Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:49

O ja die van merk is ook altijd grappig _O- Ik zeg dan altijd: Het is een 1pk Irish Cob met turbo, handgeschakeld en loopt op biobrandstof :Y)

Haha en ik las hier dingen over rijden op veulen enzo en heb al best veel gehoord maar dat dus nog niet... TOT afgelopen weekend :+
Heb 2 veulens van half jr ivm afspenen op een "nieuw" landje lopen en die buurman vroeg dus zaterdag of ik er ook op reed :')
uhhh ze zijn pas 6 maanden dat duurt nog ff :+

"o mag dat dan nog niet" vroeg ie toen ook nog _O-

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:15

Pluizebolpum schreef:
Essssss schreef:
Ook een leuke is dat mensen altijd vragen wat voor merk paard ik heb..

:D
Amerikaanse import, Quarter, Bouwjaar 1991, vijf versnellingen, handgeschakeld, rijdt 1 op 30 en dan hebben we ook nog een GTI modelletje uit 2000.

Met cruise control en TomTom. Die laatste wordt helaas alleen op ongewenste momenten gebruikt. :D

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:25

Haha O ja cruise controle :D Tomtom heeft de mijne niet :n die hoeft zo nodig niet naar huis :')

Iepoetjuh

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:05

Ik was vandaag aan het wandelen met de honden en een stuk voor me liep een meisje met een jong paard. Er kwamen een man en een vrouw langs en toen ze mij naderden ving ik nog net op wat de vrouw tegen de man zei: 'tjah, sommige mensen laten hun hond uit, anderen hun paard' :+

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:20

Eentje waar ik vorige week hartelijk om gelachen heb:

Wij hebben vorige week onze merrie weggebracht om zadelmak te maken, Darlinde schimmelt, maar is nog heel donkergrijs, tegen het zwarte aan. Op haar neus begon het schimmelen net door te zetten.
Om een maatje voor de blijver te houden hebben we haar jongere zus, ook een schimmel maar al helemaal grijs, naar ons toe gehaald uit de opfok, maar dit tegen niemand uit de buurt verteld.

Onze buren (uit Australië) hebben de volgende dag een tijd naar haar staan kijken en zijn toen tot de conclusie gekomen dat het zo ontzettend koud is in Nederland dat het paard van schrik wit is geworden.

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:42

_Hedwig_ schreef:
Eentje waar ik vorige week hartelijk om gelachen heb:

Wij hebben vorige week onze merrie weggebracht om zadelmak te maken, Darlinde schimmelt, maar is nog heel donkergrijs, tegen het zwarte aan. Op haar neus begon het schimmelen net door te zetten.
Om een maatje voor de blijver te houden hebben we haar jongere zus, ook een schimmel maar al helemaal grijs, naar ons toe gehaald uit de opfok, maar dit tegen niemand uit de buurt verteld.

Onze buren (uit Australië) hebben de volgende dag een tijd naar haar staan kijken en zijn toen tot de conclusie gekomen dat het zo ontzettend koud is in Nederland dat het paard van schrik wit is geworden.

whahahahahahhahahahah die is echt geniaal!! _/-\o_

Danique91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:44

---->> Uh...dat, en omgekeerd, zeg ik dus altijd tegen paardlief als ze weer eens aan het snuiven raakt van grote honden of kleine Shetjes. Ze is ooit eens helemaal in de vlekken geraakt van een hond die een Shet bleek te zijn (honden zijn okay, Shetlanders daarentegen zijn strotvliegende staatsgevaarlijke aliens verpakt in gekrompen paardenpakjes) en sindsdien worden ook grote harige honden met argwaan bekeken. "Rustig maar schat, dat is een Leonberger, een grote hond, en geen Shetje'. En dan moet je zo'n verbaasde hondeneigenaar uitleggen dat het dier bang is voor haar eigen soortgenoten .<< -----

hahahhaha geeeeeniaaaal!! _O- Je kunt mij hier van de vloer rapen

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:57

tja, hedwig wat dacht je toen.
haha dit topic vijzelt je humeur wel weer op.
mijn vader gisteren, paardje wat ik rijd staat door meerdere oorzaken nu een week stil, staat wel gewoon op het land maar is stijver en wakker. ik zei dat ik hem weer wilde gaan rijden maar dan eerst maar even ging longeren enzo, zegt mijn vader als hij dan wakkerder is hoef je hem niet zo op te jagen met rijden.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:18

Ik was net aan het lange lijnen, met een B pony roanvos. Zegt iemand: wat heb jij een leuke Fries zeg! Ik dankje maar het is een Welsh, waarop zij antwoord: Maar je ment toch met een Fries?? En Welshjes zijn toch om mee te rijden... Ik kreeg dr maar niet uitgelegd dat je ook met een Welsh bezig kan zijn met lange lijnen...

