mltex schreef:Ik vind trouwens menners/ruiters vaak asociaal als ik ze te paard tegenkom.
Heb laatst aan menner gevraagd of bij hun geen fatsoenregel is om andere aanspanningen en ruiters in stap te passeren wat WEL zo blijkt te zijn. Deze menner passeerde me netjes in stap vandaar dat ik dacht vraag gelijk.
Aanroepen en vragen of je in stap/draf mag passeren is ook een vervlogen fatsoennorm hier onder ruiters/menners.
Aanroepen en dan een chaos zien ontstaan is mijn ervaring.
Ik blijf het wel doen in de regel, want het is gewoon heel amusant en daar moet je gewoon de tijd even voor nemen.
Sóms echter heb ik daar gewoon geen zín in
Gaat alles lekker en dan kom je weer zo´n groep tegen. Roep beleefd en god straft meteen met verwarring en paarden overdwars. Niet zelden ben je kop van jut voor de ruiterangst of weet ik wat voor gevoelens van onlust wat dat op jou geprojecteerd wordt.
Met name dat laatste zie ik als een onnutte tijdbesteding en laat ik liver vlot achter.
Sóms ga ik dus bij het tegenkomen of achterop rijden in de vaart die ik heb in de berm of (meestal) spring over de greppel en rij met een brede groet met mijn hoed fluks door.
Hoor je achteraf via de roddelpijp weer allerlei verhalen zoals op dit topic over wielrenners;
de eigen onlust over incompetentie geprojecteerd op een ander.
Ík heb verder alleen maar pósitieve buitenrij-ervaringen.
Heb daar tot drie keer toe een topic over geopend; over het

van paardrijden in het eggie, maar telkens verzand dit in

van incompetente mutsen op slecht opgeleiden paarden die de onlust door hun eigen incompetentie op anderen projecteren.
Wat mij daarbij stoort is dat ze er geen benúl van hebben dat ze géén recht hebben om:
- het gevaar veroorzaken op de openbare weg zoals ze dat zíjn
- hun paard risico op leed en verwonding laten lopen zoals ze doen
Voorwaarde voor het rijden in de openbare ruimte is:
- dat je de verkeersregels kent
- dat je jouw voertuig beheerst
- dat dit voertuig betrouwbaar veilig is
Denk je daar anders over omdat je in de ruitersmoes dat een paard een vluchtdier is gelooft of lak hebt aan de wet, dan hoor je eigen erf te blijven.
Ruiterij let op uw Saeck.
Karl heeft gelijk: De ruiterij is met afstand de meest incompetente en aso groep verkeersdeelnemers. Daar is de níet-ruiterij zich van bewust. De pennies op hun vluchtdieren hébben al bereikt dat er geluiden te horen zijn over ruiters van de openbare weg verbannen naar alleen vrijliggende ruiterpaden en installaties.
Ik begrijp niet dat Bokt in deze een medium is om de pennies in hun mening te versterken.