Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:18

Daks schreef:
Wat leuk al die oude verhalen.

Ik ben ook al jaren op zoek naar een verhaal:

Een meisje die is geloof ik haar ouders kwijt en dan komt ze in een kostschool terecht.
Daar moet ze alle rotklusjes doen en word ze gepest. Ook de schoolleiding pest haar.

Uiteindelijk word er niks meer betaald en moet haar paard weg en dan gaan haar mede leerlingen haar toch helpen en word ze eindelijk gesteund.

Kent iemand dit verhaal?

Dat is het verhaal Sarina, en op het laatste moment komt haar vader terug die door een artikel in de plaatselijke krant optijd zn geheugen terugkrijgt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:21

Cinnepin schreef:
CarinaR schreef:
Die ik in mn hoofd heb, is een meisje die haar ouders verliest en via een omzwerving komt ze bij een verre nicht van dr vader terecht welke een dochter heeft die jaar t leven zuur maakt.
Uiteindelijk blijkt zij ook geadopteerd en worden ze dikke vriendinnen.

daar had ik het in mijn potst ook over......die dochter heet Anthea, maar blijkt niet haar bilogische dochter te zijn

pretzel is dat, meiden net Lavender er opgezet

druppeltje

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:34

Heeft er nog iemand "King, de koning van de prairie"? Prachtig verhaal vond ik dat, King was een wilde hengst die op de prairie leefde. In het begin wordt hij gevangen maar door een meisje vrijgelaten, omdat hij in het wild hoorde te zijn.
Later wordt er een klopjacht gehouden met helikopters (oh, wat vond ik dat zielig!) en vangen ze King toch achter een enorm hek. Het meisje gaat op zijn rug zitten en samen springen ze over het hek heen, de vrijheid tegemoet. Mooi verhaal, helaas ben ik hem kwijt.

Doet mij tegelijkertijd denken aan een meisje die een nogal eigenzinnige appaloosa krijgt. Meisje is nogal streng voor dat paard, maar dat paard zet haar met grapjes voor schut. Uiteindelijk redt het paard haar van een enorme brand en zijn ze daarna vrienden.

Sorry voor de vage omschrijving, hij komt van ver :).

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:43

Dat eerste verhaal komt me bekend voor. Is dat met een stuwdam die ze aan het bouwen zijn?

Die tweede doet mij ook belletje rinkelen. Maar kan hem zo niet plaatsen

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:17

Er was nog een verhaal waarin een witte hengst genaamd king (jaja echt :') ) vriendschap had gesloten met een weesmeisje. Dat meisje woonde in een afschuwelijk weeshuis waar de kinderen slavenarbeid moesten doen. Een paar gemene mensen kregen het idee de kudde van king te vangen en in het weeshuis op te sluiten om ze te laten slachten, maar een vriendin van het weesmeisje bevrijdt iedereen en zo komt het tich nog goed. Kent iemand dit verhaal? Dat is mij altijd bijgebleven.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:14

Leuk al die verhalen haha heb zelf heel slecht geheugen zou wel graag weer oude penny's terug lezen maar me moeder heeft ze helaas allemaal weggegooid :(

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:50

merrylegs schreef:
Er was nog een verhaal waarin een witte hengst genaamd king (jaja echt :') ) vriendschap had gesloten met een weesmeisje. Dat meisje woonde in een afschuwelijk weeshuis waar de kinderen slavenarbeid moesten doen. Een paar gemene mensen kregen het idee de kudde van king te vangen en in het weeshuis op te sluiten om ze te laten slachten, maar een vriendin van het weesmeisje bevrijdt iedereen en zo komt het tich nog goed. Kent iemand dit verhaal? Dat is mij altijd bijgebleven.

Die ken ik wel heette dat niet noem me maar niemand met een ander meisje die haar te hulp schoot Anna met haar pony tuffy of zoiets.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:51

Lillith24 schreef:
Leuk al die verhalen haha heb zelf heel slecht geheugen zou wel graag weer oude penny's terug lezen maar me moeder heeft ze helaas allemaal weggegooid :(

Das balen ik heb nog wel oude te koop zijn dubbele van mij.
Mocht je interesse hebben stuur maar pb

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:20

blackflicka schreef:
merrylegs schreef:

Die ken ik wel heette dat niet noem me maar niemand met een ander meisje die haar te hulp schoot Anna met haar pony tuffy of zoiets.

