Over haar vorige eigenaar. Ik heb in het begin een mail van hem terug gehad. Bambi is inderdaad van hun geweest, en schijnt zeer braaf te zijn onder het zadel. Hun hebben haar weer doorverkocht. Ze waren erg benieuwd hoe het nu met Bambi was. En ik moet jullie eerlijk toegeven, ik vond het verdomd lastig te bedenken wat ik hier nou op moest antwoorden. Dus had het even naast mij neergelegd. Maar ja, ik kreeg vandaag weer een mailtje, met een vraag om foto's. Dus net toch maar even zo netjes en vriendelijk mogelijk verteld hoe en wat. Hoop echt dat hun zich niet te verdrietig gaan voelen erom. Heb om foto's gevraagd van bij hun. Hoop ze aan de ene kant te ontvangen, maar aan de andere kant denk ik dat het zeer confronterend zal zijn om te zien hoe ze er eigenlijk uit zou moeten zien. Maar we wachten het af.
Ok. Nou, bij de vorige lange update was ik gebleven dat de dierenarts geweest was. Iedereen voelde ontzettend lief met ons mee. En iedereen inclusief mijzelf heeft er volgens mij wel vertrouwen in dat het goed moet komen.
En ja, het zal wel goed komen, maar niet zonder aangepast beleid. Dus zaterdags met mijn mams en dochtertjes op stap. Eerst naar ruitersportzaak, want Emmaline moest nog jophurs hebben, en gelijk even nieuw zadeltje halen. En dan door naar Dronten om voer te halen. Compact gras genomen voor onbeperkt aanbieden ipv kuil. En grasmix genomen om 3 maal daags samen met wat meüsli te krijgen van de staleigenaren. Ook wat maismeel, om wat toe te voegen aan de slobber, alle kleine beetjes helpen
En dan sta je in zo'n winkel te vertellen: "Ja, ik wil het gaan gebruiken om iets te helpen met dik maken. Heb namelijk vorige week een ponytje ondervoed bij de paardenmarkt gehaald." En dan krijg je terug: "Wacht, volgens mij lees ik jouw topic! Bambi heet ze toch?" Uhhmmm, ja hahahahaha. Klein wereldje is het toch. (Of wacht, grote bokt is het toch.) Dus al het zooi mee in de auto, op stal eruit gegooid, Bambi in de wei gezet, moeders terug gebracht naar huis om vervolgens met Emmaline weer naar stal te gaan. Ze wilde natuurlijk haar schoenen en zadeltje wel uitproberen. Dus op stal, gauw de stal van Hope en Bambi gedaan, voer klaar gezet, nieuwe voederregime opgeschreven en doorgegeven en Spirit (appaloosa beestje waar Emmaline op rijd) gepakt. Nou, hier wordt je toch gewoon verliefd op?

Na het rijden Bambi lekker naar binnen en gauw naar huis.
Vandaag eerst hele dag op de reptielenbeurs rond gehangen (zonder iets levends te kopen, best knap
) en daarna gauw door naar stal. Vol verwachting keek ik in de voerbakken of madam iets van mijn goed bedachte voedsel gegeten had. Hmmm... iets van het compact gras, maar lag toch ook nog wat grasmix. Navraag bij de staleigenaar stelde mij gerust, ze had de voederbeurten daarvoor gewoon gekregen, dus ze had puur nog wat liggen voordat ze de wei op ging. Pfoeh, daar doe ik het voor. Wellicht leuk/ intressant om te vertellen wat ze nu precies krijgt:
- Onbeperkt compact gras.
- 3x daags 2 scheppen grasmix.
- 3x daags 1/4 meüsli.
- 1x daags Seniores Priores met wat zonnebloem olie.
- 1x daags Seniores Priores met zonnebloem olie, lijnzaadolie, vitamine korrel en wat maismeel.
Klinkt misschien al vrij veel, maar de eerste twee is eigenlijk zoveel als dat ze zelf wil. Daarnaast staat ze nog een aantal uren per dag op de wei. Ik heb vandaag nieuwe foto's gemaakt, en ik moet erbij zeggen dat der aangroeiende wintervacht wel wat vertekend. Maar ook al hou je daar rekening mee, hoop ik dat je een verschil ziet:
Dinsdag 8 september:

Vandaag, precies 12! dagen later:

En? Zien we al verschil?
Zo eens terug lezen of ik nog vragen ben vergeten te beantwoorden...
Vergeet ik nog jullie allemaal ontzettend te bedanken voor alle lieve, opbeurende, hart onder de riem, veer in de ... berichtjes!! Echt onwijs fijn om te lezen hoe jullie meeleven!!
Laatst bijgewerkt door Wendy_Komen op 20-09-15 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt