Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:07

Eros gaat ook echt top, gaan nu elke week lekker even naar buiten en dat doet hij top. Maar de wei waar hij nu staat ligt ook echt zo'n 40/50 meter bij het bospad vandaan dus dat is wel erg fijn, al kijkt hij van trekkers etc ook al niet meer op :)

Afbeelding

pol013

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 08:30

Wat een knap paard hier boven.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:23

Wat super Orsje, en naar je zadel laten kijken kan nooit kwaad ;)

Eros is een knapperd Zoe , ben stiekum wel jaloers dat je zo lekker kunt buiten rijden :)

Haydn ga ik vandaag wegbrengen , de jongen die hem beleerde zit te stil, hahaha klinkt maf als ik het zo lees :+ maar ik krijg problemen met hem, vorige week natuurlijk al eraf gevallen en ribben gekneusd.
Afgelopen zondag ben ik er weer opgegaan, nou linksom braaf in stap en draf ... Toen had ik moeten stoppen, maar nee hoor ik moest persee ook rechtsom en ik weet dat hij rechtsom gaat rennen in de longeercirkel ( voor mijn gevoel moest ik daar weer even beginnen ) dat heeft een aantal min geduurd want elke keer als hij eruit viel kwam de lepel tegen m'n kont en hup ging ie weer rennen... Die jongen zei dat ik verlichte zit moest dus dat deed ik, achteraf had ik gewoon moeten gaan zitten ( al was dat ook niet lekker voor m'n ribben geweest ;) )
Dus gaat hij vandaag naar iemand die wat meer doet dan alleen maar stil zitten , en denk dat het helemaal goed gaat komen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:27

Wow foto hierboven ziet er wel erg goed uit! :D Wat een knap paard!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:09

moniek: naar aanleiding van jouw eerste bericht over het stil zitten ben ik ook juist eerst lekker lomp aan het doen met mijn jonkie. Juist omdat ik weet dat ik straks niet muisstil zal zitten.
Er naast staan op de poort en dan mijn been er goed lomp overheen zwaaien en met een pofje op het zadel of zijn kont terecht laten komen. Flink op en neer springen er naast en tegen hem aan bonken. Allemaal zodat hij dát straks iig niet spannend vindt.
je berichten hebben míj dus al goed geholpen :')

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:34

Gelukkig Polo ;)
Haydn is vandaag naar een andere stal gegaan om daar doorgereden te worden en ook een beetje " lomp-proof" gemaakt te worden :(:)
Mocht het zo zijn dat hij de eerst volgende keer dat ik erop stap weer gaan rennen of raar gaan doen dan gaat er denk ik wel een bordje op met te koop,
Het moet wel veilig blijven allemaal, en voor nu ben ik gewoon een beetje angstig geworden helaas... Nu dus hopen dat het goed gaat komen ;)

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 21:57

Hopen dat alles goedkomt met Haydn, de Dreamboys die ik hier ken in mijn omgeving zijn allemaal ontzettend braaf! Angst is ook logisch, de eerste keer op je paard en dan gelijk een klapper maken. Mocht je over verkoop denken, breng hem dan maar hier! Haha.

Ik ben gisteravond voor het eerst met Hinde naar buiten geweest. We hebben lekker samen een buitenrit gemaakt van 3 kwartier, ze keek werkelijkwaar nergens van op. Wat een lot uit de loterij is het toch! <3

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:18

Gaaaf moment yeentl

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:36

Hahaha Yentl zal aan je denken, maar hij krijgt eerst een maandje bootcamp ;)
Wat super lekker dat je zo naar buiten kunt met Hinde ,echt een topper

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:14

Yes!

De planning is gemaakt... Vrijdag is het zover en gaan we echt beginnen!
Heb er zo'n zin in!! Vandaag weer fijn gelongeerd in volle kleding, en de ontspanning zit er zo voor de rest lekker in. Vrijdag zullen we ook filmen en foto's maken!

Spannend.. Wordt voor mij ook de eerste keer op een echt groen paard. Maar heb goede begeleiding! Jeeej!

Foto van vandaag:
Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:27

Waauw wat is eros knap!!!
Moniek..snap precies wat je bedoeld.....heb bij hum ook gelijk alles wiebelen en overal aan zitten als ik erop zit beetje bewegen etc, worden ze echt makkelijker van.
yent....wat is hinde toch een heerlijk dier, super!
orsje...spannend hoor, het echte werk gaat beginnen.

Hier vandaag weer op hum gezeten, wederom super braaf. Beide kanten aan de lijn gestapt en dat ging zo goed dat we haar los hebben geklikt en ook toen beide kanten gestapt en gedraafd. Wat een heerlijk dier is het toch, zaterdag er weer op en als ze weer zo braaf is ook maar eens een galopje meepakken.

Daarna lekker afgespoten, dat is niet haar favoriete ding haha hele tijd heen en weer en stampen. Leert ze maar!

