Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:41

Ik heb nog geen eigen foto's maar ik ga er binnenkort weer heen, dan maak ik wel foto's
Hij moet nog wel tot mei bij zijn moeder blijven, betekend voor mij nog regelmatig tripjes van ruim 1,5 uur :+

wreckh, met drachtige paarden keuren geen ervaring helaas..

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:16

maudenmarc schreef:
@ marloes: Zocht jij speciaal springgericht of dressuurgericht?

@ Nellekee, wat versta jij onder talentvol? Hier in brabant lopen idd heel veel leuke rond. Maar de meeste jonge echt talentvolle paarden en vooral omdat ze wat doorgereden zijn liggen toch iets hoger qua prijs. Neemt niet weg dat er voor jou budget wel wat leuks te vinden moet zijn.
Dan nog het karakter, de meeste paarden met echt talent onderscheiden zich en hebben wat extra's waardoor het niet altijd de gemakkelijkste zijn

ik zoek springgericht, moet wel leuk kunnen lopen, maar zoek iets dat echt springgefokt is

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:28

listiglistje schreef:
Nellekeee schreef:
Mijn eis is dat hij/zij goed zadelmak is en het liefst al eens op vreemd terrein geweest maar dat is geen vereiste. En als je wat hoort of ziet dan hoor ik het graag! Stal prestige en bij bk horses stond ook wel wat leuks!

Ik ken wel wat adresjes hier in Brabant met de leukere/goede bewegers maar voor je budget
moet je denk ik aan niet zadelmak denken dan, goed zadelmak zijn ze alweer een heel stuk duurder!
Voor je budget krijg je dan weer de gewonere paarden.....moeten ze echt beleerd zijn?

Dan mag die wel iets minder talentvol zijn, het zelf zadelmak maken zie ik echt niet zitten en anders kost het weer 5-600 euro per maand..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:34

Zoekt er nog iemand een hele fijne en superbrave allrounder?

Meisje van mijn rijvereniging heeft hem te koop staan, hij was eerst van mijn pensionhouder en liep toen met 7 jaar M springen geklasseerd en thuis op M niveau dressuur.
Helaas heeft het meisje korte beentjes en kan niet super rijden, waardoor de combinatie niet klikt, ze hem niet uit kan zitten en ze kan niet eruit kan rijden wat er werkelijk in zit.
Het is echt een heel leuk en werkwillig paard met 3 goede gangen, zowel geschikt voor in de dressuur als in de springring :j

Ik, de stalhouder en vorige ruiter zouden het fijn vinden als hij een goed tehuis krijgt en waar zijn sportcapaciteiten wel tot zijn recht komen...

Bij de advertentie staat 8 jaar en 1.72 m , maar dat klopt niet want hij is inmiddels 10 (Vacific) en is hoogstens 1.67 m

Advertentie
http://link.marktplaats.nl/517741083

recent filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=eVemTaqe ... e=youtu.be

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:38

Ben ik nou zo ergggggggg dat ik 1200 tot 1500 voor een a/of b pony te veel geld vind ?? :o
Laatst bijgewerkt door tassie73 op 06-01-12 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:38

Nee dat vind ik ook

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:42

Ligt eraan, als het een gouden kinderpony is of een goede fokmerrie.... Nee, ik vind dat zo gek niet

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:43

Had er zelfs 2 die 2000 vroegen :roll:

Net wel een ponietje gezien maar die vraagt ook 1250......pony is nog maar 4 en kent niets :+

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:44

Ja maar ik zoek een speel/leerpony voor een meisje van 6 en geen mega sportpony :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:15

Mag ik ook meekletsen?

@tassie: Ik denk eigenlijk dat een echt betrouwbare en gezonde dat geld dubbel en dwars waard is... Zou hem daarvoor eigenlijk wel een maand of liefst meer op proef willen (leaseconstructie of iets dergelijks). Vanwege het belang van die betrouwbaarheid en dat kun je pas inschatten als het dier meer gewend is aan zijn nieuwe omgeving.
Laatst bijgewerkt door troi op 06-01-12 21:16, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:16

Goede betrouwbare braaf gereden kinderponys zijn zeldzaam, daar mag dus ook best wat voor neergelegd worden imo
Een mega sportpony betaal je ook gewoon flink voor

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:21

Voor een goede kinderpony betaal je inderdaad wat meer.
Onze stalhouder (een zuinige man :P ) heeft ooit voor zijn dochtertje een 6-jarige zadelmakke B-pony gekocht voor 700 euro, dit is helemaal misgegaan kindje haar arm gebroken en pony is uiteindelijk voor nog veel minder weggegaan als weidemaatje...
Kindje rijdt nu niet meer omdat ze simpelweg niet meer durft..

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:27

En hier roepen ze maar overal.........de paarden en ponys kun je bijna gratis ophalen :P

Degene die ik leuk vind dus niet hahaahahhaahh

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:30

Dat roepen ze hier ook en dat is ook zo voor de paarden waar niks mee gedaan is of die een bemerking hebben.. Maar voor de gezonde paarden die beetje potentie hebben betaal je nog ongeveer evenveel helaas ;)

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:31

Ik ga me hier ook maar eens melden. Ik had na jaren eindelijk hét paard gevonden, ik zou vanavond voor de 2e keer gaan kijken en was ervan overtuigd dat het hem zou worden... Totdat hij voor m'n neus verkocht werd gisteravond!

