Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:21

Dan is 't wel lekker snel gedaan :+

Ik moest laatst meerennen met een meisje op een stal waar ik zou helpen bij iemands eindexamenopdracht.
Dat meisje had een roze cap en was ongeveer een meter hoog denk ik, en ze moest op een pony die bij mij tot mn schouders kan, een witte, ontiegelijk lomp.
En maar willen springen, en ik maar rennen.

Wat een lef had dat kind zeg, ook echt zo'n penny :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:37

Hele topic gelezen, erg leuke dingen gelezen zeg :') Ik was niet zo erg, had eigen pony's om te terroriseren :+

*Een 'vriendin' van mij op de basisschool zei 64 verzorgpony's te hebben, jahoor :j
Ik had eigen pony's dus genoeg spullen, maar zij kwam op het leuke idee om halsters te gaan stelen, heb gezegd: "Hoef ik niet te doen heb er al zat". Was dus best wel wijs. (was groep 6/7)

*Een heel klein vriendinnetje van mij heb ik op mijn pony van 2,5 gezet, heel lief beest. In de wei, zonder cap. Waarom? Geen idee. Meisje was ook heel licht dus kon verder niet echt kwaad denk ik :+ Was toen 12 ofzo?

*Ik had een welshponytje (schimmeltje, andere dan die van 2,5) en die wilde niet langs de weg. Dus ik met een zweep op weg, hooguit 9 jaar, rijd er een auto langs, lukt het? Uhm nee? Heb die pony best wel tikken verkocht, was zo stronteigenwijs en wilde gewoon niet van huis af -O-
Ook ging ze bokken als je 2x sloeg met de zweep, dus wat doe je, je geeft 2 tikken met de zweep en je hebt een bokpony, dat was toen natuurlijk hartstikke leuk.. Arme pony :o

*Achterstevoren op een C pony klimmen, pony stond bij huis en was nogal hyper. Ik vond dat ik goed genoeg kon rijden (reed weleens op die pony, was een jaar of 7) maar wel met hulp... Maar toen alleen, pony gaf een bok en daar lag ik met mijn rug op het hek, austj!

*Bij een vriendin thuis op hun shet, was een vervelende etter. Dus ik gewoon zonder zadel, hoofdstel in en rijden maar. Zij had de zweep in haar handen. Slaat ze toen ik er net op zat kei hard op die pony zijn kont, en ja hoor, daar vloog ik... precies op mijn stuitje, 2 weken last van gehad.

*Bij een ander vriendinnetje stonden fjorden voor het huis, die gingen we altijd aaien. We gingen niet het weiland in bij ze. Maar aan de andere kant van de spoorlijn stonden allemaal shetjes, hier gingen we er wel in. Pony's waren wel erg lief, maar zou er zelf niet vrolijk van worden als ik opeens 2 kleine meisjes door mijn wei zie lopen :+

*Toen ik 14 was, samen met een vriendin op haar fries zitten. Dus qua gewicht maakte het niets uit. Maar dat beest vloog ervandoor, op hun erf. Knalden net niet tegen de bus van haar vader aan en kwamen vlak voor de straat tot stilstand... oeps. Wat waren we geschrokken zeg :')

*Op de dijk rijden en naar een ander toe willen rijden, pony gaat ervandoor draait om en glijd uit op het asfalt.. hallo 2 weken krukken :')

*nog eens 2 weken krukken, was 14 in de zomer. Ik wilde mijn pony achterwaarts leren, maar die steigerde en viel achterover op mij... zelfs naar het ziekenhuis gebracht. Ach dat steiger kunstje was best leuk. Maar mijn suikergehalte (diabetespatient) was niet goed en heb ik dus niet goed gereageerd op de actie van mijn pony. (was diezelfde als waar ik dat kleine meisje opzette toen ze 2,5 was)

*Lang op shetten geraced, was niet zo heel groot (wel te groot voor de kleinste shet) maar had een aardige balans en deed het niet zo vaak. Eigenlijk wel slecht. Als ik nu mijn te grote nichtje erop zie.. Maar die rijd ook nog niet zo heel denderend.

*Ik wilde een tinker en een minifries (Zwarte dikke shet) vroeger. nu niet meer :')

Nu rijd ik meestal zonder zweep en botvier ik m'n frustraties niet op mijn paarden :') Alhoewel zo hard sloeg ik niet eens, heb een zus en die kreeg de zweep doormidden, dat is mij nooit gelukt :P

Ik heb nooit manen geknipt alleen meerdere keren mijn eigen haar := Ik vond lange manen erg mooi, dus vond dat echt zonde om te knippen.

Dus het was meer onwetendheid dan dat ik dingen bewust heb gedaan.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:24

Wát een verhalen weer _O- Ik was vroeger ook wel erg hoor... ik ben ook mijn eigen grootste nachtmerrie nu :))

JustDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:32

Hahaha!
Leuk dit haha, ik heb eigenlijk alleen op een pony gezeten die nog niet ingereden was, maar dat werd bok bok bok (:

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:48

Gelukkig
Eindelijk een topic waar je eerlijk kan zijn zonder dat de mensen meteen 100 000 beschuldigingen naar je kop smijten en je uiteindelijk neer word gezet als dieren mishandeling!
Hier ga ik van genieten want dat zou wel niet veel vaker voor komen! Kom maar op met meer verhalen, ondertussen zelf ook diep gaan nadenken

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 01:07

Mag dan 14 zijn maar ben zeker geen penny meer Behalve dan het maken van vlechtjes met roze elastiekjes bij me verzorgshet, arme beest heeft 3 uur in de poetsplaats gestaan. Vindt alles goed dat ventje

Paarden grasjes voeren en aaien over het hek, afentoe nog wel.
Verder kreeg ik vroeger altijd een zak brood van collega van een kennis en die ging ik dan voeren aan de eigenaar van de pony waarop ik les kreeg. Was trouwens weg van dat beestje, ik heb gehuild toen ze weg ging.

Dit heeft denk ik nog niemand anders verteld/gedaan.

Toen ik een jaar of 9 was, heb ik een vriendin van me wijsgemaakt dat er bij mij op het grote grasveld voor een paard begraven was geweest wiens geest geen rust had kunnen vinden.
Heb toen allemaal opdrachten verzonnen uitgetypt in een 'oud' uitzient lettertype, uitgeprint en toen het papier geel gemaakt met thee.
Deze verstopt op de bijhorende plaatsen .
Toen die vriendin kwam wij naar buiten en had van te voren in de tuin een blaadje opgehangenaan de schutting dus dat vonden we en toen gingen we steeds als die vriendin er was die opdrachten doen.
Het paard heette Rebel en ik had het allemaal uit een penny (jazeker)
Verder was Rebel een prachtige zwarte ontembare arabische hengst en een geest :P
Die vriendin heeft het jaren nog gegeloofd en ik dan ondertussen aan een andere vriendin te hele verhaal vertellen en samen lachen om der, echt zwaar gemeen.
Doen we nu trouwens nog want vriendin 1 is 15 en ECHT nog een manegepenny , heel lief kind enzo maar afentoe echt grappig.

Had toen ook een paardenkrant, gewoon in word.
Google foto van een droompaard, naam tijdschrift derboven. Stokoude nieuws berichten over paarden en dan printen maar en aan je vriendinnen geven.

Erge dingen heb ik nooit gedaan.
Nooit op een manege gereden ook altijd prive bij iemand les gehad, O want voelde ik me stoer.
En dan mocht ik de paarden van M (lesgeefster) poetsen of op een paard zitten met naar de wei brengen.
Weet nog heel goed dat een van de paarden daar drachtig was en toen wisten ze dat de naam met een C moest beginnen. Toen heb ik suggesties voor een naam mogen geven. Ik zei Charlie en uiteindelijk heet het beestje dus ook zo.
Hij is nu verkocht en ben enieuwd waar die terecht gekomen is, vond het zo'n leuk beestje.

Weet nogwel dat een keer met brood voeren ik zag dat een paard een wondje aan zijn been had. Toen heb ik gewoon een briefje in de bus gedaan bij eigenaren van de paarden, was wel echt een betwetertje :o

Was een tijdje terug echt geschokt door een verhaal dat iemand die ik ken vertelde.
Daar in de buurt staat een shetje met zomerexeem dus die loopt met deken op helemaal ingepakt.
Weiland aan de weg niet zover van een speeltuin.
Toen die eigenaar een keer bij de pony kwam, liep de pony zonder deken in de wei. Staart helemaal kapot, manen afgeschuurd en bloedend op de schuurplekken.
De deken was stukgescheurd en lag bij het hek.
Ze denken dat een kindje die deken eraf heeft gehaald omdat het 'zieluhhgg' was.
Man wezen vragen bij huis tegenover weitje en die vrouw had inderdaad een stel meisjes bij de pony gezien.