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:21

ik liep net langs de weg terug met paardje. paardje had goed gewerkt, lekker relaxed. liep ook heerlijk rustig naast me mee. Komen er twee wandelaars langs, net op dat moment briest ze toevallig. Nou nou, rustig maar! zegt die man. Ik weet niet waar ie het vandaan haalde, want madam was de rust zelf!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:24

Mijn kleine neefje kwam laatst mee naar mijn verzorgpaard, toen ik de peeskappen pakte en ze aan deed zei mijn neefje me dat ik een foutje maakte, de kniebeschermers hoorden helemaal niet zo.
Ik heb hem geprobeerd uit te leggen dat het peeskappen zijn en geen kniebeschermers maar hij wilde me niet geloven, het waren heel zeker weten kniebeschermers :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:32

Ik liep ooit stage op een arabische volbloeden stoeterij en de eigenaresse had een spierwitte showpaard met lange manen.
Toen waren we een keer op een groot paarden evenement en toen zei iemand: Wat een prachtige witte fries :+ dat kon je zien aan de lange witte manen...

Met sommigen uitspraken denk ik weleens wat moet ik er mee...vooral als me vriend weer een rare opmerking maakt :D

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:52

Mijn vriend gooit wel eens wat wilde termen in het rond.
"fijne aanleuning!", "mooie overgang", "Hij valt van de linkerhand"
(dat is een soort combinatie van "op de linkerhand" en hij "loopt op de voorhand" en hij "valt over de buitenschouder weg" := )

Hij vangt wel eens wat op, maar verder.... :')

Edit: Toen ik eens buiten aan het rijden was met hoefschoenen (Renegates), hoorde ik een kind roepen: "Kijk mam, dat paard heeft crocs!!"

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:42

:D Geweldig die crocs.

Een kennis van me reed met haar barefoot op haar paard en werd door iemand aangehouden met deze vraag:
"is dit nu een bodemloos zadel?" :D

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:03

idje schreef:
:D Geweldig die crocs.

Een kennis van me reed met haar barefoot op haar paard en werd door iemand aangehouden met deze vraag:
"is dit nu een bodemloos zadel?" :D

Uiteraard, wie daarop gaat zitten valt diep :j

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:28

ik werk op een manege, en er was iemand aan het rijden, het paard had witte bandages aan. maakt een vader van een kindje een opmerking: kijk dat paard heeft steunkousen aan!!

:')

en hij praat een beetje zeeuws/brabants door elkaar dus ga maar na hoe dat klinkt... ik viel nog net niet van mijn kruk af. hij meende het ook echt serieus haha.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:50

LindyH schreef:
Met cruise control en TomTom. Die laatste wordt helaas alleen op ongewenste momenten gebruikt. :D

en cabrio niet te vergeten :+

een mede paard op stal had van die springschoenen met bontjes eromheen aan... komt mijn broertje met de meest geniale opmerking: kijk, dat paard heeft Uggs :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:19

Uggs en steunkousen, omg :')

Mijn paard is wit, dus meteen door de kids van vriendlief omgedoopt tot amerigo. :+

ryanviv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:56

als ik buiten ben op een wit paard alle kinderen
hé dat is het paard van sinterklaas en dat 2x want voorop loopt ook een witte :P <:)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:04

Ja dat heb ik dus ook altijd, zelfs hartje zomer, niet normaal. :')

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:07

Goh, niet amika? :P

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:08

Dat ook af en toe ja. :')

Oja, en de shet en welsh cob die dezelfde kleur hebben dat zijn moeder en dochter. Uhu.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:09

Mijn achternichtje vond dat onze zware zwart-witte tinker merrie op Amika leek :')
Hoe ze dat eruit kan halen weet ik ook niet ^^

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:11

Geen idee, het heeft vier benen en een staart? Close enough, toch?

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:14

Inderdaad :P