Hierbij een filmpje van vandaag, geen goede kwaliteit want is met de telefoon gefilmd.

https://www.facebook.com/carmen.herder.3/videos/vb.100002041984661/858573954220663/?type=2&theater&notif_t=video_processed

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:00

Heel braaf Carmuh , wilde dat Haydn zo braaf was ;) het zijn echt de normale dingen waar hij van schrikt.. En dan ook gewoon gaat rennen, dat is het probleem hij springt weg en gaat rennen. Hopen dat dit maandje hem goed doet ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:05

Fijn dat het goed ging Carmuh!

Vandaag heeft Amaretto voor het eerst onder het zadel gedraafd! :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:07

Dat ziet er fijn uit lindy!!
Moniek...hoop ook dat dit maandje haydn goed gaat doen en jullie lekker samen verder kunnen

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:39

Fijn dat hinde zo braaf buiten was zeg :)

En spannend orsje, ziet er al wel lekker ontspannen uit!

Amaretto ziet er ook goed uit, zo lekker rustig voor de eerste keer draven :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 01:38

Lindy wat super zeg :)

Dank je wel Carmuh :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:03

Ja dat ziet er inderdaad fijn uit! Maar hij had nog wel wat moeite met de balans. is op het filmpje zo niet te zien.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:31

Deze keer een update met wat foto's *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik moet vooral zelf op mn armen letten, dat ik ze niet te breed zet. Al is het iets wat ik vrij snel doe bij de "jonkies". Ook ga ik heel snel mee naar voren, als een paard t aanbied. Soms mag ik dan wat minder enthousiast zijn. Als er verder nog tips zijn, hoor ik ze graag! :)

Vandaag heb ik er weer voor de 3e keer op gezeten, ze wordt ook gereden door een ander meisje en het gaat echt de goede kant op! Vorige week is ze wel hengstig geweest met als resultaat dat ze de trukendoos weer opentrok. Gelukkig was ze vandaag wel heel rustig.
Alleen het (zonder longe) aanspringen in de galop ging niet goed. Ze heeft zichzelf gister met vrij springen aangetikt en ondanks dat ze niet kreupel liep heeft ze er waarschijnlijk wel wat last van gehad. Helaas, maar ik ben er van overtuigd dat t helemaal goed komt! :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:59

Dat ziet er relaxed uit loveslimpie!!

Hier weer op hum gezeten en weer los gestapt en gedraafd! Super fijn gereden, kon een beetje sturen en ze begint al fijn reactie te geven op beenhulpen....binnenkort maar eens een galopje wagen en dan maar eens in de grote bak.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 00:56

Vandaag was het zover! De eerste echte les en onze eerste draf links en rechtsom aan de longe.
Hij was ontzettend braaf en eigenlijk te kalm. Moesten moeite doen hem in voorwaarts tempo te krijgen. Maar met ondersteuning van iemand die met de longeerzweep gewoon achter ons aan wandelde, snapte hij het uiteindelijk had een aangenaam tempo erop. Aantikken was niet eens nodig, alleen al dat er iemand liep.
Op die manier kon ik wel fijn mijn been erbij gaan ondersteunen en heeft hij zelfs op mijn commando de overgang gemaakt met stem en via beenhulp. Je zag hem gewoon denken en ermee bezig zijn. Wat een geweldig gevoel! En zoals ik al vermoedde.. Hij heeft een heerlijke draf!

Ik moet zelf nog erg opletten niet teveel willen doen. Maar heb goede hulp en begeleiding die mij aanstuurt. Nog nooit eerder op zo'n groen paard gezeten, en dan is het ook nog mijn eigen! Morgen hebben we onze tweede les. Dus ben benieuwd!

Hier nog een foto, slechte kwaliteit. Ze staan nog op de fotocamera, dus via de telefoon foto gemaakt van beeldscherm. Morgen volgen echte foto's!

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 07:59

Oh wat super stoer Orsje , wat een heerlijk gevoel moet dat zijn geweest. Dat voorwaartse komt wel ;)

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:05

Vandaag de 2e les gehad. En ook nu ging hij weer super braaf! Vandaag geen extra hulp nodig gehad bij het voorwaarts. Heb mijn stem wat Meer gebruikt om de commando's te ondersteunen. En daar liep hij best goed op! (logisch eingenlijk!)
Zo draafde hij vrijwel gelijk aan bij het stemcommando Draf!

Maandag gaat mijn instructrice voor het eerst erop. Maar morgen mag hij lekker genieten van een vrij dagje in de wei!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:29

Gaaf Orsje! Leuk paardje zeg!

Ik zit op een roze wolk en krijg mijn glimlach niet meer van mijn gezicht! :D
Vanmorgen voor het eerst op Amaretto gezeten. Wauw wat was dat een bijzonder moment! <3 Werd er zelfs bijna emotioneel van! 4 jaar lang geduld hebben, en dan zit je daar op je eigen gefokte paard! <3

Afbeelding
Afbeelding
Nog erg zoekend met zijn hoofd. Loopt vaak nog te diep. Maar ben erg tevreden over hoe hij het doet :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:10

Wouw Lindy wat een knappe man , om dat hoofd moet je je helemaal geen zorgen maken... Dat komt wel goed ;)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:26

Orsje.....gaaf moment is dat he en wat doet hij het braaf!
Lindy...vind amaretto echt gaaf, hou wel van bont!! Dat hoofd komt vanzelf wel goed