Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hollywood86 schreef:jenn0dv schreef:Pas op SCHOKKEND ..
Ailill schreef:Je hebt mij nooit horen zeggen dat Totilas een normaal paard is, maar fysiek is er niks met hem. Het kan je smaak niet zijn, maar hij is absoluut niet te vergelijken met een TWH of ASH/B. Hoe die paarden lopen (en de manier hoe ze die paarden laten lopen) en de bouw van die paarden is zo extreem dat die paarden imo geen paardwaardig leven hebben.
Ailill schreef:Het topic gaat niet over 'jullie' quarters. . . het gaat over het bewust doorfokken van paarden en die zo fysiek de vernieling in helpen. . . plus dat we inhoudelijk in zijn gegaan op het feit hoe die paarden getraind worden. Dus jouw reactie is wel bekrompen, want je hebt geen kennis van TWH (dat zeg je immers zelf).
Ik heb wel kennis van die rassen en juist daarom ben ik dit topic gestart.*knip*
Een paard is een dier dat al miljoenen jaren prima voor zichzelf kan zorgen, door dagelijks lange afstanden te lopen. Door over ruw terrein toch goed uit de voeten te kunnen. Door geschikt voedsel ZELF te kunnen vinden en door een strenge hiërarchie binnen een kudde op te volgen. Dit zijn allemaal zaken die een paard tot op de dag van vandaag nodig heeft om een paardwaardig leven te kunnen hebben. Zo'n doorgefokte spierbundel of uitgerekte TWH is daar imo niet toe in staat.
My_Chimanga schreef:Ik weet niet waarom dit nu ineens een quarter topic begint te worden, maar wat ik het meest schrijnende vind is dat dit topic nu zo gedraaid wordt alsof het allemaal heel normaal is wat hier in het begin te zien was. Dat dit dus kennelijk 'normale' paarden zijn en dat 'wij' te bekrompen zijn om dat te begrijpen.
Ik hou van paarden, vind bijna alle paarden op hun eigen manier mooi, heb zeker een voorkeur maar kraak anderen toch echt niet snel af.
De paarden die hier voorbij komen? In die filmpjes? Dat overschrijdt echter wel die grens! Ik weet niet of het jullie op valt, maar die paarden hebben littekens, die paarden lopen tot bloedens toe in de schoenen met kettingen er om. Die paarden struikelen bij iedere stap....
Sorry, maar een paard dat BLOED is geen NORMAAL gefokt paard. Zo komen ze namelijk niet uit de natuur.
Dus hoe de verhoudingen qua lichaamsbouw liggen ga ik mij niet te veel over oplaten, zolang het nog lekker vrij kan bewegen zijn het vast allemaal hele mooie paarden. Maar wanneer deze bewegingen op een zeer wrede manier worden beïnvloed ben ik er toch echt snel misselijk van!!
En daarmee bedoel ik dus niet een bepaald ras dat wat mij betreft niet door de beugel kan, er zijn namelijk overal betere en minder goede gevallen van bekend, maar het gaat om hoe deze paarden getraint en behandeld worden, ik geloof dat dit topic daar om bedoeld is. Wat wij mensen die paarden aan doen om ze voor ons oog beter over te laten komen.
Esstherm schreef:@Mikke je snapt natuurlijk zelf wel dat we het hier over de doorgefokte twh hebben. Daar staat in dit geval jouw paard dus buiten.
spicegirl schreef:wilde paarden bestaan niet, alleen verwilderde.. tussen prezwalski en paard is er nix.het paard is een door de mens gefokt diersoort.
maar bedoel je nu gedrag, of fokken van de mens.
met een TWH is nix mis, zie mikkee !
alleen bepaalde trainingsmethodes.zowel bij de TWH, en de tuigpaarden hier, en bij springpaarden, en bij circus dieren, om maar een zijstraat te noemen. uitwassen vind je ook hier. zoals barreren, en de kroonranden en anus insmeren met een bijtend goedje. schoenen, ringen.opzet, ga zo maar door(totilas loopt ook zo niet van zichzelf ).maar dat is trainen, niet het fokken. een tuigpaard/QH of wat dan ook is specifiek gefokt,maar in principe niet ongezond.niet zo excessief als b.v. bij honden.
dus er is verschil tussen bepaalde rassen fokken, en bepaalde trainingsmethodes.
ik ben niet tegen rassen, wel tegen bepaalde methodes om te trainen.
quarterH schreef:ik ben gewend aan bv de quarter en dat is mijn 'normaal' en ideaalbeeld.
maar ik weet dat er hele andere types zijn. die hoef ik niet mooi te vinden maar om dan te zeggen dat ze 'mismaakt' zijn....
dat zegt meer over je eigen kennis dan iets anders.
beetje verdraagzaam zijn he mensen!!
DorSer schreef:Die opgepompte quarters, dat zijn dikbilpaarden, vleespaarden, net zoals je dikbilrunderen hebt.
Jammer, dat (de) men(s) niet tevreden kan zijn en blijven met wat we hebben, maar steeds extremer moeten gaan fokken. Die lui zijn ziek van geest, en denken totaal niet meer aan het welzijn van het dier, maar alleen aan hun eigen ik met hun idiote ideeën![]()
![]()
![]()
![]()