Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:11

De 2de is weg :) ?

Ik zal ook nog een plaatsen.. Een schimmel merrie van 1.62 en Z2 voor 6500? Dacht ik

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:19

Johnnydepony schreef:
.. Maar denk niet dat ze niet rad is.

dubbele ontkenning, dus je denkt dat ze wel rad is?

Wat is rad precies? Had daar geloof ik nog geen antwoord op gezien.
Wel leuke paarden komen er voorbij. Aan jullie opmerkingen te zien kom ik er wel achter dat ik 0,0 verstand heb van gangen :o

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:21

deniece schreef:
Die laatste spreekt me op de foto's erg aan. Heb 1 filmpje gekeken (op mijn telefoon) en als ik het goed zie gaat ze van achter wat wijd? Heb er verder geen hele goede kijk op moet ik zeggen of een paard rad loopt etc.

Die loopt wel rad, maar lijkt mij echt totaal niet fijn te rijden :o lijkt me een echte merrie..... :r dat staartgezwiep en niet fijn in de bek (bloedlijn beaamt ook het beeld, niet de makkelijkste)

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:26

listiglistje schreef:
deniece schreef:
Die laatste spreekt me op de foto's erg aan. Heb 1 filmpje gekeken (op mijn telefoon) en als ik het goed zie gaat ze van achter wat wijd? Heb er verder geen hele goede kijk op moet ik zeggen of een paard rad loopt etc.

Die loopt wel rad, maar lijkt mij echt totaal niet fijn te rijden :o lijkt me een echte merrie..... :r dat staartgezwiep en niet fijn in de bek (bloedlijn beaamt ook het beeld, niet de makkelijkste)

Ohja dat was me dus niet echt opgevallen aangezien ik alleen een klein deel van filmpje nr 1 heb gezien.. Ik moet zeggen ik rij nu voor het eerst fanatiek op een merrie, maar vind het toch wel wat hebben :) Al is deze niet van het staart zwiepen enzo hoor. maar dit is zeker het meest werkwillige paard die ik tot nu toe heb gereden (fanatiek getraind dan).

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:30

listiglistje schreef:
Duijfje schreef:

:+ 12,5 voor een inmiddels 8 jarige (2004) van maar 1.63 en maar M1 dressuur 8)7 :')

Ik lees ook nog altijd mee (sinds het eerste topic) en ik dacht precies hetzelfde Listiglistje. Deze is met de helft van het geld ook meer als genoeg betaald! :=

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:07

deniece schreef:

Die laatste vind ik ook teveel zwaaien met z'n staart en je ziet ook dat de ruiter er haar handen aan vol heeft. Zou niet mijn keuze zijn. Die eerste vind ik leuker, wel nog er puppie-achtig voor 5 jaar... maar oogt wel losser volgens mij in de filmpjes.
Die tweede, heeft alleen een foto waar ze iets te veel ingesteld is, kan ik weinig van zeggen behalve leuk kleurtje ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:23

Een paard dat niet rad loopt, loopt onregelmatig dus niet helemaal zuiver

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:34

ik vind die laatste dus inderdaad erg wijd lopen achter.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:53

Die laatste spreekt me inderdaad op de foto's aan maar het filmpje valt dan tegen. De eerste blijf ik het leukste vinden :)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:16

Silly1972 schreef:
Een paard dat niet rad loopt, loopt onregelmatig dus niet helemaal zuiver

Dank je wel! Duidelijk :j

De middelste is een nichtje van een paard bij ons op stal.
Die is een dochter van ferro.

Deze is alleen wat mooier bereden :')
[off topic]Voor de mensen die het willen zien, ik rij hier voor de 2de keer op Lista, dochter van Ferro. Is nooit consequent gereden. Je ziet hier ook dat ik niet zo'n goeie ruiter ben :P : http://youtu.be/D_egBZaiUcA [off topic]

Ik zou van deze 3 ook voor haar (de middelste) kiezen. Betere prijs en leeftijd past beter bij mij.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:43

yeah, heb vrijdag avond een gesprek op me nieuwe werk, wat voor contract ik krijg zodat ik wat meer duidelijkheid heb.(:

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:51

MarvinSgatJ schreef:
yeah, heb vrijdag avond een gesprek op me nieuwe werk, wat voor contract ik krijg zodat ik wat meer duidelijkheid heb.(:

Als je meer krijgt dan een jaarcontract, mag je een gat in de lucht springen!
Toch succes met het gesprek :D een jaarcontract is nog altijd beter dan geen contract.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:11

Voor de mensen die een groot leuk dressuur paard zoeken, ik heb zojuist van een goede kennis van mij vernomen dat ze haar paard moet verkopen wegens medisch probleem van haarzelf. Het is écht een geweldig beest. Ik deze week een advertentie hier op bokt. mocht iemand al interesse hebben, stuur me dan even een PB.