Vond dit schokkend om te horen, er hingen wel eens briefjes op het hek dat een pony in de zomer geen deken op mocht enzo. Eigenaar heeft er een bordje bijgehangen waarom de pony de deken ophad.

De pony is inmiddels overleden aan artrose, dit allemaal was 2 jaar geleden. maargoed vond het zo sneu. :(

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:29

haha wat een leuke verhalen weer ik heb er nog 1

ik ben al 21 keer gevallen zaar ik had toch een hele leuke

ik in de héle lange wei bij mn verzorgpony , waaw een verzorgpony waar ik eindelijk na vele jaren alleen te verzorgen op mocht rijden

1e paar keer gewoon met zadel , toen zonder zadel, toen bedacht ik me dat ik wel eens wou weten heo rengalop nu was.

gewoon een halstertje gepakt en daar een halstertouw aanvast geknoopt, ( natuurlijk niet met hoofdstel of zadel het moest wel spannend zijn als ik het aan mn vriendinnen vertelde.

zo gezegd zo gedaan , ik ben dus in rengalop en na zo'n 75 meter wilde ik een bocht maken ( kan natuurlijk niet :') )
ik al helemaal met mn lichaam naar lings het gaan , de pony zal ook gedacht hebben waar is die mee bezig , dat kan KAN TOCH NIET, ba wat zit dat raar
ik aan het trekken ( aan het halstertouw )toen bedacht ik me dat ze natuurlijk helemaal geen bocht kon maken , maar het was al te laat :Y) zei maakt een laag boktje , en ja hoor daar lag ik.

achteraf denk ik , och wat heb toch stom gedaan ( arme pony )

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:04

Wij hebben zelf paarden thuis, en ongeveeer 3 jr geleden vond ik het stoer om op onze fries te zitten!
Want mijn moeder vond haar eng enzo. Ik deed dat stiekum en ze liet het mooi toe, totdat ik ANDERSOM ging zitten, in weet niet hoe ik er inhemelsnaam aan kom!
Het paard bokken en toen viel ik en met mn voet in de poep! Toen begon mn arm erg pijn te doen en toen was ik huilend naar mn ouders toe gegaan, ik had tegen ze gezegd dat ik in slaap was gevallen op mn welshpony, toen raar was beland :+
Wat bleek: mijn pols was gebroken!

Echt stom!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:03

Pluisje1998 schreef:
Verder kreeg ik vroeger altijd een zak brood van collega van een kennis en die ging ik dan voeren aan de eigenaar van de pony waarop ik les kreeg.

? :+

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:05

Ook ik moet schuld bekennen... Ook een ex-penny misdadiger.

Sommige dingen konden niet te veel kwaad maar andere dingen zit ik nu nog weleens te denken van hoe kon ik toen zo stom zijn...

Mijn moeder heeft niets met paarden... en ik altijd maar zeuren dus uiteindelijk voor mijn verjaardag paardrijlessen gehad. En mijn fiets heel de week maar afzien, die was na elke les plots veranderd in het paard wat ik reed (en ook daarbij hoe het ging in de les, reed ik een rustig paard kon ik plots niet meer doorfietsen en had ik een wat sneller paard dan racete ik overal langs op de fiets). Sprak zelfs tegen mijn fiets, heel veel rare blikken op gehad.
Behalve mijn fiets waren ook vaak de manege paarden de klos, vlechtjes, strikjes noem maar op... Daar kon de eigenaar nog wel mee lachen (zolang het paard er geen last van had) tot we aankwamen met het idee dat bloemen ook mooi waren in de manen en we na de madeliefjes overgingen tot de bloemetjes uit de bloemenbak bij de ingang en er meer bloemen in de manen zaten dan in de bak... (en ja, nu was hij ook zo lief om ons het zelfde aan te doen en we dus allemaal moesten gaan rijden met 2 kg aarde in onze nek... ) En de standaard manege-penny-ruzies... *zucht*

Ook op vakantie hebben er paarden aan moeten geloven, uren langs een wei zitten fantaseren en praten over 'onze' paarden, ze gaan aaien eerst langs de weg en daarna de weide in... al snel werden we betrapt en hadden zelfs plannen om de pony's te gaan bevrijden in de nacht van die gemene vrouw... Gelukkig waren we zo onrustig over ons plan dat er wat volwassenen wakker waren geworden en we heel ons plannetje hebben moeten uitleggen wand anders waren we nu nog ponydieven geweest... haha (gelukkig wel een hele leuke wending geweest uiteindelijk, volgende dat met onze ouders naar de wei geweest en daar (om ons gerust te stellen) met de vrouw gepraat. Die vroeg toen of we niet elke dag langs wouden komen om ze te poetsen, en toen we aan het eind van de week nog een stapritje mochten maken op de pony's snap je dat onze vakantie helemaal top was).

