dat er mensen zijn die ruinen hebben die last hebben van hun hormonen... Nu heb ik zelf een 4 jarige ruin Krack C x Jazz x Belisar .. En die is vorig jaar mei gecastreerd , nu had hij in april opeens weer heel erg last van z'n hormonen.. Reageren op hinnikende merries en ruinen maar dan ook echt ontploffen.. Constant als er paarden voorbij liepen klauwen maakte niet uit waar in z'n box en buiten... Zo erg dat ik contact heb gezocht met de kliniek waar hij gecastreerd is, alles was goed gegaan. Hij staat nu sinds 1,5 maand aan de HormOne druppels van Phytonic dit helpt echt ( bij de paardendrogist te bestellen ) hij is een stuk rustiger en reageert niet meer op anderen .. Echt heel fijn want lopen met een 4 jarige die denkt dat hij hengst is en gewoon op z'n achterbenen gaat staan is niet heel fijn . Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben .

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:52

Mandy_B schreef:
Tymone wat naar zeg.. Werd die baal stro naar beneden gegooid toen je erop zat? ik ben wel heel benieuwd hoe het bij Gert van den Hof er aan toe gaat! Ik heb echt bewondering voor die man. Mocht je mogen filmen ben ik er erg benieuwd naar!

xBostonx wat een gaaf zadel. Ik heb ooit een keer op zo zadel gereden en wat zit je daar als een huis in zeg. Een bok voel je gewoon niet. :')

LiindseyV wat jammer dat het niet gaat. Ik hoop voor je dat hij sneller van zijn hormonen af is als die van mij. :Y) Ik geef nu hormoonbalans (hij is 3 maanden geleden gecastreerd) en is nog steeds heel macho naar andere ruinen gewoon veel te enthousiast. Staat dus nog steeds alleen....

Ik zat er zelf niet op, maar er zat wel iemand op. Heb er überhaupt nog niet op gezeten. De baal stro werd op een meter of 20 van de bak naar beneden gegooid _-:(

Ik mag ongetwijfeld filmen bij Gert, maar ben zelf de eerste 1,5 week met vakantie.

Heb gisteren een rondleiding gehad en een kop koffie met hem gedronken. Werd aller vriendenlijst ontvangen en al mijn vragen zijn beantwoord. 1 van mijn vragen was, rij je er alleen mee in de binnenbak of ook mee in de buitenbak (wij hebben op stal geen binnenbak namelijk). Nog voordat ik uitgesproken was, was zijn antwoord. Oh ik ga er ook mee de weg op.

Gert is echt super nuchter en relaxt en dat is wel wat zowel mijn paard als ik momenteel kunnen gebruiken.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:47

Tymone lekker handig bij een jong paard %)

Wanneer gaat hij naar gert? Kan jij lekker en met een gerust hart op vakantie. Ja ik heb ook echt recpect voor gert!! Ben benieuwd hoe die van jou eruit komt.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:26

Mandy_B schreef:
Tymone lekker handig bij een jong paard %)

Wanneer gaat hij naar gert? Kan jij lekker en met een gerust hart op vakantie. Ja ik heb ook echt recpect voor gert!! Ben benieuwd hoe die van jou eruit komt.

3 of 4 augustus pas. Dit omdat hij anders net thuis is en ik vervolgens met vakantie ga. Zowel Gert als ik vinden dat hij gelijk doorgereden moet worden en dan niet 2 weken stil moet staan.

Ben ook echt heel erg benieuwd. Kan mij niet voorstellen dat het hem niet lukt.

De dag na de baal stro actie begon er iemand zijn marathonwagentje sinds 3 jaar onder het zeil vandaan te halen. Ben de enige bij ons op stal met een jong paard en ik 1 van de weinigen met zo'n sensibel ding. Dat merk je wel als mensen dit soort acties uithalen 8)7 ....

