Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:14

@ Silly : ik kan niet menne :)

@ Safire : die pony gisteren was ook afkeuren kk dusja dan houdt het voor mij al op. Vooral het dier had een hoest en ze kreeg momenteel antibiotica : tja dan wil ik dus wel zeker klinisch keuren. Mijn motto is: als het een gezond beest is, waarom zou de verkoper dan moeten vrezen om zelf te betalen.

Als ik mijn paard verkocht hebben ze niets keuring gedaan maar bij afkeuring (behalve dan voor de zaken die ik al op voorhand had meegedeeld ivm pees) zouden kosten voor mij zijn vind ik.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:15

Ik zie nergens vp bijstaan?
Vind zn peesjes trouwens wel te groot (foto bij link), hij kan zn been net buigen...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:26

Ah jawel joh, is zo'n klein marathon wagentje en Nemo weet precies wat ie moet doen, zelfs de kinderen mennen met hem haha

Ik weet ook geen VP dat heeft Siddiegje per Pb gevraagd.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:45

@Siddieqje: wat wou je ook alweer max alleen voor kosten aan de pony uitgeven?
Het is natuurlijk hartstikke leuk dat je alles er voor dat bedrag bij krijgt, maar daar moet je ook net maar behoefte aan hebben.. als je zelf niet gaat mennen is het tuig ook wat overbodig..

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:52

Mja, ik heb niet echt een prijs. Hangt eigelijk een beetje vanaf wat het is. Gewoon waar naar geld.

Het blijft ook gewoon maar een pony voor de dochter.

Die zeer brave shetter kan ik nu krijgen voor 650 €. Moet dan wel nog kijken voor te chippen aan 150 e dus 800 € in totaal met zo een ponyzadeltje en hoofdstel erin. Heeft wel linksachter een trekbeen ( alleen als hij vanuit stilstand vertrekt naar stap een paar passen maar eigelijk stoort mij dit niet). Voordeel staat zeer dicht in de buurt dus geen dure transportkosten.
Als er iemand een link wil PB maar.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:57

Weet je ook wat zij voor hem vraagt zonder toebehoren? Voor die ik heb doorgestuurd dan

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:58

Persoonlijk vind ik het een raar verhaal van die pony waar je uiteindelijk 800 eu voor kwijt bent. Ik vind dat veel geld voor een pony met een bemerking (laat je hem nog keuren?) en dat je daarbinnen ook nog chip/paspoort moet regelen.
Maar dat is mijn onderbuikgevoel..
Maar dure transportkosten? Is toch alleen benzine?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:03

@Lauste; Dan komen die mensen weer terug van vakans en moet ie nog gekeurd worden.

Net even 2 praktijken gebeld voor keuring. de Kliniek vraagt 450 voor klnisch + rongenlogisch (dat is ook echt een paardenkliniek) en die gene die Don Royal ook gekeurd heeft vraagt 400 euro.
Met deze man heb ik gemengde ervaringen.. maar die van 450 ken ik verder niet.. overgens hoor je daar wel positieve dingen over, hij schijnt erg goed te zijn. HmmHmm..

@Siddiegje: wat een raar verhaal. Had dan ind ook van de koop afgekeken.. rare mensen ook..
Jammer dat die welsh al niet helemaal fit is dus.. Succes met zoeken naar leuke pony voor je dochter!
800 euro voor een shet met een bemerking, ben je mal! & ook nog paspoort en chip.Wat voor zadel en hoofdstel zitten daarbij dan? Vind het eigenlijk not done..
Dan moeten hun er maar voor zorgen dat de papier voor elkaar zijn :).

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:05

Het is inderdaad niet goedkoop.
Neen, pony is 650 € en als ik daar kosten bijreken van chip komt het op 800 €. Maar een brave pony is echt supermoeilijk te vinden.
Denk wel van een klinische keuring te doen. Wordt ook een beetje dringend want 1 september verhuizen we en ik wil toch een vriendje voor Beau.
Pony staat momenteel op een manege en er wordt een 3-tal keer per week mee gereden dus tja een trekbeen dus voor mij meer een schoonheidsfout dan een gebrek. Heeft ook net een week ponykampjes meegelopen dus braaf is hij wel.
Dusja ben nog wat aan het denken.

Ik moet in de eerste plaats dus een vriendin lastig vallen omdat ik zelf nog geen trailer heb. Moet eerst nog mijn examen doen, ben nu de lessen aan het vastzetten.
En ik moet haar alleen benzine betalen maar mijn paard gaan halen was naar Lienden en was dus 100 €.
Moet je er dus wel bij rekenen op een pony van een klein bedrag is dit wel direct een pak meer.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:05

@Romanoff: mag ik vragen welke klinieken? aangezien je een beetje dicht bij mij woont ;)
Of is het in Friesland?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:07

Het is in Friesland ja;)!
Die paardenkliniek zit in Garijp.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:11

Nee, die kliniek zegt mij niets. Maar ik heb ook alleen ervaring met twee klinieken uit Drenthe. Anders ff zoeken op bokt? Zijn vast wel mensen di ervaring hebben met deze klinieken.

@Siddieqje: ik begrijp je bezwaar, maar als een goede en betrouwbare pony verder weg staat zou ik daar eerder voor gaan dan het verhaal van de pony van 650 (waar je gewoon 800 voor mag rekenen, want de papieren en chip heeft hij nou eenmaal nodig.. je weet nu trouwens ook niets van het verleden qua enten). Het gaat wel om je kinderen die er plezier van moeten hebben.. Maar goed, nogmaals, dat is mijn mening.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:13

@ Jotoma, ja inderdaad ,ze zeggen dat hij altijd geent is geweest maar dan heb ik hen ook gezegd dat ik daar dus geen bewijs van heb.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:45

Raar hoor, die entingen moeten in het paspoort beschreven worden nl.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:48

In België is chippen nog niet even lang verplicht als in Nederland. Toen ik mijn paard 5 jaar geleden gekocht heb,was het hier nog niet verplicht. Is maar een jaar of 2 later gekomen.

Die mensen hebben de pony nu een jaar of 6 dus zal van voor de verplichting zijn. En paspoort komt met chip, ja vroeger stak het hier niet zo nauw met paspoorts en toestanden. Nederland staat verder op dat gebied.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:48

Ja.. DA plakt toch plaatje en zet toch ook iets van een krabbel/naam/datum etc neer?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:59

450 voor alleen klinisch? Ik betaalde 120!!!

Ik zou toch even goed verder zoeken vind zelf 800 voor een shet behoorlijk veel...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:01

Goed lezen Ella, Voor Klinisch EN Rontgologisch

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:08

Oh ik dacht al mijn excuus :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:12

Had anders wel erg belachelijk geweest haha

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:29

Ja daarom dacht ik al dat kan toch nooooit! Haha

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:39

Ik heb een paard! Zit nu op weg naar stal verhaal komt vanavond

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:44

ROELIEEENNN!! GEFELICITEERD!!! :D :D

Nu moeten we toch even rond de tafel met Fee ook hahahah! :D

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:47

Gefeliciteerd!!

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:05

Gefeliciteerd twilight!

Voel me echt achterblijver, sinds einde deel 1 al op zoek.. ieder ander al een paard. maar ik ben ook een moeilijke tante ook. Hoop dat de mijne snel me pad kruist.

krijg een email terug, ze wil risco niet nemen. maar als het klikt, wilt ze wel wat aan bedrag doen en mag ik een week uitproberen.. :=
geen idee wat ik daarop moet antwoorden.