Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:35

BITLOOS? :')

Lieve help. _O-
Ik heb het ook wel gedaan (omdat het niet mijn pony was, en de manager nogal natural horsemanshippig was) maar gelukkig was dat een erg brave goed reagerende pony. Toen sloeg hij een keer op hol (bleek hij al zijn angsten op te kroppen, kwam er op het verkeerde moment uit) en daarna is hij opnieuw beleerd, mét stang.

xSlvna

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:39

Nah alle pony's hier (mijne moet weer degene zijn waar een kaptoom met lange scharen bij MOET ivm gedrag) worden bitloos gereden, af en toe word er een bitje in gehangen want er word ook wel dressuurmatig getraind, maar hoofdzakelijk alles bitloos :j

Nu heb ik zelf gelukkig zo een pony (ex-harddraver!) dus binnen een halve tel weer stil staat als die 'op hol slaat' wat die eigenlijk bijna nooit doet.
Eergister was die aan het trappen, ik denk ja laat hem maar effe wat afreageren op niks en dan rij ik door, paard stond stil met de kont naar de uitgang van de rijbak (2 linten) maar is als de dood voor linten, madam trapt nog eens en zo het touw in, ik had enkel de kaptoom 'vast', mevrouw paniekt en ik met een licht rukje en een 'hey' en ze stond al stil, kon er zo ontspannen mee wegdraven.
Duf paard :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 02:11

xSlvna schreef:
Ik doe eigenlijk alle 6 wel, dus zou iedereen toch wel gelijk hebben :')

Alleen zijn de bokkesprongen niet zo hoog, het paard net niet zo snel (en in draf), het geld niet zo veel, de sprongen niet zo hoog, het niveau een heel stuk lager en het gekroel, ja dat is er gewoon.

Best knap dat achterste voren springen... :) Voel me best een leek nu, wist niet dat het bestond.

Sorry, kon het niet laten

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:14

Veulen84 schreef:
xSlvna schreef:
Ik doe eigenlijk alle 6 wel, dus zou iedereen toch wel gelijk hebben :')

Alleen zijn de bokkesprongen niet zo hoog, het paard net niet zo snel (en in draf), het geld niet zo veel, de sprongen niet zo hoog, het niveau een heel stuk lager en het gekroel, ja dat is er gewoon.

Best knap dat achterste voren springen... :) Voel me best een leek nu, wist niet dat het bestond.

Sorry, kon het niet laten

:')
Zag dat ook, idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:26

vandaag vroeg iemand waar mijn paard zijn vlekken waren :p (ik met mijn voskleurig paard achter 2 bonte :P)
en toen ik met het paard van mijn moeder (zwart met 3 witte voetjes) vroeg zelfs iemand eens waar de sokken van men fries waren gebleven (en zij reed zelf dan met een fries)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:44

Uitgetrokken!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:59

wahaha! had gister een leuke. moest bloedprikken dus zegt die vrouw zo: jij rijd toch paard? dus ik zo ja! laat ik een foto zien van mij op 1 van de welshjes zegt die vrouw: ooohhh je mag niet op een veulentje rijden! dat is toch hartstikke slecht voor hem!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:02

Gisteren eentje die niet goed viel op een symposium... :')

Het ging over of je embryo-transplantatie wel of niet als goed voor de topsport etc. moest gaan beschouwen (ofwel merries kunnen gewoon doorsporten, andere merrie draagt hun veulen(s) wel).
Gaat zo'n kereltje ineens "Ja maar moeten we ons niet afvragen of we dat die topsportpaarden dan überhaupt wel aan moeten doen? Kunnen we dan niet net zo goed een potje voetbal kijken?"

