Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:43

Ik heb al een alternatief gevonden, voor ALS het paard niet ggk wordt.. Maar daar gaan we niet van uit :D
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:23

Merel___ schreef:
Wat ik me ook steeds zit te bedenken.. Ik heb nu natuurlijk nog geen paard, maar om er toch maar wel over na te denken: wat voor zadel zou ik dan kopen? Ik wil graag een allrounder, maar dus vooral springen. Zit te twijfelen, springzadel of een vzhzadel.. Heb nog wel even de tijd, maar wat zouden jullie kiezen?

Absolut, vooral in het begin een mooi en goed passend vzh zadelkopen. Kan wel richting spring als je dat belangrijk vind. Ik had een VZH zadel richting spring met extra stukken die je er af en op kon zetten.

Lioony schreef:
Op sporthorses kun je toch Duitsland doen? Staan 2 pagina's van paarden in Duitsland :j

Ja dat snap ik maar dat is toch maar een hele selecte groep! Ik wil gewoon een marktplaats met duitse paarden gewoon ook 600 paarden zal maar zeggen en niet 12:D

Lioony schreef:
Ik heb al een alternatief gevonden, voor ALS het paard niet ggk wordt.. Maar daar gaan we niet van uit :D

We duimen nog voor je hoor! komt vast goed. Maar wat is je alternatief?
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Janique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:33

Orrie, wat is de leeftijd, merrie/ruin?
Waar staat hij?
Is de looplust alleen in het begin?
Buitenritten?
Ik zou wel graag meer willen weten!

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:47

Alice13 schreef:
Absolut, vooral in het begin een mooi en goed passend vzh zadelkopen. Kan wel richting spring als je dat belangrijk vind. Ik had een VZH zadel richting spring met extra stukken die je er af en op kon zetten.

Oké bedankt :), had mijn voorkeur ook, ook omdat ik springzadels niet echt gewend ben.

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:19

Ik ben al erg lang een lezer van dit forum maar wil nu toch een keer gaan reageren.
Ik ben ook op zoek naar mijn eerste eigen pony: een merrie tussen de 0-1 jaar oud met een verwachte stokmaat van 1.40-1.50. Heb een mooie merrie gevonden die mij erg aanspreekt alleen komt daar morgen al iemand voor kijken...
Ik vind het moeilijk om mij niet op 1 pony te richten maar met een open blik advertenties te blijven kijken. Meer mensen die hier last van hebben?

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:29

Klets eens niet zoveel, ik kan het niet bijhouden :D! Net terug van mijn tentamen, heb nog even gedacht aan alle zenuwachtige mensen hier. Ben zo benieuwd naar de uitslagen!

Alice: als je in een ander land op zoek gaat, zou ik me in ieder geval goed (laten) informeren over het rechtssysteem. Sommige landen kennen bijvoorbeeld een onderzoeksplicht voor de koper, andere landen weer niet. En pas ook op voor kosten wat betreft grensovergangen. Volgens mij zijn die in de EU niet heel streng, maar volgens mij heeft je paard in ieder geval en doktersverklaring nodig voor hij de grens over mag. Voor Engeland geldt dit wel. Die verklaring moet (volgens mij) een dag voordat je de grens overgaat op zijn gemaakt. Dat is wat ik zelf al heb uitgezocht voor de UK, maar misschien zijn er nog meer regelingen. Quarantaine hoeft in ieder geval niet, dat weet ik wel zeker!

Zelf zou ik kiezen voor een boomloos zadel voor dressuur en buitenrijden en een springzadel voor springen en crossen. Maar mijn ambities liggen dan ook wel voornamelijk bij het springen en crossen, dressuur is voor mij alleen de basis. Boomloze zadels vind ik erg fijn zitten en ze zijn ook goed voor mijn rug :j

Lioony: we gaan er gewoon vanuit dat je vent wordt goedgekeurd!

Superlove: spannend! Maar probeer je enthousiasme te temperen, dan bescherm je jezelf tegen teleurstellingen. Ga rustig kijken en denk er goed over na! Wat is het voor pony?

