De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:34

staat nu 2950, paard met exceem is niks meer waard. ik wil ze nog niet voor de slachtprijs hebben.

hier ook naar enkele paardjes wezen kijken en ergens gewoon de stoute schoenen aangetrokken en aangebeld was er wel 1 voor verkoop, maar jeetje wat een prijzen hebben we weer gehoord.
d pony onbeleerd niks bijzonder en stijf door het op stal staan 1750,- en 4jarige halfbloed Arabier kleine maat onbeleerd, goede papieren 3350,-

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:36

Wat raar ik zie nog € 4500,- staan..

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:38

ik zie wel meer dieren die ik persoonlijk over prijst vind :o maar je hebt maar 1 gek nodig die het wel geeft. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:17

@manon262 nee, ging over een paard wat even bij ons op stal heeft gestaan, als je die van de peesklap bedoeld. Had de advertentie op mijn FB zien voorbij komen. Intussen via via nog dingen gehoord waarvan ik denk, ik hoop dat een koper dat beest helemaal binnenste buiten draait bij aankoopkeurinh en bloedproef laat doen op elk mogelijk verdoezelend medicijn.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:24

Nou dan wil je mijn verhaal nog niet horen!
Vorige week contact gezocht met iemand die een friesje met exceem aanbood. Geen probleem, onze dieren staan letterlijk aan de kust dus dat kwam wel goed.
Telefonisch gevraagd wat ze in gedachte hadden voor het paardje. Beste man wilde er 1500,- voor. Friesje zonder papier, exceem(lichtjes) en kort onder het zadel.
Maar zei de beste man " als er een klik is met het paard zijn be bereid om te zakken"

Nou dat is prima, klinkt leuker dan komen we graag kijken. Wij erheen 2,5 u.

Aangekomen diertje getest, braaf dier precies wat we zoeken. Nog wat gebabbeld en dan het zakelijke maar bespreken. Breng een bod uit van 1000,-. Beestje had niet lichtjes exceem maar lag open van staart tot aan de rug waar zadelplek zit.
Vond meneer te weinig want hey, jij had het dier al wel 4 jaar gevoerd?!

Uitgelegd dat het dier absoluut zich kapot schuurt en zelfs deze mate aan de kust niet eens verdwijnt wat hij beweert. Maargoed omdat diegene er zo verliefd op is bood 1200,- was nog te weinig en wilde er wel 1400,- van maken.
Vriendelijk bedankt want dan leg ik liever grof geld bij voor een "gezonde" friesje.

Dus we vertrokken zonder koop en heb gezegd dat we er nog wel even overna gaan denken en we evt s'avonds wel bellen.

Sta ik net op werk en krijg ik echt de meeste vriendelijke sms ooit

"Zag het al bij het uitstappen vd auto jullie zijn gelukzoekers geen paardenliefhebbers daarom hebben jullie niet het fatsoen om zoals afgesproken terug te bellen zoals de buurman zei westersvolk waardeloos volk jullie bevestigen dat"

Goed, steek t dier maar ergens waar de zon niet schijnt :+

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:54

Ik begrijp dat eczeem de verkoopwaarde van een paard drukt, maar ik vind het wel jammer dat er zo erg negatief over gedacht wordt. Ik heb werkelijk de meest fantastische wereldpony, mijn grote vriend, en of het nou de hoefsmid, paardenarts, zadelmaker of jurylid is, iedereen vind hem leuk. Tja, hij heeft wel eczeem. Maar liever een fantastische kameraad waarvan ik de eczeem moet verzorgen, dan een minder leuke zonder eczeem!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:01

Nou ja, ik snap wel dat het een geweldig beest is, maar het is voor mij toch echt een zwaar gebrek en ik zal het dier dan ook echt laten staan. Heb ik een veulen wat ME ontwikkeld dan heb ik pech, maar er een kopen....Echt niet

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:22

Sammyoo schreef:
Ik begrijp dat eczeem de verkoopwaarde van een paard drukt, maar ik vind het wel jammer dat er zo erg negatief over gedacht wordt. Ik heb werkelijk de meest fantastische wereldpony, mijn grote vriend, en of het nou de hoefsmid, paardenarts, zadelmaker of jurylid is, iedereen vind hem leuk. Tja, hij heeft wel eczeem. Maar liever een fantastische kameraad waarvan ik de eczeem moet verzorgen, dan een minder leuke zonder eczeem!

Je hebt exceem en je hebt extreme exceem. Deze waar ik door telefonisch al vroeg hoe erg het exceem had was "lichtjes".

Echter had dit diertje zich volledig al kapot geschuurt, geen bovenkant staartharen meer, lag open tot aan zadelplek op zijn rug.