Maar ook later nog dingen gedaan waarvan ik denk: WTF???
Met z'n 2en op een D-pony geklommen en daarmee letterlijk door het bos crossen, arme ding moest springen en alles met ons erop.... Heb nu zo'n medelijden met die pony. arm ding.

verder heb ik vrij weinig gedaan denk ik (of ik heb het zover kunnen verdringen)... Misschien het geluk geweest dat ik in de stad woonde en paarden hier niet om de paar straten stonden. (alhoewel, een buurman had een paard had een draver staan in zijn voortuin van 10m2 maar die beet dus was niet interessant (en de buurman was gek in zijn hoofd dus keek je ook wel voor uit ;))

Tja, penny's.... Hoop dat ze bij mij uit de wei blijven. en als ze komen dat ze komen als ik er ook ben... leg liever uit zoals bij mij ook vaak gedaan is dan dat ik er helemaal niets van weet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:21

Niet van mij , wel gister meegemaakt
Sta [naam] te longeren staat er een meisje in de bosjes. Ik zeg hoi, fietst ze weg en komt daarnA terug.
"zijn dat schatje en patatje?" "...nee."
"oh mag je daar wel zijn met je paard?" eh ja dit is m'n eigen paddock.
"mag ik erop?" nee...

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:33

Whaha wat raar! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:45

De pennymisdaden..
Die ik heb begaan was stiekem op de witte pony rijden van de buren...mams is bang voor paarden dus dat mocht echt niet...hoe oud zal ik geweest zijn...een jaartje of vijf zes hoog uit :')
Dat beest was wit en een beetje wild ik lag er ook vaak af maar eigenwijs als ik was klom ik er steeds weer op :')

En later....een twaalfjarige ruin(maatje paard) een hoofdstel omgedaan en met een toenmalig dinnetje gaan rijden...papa had nog zo gezegd: wacht tot ik thuis ben....heb ik dus niet gedaan :D

Met dinnetje naast me op de fiets zonder zadel op een twaalfjarige ruin en zonder cap op me koppie, ik wist niet eens wat een zadel was laat staan dat ik wist hoe een cap er uit zag, ik stapte op en ging rijden, dacht niet na over gevaar :')

Ging ook goed hoor...tot het beest schrok van het gesis van een vrachtwagen... en in een volle galop langs de weg begon te gaan...totdat ik er af viel ik met mijn blote knar op het asfalt..paard stond direct stil, keek eens om zo van "heey ik ben wat kwijt"

Ik heb het niet van een vreemde hoor mijn vader bleek zelf ook een waaghals toen hij jong was :D

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:47

Narnia, was je vader niet woest? :') Zonder cap zomaar gaan rijden := Of kon dat toen nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:48

Appelmoes_11 schreef:
Narnia, was je vader niet woest? :') Zonder cap zomaar gaan rijden := Of kon dat toen nog?

Mijn vader was niet woest......die was laaiend :j heb een paar flinke trappen onder mijn kont gehad met schoenmaat 48 :')

Toen kon je nog zonder cap rijden :j

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:13

och jee wat een verhalen hier haha. Erg!

Heb zelf nooit rare dingen uitgevreten met paarden, maar wat ik wel deed was kussens op de rugleuning van de bank leggen, 2 honden riemen eromheen als stijgbeugels en een touw om het uiteinde en "rijden" maar! hahaha. En dan echt staan-zit :') Mijn ouders waren er niet zo blij mee, haha dus deed het altijd stiekem als ze niet thuis waren. Tsja... hoe oud was ik toen? Een jaar of 8/9 denk ik haha. Oh ja... en toen kreeg ik een poetstas en ging ik ook daadwerkelijk de "bank borstelen" hahaha...

