Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:41

Wat ik eingelijk ook niet vknd kunnen, is dat als je langer paardrijd of eigen paard heeft, dat je dan echt uren met regenlaarzen gaat rijden ipv echte paardrijlaarzen

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:55

prugelpiet schreef:
Wat ik eingelijk ook niet vknd kunnen, is dat als je langer paardrijd of eigen paard heeft, dat je dan echt uren met regenlaarzen gaat rijden ipv echte paardrijlaarzen

:')
die zitten zo lekker... en wat voegen paardrijLAARZEN toe tenopzichte van regenLAARZEN ?
ze hebben een hak, grip en zijn water dicht.. enkel zijn paardrijlaarzen een marteling om aan te hebben en lopen niet fijn in de blub... snap dat nooit plak er paard voor en het is direct duur en nodig ofzo...

Tammy_

Re: Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:08

Nou ja, regenlaarzen zijn vaak breder en hebben profiel, daardoor zijn ze met rijden toch minder veilig. Ook lijkt het me niet prettig zitten, ze zijn een stuk korter, los om je enkel en hebben een bredere schacht. als je ergens PAARD voor zet houdt dit meestal wel in dat het speciaal ontworpen is voor op en om het paard :j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:15

Tammy_ schreef:
Nou ja, regenlaarzen zijn vaak breder en hebben profiel, daardoor zijn ze met rijden toch minder veilig. Ook lijkt het me niet prettig zitten, ze zijn een stuk korter, los om je enkel en hebben een bredere schacht. als je ergens PAARD voor zet houdt dit meestal wel in dat het speciaal ontworpen is voor op en om het paard :j

eeh, mijn jodpurs hebben ook profiel?
en juist de regenlaars komt net onder mijn knie alle paardrijlaarzen ver erboven.
en dat breed zal wel aan het model liggen :Y)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:30

De meeste sluiten in ieder geval niet aan toch? Dat zit echt voor geen meter vind ik, hoe je been tegen het paard aan zit bedoel ik. Is toch iets anders.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:36

Ik vind van die roze mylittlepony-caps echt niet kunnen, en al helemaal niet bij volwassen vrouwen :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:16

Spianne schreef:
Ik vind van die roze mylittlepony-caps echt niet kunnen, en al helemaal niet bij volwassen vrouwen :+

Bij volwassen misschien niet maar voor kids vind ik ze wel erg leuk.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:21

CRos95 schreef:
Ik kwam in het KadeWe (het grootste warenhuis van Europa, staat in Berlijn). Bij Ralph Lauren een ribfluwen blauwe broek tegen. Ik pieste bijna in mn broek van het lachen . thanks guys :')

Nou, wou nèt zeggen, als je door de kledingwinkels loopt zie je toch overal van die velours skinny broeken in mosterdgeel, petrolblauw, bordeauxrood enz...
Das juist hartstikke hip 8-) Wij paardenmensen lopen gewoon alweer voor op de mode :')

Herkennen jullie trouwens dit: ik heb/had zo'n soort sensor in mijn hoofd, als ik iemand voorbij zag komen in een strakke broek en hoge laarzen zeiden mijn hersens meteen 'ruiter!' Maar met de mode van de afgelopen jaren geldt dat dus allang niet meer... Wel typisch is, dat je 20jr terug ook zo'n paardenmode-hype had, met ribbroeken met nep-kniestukken (soms aan de buitenkant van het been 8)7 ) en knoopjes onderaan de pijp. En nu zie je dat dus weer, bij leggings bijv.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:52

Er heeft toch nog zelfs een foto op Bokt gestaan met een model op de catwalk met een cap op _O-

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:32

Ik draag een oude M trui met i'm loving it eronder van mn oude werk bij de wel bekende M. Een goedkope zwarte rijbroek en oh ooooh rubbere rijlaarzen zonder voering als ik rijd en die rijlaarzen worden vervangen door oude hoge variant nikes als ik in de stallen bezig ben. Zal mn leeftijd wel zijn! :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:56

Tigra_ schreef:
Spianne schreef:

Bij volwassen misschien niet maar voor kids vind ik ze wel erg leuk.
inderdaad, vind ik juist schattig. Mijn buren hebben een kindje van acht en die rijd elke dag op haar ponytje met alles in het roze, ziet er zo schattig uit haha :D

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:53

Shabrakken in zadelvorm \ -O- Die buik lijkt dan zo enorm.

En iedereen had vroeger die ruitjesjassen (ik ook), vind ze nu zo stom.
Afbeelding

EmmelyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:20

ik vindt het juist wel luek al die setjes :D die ribbroeken vindt ik echt verschrikkelijk!! ( ookal zitten ze wel lekker!)

PaloohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:00

die zadelvormige dekjes zijn ideaal voor de zomer hoor :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:24

Hahha voor de liefhebber zag net een advertentie op boktmarkt van een Euro Star rib rijbroek maatje 40 in het blauw, koopje! (nee is niet van mij haha)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 07:41

_San87_ schreef:
_merel_ schreef:
Ik denk dat ik de meeste kleding wel vind kunnen maar als ik dan terugdenk dat ik vroeger met mn paardrijlaarzen aan, cap op en mn zweep in mn linkerhand (omdat ik rechts fietste en links dan de "binnenhand" was) op de fiets zat, en als niemand keek ik zelfs aan "lichtrijden" deed op de fiets..... OMG!!!

En in de goede galop door de bocht. Dus buitenbeen naar achter, binnenbeen op de singel. Ben blij dat er nog meer van die freaken waren.

Jup, hier nog één. En de verkeersdrempels waren hindernissen waar je dan in verlichte zit overheen moest 'springen'.

Jaa

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:21

Wat dacht je van caveletti lopen over de middenstrepen van de weg? We deden t allemaal!,

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:26

kiki1976 schreef:
Hahha voor de liefhebber zag net een advertentie op boktmarkt van een Euro Star rib rijbroek maatje 40 in het blauw, koopje! (nee is niet van mij haha)

Ahh jammer, heb maat 76/26L geloof ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:48

rien10 schreef:
Wat dacht je van caveletti lopen over de middenstrepen van de weg? We deden t allemaal!,

Geweldig dit soort dingen! Roept heel veel leuke herinneringen op.

O
Lynn_FDA schreef:
Ik denk dat ik de meeste kleding wel vind kunnen maar als ik dan terugdenk dat ik vroeger met mn paardrijlaarzen aan, cap op en mn zweep in mn linkerhand (omdat ik rechts fietste en links dan de "binnenhand" was) op de fiets zat, en als niemand keek ik zelfs aan "lichtrijden" deed op de fiets..... OMG!!!

En in de goede galop door de bocht. Dus buitenbeen naar achter, binnenbeen op de singel. Ben blij dat er nog meer van die freaken waren.

Vooral de lichtrijden op de fiets _/-\o_ :') . Ik zie mezelf zo weer zitten.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:53

Dat van die fiets deed ik inderdaad ook,bosritjes samen met mijn trouwe Sparta fiets waar ik een hele bijzondere band mee had :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:54

Of deze? Touwtjes aan de stuur van je fiets, als zijnde teugels! Levensgevaarlijk :+

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:55

kamsel schreef:
Brendaaaa schreef:
zoo dussss ben ik tot de conclusie gekomen dat er nog een hoop dames die ribfluwelenbroekjes wel zien zitten, dus zullen we massaal afsprekn dat ze weer 'in' zijn?

Aankomende winter doe ik mee... Af en toe zoek ik mp af naar van die oude pikeur bandplooi ribbroeken.
Beetje ballonmodel, dus eigenlijk in alles uit. :D
Boeit me niet wat mensen er van vinden, ze zitten heerlijk en zijn lekker warm.

Ruitjesbroeken vind ik afstotelijk, veel te druk en veelal benadrukken ze dingen die niet benadrukt moeten worden..
Vroeger had ik ook zo'n beige dunne ribbeltjes broek. En een vilten dekje.
Mijn moeder had een witte tape-frontriem. Mocht ik ooit wedstrijden starten ga ik in Engeland een frontriem bestellen in dezelfde trant alleen dan met lint. :D

Ik vind ze juist wel mooi soms. Heb er eentje die ik héél vaak draag. Het is dan wel deels ruit, deels zwartg stof, dus die overgang kleed denk ik wel een beetje af. Ik heb namelijk al vrij dikke benen van mezelf en deze versterkt dat niet hoor. :D

Lichtrijden op de fiets, inderdaad, wat een goede tijden. Ik speelde ook altijd alsof we een paardenstal hadden, of zo'n rijschool en dan moest je haar blijven slapen en kreeg je al je lessen daar, geweldig vond ik het dan. Ons schuirtje van de fietsen was een stal, end aar stond dan ook hét beste springpaard 'Mosquito' (Omdat muggen kunnen vliegen :') ) in. Mijn zus wer het na een tijdje wel beu, maarja, die is ook drie jaar ouder en was, terwijl ik nog vrolijk in die tjd zat, die tijd al voorbij. Haha.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:57

pleiada schreef:
Dat van die fiets deed ik inderdaad ook,bosritjes samen met mijn trouwe Sparta fiets waar ik een hele bijzondere band mee had :=

Mijn zus en ik maakten zelfs 'paardenpaspoorten' voor onze fietsen _O-

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:58

Paardje en ruiter spelen door als 'paard' een springtouw om je nek te doen, over je schouders naar voren en dan onder je oksels weer terug, zodat dat de teugels waren waarmee je bestuurd kon worden. Degene die ruiter was op rollerskates erachter, dat konden we wel de hele dag volhouden! :))

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:51

_O- := Lang leve bokt,heb lang gedacht dat wij vroeger de enige waren die zulke belachelijke dingen deden :o