[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 12:38

Ik wil ook even benadrukken (nogmaals!) dat ze deze methode echt niet bij elk paard gebruiken! Bij sommige komt de pop niet eens er aan te pas. Ze bekijken het per paard, dus dit is niet hun vaste trainingsmethode!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:41

Goed jouw punt is duidelijk maikeltje

Dreamy

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 12:45

Ik ga straks alle PB's beantwoorden, ben nu nog op werk dus heb geen computer.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:48

Dreamy schreef:
Ik werd even fel omdat er dingen aangehaald werden die ik niet heb benoemd.

Dat begrijp ik, dat was ook niet de bedoeling, alleen worden ze dus door trainer benoemd, naar wie je zelf verwijst om duidelijke uitleg te krijgen (ik vind jouw uitleg duidelijker alleszins, maar dit terzijde) ik zal je pb sturen nu!

Maikeltje: fijn :') misschien moet jij je dan ook niet mengen in een discussie die niet om jou gaat? :')

Als ik HIER een vraag stel, en per pb antwoord krijg, en vervolgens hier geattaqueerd wordt omdat ik DURF aanhalen dat het niet veilig is, dan vind ik dat ik dat mag zeggen ja, zeker als TS van niets weet, want dan zit 'iemand' (het is eigenlijk niet vanzelfsprekend dat ik weet wie Cor is?) dingen te pben die helemaal niet correct zijn blijkbaar? Voor moest je er nit van kunnen slapen vannacht: ik heb heel normaal terug gepbt en een vraag gesteld, alleen kreeg ik nog geen antwoord, en word ik ondertussen wel op mijn plek gezet hier. Misschien hadden er geen 5 moeten opspringen en was de 'discussie' gewoon tussen mij en TS moeten blijven? Ik ging niet meer reageren hoor normaal.
Ik vind dat evengoed het topic 'verzieken' dan.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 13:21

Dit is het paard op de stalling waar hij normaal staat. Hier leerde ik hem de hoefslag van de binnenbak verkennen. (Vandaar de lange lijn)

Hier zonder (klapperende) beugels, al heeft hij daar nooit een kick door gegeven.
Hij kan dus wel relaxen met zadel :j
Deze relaxte houding heeft hij over het algemeen altijd met alles gehad, veranderd dus pas wanneer er meer gebeurd qua op zijn rug. Had ik nooit verwacht als je ziet hoe rustig hij hier is. Niemand niet.

Dat de ruiter niet in het zadel past is mijn fout, het is een dressuurzadel en dat is natuurlijk lastiger met inrijden. De ruiter wilde de beugels al langer maken, maar om evt bokken uit te zitten(wat hij nog niet heeft gedaan hoor, nog geen gebok) is korter wellicht steviger, maar ik snap het commentaar :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:30

Persoonlijk heb ik het idee dat al die extra dingen hem eigenlijk helemaal niets doen. Hij komt over zoals onze oudste die al die gekke dingen allemaal wel lollig vindt. Mijn persoonlijke mening over schriktraining is, dat dit vooral voor koele paardjes is weggelegd die dat leuk vinden. Kom er, zelfs nu nog niet, mee aan bij mijn jongste (10 jaar waar ik zowel op de wei als tijdens buitenritten fantastisch mee rijd) want die zou zenuwachtiger en zenuwachtiger worden en onhandelbaarder per dag dat ze meer schrik dingen voor geschoteld krijgt. Ook van BOB zelfs nu zou ze erg van over de mik gaan. Dat is dus een heel ander paard.
Maar zoals TS in het begin al schreef haar paard heeft iets mee gemaakt met iemand die zomaar op zijn rug is geklommen waarschijnlijk in de stal en DAAR is iets heel ergs fout gegaan met alle gevolgen van dien. Het is geen angsthaas zoals die van mij. Daar wordt dus de training op aangepast en ieder paard krijgt zijn eigen training op die stal zo heb ik begrepen.
Ik blijf het met interesse volgen en hoop dat het vandaag weer goed gaat.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:01

Pfoeh... lastig zeg dat er wrs toch iets mis is gegaan ooit, voor jij hem had. En idd op stal bij ons is ie altijd zo cool. Niet verwacht dit. gaat goed komen!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:02

Zo zouden de mijne ook reageren denk ik, pien_2010!

