Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 04:30

Inoterry: wat dápper van je!! Kan komende week waarschijnlijk helaas niet bijlezen, maar ga zodra het kan hier lezen hoe het gegaan is. Zou toch fantastisch zijn als je dit probleem uiteindelijk wél weet op te lossen.. Hoe stoer ben je dan!!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:01

Maandag helaas niet kunnen mennen, aangezien plotseling mn verstandkiezen werden getrokken. zondag wil ik mijn andere kar ophalen, heb de kar al 2 jaar, maar hij heeft daar nog nooit voor gestaan :P rij nu steeds met een 2wieler maar de andere kar is een 4wieler en zit hoger. Moet de kar dan met sil naar huis rijden, ong half uurtje mennen. Spannend!!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:30

Stef het komt wel goed hoor met die pony's.
Toen ik mijn shetlander bij mijn merrie ging zetten heb ik in de paddock een draadje gezet waar de shet wel onderdoor kon maar de merrie niet, dit werkte prima en na een paar dagen was het draadje niet meer nodig.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:01

Ik heb vanmiddag nog even op Goldz gezeten. Ondanks dat hij braaf was, heeft het me wel veresterkt in mijn besluit om hem te verkopen :o . Het vertrouwen is gewoon helemaal weg -O- -O- .

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 17:37

Ilonka, ik las net eerst dat je weer op Goldz ging en ik dacht nog "wat vreselijk dapper", lees nu alleen dat het je toch niet weer een vertrouwd gevoel heeft kunnen teruggeven...moeilijk allemaal hoor...

rumay schreef:
Ben dan toch wel trots op mezelf en op die smurf dat het weer beter gaat.
Ik heb ook gemerkt als ik iets eng vindt kruip ik in elkaar waardoor hij alle ruimte krijgt dus ik praat nu ook al tegen mezelf :o , benen lang houden, blijf rechtop zitten, kijken waar je heen gaat, hou je been erbij enz.

We komen er allemaal wel weer maar het heeft tijd nodig en zomer dat het zo warm is dat ze geen pas verkeerd kunnen zetten van de hitte :P

En je hebt alle recht dat je trots bent, fijn dat het zo goed ging. Ik heb dat dus ook dat ik zo in elkaar duik en dat terwijl ik weet dat dat zo'n beetje de domste houding te paard is (1 huppeltje en je ligt al omdat je zelf al halverwege bent, mijn vorige pensionhoudster zei altijd "als je zo in elkaar duikt en naar beneden kijkt, is dat ook waar je landt"...ware woorden, maar ja...moeilijk om niet te doen). Ik probeer ook steeds tegen mezelf te zeggen "rechtop, benen lang, rechtop, benen lang, rechtop"....tja...

Gaat er wel iemand met je mee Jenkins?

Suzanne- kunnen jij en je zus niet gewoon ruilen van paard? ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:40

Inoterry schreef:
Ik heb vanmiddag nog even op Goldz gezeten. Ondanks dat hij braaf was, heeft het me wel veresterkt in mijn besluit om hem te verkopen :o . Het vertrouwen is gewoon helemaal weg -O- -O- .

Sterkte meis. :(:)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:01

Somebitch schreef:
Inoterry schreef:

Sterkte meis. :(:)

Precies,ook namens mij sterkte want ondanks dat het je keuze heeft versterkt blijft het vast met veel pijn in je hart.....

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:30

Goldz gaat het helemaal goed krijgen bij zijn nieuwe eigenaar. Maar wat zal ik mijn kerel missen |( |( .
Nu op zoek naar een paard waar ik zonder angst op durf te zitten.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:52

Helaas, ik meld me ook! Ben bang geworden na een val van een "erg braaf paard" die geheel uit het niets een rodeo'tje inzette. Daarna een nogal pittige merrie gehad die errrg explosief kon zijn, dus daarmee is het niet beter geworden. Ik heb de merrie verkocht en heb een braver paard in de plaats gekocht. De eerste weken moest ik mezelf echt vaak overwinnen, maar het is gelukt! Nu ben ik over het algemeen rustig en niet bang, maar als'ie een keertje schrikt/gaat rennen is het angstige gevoel er meteen weer en moet ik mezelf echt weer overtuigen om door te rijden.
Ook spelende kinderen, lawaaierige paarden, onverwachte bewegingen,... doen me soms nog wel een keer dichtklappen, ik vrees dat ik het nooit meer helemaal kwijtraak..