Dat heeft imo niks te maken met het karakter, al kunnen ze er geïrriteerde van zijn zonder deken in de omgang. Dier was verder braaf en lief hoor.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:28

Zielig hoor, als baas heb je toch de verantwoordelijkheid om er goed voor te zorgen. Je zou er bijna de dierenbescherming op af sturen..

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:34

Ik zou nooit een excemer kopen, vooral omdat ik in drenthe woon en geen zin hem in dat constante gedoe met dekens. Daarnaast vind ik ook dat de verkoper wel reeel moet zijn. Toen ik nog op zoek was naar een paard ging ik eens ergens kijken, de verkoper had me verzekerd dat het paard gezond was. Toen ik ging kijken waren de manen kort geschoren en degene die het paard voorreed zei dat ze dat had gedaan omdat ze het mooi vond. Terwijl je de korsten er nog tussen zag zitten. Dat vind ik dan zo achterlijk!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:13

zo geef je het dier toch ook geen eerlijke kans en dat vind ik persoonlijk nog het ergste .
wees eerlijk dan komt het ook bij de juiste persoon terecht .

ik hoef hier ook geen eczemer, dat word hier een drama.
dat ga ik het dier en mezelf niet aan doen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:23

Tja, ik heb wel een eczemer staan, maar als ik ooit weer kies dan liever ook niet. Je betaald je er scheel aan om ze het zo aangenaam mogelijk te maken.
Maar mocht het paard eczeem hebben en het is verder wel alles wat ik zoek zou ik hem niet laten staan. Maar dan betaal ik er absoluut. geen 4500€ en ook geen 2950€ voor.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:48

Froukje schreef:
Tja, ik heb wel een eczemer staan, maar als ik ooit weer kies dan liever ook niet. Je betaald je er scheel aan om ze het zo aangenaam mogelijk te maken.
Maar mocht het paard eczeem hebben en het is verder wel alles wat ik zoek zou ik hem niet laten staan. Maar dan betaal ik er absoluut. geen 4500€ en ook geen 2950€ voor.

Juist en wij vonden 1000/1200 nog een zeer schappelijke prijs. Als de vp 1500 is :D

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:45

Musiess schreef:
Eens keek ik voor een tinker voor een klantje van mij. Kwam ik een adv tegen :
Gratis tinker hengst.
Graag bied ik gratis mujn tinker hengst aan zodat hij een goed warm stalletje krijgt en hij voldoende (medische) zorg.
Dit omdat wij het paard wel in bezit willen houden mag het paard gratis naar uw adres. Alle kosten zijn voor u. Wij komen alleen langs om te rijden.

Ik heb wel 3x de advt gelezen of ik niet iets verkeerd begreep...
staat er hier ook eentje op boktmarkt, zoeken plekje voor de winter, je mag er op rijden maar is niet beleerd, mag je ook doen hahaha en met het mooie weer willen ze 'm weer terug.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 07:13

farahdiba46 schreef:
Musiess schreef:
Eens keek ik voor een tinker voor een klantje van mij. Kwam ik een adv tegen :
Gratis tinker hengst.
Graag bied ik gratis mujn tinker hengst aan zodat hij een goed warm stalletje krijgt en hij voldoende (medische) zorg.
Dit omdat wij het paard wel in bezit willen houden mag het paard gratis naar uw adres. Alle kosten zijn voor u. Wij komen alleen langs om te rijden.

Ik heb wel 3x de advt gelezen of ik niet iets verkeerd begreep...
staat er hier ook eentje op boktmarkt, zoeken plekje voor de winter, je mag er op rijden maar is niet beleerd, mag je ook doen hahaha en met het mooie weer willen ze 'm weer terug.

Bijna heel pagina 24 is aan deze advt. Besteed.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 07:39

Oh, sorry, niet gelezen

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:11

Nou, wij gaan vanavond weer een paardje bezichtigen voor mijn ouders. Ik ben benieuwd. Prijs van te voren afgesproken gezien ik ruim 3 u weer moet rijden.

Ook krijg ik dit weekend zeker 2 handels paarden binnen, hoop dat ze verkocht zijn voor 20 oktober, anders gaan ze mee naar Zuidlaren.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:19

Spannend klets.

Leuk, wat voor paardjes krijg je binnen? Heb je wel vaker op de markt verkocht? Daar hoor je vast gekke verhalen van kopers, ipv verkopers.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:49

Musiess schreef:
Spannend klets.

Leuk, wat voor paardjes krijg je binnen? Heb je wel vaker op de markt verkocht? Daar hoor je vast gekke verhalen van kopers, ipv verkopers.

