Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:04

De reden weet ik niet echt kon het moeilijk verstaan.. Omdat ze voor op ijzers stond of zo en omdat een andere amazone er meer uit zou kunnen halen in de bak dan haar .. Ik zei al kan de ijzers er afhalen hoor haha

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:06

welmoed__ schreef:
Ik mag als ik er over nadenk om hem te kopen 2 week op proef, brengt hij hem bij me op stal.
Maar moet wel vandaag laten horen.. dus dat is beetje balen.

Hoezo balen? Je kan m 2 weken uitproberen! Er staat nergens dat je m ook daadwerkelijk moet kopen.
Maar als het dier je aanstaat kan je wel in die 2 weken kijken of je m aan het been krijgt.
Ik zou het wel weten. :D
Helaas krijg je bijna nergens zomaar een paard op proef. Zit toch een risico aan vast voor de verkoper.

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:07

Seven schreef:
Heeft ze helemaal geen aftek?
Zit een vriendelijke koppie op

Ze heeft ook een heel vriendelijk hoofdje, daar ben ik ook wel een gedeelte voor gevallen. Mijn andere merrie heeft dat ook!
Ze heeft achter 2 witte sokjes, voor heeft ze zwarte benen.
Ze heeft 4 gelijke voetjes, dat was voor mij wel belangrijk. Mijn andere merrie heeft voor 2 ongelijke voeten en zij heeft een klasse 4 op het straalbeen..
Zal deze week proberen nieuwe foto`s te maken. Het wordt mooi weer dus dat moet wel lukken!

welmoed__

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:09

nou ga er nog even verder over na denken, spreek jullie vanmiddag weer. Ga maar eens naar school. (:

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:10

Succes met denken. (en school)

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:12

@Kippie zag net je advertentie weer voorop mp maar jullie zijn wel een zeer leuke combi!
Foto valt echt wel op al wat reactie's gehad?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 10:20

ja had hem een keer dagtopper gedaan, want omhoog bellen schiet ook niet op en
kwa kosten scheelt het mekaar niet veel

Ja wel reactie's gehad zowel via mail als telefoon maar meeste komen ver weg en
de rit houd ze dan tegen om langs te komen heb ik het idee. Maarja we zien het wel,
we hebben op zich geen haast met de verkoop, juiste baasje en plek is het belangrijkste :)

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:23

Er komt ook vast wel iemand!
Maar hij valt echt op leuk hoor!

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 10:25

misschien ben ik ook wel te eerlijk :P heb er natuurijk een heel verhaal bij staan over wat
hij wel en niet kan en wel en niet gewend is. Als ik andere advertentie's bekijk is het meestal
gewoon, basis info naam/stokmaat/leeftijd enz. en dan 'lief paard, makkelijk te rijden, niet voor
beginners' naja zoiets, verder geen uitgebreide info.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:26

welmoed__ schreef:
Ik heb er een nachtje over geslapen en begin het paard wel weer wat leuker te vinden.
Ik reed gisteren zonder spoortje, maar die man zei dat als je met spoortje reed hij al een stuk voorwaartser zou zijn. Het is een erg vriendelijk paard en erg braaf dus verder wel wat ik zoek.

Ympie; Het is een ruin van winningmood x bon ami volgens mij, is dat een broertje van die van jou??

We hebben een zoontje van de Belgische springhengst schimmel winnigmood ja, dus een broertje! Onze Danté is alleen niet schimmel. Wil deze middag wel eens een foto plaatsen als je die graag ziet. Danté is trouwens eigen kweek en nog niet zadelmak (wordt dit jaar pas drie tegen einde van de zomer). Hij is wel enorm stoer, verschiet van niets en is best sociaal ondanks het feit dat hij eigenlijk gewoon op de wei staat te staan en niet veel in de hand komt.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:28

kippiekipp schreef:
misschien ben ik ook wel te eerlijk :P heb er natuurijk een heel verhaal bij staan over wat
hij wel en niet kan en wel en niet gewend is. Als ik andere advertentie's bekijk is het meestal
gewoon, basis info naam/stokmaat/leeftijd enz. en dan 'lief paard, makkelijk te rijden, niet voor

Vind dat net positief zo heel verhaal! Als ik paarden koop of moet adviseren om aan te kopen, kies ik er enkel zoekertjes uit die uitgebreid zijn, ik zal nooit gaan kijken naar een paard dat verkocht wordt in een zoekertje dat er zo uit ziet: "ruin, 10 jaar, bruin, braaf en verkeersmak".