En samen met mijn zus met de bureaustoel :P Mijn zus deed dan een hele dikke deken op de zitting van de bureaustoel, zodat ik niet meer bij de grond kon en daar de broekriemen van mijn vader eromheen binden als singel en stijgbeugels en mij zo "paardrijles" geven _O- Dan ging zij heel hard met de bureaustoel over de overloop op de bovenverdieping rennen en ik zat erop :):) zat ik daar: staan-zit-staan-zit. En als we dan in galop gingen duwde ze de bureaustoel nog harder vooruit. En springen: over de drempel van de deur heen hahaha.

Oh vreselijk als ik daar aan terug denk! Toen ik zelf een jaar of 11 was ging ik op dezelfde manier mijn buurmeisje van 4 les geven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:17

Je kan er je voordeel mee doen....voor als je later zelf misschien kinderen krijgt, je weet dan ongeveer wat je kan verwachten qua gedrag ;)

Ingrid dat klinkt awesome!!!

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:45

Macs schreef:
Pluisje1998 schreef:
Verder kreeg ik vroeger altijd een zak brood van collega van een kennis en die ging ik dan voeren aan de eigenaar van de pony waarop ik les kreeg.

*like*

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:41

Macs schreef:
Pluisje1998 schreef:

o whahahaha _O- zie het al helemaal voor me: klein meisje in rijbroek die de eigenaar van de pony aan het hek heeft vastgebonden en maar brood in zn mond blijft proppen (vastgebonden omdat anders eigenaar te veel tegenstribbelt ofc :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:37

mika11 schreef:
Ik was ook een echte penny toen ik een jaar of 12 was.

Op een gegeven moment had ik op mijn manier ruzie met mijn ouders.
Daarom bedacht ik dat ik wel samen met mijn pony kon weglopen :')
We woonden toen in de buurt van het IJsselmeer en ik dacht dat ik daar wel kon leven.

Dus ik had een rugtas met wat kleren ingepakt, en ben 's ochtends om 6 uur weggegaan, op de pony.
Maar twee uur later was ik alweer thuis, het viel natuurlijk heel erg tegen allemaal :')

Mijn ouders lagen nog op bed, en hadden niks gemerkt van mijn wegloop poging.

Dat idee om met de pony weg te kunnen lopen, had ik gekregen door het lezen van Bianca boekjes. :')

Geweldig.... :')

Hoe is het afgelopen!? Ik heb geen Bianca boekjes gelezen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:40

Mayflower_ schreef:
Ik heb wel eens de voorpluk en manen van mijn vroegere verzorghaflinger afgeknipt (toen was ik 7 jaar). Merrie was een keurmerrie met alle premies die ze halen kon en ontzettende lange manen en voorpluk. Voorpluk heb ik toen afgeknipt (tot er 0.5 cm nog over was) omdat ik het zo zielig vond dat ze niks kon zien. En de manen op handbreedte (manen van 1.40 lang) om er knotjes in te maken voor de onderlinge wedstrijd die ik toen mee zou doen.
Mensen waren toen woest! Ze stond ook nog eens te koop en de mensen hadden al interesse in haar vanwege het vele behang, hij kon alle potientele kopers vertellen dat haar manen weg waren.. :o Oeps!

Guttegut _O-

Wist jij veel joh....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:42

peacehorses schreef:
hoorde ik iemand iets zeggen over rechtopstaande staartjes? :D

[ Afbeelding ]

't is net een punker :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:45

peacehorses schreef:
nou dat is wel onwijs penny inderdaad, hihi *stiekem beetje jaloers* <3

ohja, wat doe je als je geen pony hebt om mee te wandelen..
juist, dan neem je de kat (uitdrukking van de kat zegt genoeg):

[ Afbeelding ]