Overigens, de openingspost was echt SCHITTEREND geschreven! :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:09

Inoterry schreef:
Goldz gaat het helemaal goed krijgen bij zijn nieuwe eigenaar. Maar wat zal ik mijn kerel missen |( |( .

:(:)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:44

Inoterry schreef:

Succes meis,er is vast wel een paardje op deze aardkloot wat jou het totale vertrouwen geven gaat. :(:)

Zelf even uit de roulatie {paar hechtingen}vind ik niet erg hoor :o maar ga het straks weer dapper proberen op te pakken {het rijden }

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 12:56

Inoterry schreef:

:(:) Fijn dat je zo snel een goed tehuis voor hem hebt kunnen vinden, het is allemaal al zo moeilijk en als het dan ook nog gepaard zou moeten gaan met een lang verkooptraject lijkt het mij helemaal vreselijk...
Ben je al aan het rondkijken voor een ander paard of neem je eerst een time-out?

Dank je Mallootje en welkom bij de (uitgebreide) club :)

Ik las trouwens gisteren toevallig een wat ouder blaadje van de KNHS (ons dochtertje is lid omdat ze 1 keer per jaar een bixie wedstrijdje hier in de buurt doet) en daar werde workshops aangeboden voor angstige ruiters...leek me toch eens interessant om daar wat meer over op te zoeken...meende dat het stal Mansour was zo uit m'n hoofd...

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 12:57

Kailonne schreef:
Ik heb voor Jack waarschijnlijk een zadel gevonden, maar nu moet ik het vrijdag passen en dan proefrijden. Ik krijg er nu al de kriebels van. Heb er nu twee weken niet meer opgezeten. Ik heb hem wel gelongeerd, maar hij is erg jolig.

Hoe is het gegaan met zadelpassen?

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:24

Oehh ik ga dit ook volgen... Ben ook een bangepoepert geworden :P echt zo vervelend vroeger als 12 jarig meisje durfde ik alles op paardengebied dan :+ ... Ik mocht bijvoorbeeld van een oude boer zijn gelderse reus verzorgen die verder niet echt gereden was... Ik als jong grut sprong zonder twijfel op deze reus... En de dag erna was ik met haar al op buitenrit zonder zadel... Gewoon een vreselijk braaf dier waar vrijwel nooit wat mee gedaan was... Ook ging ik gewoon op strandrit en bosritten terwijl ik maar weinig rijles had gehad (moet ook niet vragen hoe ik er op zat :') ) ... Vanaf mijn 13e gestopt met paardrijden toch wel altijd het rijden gemist... Maar die manege lessen vond ik niks aan, zo had ik nog niks met het paard zelf, en tja geschikte verzorgponys in de buurt waren er ook niet veel, wel gehad maar in teleurgesteld.

Toen ik 23 was besloot ik het rijden weer op te pakken. Enkele lessen gevolgd... En al snel een haflinger gekocht waar ik nu serieus mee les... Tja mijn grootste droom was altijd een eigen paard gebleven.

Maar nu ben ik echt geen held meer. Als ze gewoon braaf te rijden is tja dan is er niks aan het handje maar mijn dominante heksje kan het zo maar in haar bol krijgen dat ze in galop bokkend door de bak heen sjees... Uit het niets wegspringen en van die dingen. Ik sta nog best wel versteld van mezelf dat ik er nog niet ben afgevallen.

Ik droom ook bijvoorbeeld om heerlijk ontspannen buitenritjes te maken want bang voor auto's en dergelijke is ze niet. Maar ze voel zich dan iets te vrij en schrik wel van de kleinste dingen, of ze besluit lekker te drammen. Ik vind het zo zonde want ik durf het niet op haar en daar baal ik van, heb helaas nog niet het 100% gelukkige gevoel met haar :( ... Ik heb iemand gevonden die me kan begleiden op buitenrit om rustig en ontspannen te blijven ik hoop dat dit ga werken want anders ga ik haar ook verkopen aan iemand die gewoon wat zekerder is. Pff zou het zo zonde vinden. Ook gedacht om er een paardje bij te kopen maar dat houd me ook tegen want mijn haffie heeft nog alle aandacht nodig dus daar ben ik ook even van afgestapt.