Hier nog een marktplaats/sporthorses/etc. verslaafde! Soms maakt het me alleen heel chagrijnig :Y) . Je hebt gelijk hoor Alice, het is toch fijn dat er ook anderen zijn die in hetzelfde schuitje zitten!

Nikita: daar heb ik ook last van, ik richt snel mijn pijlen op 1 advertentie, puur omdat ik mezelf dan helemaal met dat paard zie. Ik vind het heel moeilijk om dan objectief te blijven kijken en ook andere advertenties te bekijken. Ben wel benieuwd waarom je zo'n jonkie zoekt :)? En heb je een link naar de merrie (helemaaaal niet nieuwsgierig)?

Geloof dat ik alles gehad heb!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:32

__Leonie schreef:
Saar88 schreef:
Bella, ik ga voor je duimen! Ben je zelf niet bij de keuring?

Wat jammer Leonie, waar ken je haar/hem van? (Dit klinkt alsof we het over je lover hebben :'))

Hahah van bokt, ik zal even een linkje zoeken.
Er zit zo'n mooi leuk koppie op :D

[EA-TK-PP] Lieve jonge Tinker ruin

Dit is hem.
Het is inderdaad erg jammer dat ik niet genoeg geld heb, maar nu besef ik wel weer dat ik het heeeeel graag wil.
En dus heel veel moet gaan sparen :)

Ik was jou vergeten :D! Wat een mooie aftekeningen heeft hij zeg! Balen dat je hem aan je neus voorbij moet laten gaan :(

Ik kijk Oprah en het gaat over mensen die bij een ongeluk al hun kinderen (3, een jongen en twee meisjes) zijn kwijtgeraakt :\
En nu heeft die vrouw een drieling gekregen: een jongen en twee meisjes!!!

Jessicajoann

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:37

Nouja wat een toeval zeg. Soms is oprah nog wel 'leuk' om te kijken.

Ik vind het nu echt heel moeilijk te bepalen wat voor pony ik wil. Ik weet wel wat ik er mee wil en waar ik het dier waarschijnlijk ga stallen. Het gebeurt nog lang niet, het is alleen fijn om alles al op een rijtje te hebben. Ik val weer lekker in de herhaling :P Waarom ik kleine ponys ook fijn vind is dat ik er over heen kan kijken, ik denk dat het iets is waar ik over heen moet ofzo want het is echt raar; vroeger wilde ik altijd op grote paarden. Tot ik een jaar of 13 was ofzo

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:44

Zet het eens allemaal op een rijtje, misschien kunnen we meedenken en nog wat toevoegen?

Ik heb gister mijn eisen nog eens op een rijtje gezet, en ik vrees dat mijn droompaard niet bestaat :Y)

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:47

Mijn droom pony staat op de manege in drenthe waar ik jaren op kamp ben geweest. Eerst was ze echt een typetje arrogante bijdehandte dame (precies waar ik op val). Maar elk jaar zwakte het wat af naar mijn idee, kracht van de manege. Die doen ze mooi niet meer weg nu ze braaf word.

Een lijstje is wel een beter idee dat dat nutteloze in mijn hoofd proppen. Ik ga het eens doen en als ik het af is post ik het hier :D
Heerlijk dat ik hier zo met andere over kan praten, want dat hoef ik hier niet te doen. Geen geinteresseerde!
En dit is een gezellig topic, ook wel weer een keer leuk!

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:52

@ Saar88
Ik wil zelf een pony inrijden zodat ik zeker weet dat ze niet met 2 jaar ingereden zijn met sporen, hard in de mond zijn en niet op kuitdruk reageren. Heb eerst wel zitten kijken naar een wat oudere merrie, al lekker doorgereden, maar daar kwam ik zoveel in de krul getrokken foto's tegen dat ik daar vanaf gestapt ben.
Een link naar de advertentie wil ik wel plaatsen maar die is dan 3 regels lang := Ga even uitzoeken hoe ik die netjes kan krijgen

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:53

_Nikita schreef:
Ik ben al erg lang een lezer van dit forum maar wil nu toch een keer gaan reageren.
Ik ben ook op zoek naar mijn eerste eigen pony: een merrie tussen de 0-1 jaar oud met een verwachte stokmaat van 1.40-1.50. Heb een mooie merrie gevonden die mij erg aanspreekt alleen komt daar morgen al iemand voor kijken...
Ik vind het moeilijk om mij niet op 1 pony te richten maar met een open blik advertenties te blijven kijken. Meer mensen die hier last van hebben?