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:30

dat is fijn welmoed. dan kun je er goed over nadenken en voelen of het dan beter wordt met het rijden :j

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:32

kippiekipp schreef:

Beter eerlijk zijn of dat ze na een korte tijd terug komen dat je info zou hebben achtergehouden,
en je hebt rij foto's erbij dus ze kunnen zien dat hij gewoon te rijden is ziet er netjes uit en vindt je prijs ook netjes maar bieden zullen ze altijd doen.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:43

ik vind het ook moeilijk de juiste info er bij te zetten. ik had bij mijn hengstveulen gezet bijt niet! geen hengsten gedrag.
toen zei een vriendin dat moet je er niet in zetten, dan denken mensen juist dat het niet waar is.
want het is serieus echt een lammetje, heeft me nog nooit gebeten zoals vele hengstveulentjes proberen. en steigert niet naar je of wat dan ook. loopt gewoon met je mee, komt gezellig bij je staan en vind je leuk. ziet je niet als een uitdaging maar als een leuk mens om samen bij te staan :) gezellig <3

mja. wat kun je er dan wel in zetten, wat denken mensen wel wat waar is dan :P is maar moeilijk hoor, met een paard adverteren.

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:53

Is ook wel lastig maar eerlijk duurt het langst.
Klinkt als een scheet leuk hoor moeilijk om afstand van te doen denk ik?

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:59

heel heel moeilijk :( maar het moet, we hebben er echt te veel. ik hoopte dat het goed zou komen financieel maar we hebben veel tegenslagen gehad (financieel dus) en ze MOETEN weg.
zeker omdat ik een veulenmens ben. De merrie die weg moet vind ik minder erg. ik heb haar enorm kunnen helpen, ben hier trots op en ben blij voor haar dat ze de lol weer in haar leven heeft gevonden en het vertrouwen in mensen. Nu kan ze weer fijn verder; maar hoe weet ik zeker dat ik een juist persoon vind? Dat beangstigt me wel, maar ik probeer ook vertrouwen te hebben in de goede mensen en dat die op ons pad komen.
Maar het veulen, tsjah. ben een veulenmens..en hij is hier nu al dik een half jaar. hebben al veel meegemaakt, en hij is echt mijn kindje..

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:13

ingetje3012 schreef:
Seven schreef:
Heeft ze helemaal geen aftek?
Zit een vriendelijke koppie op

Ze heeft ook een heel vriendelijk hoofdje, daar ben ik ook wel een gedeelte voor gevallen. Mijn andere merrie heeft dat ook!
Ze heeft achter 2 witte sokjes, voor heeft ze zwarte benen.
Ze heeft 4 gelijke voetjes, dat was voor mij wel belangrijk. Mijn andere merrie heeft voor 2 ongelijke voeten en zij heeft een klasse 4 op het straalbeen..
Zal deze week proberen nieuwe foto`s te maken. Het wordt mooi weer dus dat moet wel lukken!

Ze doet me denken aan bonfire :D

@welmoed, laat je weten wat je gaat doen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:55

jemig wat zijn jullie akelig snel gegaan!

lowara leuke pony!

balen Lindy!

foto welmoed__!!

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:58

Omdat Ingetje nu ook 'pas' met foto's kwam, heb ik ook weer een poging gewaagd om foto's van Micado erop te zetten. Weer mislukt. :(
Probeer te uploaden via mijnalbum.nl, maar bokt zegt alleen maar steeds dat 'ie (is bokt een hij? :D ) de afmetingen niet herkent... grr.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:13

das top van die man welmoed, of is er een koopverplichting naar de 2 week ?

Balen lindy, de reden klinkt als een ''we willen niet zeggen waarom we haar niet willen '' smoes. Jammer maar je had meer gegadigden dus dat komt vast wel goed.

Ik heb de eigenaar van de merrie gevraagd of hij haar vast wil houden zodat ik alles op een rijtje kan zetten en dat vond hij prima, dus wie toch een happy ending

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:17

Zou echt super zijn als het allemaal gaat lukken Seven.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:38

Wat gaan jullie hard zeg!
Ik ben ook weer van de meelees partij :j

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:02

EsterW schreef:
Omdat Ingetje nu ook 'pas' met foto's kwam, heb ik ook weer een poging gewaagd om foto's van Micado erop te zetten. Weer mislukt. :(
Probeer te uploaden via mijnalbum.nl, maar bokt zegt alleen maar steeds dat 'ie (is bokt een hij? :D ) de afmetingen niet herkent... grr.

Ik had in het begin van het vorige topic ook al wat foto`s geplaatst :) .. Die zijn ook van toen ik haar pas had.
Maar heb je de afbeeldingsinfo gekopieerd?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:28

ik weet het nog steeds niet, pff word een beetje gek van dat gepieker.
Seven; ik vind het ook niet echt een proeftijd als er een verkoop verplichting is, dus ga uit van niet.
foto ga ik nu op de computer zetten. Zijn helaas niet erg duidelijk geworden omdat het buiten was.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:32

ik vind bij twijfel niet doen!
er is genoeg te koop....