@ Inoterry ik heb een stukje gelezen, jeetje wat een moeilijke keuze maar ik begrijp het heel goed je moet ook voor je eigen geluk gaan je moet een keer knopen doorhakken. Een paard waar je bang van bent kan je niet gelukkig mee worden. Heel veel sterkte.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:27

Hele mooie haf Franka1986,en op de foto's in je profiel ziet het er zeker niet verkeerd uit als jij hem rijd.Kan daar je angst niet ontdekken....niet verkopen hoor ik geloof dat jullie wel een hele leuke combi zijn en ik denk dat je band met je haf nog sterker kan worden hoor.Geef het de tijd.........{al herken ik het wel heel erg hoor ;)}

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:26

Tanx Binky voor je compliment (doet me goed haha) :) het is inderdaad niet altijd te zien maargoed ik houw nog wel even vol heb haar nu 2 jaar en we hebben al heel wat dingen overwonnen maar de angst overwin het bij mij nog weleens en dat vind ik zo zonde. Maar ik ga met haar verhuizen en iemand gevonden die me hiermee verder kan begeleiden :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:31

Ik hoop voor je dat je je angst kan overwinnen op je nieuwe plek met de begeleiding Franka.
De reden waarom het met Goldz niet meer ging is omdat Goldz een paard is wat je hele arm neemt als je hem een vingernagel geeft, en vervolgens boos word als je die arm terug wilt hebben. Als ik er naast sta geen probleem, als ik er op zit, heb ik het al druk genoeg met mezelf waardoor ik hem heel wat nagels toegegeven heb. Daarom accepteerde hij van mij geen coreecties meer en begon dus ontzettend te bokken. Hij zal nu verder door het leven gaan als boscross en slipjacht paard. Dat vind hij vast helemaal geweldig.

Alleen nu kom ik de volgende hindernis tegen. ik wil een nieuw paard en zal dus op vreemde paarden moeten gaan stappen........ :=

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:57

Begrijpelijk Inoterry :) mijn merrie is nogal dominant wat niet altijd makkelijk is. Ze is absoluut niet gemeen tegen me maar ze wil vaak de touwtjes zelf in handen nemen. Ik kan bijvoorbeeld niet met zweep rijden want dan wordt ze nijdig (correctie op mijn 2e zin ze doet dus weleens gemeen :P) dan ga ze heerlijk bokkent met me door de bak.. Terwijl ik haar nooit een mep verkoop, heb meer die zweep in me hand voor het idee bij haar dat ze door moet lopen :P

Heel herkenbaar haha ik zit ook niet graag op vreemde paarden hoe braaf ze ook zijn. Ondanks het gedrag van mijn paard voel ik me op haar rug nog het vertrouwds :) ... Maar ze is verder ook wel heel lief en knuffelbaar dagelijks leg ze haar hoofdje bij me neer op mijn schouder en ze staat dan heerlijk te dummele zo lief hihi... Eergister was de hoefsmid er, normaal doet ze diverse pogingen om zich los te rukken etc. Maar nu was het een mak schaapje ze legde de hele tijd haar hoofdje op de rug van de hoefsmid :P was een grappig schattig gezicht hahaha

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:03

@ Inoterry: Ik herken je verhaal heel erg.. Als je dan een wat dominanter paard hebt dat van de situatie gaat profiteren ben je inderdaad de klos, heb ik ook meegemaakt. Het paard verkopen was voor mij de allerbeste keuze die ik ooit heb gemaakt, nu is zij gelukkiger en ik ook! Daarna moest ik dus ook weer paarden uitproberen maar ik ben enkel op die gestapt waar ik meteen een safe gevoel bij had. Sommige ben ik gaan bekijken en daar ben ik niet eens opgestapt, of was ik er na 2 rondjes al weer af. De belangrijkste vereiste was dat ik me comfortabel voelde. En ik heb zo'n paard gevonden, dus jij vindt er vast ook wel een!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:32

het zadel was nog niet binnen omdat ik een typefout in mijn adres had gemaakt. :P Nu hoop ik dat ik het maandag binnen heb, want dan kan de zadelpasser nog. anders komt de zadelpasser aan het einde van de week.
Nog even afwachten dus. Jack was donderdag met longeren superbraaf. Ik heb nog lekker met hem getut... nieuwe vlechten in zijn manen.
De plek op zijn schouder is nog wel gevoelig dus ik weet niet of ik al weer met hem ga rijden.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:16

@Inoterry
Heb je al met iemand een afspraak kunnen maken om te gaan kijken? :wave:

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:19

:j Mijn knieën zijn al voorbereidend aan het knikken voor dinsdagavond :D

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:25

Spannend, maar hopelijk ook wel leuk!

Somebitch