Ik staar me ook dood op een paard. Eerst een schimmeltje ging aan mijn neus voor bij. Toen weer een schimmel, met gebreken, Nu eentje die eigenlijk niet aan mijn eisen voldoet maar schitterend mooi is. En niks anders komt in de buurt!

Saar88 schreef:
Klets eens niet zoveel, ik kan het niet bijhouden :D! Net terug van mijn tentamen, heb nog even gedacht aan alle zenuwachtige mensen hier. Ben zo benieuwd naar de uitslagen!

Alice: als je in een ander land op zoek gaat, zou ik me in ieder geval goed (laten) informeren over het rechtssysteem. Sommige landen kennen bijvoorbeeld een onderzoeksplicht voor de koper, andere landen weer niet. En pas ook op voor kosten wat betreft grensovergangen. Volgens mij zijn die in de EU niet heel streng, maar volgens mij heeft je paard in ieder geval en doktersverklaring nodig voor hij de grens over mag. Voor Engeland geldt dit wel. Die verklaring moet (volgens mij) een dag voordat je de grens overgaat op zijn gemaakt. Dat is wat ik zelf al heb uitgezocht voor de UK, maar misschien zijn er nog meer regelingen. Quarantaine hoeft in ieder geval niet, dat weet ik wel zeker!

Oke, als het zo zou zijn dat ik in duitsland een paard haal dan zal ik me goed informeren over de mogelijkheden en onmogelijkheden. Bedankt voor je tips. Die zijn altijd welkom.
Tentamen ook goed gegaan trouwens?

Saar88 schreef:
Ik kijk Oprah en het gaat over mensen die bij een ongeluk al hun kinderen (3, een jongen en twee meisjes) zijn kwijtgeraakt :\
En nu heeft die vrouw een drieling gekregen: een jongen en twee meisjes!!!

KIJK! Toeval bestaat niet! Er zijn gewoon dingen die moeten gebeuren en dat gebeurd dat. Destiny of op z;n nederlands lot of lotsbestemming!

Jessicajoann schreef:
Ik vind het nu echt heel moeilijk te bepalen wat voor pony ik wil. Ik weet wel wat ik er mee wil en waar ik het dier waarschijnlijk ga stallen. Het gebeurt nog lang niet, het is alleen fijn om alles al op een rijtje te hebben. Ik val weer lekker in de herhaling :P Waarom ik kleine ponys ook fijn vind is dat ik er over heen kan kijken, ik denk dat het iets is waar ik over heen moet ofzo want het is echt raar; vroeger wilde ik altijd op grote paarden. Tot ik een jaar of 13 was ofzo

Ik heb het zelfde, ik rij nu een friese merrie en als ik op een ander paard zit mis ik een hoofd! hahahaha _/-\o_

_Nikita schreef:
Ik wil zelf een pony inrijden zodat ik zeker weet dat ze niet met 2 jaar ingereden zijn met sporen, hard in de mond zijn en niet op kuitdruk reageren. Heb eerst wel zitten kijken naar een wat oudere merrie, al lekker doorgereden, maar daar kwam ik zoveel in de krul getrokken foto's tegen dat ik daar vanaf gestapt ben.

Er staan ook genoeg oudere die waar nog niks mee is gebeurd. De gene die ik op het oog heb is ook helemaal groen 4 jaar! Dus kan ik wel meteen beginnen met inrijden ed.
Ik wilde eerst ook een 2.5 jarige arabische hengst kopen, was helemaal verliefd. Hij werd maar 155 vond ik te klein, en ik wilde dan zeker nog een jaar wachten met inrijden. Dat houdt in dat ik tijdens mijn examen jaar/afstudeer jaar pas kan beginnen. Dat vond ik jammer aangezien ik juist nu tijd heb!