Ja, vaker gekocht dan verkocht, voor de verkoop geef ik ze vaak mee aan bevriende handelaren, die kunnen dat net wat ff beter. Vaak zijn ze al bij de wagen verkocht en worden ze nog 2/3 x verkocht op de markt zelf.

Krijg een leuke vos binnen,ong 1,65 bereden. Dus als hij koel karakter heeft kan het gelijk mee zondag op wedstrijd. Weet je gelijk wat je in handen hebt. En een onbeleerde D pony van 4 jaar een bontje.
Daarnaast wellicht springpaard met zeer goede afstamming, twijfel of deze langer aan te houden en dan door verkopen.

Dan staan er nog 2 grote bonte te wachten als deze twee verkocht zijn. Dus hoop dat de verkoop weer een beetje vlot gaat. Als ik zo alle oproepen zie op fb zoeken nog veel mensen paarden.
Heb echt alleen geen benul van de ponymarkt.. En kan daar niet goed inschatten wat een onbeleerde D pony waard is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:45

wat voor papieren zitten erbij ruin/merrie ?

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:50

Kletskousz schreef:
Nou dan wil je mijn verhaal nog niet horen!
Vorige week contact gezocht met iemand die een friesje met exceem aanbood. Geen probleem, onze dieren staan letterlijk aan de kust dus dat kwam wel goed.
Telefonisch gevraagd wat ze in gedachte hadden voor het paardje. Beste man wilde er 1500,- voor. Friesje zonder papier, exceem(lichtjes) en kort onder het zadel.
Maar zei de beste man " als er een klik is met het paard zijn be bereid om te zakken"

Nou dat is prima, klinkt leuker dan komen we graag kijken. Wij erheen 2,5 u.

Aangekomen diertje getest, braaf dier precies wat we zoeken. Nog wat gebabbeld en dan het zakelijke maar bespreken. Breng een bod uit van 1000,-. Beestje had niet lichtjes exceem maar lag open van staart tot aan de rug waar zadelplek zit.
Vond meneer te weinig want hey, jij had het dier al wel 4 jaar gevoerd?!

Uitgelegd dat het dier absoluut zich kapot schuurt en zelfs deze mate aan de kust niet eens verdwijnt wat hij beweert. Maargoed omdat diegene er zo verliefd op is bood 1200,- was nog te weinig en wilde er wel 1400,- van maken.
Vriendelijk bedankt want dan leg ik liever grof geld bij voor een "gezonde" friesje.

Dus we vertrokken zonder koop en heb gezegd dat we er nog wel even overna gaan denken en we evt s'avonds wel bellen.

Sta ik net op werk en krijg ik echt de meeste vriendelijke sms ooit

"Zag het al bij het uitstappen vd auto jullie zijn gelukzoekers geen paardenliefhebbers daarom hebben jullie niet het fatsoen om zoals afgesproken terug te bellen zoals de buurman zei westersvolk waardeloos volk jullie bevestigen dat"

Goed, steek t dier maar ergens waar de zon niet schijnt :+
friesland zeker?
had je moeten zeggen, ja en friesvolk zijn ordinaire geldwolven die de slechtste paarden met een jokkebrokverhaal verkopen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:55

Wauw dat is wel alle mensen over 1 kam scheren zeg :+
Zulke mensen zijn overal hoor..

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:45

ik ben helaas ook weer opzoek.
pony werd afgekeurd (moet nog worden opgehaald, "eigenaar" was voor zijn werk weg.)

maar dan kom je toch ook wat tegen , van uhm mindere foto's (paard wat 25jr. lijkt maar 5 jr. is) tot een gezond paard met mega korte manen tot zwaar over prijst (mijn mening dan)

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:03

Nee geen Fries volk, ergens bij Arnhem ;-).
Maak ook niet uit, al komen ze uit Spanje, ik wens alleen niet zo behandeld te worden!

Nu onderweg naar een paardje bezichtigen.
Stal nollie, een ruintje en ik vermoed geen papier. Heb eerlijk gezegd het paspoort nog niet ingekeken. Ze komen morgen pas aan

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:25

Kletskousz schreef:
Nee geen Fries volk, ergens bij Arnhem ;-).
Maak ook niet uit, al komen ze uit Spanje, ik wens alleen niet zo behandeld te worden!

Nu onderweg naar een paardje bezichtigen.
Stal nollie, een ruintje en ik vermoed geen papier. Heb eerlijk gezegd het paspoort nog niet ingekeken. Ze komen morgen pas aan

oh, heb iets soortgelijks namelijk een paar keer zelf meegemaakt compleet met bijna dezelfde uitspraak en dat was in friesland, vandaar die gedachte.