Oja iedereen bedankt voor de aanbiedingen!! Leuke paarden allemaal, had ik een groter budget te besteden dan kwam ik zeker kijken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pinda_Dipje schreef:amarial schreef:Ze liep soms wel wat kort, maar ik heb haar toen wel op het gras gereden daar.
Dus daar zou het eventueel ook door kunnen komen.
Heeft een chique koppie, en ook wel een mooie bouw.
Alleen de rug wel een beetje een Flemmingh rug, zoals bijna alle Flemmingh's hebben.
Het is zeker de moeite waard om er te kijken.
Gewoon keuren, met alles zo!
Het filmpje toen ik er op zat:
http://www.youtube.com/watch?v=qbl4ALegJIw
Gewoon gaan kijken... Dat 'kort' lopen heeft mijn inziens niets te maken met het paard, maar alles met de ruiter die het paard volledig in de weg zit. Zie op basis van dit filmpje overigens ook niets waardoor het paard niet door een klinische keuring zou kunnen komen, vind het een leuk beestje, zeker voor zo'n prijsje
Lante schreef:Ik vind dat zo om te zien ook een heel net paard (is vast ook niet voor niets STER geworden, dus kan vast wel acceptabel; bewegen) wat op dit filmpje niet heel fijn gereden wordt; sorry Amarial, maar het paard loopt enorm op de kop. Zeker een paard wat al langer stil staat en je wilt weten hoe die loopt als potentiële koper, dan ga je niet aan de voorkant zitten kl*ten, maar laat je de teugels los en laat je het paard van achter uit door draven, dan krijg je een beeld van wat er mogelijk in zit aan beweging. Nageeflijk rijden komt wel. Het paard is zo niet te beoordelen.Is zeker niet bedoeld als aanval, maar misschien een tip voor de volgende keer.
Somebody_ schreef:Lante schreef:Ik vind dat zo om te zien ook een heel net paard (is vast ook niet voor niets STER geworden, dus kan vast wel acceptabel; bewegen) wat op dit filmpje niet heel fijn gereden wordt; sorry Amarial, maar het paard loopt enorm op de kop. Zeker een paard wat al langer stil staat en je wilt weten hoe die loopt als potentiële koper, dan ga je niet aan de voorkant zitten kl*ten, maar laat je de teugels los en laat je het paard van achter uit door draven, dan krijg je een beeld van wat er mogelijk in zit aan beweging. Nageeflijk rijden komt wel. Het paard is zo niet te beoordelen.Is zeker niet bedoeld als aanval, maar misschien een tip voor de volgende keer.
Ik vind jullie behoorlijk aanvallend reageren op de post van Amarial! Teugels loslaten op een paard wat je niet kent? Dat vind ik sowieso wel een gewaagd advies wat ik nooit zou opvolgen. Ik vind dat Amarial het paard netjes aan het uitproberen is (zonder daarbij grof in de hand te zijn of het paard in de weg te zitten), je moet toch weten of het paard de manier van rijden wel enigsinds gaat begrijpen/aanpakken?!
Dees schreef:Ik ben benieuwd hoe geweldig jullie allen rijden wanneer je voor het eerst op een paard zit tijdens een testrit![]()
Amarial heeft tenminste de 'ballen' om haar filmpje van zo'n eerste testrit online te plaatsen om zo iemand een beter beeld over het paard te geven. Dat is reuze aardig en verdient beter dan afgekraakt te worden.
Paardje op het filmpje is trouwens leuk genoeg!
Dees schreef:Niemand kan op basis van een filmpje concluderen dat een paard klinisch goed of niet goed is.
Daarom moet je ook naar een DA voor een aankoopkeuring.
Paard op het filmpje loopt netjes genoeg om dat te proberen.
Aimee schreef:[naam verwijderd] schreef:Niemand kan op basis van een filmpje concluderen dat een paard klinisch goed of niet goed is.
Daarom moet je ook naar een DA voor een aankoopkeuring.
Paard op het filmpje loopt netjes genoeg om dat te proberen.
Daar ben ik het dan weer helemaal niet mee eens.
Het gebeurt enerzijds veel te vaak dat paarden die niet goed zijn toch door een (aankoop)keuring komen. Ik zou me absoluut niet zo blind staren op het oordeel van een dierenarts.
Anderzijds heb ik hier al vaker filmpjes voorbij zien komen waarvan ik dacht: "zal mij benieuwen of die wel door de klinische keuring komt." Vervolgens werd het dier gekeurd en inderdaad, paard niet goed. Die moeite had helemaal uitgespaard kunnen worden door wat kritischer naar het filmpje te kijken.
Romanoff schreef:& wat mankeerd die paarden dan?
Ik hoor het anders niet zo vaak
Dees schreef:Sorry, maar dat snijdt pas hout als je van die paarden op die filmpjes ook de uiteindelijke keuringsuitslag hebt vernomen.
Anders is het niet meer dan jouw gedachte, jouw ogen en jouw interpretatie. En wat is dat nou werkelijk waard voor een ander op zo'n internetforum?
Een DA kan zijn kunde aantonen aan de hand van een diploma. Het oordeel van de DA zal ik altijd meer vertrouwen dan het oordeel van een willekeurige alias op bokt. En mensen die ik niet ken zal ik ten aller tijde adviseren om oordeel te vragen bij hun eigen DA.
Daannn schreef:haha idd ! Weet niet of je het filmpje hebt gezien? vond het dressuurmatig namelijk niet helemaal oke
Marus schreef:@pletje:Leuk paard wat mij aanspreekt.Waar ik thuis dress matig mee kan trainen, meer een maatje voor het leven ook. Het gaat mij vooral om de ontspanning die ik dan weer vind, en dat ik weer lekker kan rijden.
Als alles lekker gaat en loopt wil ik misschien nog wel weer eens starten.Maar dat is niet een must.
3 tot 15 jaar (liefst wel wat ouder dan 3)
Geen rillerig type of een snelle.
kleur voorkeur : vos of schimmel
Stokmaat: minimaal 1.65
afstamming maakt me bij een ruin of hengst niks uit
En niet te vergeten een paard wat over de benen GOED loopt, dus niet kort in de pas of helemaal vast in zn lijf.
Ook zoek ik een paard met front en body, ik hou absoluut niet van iele halsjes..