Ik denk dat als hij echt schrik heeft van 'boven', hij de associatie moet maken dat er van bovenaf ook vertrouwen kan komen, een pop geeft geen vertrouwen, buiten dat hij leert dat ie die er niet af krijgt denk ik dat dat niet zoveel opbrengt. Een ruiter is sowieso anders dan een pop die wat tegenbeweegt denk ik? Zou hij niet kalmer zijn als er juist wel heel licht wordt opgestapt, aaitjes gegeven worden en geruststellend gesproken wordt?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:19

Stral schreef:
Dreamy schreef:
Ik werd even fel omdat er dingen aangehaald werden die ik niet heb benoemd.

Dat begrijp ik, dat was ook niet de bedoeling, alleen worden ze dus door trainer benoemd, naar wie je zelf verwijst om duidelijke uitleg te krijgen (ik vind jouw uitleg duidelijker alleszins, maar dit terzijde) ik zal je pb sturen nu!

Maikeltje: fijn :') misschien moet jij je dan ook niet mengen in een discussie die niet om jou gaat? :')

Als ik HIER een vraag stel, en per pb antwoord krijg, en vervolgens hier geattaqueerd wordt omdat ik DURF aanhalen dat het niet veilig is, dan vind ik dat ik dat mag zeggen ja, zeker als TS van niets weet, want dan zit 'iemand' (het is eigenlijk niet vanzelfsprekend dat ik weet wie Cor is?) dingen te pben die helemaal niet correct zijn blijkbaar? Voor moest je er nit van kunnen slapen vannacht: ik heb heel normaal terug gepbt en een vraag gesteld, alleen kreeg ik nog geen antwoord, en word ik ondertussen wel op mijn plek gezet hier. Misschien hadden er geen 5 moeten opspringen en was de 'discussie' gewoon tussen mij en TS moeten blijven? Ik ging niet meer reageren hoor normaal.
Ik vind dat evengoed het topic 'verzieken' dan.

Als jij denkt per pb informatie te krijgen over dat paard wat jij belangrijk acht voor TS om te weten, dan had ik dat in jouw plaats met TS zelf gedeeld via pb en niet via een openbaar topic waar tig bokkers meelezen. Of ik had per pb gevraagd waarom hij die informatie niet gedeeld heeft met TS. Hij had misschien wel hele goede redenen hiervoor. Dat gooi je gewoon niet openbaar.

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:56

Ben ik de enige hier die het raar vindt dat iemand negatieve dingen zou gaan pben over het paard van een ander tegen een derde die het paard helemaal niet kent? Dat is toch krom, of niet?

Ik volg dit topic al een tijdje en ik vind deze manier van het paard beleren echt goed! Een tegenvaller is normaal en ik weet zeker dat jullie straks weer grote sprongen vooruit maken!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 16:02

Als het goed is heeft iedereen die had gePBt, een PB terug.
Ik merk toch een aantal miscommunicaties, wellicht toch echt door mijn uitleg. Erg jammer, maar dus niet gelijk iemand anders zijn schuld. Bedankt voor de eerlijke meningen en uitleg via PB :j voor diegene die dat hierna nog hebben gedaan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:19

LvdO schreef:
Ben ik de enige hier die het raar vindt dat iemand negatieve dingen zou gaan pben over het paard van een ander tegen een derde die het paard helemaal niet kent? Dat is toch krom, of niet?