Ja!Anna heette ze inderdaad. Het zou toch fijn zijn als de penny een soort database met alle verhalen erin opende

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:41

druppeltje schreef:
Heeft er nog iemand "King, de koning van de prairie"? Prachtig verhaal vond ik dat, King was een wilde hengst die op de prairie leefde. In het begin wordt hij gevangen maar door een meisje vrijgelaten, omdat hij in het wild hoorde te zijn.
Later wordt er een klopjacht gehouden met helikopters (oh, wat vond ik dat zielig!) en vangen ze King toch achter een enorm hek. Het meisje gaat op zijn rug zitten en samen springen ze over het hek heen, de vrijheid tegemoet. Mooi verhaal, helaas ben ik hem kwijt.

Doet mij tegelijkertijd denken aan een meisje die een nogal eigenzinnige appaloosa krijgt. Meisje is nogal streng voor dat paard, maar dat paard zet haar met grapjes voor schut. Uiteindelijk redt het paard haar van een enorme brand en zijn ze daarna vrienden.

Sorry voor de vage omschrijving, hij komt van ver :).

King stond volgens mij in de ponyclub en ze liet hem gaan maar door het hek open te zetten hij was zwart

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:43

merrylegs schreef:

o wacht ff ja dat zegt me wel wat. er is ook een verhaal met een stuwdam waarbij ze de paarden achterlaten als ze het laten onderlopen en die worden ook gered.
https://www.facebook.com/OudePennyFans?fref=ts

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 06:48

Er is toch ook zo'n verhaal over een weeshuis/kostschool. Het meisje vindt een verwaarloosde pony. Ze mag het dier verzorgen maar er zich verder niet mee bemoeien. Op een gegeven moment mag ze van school niet meer maar gaat stiekem. Ze helpt de eigenaar met het bekappen van een verwaarloosde geit en krijgt een wond in haar gezicht die een hoorn van die geit.

Uiteindelijk blijkt de eigenaar niet degene te zijn die de slechterik is, maar schijnt hij juist verwaarloosde dieren op te vangen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:28

King stond gewoon in de Penny.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:39

Rocamor schreef:
Er is toch ook zo'n verhaal over een weeshuis/kostschool. Het meisje vindt een verwaarloosde pony. Ze mag het dier verzorgen maar er zich verder niet mee bemoeien. Op een gegeven moment mag ze van school niet meer maar gaat stiekem. Ze helpt de eigenaar met het bekappen van een verwaarloosde geit en krijgt een wond in haar gezicht die een hoorn van die geit.

Uiteindelijk blijkt de eigenaar niet degene te zijn die de slechterik is, maar schijnt hij juist verwaarloosde dieren op te vangen.

Dat meisje kreeg een beurs. Ik heb m van de week gelezen.
die man verhuurde zijn gebouw aan de school.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:41

jaaaa, kun je hem naar Franca sturen.... Kan ik bij haar weer lezen :D

Waar ik vandaag Candida gelezen had. OOk al zo'n moment van herkenning. Heeeeeeerlijk

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:54

Sheran schreef:
King stond gewoon in de Penny.

ok ja ken er ook een uit de ponyclub

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:55

Rocamor schreef:
jaaaa, kun je hem naar Franca sturen.... Kan ik bij haar weer lezen :D

Waar ik vandaag Candida gelezen had. OOk al zo'n moment van herkenning. Heeeeeeerlijk

leuk he, ja als je foto's maakt van het stripverhaal met flits kan je ze op mn pagina zetten. kan ik ook een keer er een lezen die ik niet meer ken.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:06

Ik zal die van mij/mijn dochter binnenkort eens uitzoeken en er een soort catalogus van maken (heb ze van '87 t/m '92) en van recente datum).
Ik heb momenteel geen scanner tot mijn beschikking maar misschien kan ik foto's maken en deze doorsturen (franka 75)?
Anders wil ik toch wel weer eens een scanner aanschaffen en de verhalen inscannen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:37

ja tuurlijk dat kan zeker

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:49

Ik voel me nu stom.. :+ Ik heb zoveel Penny's gelezen en ik kan niet een strip bedenken :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:50

kijk even bij mij op fb link staat eerder

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:39

Leuk die oude verhalen! Ik was vroeger ook jaaaren lid van de penny. Een verhaal is mij altijd bij gebleven, mede door de prachtige tekeningen (niet zo standaard striptekeningetje). Deze heette volgens mij iets van 'Die zomer met Ali'. Ging over een meisje en een oude Arabier, zij mocht hem leasen voor een zomer en aan het einde van de zomer overleed het paard. Was echt een mooi verhaal.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:16

Ik heb door verhuizing nog ong 15 kilo aan oude pennys!
vanaf 1989 niet op volgorde en ook gelezen maar kan ik er iemand blij mee maken?

gratis ophalen of verzenden tegen verzendkosten :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:33

Waar zijn ze te halen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:38

hoogeveen of meppel

verzenden kan voor 10 euro