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:06

Pff wat hen ik.dan blij.met de stal waar ik sta met mijn jonkie tymone. Hier houden ze er echt rekening mee. Tuurlijk gebeuren er wel eens dingen zoals iemand die de schuifdeur opend en het paard even schrikt maar je kan dan ook jiet alles ontwijken lijkt mij. Maar een strobaal en wagen zijn geen slimme acties bij jonkies. Je hebt een goed besluit genomen.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:58

Vanaf hoeveel weken/keer rijden gaan jullie aan de slag met dressuurzadel ? Dus eerst wel ermee longeren enzo, maar wanneer schakel je over?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:06

Chameur heb ik eerst het zadel opgelegd en niets gedaan. Een paar keer. Town ben ik met alleen een halster gaan longeren voor de hulpen en later hetbzadel en hoofdstel. Dit heb ik een paar keer gedaan. Op stal heb ik hem spelenderwijs laten wennen aan het over hem heen hangen. Dus op een trapje en dan bijv de andere kant poetsen en steeda iets meer geqicht. Toen dit goed ging het zelfse met het zadel erop heprobeerd. Denk dat ik in totaal 2 maanden bezig ben geweest vanaf de eerate keer zadel op zojn rug en dat ik er op zat. Moet wel zeggen dat chameur heel makkelijk ia. Vind alles leuk en interesant en is nergwns bang voor. Ook geen spanning bij hem dus. Hoe lang alles duurt hangt van het paard af. Hoe reageerd hij ia hij geapannen of juist hewl relaxed. Bij mij dus een kleine 2 maanden

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:10

Maar hij is dus al zadelmak en ik rijd hem nu natuurlijk ook :D Ik wil alleen voor mn lichaamsklachten af en toe kunnen wisselen tussen mijn spring en dressuur zadels. Daarom wil ik graag weten wanneer jullie wisselen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:10

Dat was niet de vraag.
Ik schakel helemaal niet over naar een dressuurzadel met mijn paarden, maar ik denk ook niet dat daar een vaste termijn voor te geven is. Ik zou het pas doen als ze echt bevestigd braaf zijn onder de man en niet al te gekke sprongen meer maken, maar ik kan dan ook voor geen meter zitten op een dressuurzadel als ze gaan stuiteren :o Ene paard is braver en voelt safer dan het andere, de laatste vier die ik zadelmak heb gemaakt hadden na een week of drie op zich wel een dressuurzadel opgekund. Ken zelfs mensen die ze er gewoon direct mee zadelmak maken :=

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:19

gomir schreef:
Ken zelfs mensen die ze er gewoon direct mee zadelmak maken :=

:))

Ik heb alleen maar een dressuurzadel. Eigenlijk nooit over nagedacht om eerst een springzadel op te leggen en ik heb in de loop der jaren toch al een tiental paarden zadelmak gemaakt ha ha.

Hebben jullie dan speciaal een springzadel gekocht?

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:20

Waarom zou je niet kunnen wisselen met Spring of dressuur zadel? Zolang het gewoon past op het paard lijkt het me voor het paard geen probleem.. Ik zat zelf altijd stabieler in een dressuur zadel als in een springzadel

Mijn merrie hebben we toen der tijd ook gewoon met een dressuurzadel beleerd maar er ook een Western zadel opgehad. Fionn heeft alleen een springzadel opgehad met longeren en verder alleen Western met rijden. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:39

Leuke updates weer! En helaas wat minder leuke. Ben wel erg benieuwd naar hoe Gert je bevalt enzo!

'Mijn' hengst is nu ook moeilijk aan het worden Lindsey. De andere paarden hebben geen last van hem, want hij staat alleen met zijn broer. Maar ik heb wel erg last van hem. :+ Hij wordt erg extreem. Ben er eergister ook vanaf gevallen. Eigenaar zegt na te gaan denken over castratie.