Hoezo? Dat dit paard enorm angstig is en daardoor af en toe wat "gevaarlijk" kan reageren (wat is gevaarlijk?) was al lang en breed duidelijk hoor.
Verder heeft Dreamy heel vaak gezegd dat je zowel haar als de mensen van stal Rhijnauwen zelf mag pb'en voor extra uitleg, dus ook hier geen heuse complottheorieën en achter de rug gebabbel.

Maar goed, de pot der negativiteit is jammer genoeg opengetrokken. Dit zal je even moeten uitzitten, TS. :(:)

fatixgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:40

Kimley schreef:
Nickyyyy schreef:
Ik vindt het erg naar om te lezen hoe TS aangevallen wordt terwijl ze onwijs haar best doet om haar paard goed op te leiden op haar
manier.

Helemaal mee eens! _/-\o_

+1 TS kent haar paard als geen ander en weet ook welke manier van het beleren het beste past bij haar paard. Ga zo door Dreamy ! +:)+
Laatst bijgewerkt door fatixgoldy op 01-05-14 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:41

ik ben benieuwd naar een update van hoe het vandaag ging...

Vind het interessant om te volgen en een mindere dag hebben we allemaal wel eens...

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:44

Krijgen we nu nog wel updates? :o

20Femke02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:45

ja krijgen we idd nog wel updates???

fatixgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:51

ben benieuwd naar je volgende update :D

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:07

fatixgoldy schreef:
ben benieuwd naar je volgende update :D

Ik ben ook benieuwd naar je volgende update! :D

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:39

Ikbenook heel benieuwd naar je volgende update :)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:43

Stille meelezer meld zich!
Gewoon blijven updaten hoor!
Het is ook niet mijn manier, ik zou het ook anders doen.
Maar ik vind het mega interessant om te lezen hoe jullie proces gaat en hoe jullie het doen.
Ik leer daar ook weer van!
Hoop dat je lekker foto's blijft plaatsen en updates! Want ik volg je topic al vanaf het begin en jullie zijn al een hele grote stap vooruit!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:53

Ik wil ook graag nog updates!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:51

Moderatoropmerking:
Wat een hoop stof en discussie doet dit topic opwaaien. En dat is geen probleem. Bokt is een discussieforum, dus dat is waar TS met het openen van dit topic ook aan had kunnen denken.

Kritische kanttekeningen mogen zeker geplaatst worden. Bij elke methode, voor wat dan ook in het leven zijn er voor en tegenstanders en ieder heeft een stem.

Mijn verzoek is echter om elkaar wel te blijven respecteren, je mening te onderbouwen en ook in te zien dat ook al doet een ander iets op een heel andere wijze, als daar goed over nagedacht is, dan kan dat ook een prima manier van handelen zijn.

Het bekend maken en het bespreken van PB's is nergens op Bokt toegestaan, dus ook hier niet. Houdt daar graag rekening mee.

Ik hoop dat dit topic een nette en leerzame discussie kan blijven, daar heeft iedereen het meest aan.
Als er toch een rel ontstaat hier, met modder naar elkaar gegooid gaat worden, of men blijft PB's bespreken dan gaat dit topic toch echt op slot.

TS, heel veel succes met de opleiding van je jonge paard.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:57

Zal niet nodig zijn :)

Benieuwd naar updates, ik blijf volgen TS!

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:07

Ik volg ook al vanaf het begin.
Ik vind het super interessant.
Blijf posten er zijn er zat die ervan willen leren en bewonderen je mooie paard.
Ook ik wil graag weten hoe het afloopt en hopelijk voor jullie super goed.
Ik ken deze methode van inrijden ook niet maar ik heb wel geleerd dat als je stopt met jezelf te ontwikkelen sta je stil en kom je nooit verder.

Aan Rhijnauwen wil ik nog meegeven dat ik het fijn en top vindt dat heel bokt bij hun in "de keuken" mag kijken.

20Femke02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:14

heb je al een update???