Gaat om een 9 jarige ruin, 1.75 hoog, zwart/bruin zonder witte aftekeningen. Ontzettend braaf maar zeker geen slome. Je kan hem gerust een week laten staan en dan weer opstappen. Hij loopt ook in tweespan. Hij is m2 met winst en heeft zeker potentie voor meer. Fijn paard, makkelijk te rijden maar ook ontzettend leuk voor de ambitieuze ruiter. Sociaal naar andere paarden. Foto's volgen nog. Prijsindicatie 6.000 - 8.000. Hij is 2 jr geleden rontgen en klinisch 100% goed gekeurd door Bokhorst uit Kootwijkerbroek. Afstamming Timorrak des Isles x Aldato. Paard met ontzettend veel uitstraling en veel front. Verder vrij van stalgebreken en een echte goedzak, maar onder het zadel wel fijn voorwaarts en werkwillig. 3 goede gangen en fijne achterhand.
Laatst bijgewerkt door deniece op 08-02-12 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:20

deruijter schreef:
nee dat is waar, maar sportpaarden zijn meestal wat heter, dus als je ze minder gaat rijden kunnen ze hun energie ook minder kwijt dat bedoel ik. Ja kijken kan wel, maarja voor je het weet zit je met een mooi goed paard te kijken dat helemaal niet bij jou past. Ik bedoel dit verder niet aanvallend hoor! :)

En vergeet niet dat er qua gangen ook veel verschil tussen zit!
Een kruising is leuk en een draver ook, maar je zal op je protocol in de sport vaak tegenkomen: mist afdruk, meer bergopwaarts, meer gesloten houden etc.
En sommige paarden kunnen dat niet omdat hun exterieur/bouw in de weg zit (hoe hard je ook traint!!)
Dus hoe mooi paard ook, als het niet functioneel is (lees niet geschikt is voor het doel wat jij voor ogen hebt) heb je er niks aan. Toch??

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:51

deniece schreef:
Voor de mensen die een groot leuk dressuur paard zoeken, ik heb zojuist van een goede kennis van mij vernomen dat ze haar paard moet verkopen wegens medisch probleem van haarzelf. Het is écht een geweldig beest. Ik deze week een advertentie hier op bokt. mocht iemand al interesse hebben, stuur me dan even een PB.

Gaat om een 9 jarige ruin, 1.75 hoog, zwart/bruin zonder witte aftekeningen. Ontzettend braaf maar zeker geen slome. Je kan hem gerust een week laten staan en dan weer opstappen. Hij loopt ook in tweespan. Hij is m2 met winst en heeft zeker potentie voor meer. Fijn paard, makkelijk te rijden maar ook ontzettend leuk voor de ambitieuze ruiter. Sociaal naar andere paarden. Foto's volgen nog. Prijsindicatie 6.000 - 8.000. Hij is 2 jr geleden rontgen en klinisch 100% goed gekeurd door Bokhorst uit Kootwijkerbroek. Afstamming Timorrak des Isles x Aldato. Paard met ontzettend veel uitstraling en veel front. Verder vrij van stalgebreken en een echte goedzak, maar onder het zadel wel fijn voorwaarts en werkwillig. 3 goede gangen en fijne achterhand.

Ik bied 1,5 :P zo'n hoog bod heeft ze vandaag nog niet gehad _O-

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:55

is iemand hier ook op zoek naar een ervaren springpaard? :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:32

Zo,ik heb de zaterdag vol gepland.Ga er 3 kijken,staan een uur rijden uit elkaar dus ben wel ff zoet.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:34

Pff jaloers Ambre ik vind nooit zoveel paarden tegelijk leuk :P... Vreselijk ik vind bijna niks leuk blijkbaar XD naja ik vind genoeg paarden wel leuk maar die staan NIET te koop :P

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:37

Heel veel succes en vooral veel plezier Ambre!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:37

Ambre, welke ga je kijken of mogen we dat niet weten? :o

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:38

Ohh Ambre jij heb onderaan in je profiel (ja stiekem gespiekt) een pony staan (schimmel) waar ik helemaal verliefd op was kwa voorkomen geweldig mooi dier :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:41

hallo,
nog een meelzer,
ik zoek een leuk dressuur/springpaard, het liefste een ruin. Heb slechte ervaringen met merrie's schoft hoogte rond de 170/175 leeftijd tussen de 5 en de 12. Kleur enzo maakt mij echt niet uit, als hij maar lief is.
Max prijs 3500 euro.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:52

ik heb vandaag een mail gekregen dat ik toch wel kan kijken bij een paard. (Ze verkochten hem eerst niet voor ons budget) Dus heb er nu 4 op 1 dag !!

alleen.. precies op die dag komt pap op tv...

@ Ambre waar ga je kijken?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:56

Daar heb je de opnameknop voor haha

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:59

ja dat zei mijn vader ook al.

Hij zei: Dat nemen we wel op.. dat kijken is toch veel belangrijker!!!
*mond valt open*