_/-\o_ _O-

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:07

Oh, haha, wat een streken!
Nou, ik was een lief-penny meisje! en mag ik bekennen dat ik nu nog steeds lid van de penny ben?
Ha ha, jep, kinderachtig, i know. maar ik vind het nog leuk! Paardensport en al die bladen trouwens ook!
Hm, maar goed. wat voor terroracties heb ik uitgevoerd?
Niet zo veel eigenlijk. Toen ik vroeger op de manege reed was ik het meisje wat altijd alle manegepony's stiekem los maakte, ze stonden namelijk vastgebonden in hun stal, de hele dag met hun zadel op en alleen in de zomer zagen ze op zondag het weiland.
Dus verder al die andere dagen als ze om de paar uur even los mochten om te drinken vond ik veel te weinig, dus ik ging vaak de boxen rond touwen losmaken. En snoepjes geven.
Maar omdat ik vrij jong al een eigen pony had- heb ik nooit echt iets heel raars gedaan. GIng weleens op mn shetlander door het land heen crossen zonder zadel of hoofdstel -lag er na vijf min af- en heb een andere shet van mij zadelmak gemaakt. de andere shet (3 shetjes, ha ha) sprong ik al mee toen ie nog geen jaar was, en dan ook hoog. Hij was amper 1.5 jaar en sprong al over een halve meter heen met als gevolg dat ie liever niet meer springt nu.
Maar hij heeft er verder geen dingen aan over gehouden en is een kerngezonde pony geworden ondanks me domme acties! De shet die ik zadelmak maakte heb ik ook een beetje terror zadelmak gemaakt. ik gooide er gewoon een zadel op en een hoofdstel in, liep er mee naar het stukje bos bij ons in de buurt (gelukkig grotendeels omheind) en ging er gewoon opzitten. Nou, rodeo, letterlijk, er had ook zo veel kunnen gebeuren, maar uiteindelijk werd dat shettie van me een ponytje die doodstil beleef staan als ik erop klom en dan op mijn seintje keihard weg racete. heb daar ook alles mee gedaan wat God verboden heeft, maar ja.
nu niets meer aan te doen. ik heb weleens mn shetje voor de kruiwagen gezet maar niet aan gedacht dat dat ding om ging donderen. in de winter ook weleens met zn drieeen voor zo'n karretje wat je gewoon vooriut moet trekken (je ziet het weleens in grotere winkels) met 4wielletjes en gw zo'n plateau. Oké, heel leuk en aardig, ze konden mooi de emmrs trekken, maar remmen was minder leuk! voor de slee ws ook geen succes.

Verder heb ik een tijdje een verzorgpony hengstje gehad. Het was een Btje, 3 jaar en hij beet iedereen en alles, maar zodra ik m zag was ik verliefd. hij stond bij de mensen waar mn zus heen ging voor les.
dus elke keer als zij naar les ging ging ik mee, zo'n 2 a 3 keer in de week was ik bij mn moppie. ik heb weleens moeten rennen (!) met een ponytje achter me aan, maar kwam iedere keer weer terug. Ben nooit heel gemeen gebeten, meer bij mn broek bijna van de grond af getild. Oh, oh, wat een gaaf beest was het toch maar ik liet ook wel een beetje over me heen lopen (schaam), maar goed, ik was 10 ofz.
maar elke keer kwam ik weer terug en eerst was ie vies, zat ie slecht in het wacht en zaten er knopen in zijn manen, maar later werd hij een knappe beeldschone hengst. Bruin met witte sokjes en wat zwart bij zn knieen, zwarte manen en zwarte staart en een witte bles met daarin een bruin vlekje. Wat was ik dol op mn frummeltje.
Hij was onbeleerd en ik wist dat die mensen er weleens iemand op hadden gehad en dat ie zich suf bokte, maar toch klom ik er op een dag stiekem op. Op de stenen nog wel,zonder cap, terwijl die pony los stond. Hij stond doodstil en dit voorval herhaalde zich veel vaker.
Niemand mocht het ooit weten, uiteindelijk heb ik dit laatst aan mn moeder verteld, bleek dat ze het weleens gezien had!!!
Omg, had haar wel alle gelijk gegeven als ze me keihard op mn sodemieter had gegeven. Maar ze zag dat deze 'wilde' hengst die andere eraf gooide mij liet zitten.
helaas eindigde dit dat hij verkocht werd en geruind. heb hem nog een tijdje in het oog gehad dat ie bij een klein meisje terecht was gekomen maar ook daar verkocht want hij beet te veel en liet haar niet op zn rug zitten.
hij heeft altijd een speciaal plekje in mn hart behouden, maar de juiste pony was hij niet geweest om mij beter te leren rijden.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:12

Ik was helemaal niet zo erg :oo :')

Ik ging alleen altijd met mijn shetlander de Penny lezen :D . Een penny voor haar, en ik ging erop zitten en ging ook lezen.. Shetlander bleef echt naar het boekje kijken hoor!! Wist ik veel dat ze er bang van was, ik dacht dat ze gewoon aan het lezen was :? :')