Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sueno schreef:Nee heeft geen nut, daarom zeg ik ook dat ze naïef is. Totaal nog niet en verre van volwassen.
Een duidelijk voorbeeld van geen verstand van dieren te hebben. Als het maar mooi is, als het maar pit heeft, als ik er maar mee kan showen... piept wel anders als ze straks tegen een muur aangeplakt zit , en heeft niks met hengst zijn te maken maar aan haar manier van opvoeden, of niet opvoeden.. ken haar net zo goed een merrie of ruin flikken. Mama geeft koekjes, paard begint te bijten en dan doodleuk zeggen dat het schooien is, terwijl het dier gewoon duidelijk GEEN respect voor ze heeft... en zoiets wil een hengst... Hilarisch!
Sueno schreef:Ik blijf bij mijn mening dat een hengst dezelfde opvoeding dient te krijgen als een ruin of merrie, standvast, consequent en correct. Maar ik durf te wedden dat als TS zich een hengst aanschaft ze daar vies mee op dr neus gaat vallen
) er een hoop hengsten zijn die zich voorbeeldig gedragen! 
Barcelano schreef:Hopelijk vind Ts een Hengstenhouder om mee te lopen met niet altijd lieve hengsten.......
Ik weet niet hoe het overgins met jullie hengsten en merries zit?
Maar ik merk wel dat de lente is aangebroken....Zowel bij de merries als de hengsten
Barcelano schreef:Ik zat inderdaad een beetje met verbazing over deze opmerking te lezen.
Ik heb ook geen honden....Maar ben wel van mening dat al heb je zo chihuahua hondje die moet je net zo opvoeden als een herder.
En juist die kleine hondjes missen juist vaak opvoeding

Mindim schreef:Barcelano schreef:Ik zat inderdaad een beetje met verbazing over deze opmerking te lezen.
Ik heb ook geen honden....Maar ben wel van mening dat al heb je zo chihuahua hondje die moet je net zo opvoeden als een herder.
En juist die kleine hondjes missen juist vaak opvoeding
Ik denk soms dat de grote honden inderdaad beter opgevoed worden, aangezien je die niet even kunt optillen als het even niet goed gaat
Honden hebben allemaal de zelfde basisopvoeding nodig en als dat er in zit, kun je kijken wat kan bij welk dier. Bij de een zal meer kunnen dan bij de ander.
Met paarden evenzo, alle paarden, hengsten, merries, en ruinen hebben allemaal de dezelfde basisopvoeding nodig en per paard zal je moeten kijken wat je extra moet doen of kan laten.
melaniehut schreef:@ Varekaj
Ik denk idd dat ik dat kan, maar toch weet je niet 100 % zeker tot je het echt meemaakt, daarom ga ik eerst wat ervaring met hengsten opdoen.
Ze kunen wild worden op wedstrijd, maar kan het ook zijn dat ze geen showen en daardoor 3 x zo mooi gaan lopen?
Mijn ruin loopt namelijk het mooist als er iets engs in de buurt is.
Barcelano schreef:melaniehut schreef:@ Varekaj
Ik denk idd dat ik dat kan, maar toch weet je niet 100 % zeker tot je het echt meemaakt, daarom ga ik eerst wat ervaring met hengsten opdoen.
Ze kunen wild worden op wedstrijd, maar kan het ook zijn dat ze geen showen en daardoor 3 x zo mooi gaan lopen?
Mijn ruin loopt namelijk het mooist als er iets engs in de buurt is.
stef schreef:Waarom dan wel?