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:59

@_Nikita
Is het een advertentie van marktplaats? Daar staat namelijk in de zijkant, bij contact etc. ook link naar advertentie. Rechts in beeld. Dat is maar een heel klein regeltje

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:03

Ik heb het juist andersom ik heb over een jaar meer tijd en wil in de tussentijd al wel een band opbouwen.

Jessicajoann Thnx! http://link.marktplaats.nl/434139278 Ze staat hier ook op Bokt aangeboden.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:05

@_Nikita Oh, dat is een leukerd zeg! :))

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:06

Oh die is leuk zeg! Als ik de tijd had wil ik ook een jong paardje, maar ik heb gebrek aan ervaring daarmee. Al heb ik er wel geld etc. voor over. Dat is iets voor als ik ooit mn paarden aan huis heb staan. Over zon 15 jaar. Moet namelijk nog 11 jaar naar school :P

Maar die pony is echt heel leuk. Ik heb die inderdaad ook gezien. Ben je van plan om contact etc. op te nemen?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:08

wat een leukerd, die jaarling! lijkt wel het broertje van een vorige vzpony (zie profiel) :))

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:09

_Nikita schreef:
@ Saar88
Een link naar de advertentie wil ik wel plaatsen maar die is dan 3 regels lang := Ga even uitzoeken hoe ik die netjes kan krijgen

Nu scheer je wel gelijk echt alles over 1 kamp he.. Zijn maar weinig mensen die zo met hun paarden/pony's omgaan hoor. En ja, je kan niet meteen geluk hebben met het vinden van je paard. Ik was bij de 1ste 3 paarden (stonden op 1 stal) ook zwaar geshockeerd over hoe paarden totaal niet voor mijn rijden geschikt waren. Ieder z'n eigen rijstijl natuurlijk, maar hoe deze beesten afgericht waren, was voor mij niet de manier en ik heb ook geen zin om dat recht te zetten.
Daarna eigenlijk niets meer gezien en gevoeld dat zo was. Dus het valt allemaal best mee hoor.. Je kan je pony/paard zelf ook behoorlijk verpesten als je hem zelf inrijd. (Zeg niet dat dat bij jou gebeurt ofzo, maar ik bedoel maar.)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:17

Ben ik het mee eens Lioony. Ik wil zelf een paard dat in ieder geval zadelmak is en de beginselen van het rijden kent. Zelf durf ik het niet aan om zo'n jonkie op te leiden. Als de basis er een beetje inzit moet dat verder wel lukken, zeker omdat ik alles onder begeleiding zou doen.

Ik vind die jaarling leuk om te zien, maar ik zou wel huiverig zijn zoiets te kopen. Vind ze altijd zo lelijk van bouw op die leeftijd :') . Je weet nooit hoe het uitgroeit!

Tentamen ging niet zo Alice, was erg moeilijk en dat voor maar 3 punten :\ Hoe ging die van jou?
En ik geloof ook in het lot! Dat is best een rustig gevoel, zo kan ik het veel makkelijke accepteren dat ik nu een superpaard aan mijn neus voorbij moet laten gaan. Dat helpt :j. Het enige waar ik nog steeds spijt van heb, is dat ik mijn beste vriendje niet heb kunnen kopen van de manege, dat kan ik niet accepteren en daar voel ik me ook nog behoorlijk schuldig over. Maar verder geeft het heel veel rust!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:20

Ik geloof daar inderdaad ook in :j Bij het paard heb ik wel zo'n "meant to be" gevoel.. :=

Vind die jaarling op zich wel leuk, maar je weet nooit hoe die uit gaat groeien, vooral omdat het ook nog eens kruising is.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:21

Ik krijg bij jou ook het gevoel Lioony, tenminste, uit alles wat je zegt kan ik wel een zekere verliefdheid bespeuren :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:34

haha, die is er ook :=

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:46

Oja, het alternatief is een leuke 4 jarige Valdez merrie die ik vanmiddag op sporthorses zag staan! :j Maar we gaan uit van een ggk paard!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 18:59

Die welsh op de vorige pagina is leuk, doet me aan flame denken! *snik...
Ik heb mis wat op het oog...

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:01

Wat heb je op het oog? :)