Dat stockzadel is gaaf btw!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:45

Nee heb beide zadels omdat ik beide doe, maar ik zit makkelijker in mijn dressuur zadel, die helemaal aangepast is aan mij zodat ik zo min mogelijk klachten heb. Gekke sprongen heeft hij eigenlijk nooit gemaakt... Nou bedankt in ieder geval, maandag misschien gelijk maar eens proberen!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:52

Oh op die.manier.dan kan ik geen antwoord geven want ik heb hem beleerd met een dressuurzadel en blikf daar ook mee rijden.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:57

lindamusters schreef:
Nee heb beide zadels omdat ik beide doe, maar ik zit makkelijker in mijn dressuur zadel, die helemaal aangepast is aan mij zodat ik zo min mogelijk klachten heb. Gekke sprongen heeft hij eigenlijk nooit gemaakt... Nou bedankt in ieder geval, maandag misschien gelijk maar eens proberen!

Ik heb dat ook. Ik begin met longeren met een 'dummy' zadel, gevolgd door een springzadel en pas na een poosje als het rijden ook echt bevestigd is met dressuurzadel. Mijn vorige paard reageerde de eerste twee keer wel op verschil van zadel. Ik denk dat het dressuur zadel wat meer 'knellend/bewegingsvrijheid' afneemt. Zou dus wel een paar keer ermee longeren.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 06:27

Ik heb Impala ook gelijk een dressuurzadel opgedaan. Heb ook een springzadel, maar zit daar niet steviger in en vind dressuurzadels fijner zitten.

Ik heb hem vorige week ook eens tuig opgelegd, maar dat deed hem ook weinig.

Afbeelding

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:56

Heb toch nog maar even goed nagedacht en besproken wat we gaan doen met Siebert ... Hij laat mijn Draver al veel vaker gerust dan een tijd geleden heb ik gemerkt , en voor mijn Shetlander heb ik een ontsnappingsroute voorzien zodat die weg kan , dus dat is opgelost.
Even gepraat met de mensen die hem keuringsklaar gaan maken, en hebben dan besloten om nog even te wachten hoe hij zich onder het zadel gaat laten zien. Als hij braaf is onder het zadel mag ie hengst blijven, maar als hij lelijk gaat doen word ie meteen gecastreerd :)

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:37

LiindseyV schreef:
Heb toch nog maar even goed nagedacht en besproken wat we gaan doen met Siebert ... Hij laat mijn Draver al veel vaker gerust dan een tijd geleden heb ik gemerkt , en voor mijn Shetlander heb ik een ontsnappingsroute voorzien zodat die weg kan , dus dat is opgelost.
Even gepraat met de mensen die hem keuringsklaar gaan maken, en hebben dan besloten om nog even te wachten hoe hij zich onder het zadel gaat laten zien. Als hij braaf is onder het zadel mag ie hengst blijven, maar als hij lelijk gaat doen word ie meteen gecastreerd :)

Kan je niet proberen ondertussen iets van poeder te geven (tegen zijn hormonen). Ik geef die van mij ook poeder bij en merk dat hij veel rustiger is geworden. Dan kan hij en hengst blijven en wie weet helpt het tegen zijn gedrag.

Nies_ Dat bruine staat hem gaaf! Fijn dat hij zo braaf was. wil je hem ook voor de kar gaan beleren?

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:05

Mandy_B : wat geef jij dan ?
Want in het algemeen is het echt een brave hengst , hij is gewoon een echte speelvogel... Hij probeert mijn ruinen ook niet te dekken ofzo maar speelt gewoon overdreven soms :P

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:21

puur hormoonbalans. Ja dat ken ik. Die van mij tilt zijn voorbeen zo ongeveer 1 km hoog op waardoor het hoofd van de ander altijd wordt geraakt. :Y)

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:27

Noemt dat zo? Waar kan ik dat vinden? ^^

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:37

Irocco is geruind en nog steeds mega speels, en die tilt zn benen ook zo op maar neemt dan draden mee _-:(

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:22

Chameur is ook geruind en is nog steeds erg speels. Ala hij met zijn maatjes in de bak of wei staat is het altijd raak. Ook weet hij goed wat steigeren is hahahha maar dat weten zijn maatjes ook