De paarden van 2013

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:25

pairadice schreef:
Ik zou nog even wachten en maandag ofzo een berichtje sturen als ze dan nog niets hebben laten horen. Heb je een goed gevoel bij ze?


Had een erg goed gevoel bij ze maar heb nog steeds geen vrede met het verkopen op zich eigenlijk.
Ik heb ze nu wat gestuurd (met foto's van de vader erbij) en ze hebben het gezien maar reageren niet :')

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:30

Art_Ificious schreef:
Harley alleen achterlaten in een stal is geen probleem. Hij zal eens roepen maar verder niets.

Harley kan zelfs naast mij meedraven als ik gewoon wandel. En als ik jog laat ik hem soms mee galopperen. echt leuk om te doen. En het leukste is dat hij dan achter of naast mij blijft, maar mij zeker nooit helemaal voorbij wil steken.


Charlie alleen op stal achterlaten is ook geen enkel probleem (ondanks dat hij 24/7 buiten staat), maar o we als ik de stal niet goed sluit...

Hij vindt stappen op dit moment stom :D Maar meerennen is helemaal het einde. Zelfs als hij even explodeert, wat heel af en toe gebeurt stopt hij netjes aan het einde van het touwtje. En meestal stopt hij al op lichaamstaal.

Ik kan zelf echt niet zoooo hard dat hij mee kan galopperen hoor! :')

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:31

Azmay schreef:
pairadice schreef:
Ik zou nog even wachten en maandag ofzo een berichtje sturen als ze dan nog niets hebben laten horen. Heb je een goed gevoel bij ze?


Had een erg goed gevoel bij ze maar heb nog steeds geen vrede met het verkopen op zich eigenlijk.
Ik heb ze nu wat gestuurd (met foto's van de vader erbij) en ze hebben het gezien maar reageren niet :')


Relaxed, ze zijn vast nog in overleg! Wel frustrerend idd. Is houden echt geen optie?

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:35

pairadice schreef:
Relaxed, ze zijn vast nog in overleg! Wel frustrerend idd. Is houden echt geen optie?


Houden is op zich wel een optie, dat is juist de ellende.
Maar dan gaat het wel krap worden financieel en dat is dus het struikelpunt.
Of we verkopen haar en we weten zeker dat we een potje hebben en ruimte elke maand, of we houden haar. Het leven is ingewikkeld, wilde haar uiteraard houden tot haar dood toen ik haar kocht vorig jaar #)

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:43

Azmay schreef:
pairadice schreef:
Relaxed, ze zijn vast nog in overleg! Wel frustrerend idd. Is houden echt geen optie?


Houden is op zich wel een optie, dat is juist de ellende.
Maar dan gaat het wel krap worden financieel en dat is dus het struikelpunt.
Of we verkopen haar en we weten zeker dat we een potje hebben en ruimte elke maand, of we houden haar. Het leven is ingewikkeld, wilde haar uiteraard houden tot haar dood toen ik haar kocht vorig jaar #)


Getver... Wat een rottige keuze. Zeker omdat je nu moeder en dochter weer samen hebt! Sterkte... :(:)

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:57

Laatst bijgewerkt door astrea op 13-12-15 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:01

pairadice schreef:
Art_Ificious schreef:
Harley alleen achterlaten in een stal is geen probleem. Hij zal eens roepen maar verder niets.

Harley kan zelfs naast mij meedraven als ik gewoon wandel. En als ik jog laat ik hem soms mee galopperen. echt leuk om te doen. En het leukste is dat hij dan achter of naast mij blijft, maar mij zeker nooit helemaal voorbij wil steken.


Charlie alleen op stal achterlaten is ook geen enkel probleem (ondanks dat hij 24/7 buiten staat), maar o we als ik de stal niet goed sluit...

Hij vindt stappen op dit moment stom :D Maar meerennen is helemaal het einde. Zelfs als hij even explodeert, wat heel af en toe gebeurt stopt hij netjes aan het einde van het touwtje. En meestal stopt hij al op lichaamstaal.

Ik kan zelf echt niet zoooo hard dat hij mee kan galopperen hoor! :')
Dat is het net, ik ga ook niet sneller dan een jogtempo maar toch krijg ik hem daarmee ook in galop ;)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:02

astrea schreef:
http://myalbum.com/album/ZPGWTawoIRSh

Ik ben in het bezit van een New Forest merrie uit 2013.
Vienna Valley is een nakomeling van
Frodo's Boy x Diogenes Kay
Nu nog wat rauw . Foto is van Okt

Ze heeft wel heel diepe kuiltjes boven haar ogen vind ik.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:16

Art_Ificious schreef:
astrea schreef:
http://myalbum.com/album/ZPGWTawoIRSh

Ik ben in het bezit van een New Forest merrie uit 2013.
Vienna Valley is een nakomeling van
Frodo's Boy x Diogenes Kay
Nu nog wat rauw . Foto is van Okt

Ze heeft wel heel diepe kuiltjes boven haar ogen vind ik.


Klopt maar kan er weinig aan veranderen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:28

Dat zal ze van frodo's boy hebben. Die heeft dat ook zie ik :P

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:19

Zijn jullie paarden al tanden aan het wisselen?
Harley nog niet maar zal niet lang meer duren vermoed ik
Afbeelding

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:04

Wisselen heb ik nog niet naar gekeken, lijkt me ook nog te vroeg voorlopig.