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:32

oooo dat is ook balen !!

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:33

LisErm94 schreef:
Dat roepen ze hier ook en dat is ook zo voor de paarden waar niks mee gedaan is of die een bemerking hebben.. Maar voor de gezonde paarden die beetje potentie hebben betaal je nog ongeveer evenveel helaas ;)

Inderdaad !! :)

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:33

tassie73 schreef:
oooo dat is ook balen !!

Ja! Balen is nog erg zacht uitgedrukt... |(

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:42

Sundral schreef:
Spannend! Waar in Gro ga je een kijken? Je kan op dit moment beter zwembandjes meenemen hier heen.

:D
ik wacht nog op het moment dat een afspraak afgebeld wordt omdat er een meter water in de bak staat :+
Helaas staan ze niet allemaal bij elkaar in de buurt. 1overigens op de heenweg, in Emmeloord.

ach, je komt nog eens ergens. het is een pokke-eind rijden, we zitten bij elkaar zo'n 3 en een half uur in de auto.
Ben benieuwd of er wat tussen zit!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:44

Somebody dat is jammer. Dat heb ik ook al eens gehad.
Ik ben vanmorgen bij een D pony gaan kijken.
Helaas tijdens het losdraven een paar flinke hoesten...
Het was geen losrijdt briesje/proestje maar echt meerdere malen een flinke diepe kuch.
Ook wilden de eigenaren minimaal een paar keer per maand de pony op blijven zoeken en rijden, dit was een voorwaarde. De pony moest namelijk noodgedwongen weg maar ze zijn er erg aan gehecht.

Het was een braaf beestje maar het hoesten daar maakte ik me zorgen oven en de ''voorwaarden'' staan me ook niet echt aan. Een paar keer in de maand klinkt bijna al als iedere week. Dan zouden ze er nog bijna vaker op rijden dan ik zelf. :=

driebergen je gaat niet alleen?
Neem je familie mee of mensen van stal?

Arabiertje succes morgen.

Rider gefeliciteerd!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:48

Ik heb net met veel moeite de ruin van 10 afgemailt. Vond het wel moeilijk, ze heeft zoveel tijd in me gestoken. Maar ja, uiteindelijk ben ik haar geen verantwoording schuldig.
Ik ben wat over gevoelig met zulk soort dingen. Haha.

Morgen weer naar Afke. genieten.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:50

wreckh waarom is het niks geworden met de ruin? (Mag ook via pb).
Heb je ''het'' wel met Afke denk je?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:00

Iessie schreef:
Somebody dat is jammer. Dat heb ik ook al eens gehad.
Ik ben vanmorgen bij een D pony gaan kijken.
Helaas tijdens het losdraven een paar flinke hoesten...
Het was geen losrijdt briesje/proestje maar echt meerdere malen een flinke diepe kuch.
Ook wilden de eigenaren minimaal een paar keer per maand de pony op blijven zoeken en rijden, dit was een voorwaarde. De pony moest namelijk noodgedwongen weg maar ze zijn er erg aan gehecht.

Het was een braaf beestje maar het hoesten daar maakte ik me zorgen oven en de ''voorwaarden'' staan me ook niet echt aan. Een paar keer in de maand klinkt bijna al als iedere week. Dan zouden ze er nog bijna vaker op rijden dan ik zelf. :=

Sommige mensen verzinnen wel zeer bijzondere voorwaarden voor de verkoop zeg!

Ik zal overigens mijn 'zoektocht' even opschrijven, zodat mensen die wat weten kunnen reageren evt, paard is bedoeld voor hogere sport (subtop niv );
* Tussen de 5 en 11 jaar
* Niveau vanaf M
* Rond de 1.70m (1.68 - 1.75)
* 3 goede gangen
* Geen spooky paard, wel een paard wat graag wil werken.
* gezond, geen stalgebreken.
Prijsklasse op te vragen per pb.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 06-01-12 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:01

Ik heb overduidelijk die klik met Afke, die ruin was leuk en precies wat ik zocht. Maar heb gewoon helemaal geen klik. En die klik is wel belangrijk, ookal dacht ik eerst van niet. Een paard moet geschikt zijn, dacht ik. Afke is wat minder wat ik zocht, maar wel heel betrouwbaar en nuchter en gewoon zo lief!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:06

Somebody ik vond de voorwaarden ook wel veeleisend..
Aan de telefoon had ik wel al begrepen dat ze wel contact wilden blijven houden maar daar maakte ik me niet zo druk om. Ik dacht die zullen misschien na een maand of 2 komen kijken en daarna 1x per jaar/half jaar ofzo. Maar toen ze een paar keer per maand zeiden, keek ik zo >> :wow:

Wreckh klinkt alsof je er nu al gek mee bent, mooi zo!