Pfffft.
Ik weet niet wat jullie denken maar is voetbal even leuk als paardrijden voor de mensen die graag paardrijden? :')
Wat een gebrek aan inlevingsvermogen.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:07

Die had ik ook gehoord ja! _O-

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:08

Oh maar aan je profiel te zien zat ik volgens mij achter je. _O-

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:14

'Is je paard een paard of een pony?' 'Een paard, ze is 1.61m.' 'Heeft dat met de hoogte te maken dan?' :')

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:45

Voor de meesten zijn alle shetter en welshen en al het andere kleine spul ponys
Zodra t groter is dan 1.40 ongeveer dan is t een paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:48

wat ik soms hoorde toen ik eens met flint & rahere samen op stap was dat was dat ze vroegen of ze familie van elkaar waren (rahere is dan engelse volbloed en vos , flint hackneyxkwpn en lichtbruin)

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:51

Heb ook wel eens opmerking gehoord dat mijn zweetvos-shetlander een veulen zou zijn van mijn haflinger :') Tja, als je 't zo ziet..

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:53

tossielove schreef:
Heb ook wel eens opmerking gehoord dat mijn zweetvos-shetlander een veulen zou zijn van mijn haflinger :') Tja, als je 't zo ziet..

Haha _O-
Twee jaar geleden stond een volwassen palomino falabella bij een palomino kleurige quarter in de wei. Twee mensen stonden daar naar te kijken dus ik vroeg wat er aan de hand was. "We kijken even naar dat lieve veulentje en zijn moeder"
Heb maar niet gezegd dat het twee hele andere rassen waren en de quarter een ruin was :')

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:21

Ga hier ook even een stipje zetten

Zelf heb ik een tijdje geleden ook zoiets meegemaakt. Tis grappig maar eigenlijk ook erg. Ik deelde toen een weide met een mevrouw. Zij gaf sochtends de paarden eten en ik savonds. Toen zij er s avonds ook was vroeg ik of ze haar paard zelf eten wou geven of dat ik het moest doen. Dan ging ze heel serieus naar haar paard toe, voelde aan zijn buik en zei ' nee hij hoeft vanavond geen eten , zijn buik is nog dik genoeg ' :') ik en mijn vriend stonden daar echt zo van wtf :')
Maar ze meende het dus...
Uiteindelijk ben ik dan ook maar sochtends de paarden gaan voederen, was bang dat ze anders ook steeds aan de buiken v mijn paarden ging voelen x)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:22

toen ik rahere net had ging mijn buurvrouw zelfs vragen of ik na flint zijn moeder nu ook zijn vader had gekocht

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:24

ik kijk nu wie is de mol,
zegt zo iemand: "paarden zijn eigenlijk echt domme beesten, het zijn de enige dieren die een mens toelaten op hun rug, sorry paardenmeisjes" :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:25

Haha nou als je de grootte van die hersentjes ziet vraag je je af hoezo ze nog zo'n enorm leervermogen hebben!
Die schedels bestaan puur uit een hele zooi kaak en kiezen, bijna geen brein.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:28

Een jongentje van een jaar of 3 vroeg net aan mij, toen Wox aan hem ging snuffelen wat op kusjes geven leek: 'Is dat paardje verliefd op mij?'
Dus ik zei: 'Ja, hij geeft je allemaal kusjes zie je dat.'
Kindje begon helemaal te glunderen en was helemaal blij dat het paardje verliefd was op hem. :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:55

finnens schreef:
zegt zo iemand: "paarden zijn eigenlijk echt domme beesten, het zijn de enige dieren die een mens toelaten op hun rug, sorry paardenmeisjes" :')

Daniël.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:56

eclair98 schreef:
finnens schreef:

Daniël.

klopt :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:58

Gelukkig voel ik me niet aangesproken als iemand paardenmeisje zegt. :') Dat is hetzelfde als 'n hockeymeisje.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:58

even een stipje,
zie het topic steeds,
maar nu wil ik het toch echt volgen :p

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:19

annnepannne schreef:
Een jongentje van een jaar of 3 vroeg net aan mij, toen Wox aan hem ging snuffelen wat op kusjes geven leek: 'Is dat paardje verliefd op mij?'
Dus ik zei: 'Ja, hij geeft je allemaal kusjes zie je dat.'
Kindje begon helemaal te glunderen en was helemaal blij dat het paardje verliefd was op hem. :')

<3 wat lief!