De potentiele kopers willen zondag pas wat laten weten, ik ga kapot |o
Mijn vriend heeft nu eigenlijk toch echt besloten dat ze maar gewoon moet blijven, maakt het echt niet makkelijker.

Afbeelding

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:38

Chameur begint nu ook met wisselen. Binnenkort komt de tandarts er dan ook bij om hem na te kijken. En tot hij vijf word is dat elk half jaar en dan eens per jaar tenzij het eerder nodig is

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:53

Hoi!
Mag ik met jullie mee kletsen?
Sinds kort is mijn kudde uitgebreid met Vos.......een 2,5 jarige knappe duits gefokte knapperd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:40

Die is leuk!!

Impala voor de vierde keer gelongeerd, doe het nog geen vijf minuten, maar gaat echt iedere keer vooruit.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:19

Azmay, wat vervelend.

Kriel, wat een leuk paard :)

Heb Harley vandaag opgezadeld, mocht het zadel van een andere pony gebruiken.
Opzadelen ging zonder problemen, rond stappen in de piste, geen probleem. Dus longeerkoord eraan en zo de piste rond gerend zodat hij ook zou galopperen en de steigbeugels los gedaan. Niet eens gebokt. Wat een lieve pony :)
Afbeelding

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:53

Wat een mooierd Kriel! Welkom!

Harley is echt nog een puppie zo met het zadeltje :) Wel knap dat hij zo braaf was.

Pff dat maakt het idd niet makkelijk Azmay!

Geen bijzonderheden hier, Zine is gewoon een blij ei. En erg lomp af en toe, wbt lijkt hij veel op mij!
_O-

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:24

Ik vind dat Harley vooral slanker is geworden aan de schoft en hals overgang.
Hij gaf helemaal niks om het zadel, heeft 1x eraan geroken en dan niet meer. Hij kijkt hier wel verslagen omdat mijn vriend met zijn arm zwaaide want Harley bleef maar aan zijn jas prullen.
Harley prult de laatste tijd wel graag aan ijzeren kettingen, hout en touwen of ritssluitingen van kledij.
Over 2 wken komt de smid voor de hoefjes (6 januari maar kan eventueel ook vroeger)

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:23

Zine is hier een eerste klas sloper! Hij krijgt echt alles kapot 8)7

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:29

Azmay schreef:
Wisselen heb ik nog niet naar gekeken, lijkt me ook nog te vroeg voorlopig.

De potentiele kopers willen zondag pas wat laten weten, ik ga kapot |o
Mijn vriend heeft nu eigenlijk toch echt besloten dat ze maar gewoon moet blijven, maakt het echt niet makkelijker.

[ [url=m/X971cJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wat rot zeg.. Gaan ze nog naar andere paarden kijken dan?
Ze oogt heel lief.. Lastig allemaal hoor

Hier volgens mij geen gewissel. Hij laat het niet toe om aan zijn mond te zitten (behalve om eten te pakken) dus ik kan het niet zien.

Welkom kriel! Wat een plaatje van een paard! Oogt vrij volwassen al of niet?

longeren en zadel wennen, knap hoor!!

Ik ben vandaag weer bezig geweest met voetjes aanraken en de voorvoetjes optillen. De poetsbak naast hem neergezet en er boven op gaan staan. Hij was super braaf :D

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:33

Leuk is hij he?
Ik doe er overigens nog helemaal niks mee hoor. Het is nog zo'n puppie.....

Vosje25

Berichten: 224
Geregistreerd: 12-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:39

Hier is er ook een lekker aan het wisselen! 4 voortanden al gewisseld. Van de week gaf ik een wortel zat zn tand er vast in _O-

@t azmay
Lastig is dat die keuzes he..wel lekker irritant wel lezen maar niet reageren als je wat stuurt pff

@t kriel
Wat een knap paardje zeg!

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:42

Vosje25 schreef:
Hier is er ook een lekker aan het wisselen! 4 voortanden al gewisseld. Van de week gaf ik een wortel zat zn tand er vast in _O-

@t azmay
Last is dat die keuzes he..wel lekker irritant wel lezen maar niet reageren als je wat stuurt pff

@t kriel
Wat een knap paardje zeg!


Het is niet alsof ik ze platspam hoor, stuur alleen na een week een berichtje of ze al na hebben kunnen denken. Ze zou zaterdag met haar instructrice praten maar gaat dat blijkbaar zondag pas doen -O-
Denk eigenlijk dat ik haar gewoon uit de verkoop haal, dit sloopt me nog meer dan de financiele druk en mijn vriend wil haar ook al niet meer verkopen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:46

Ik snap dat eigenlijk ook niet.. Ik heb er allemaal niet over na hoeven denken hoor. Kopen en meenemen :')

Ik weet natuurlijk niet hoe je financieel zit, maar als ik het zo aanhoor zou ik haar lekker houden denk ik.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:21

Als dit jou meer sloopt zou ik haar ook houden. Als financieel echt te moeilijk wordt is ze misschien sneller verkocht van zodra ze zadelmak en ingereden is.