Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Merel___ schreef:Wat ik me ook steeds zit te bedenken.. Ik heb nu natuurlijk nog geen paard, maar om er toch maar wel over na te denken: wat voor zadel zou ik dan kopen? Ik wil graag een allrounder, maar dus vooral springen. Zit te twijfelen, springzadel of een vzhzadel.. Heb nog wel even de tijd, maar wat zouden jullie kiezen?
Lioony schreef:Op sporthorses kun je toch Duitsland doen? Staan 2 pagina's van paarden in Duitsland
Lioony schreef:Ik heb al een alternatief gevonden, voor ALS het paard niet ggk wordt.. Maar daar gaan we niet van uit
Alice13 schreef:Absolut, vooral in het begin een mooi en goed passend vzh zadelkopen. Kan wel richting spring als je dat belangrijk vind. Ik had een VZH zadel richting spring met extra stukken die je er af en op kon zetten.
, had mijn voorkeur ook, ook omdat ik springzadels niet echt gewend ben.
! Net terug van mijn tentamen, heb nog even gedacht aan alle zenuwachtige mensen hier. Ben zo benieuwd naar de uitslagen!
. Je hebt gelijk hoor Alice, het is toch fijn dat er ook anderen zijn die in hetzelfde schuitje zitten!
? En heb je een link naar de merrie (helemaaaal niet nieuwsgierig)?__Leonie schreef:Saar88 schreef:Bella, ik ga voor je duimen! Ben je zelf niet bij de keuring?
Wat jammer Leonie, waar ken je haar/hem van? (Dit klinkt alsof we het over je lover hebben)
Hahah van bokt, ik zal even een linkje zoeken.
Er zit zo'n mooi leuk koppie op
[EA-TK-PP] Lieve jonge Tinker ruin
Dit is hem.
Het is inderdaad erg jammer dat ik niet genoeg geld heb, maar nu besef ik wel weer dat ik het heeeeel graag wil.
En dus heel veel moet gaan sparen
! Wat een mooie aftekeningen heeft hij zeg! Balen dat je hem aan je neus voorbij moet laten gaan 
Waarom ik kleine ponys ook fijn vind is dat ik er over heen kan kijken, ik denk dat het iets is waar ik over heen moet ofzo want het is echt raar; vroeger wilde ik altijd op grote paarden. Tot ik een jaar of 13 was ofzo 
Ga even uitzoeken hoe ik die netjes kan krijgen _Nikita schreef:Ik ben al erg lang een lezer van dit forum maar wil nu toch een keer gaan reageren.
Ik ben ook op zoek naar mijn eerste eigen pony: een merrie tussen de 0-1 jaar oud met een verwachte stokmaat van 1.40-1.50. Heb een mooie merrie gevonden die mij erg aanspreekt alleen komt daar morgen al iemand voor kijken...
Ik vind het moeilijk om mij niet op 1 pony te richten maar met een open blik advertenties te blijven kijken. Meer mensen die hier last van hebben?
Saar88 schreef:Klets eens niet zoveel, ik kan het niet bijhouden! Net terug van mijn tentamen, heb nog even gedacht aan alle zenuwachtige mensen hier. Ben zo benieuwd naar de uitslagen!
Alice: als je in een ander land op zoek gaat, zou ik me in ieder geval goed (laten) informeren over het rechtssysteem. Sommige landen kennen bijvoorbeeld een onderzoeksplicht voor de koper, andere landen weer niet. En pas ook op voor kosten wat betreft grensovergangen. Volgens mij zijn die in de EU niet heel streng, maar volgens mij heeft je paard in ieder geval en doktersverklaring nodig voor hij de grens over mag. Voor Engeland geldt dit wel. Die verklaring moet (volgens mij) een dag voordat je de grens overgaat op zijn gemaakt. Dat is wat ik zelf al heb uitgezocht voor de UK, maar misschien zijn er nog meer regelingen. Quarantaine hoeft in ieder geval niet, dat weet ik wel zeker!
Saar88 schreef:Ik kijk Oprah en het gaat over mensen die bij een ongeluk al hun kinderen (3, een jongen en twee meisjes) zijn kwijtgeraakt![]()
En nu heeft die vrouw een drieling gekregen: een jongen en twee meisjes!!!
Jessicajoann schreef:Ik vind het nu echt heel moeilijk te bepalen wat voor pony ik wil. Ik weet wel wat ik er mee wil en waar ik het dier waarschijnlijk ga stallen. Het gebeurt nog lang niet, het is alleen fijn om alles al op een rijtje te hebben. Ik val weer lekker in de herhalingWaarom ik kleine ponys ook fijn vind is dat ik er over heen kan kijken, ik denk dat het iets is waar ik over heen moet ofzo want het is echt raar; vroeger wilde ik altijd op grote paarden. Tot ik een jaar of 13 was ofzo

_Nikita schreef:Ik wil zelf een pony inrijden zodat ik zeker weet dat ze niet met 2 jaar ingereden zijn met sporen, hard in de mond zijn en niet op kuitdruk reageren. Heb eerst wel zitten kijken naar een wat oudere merrie, al lekker doorgereden, maar daar kwam ik zoveel in de krul getrokken foto's tegen dat ik daar vanaf gestapt ben.

_Nikita schreef:@ Saar88
Ik wil zelf een pony inrijden zodat ik zeker weet dat ze niet met 2 jaar ingereden zijn met sporen, hard in de mond zijn en niet op kuitdruk reageren. Heb eerst wel zitten kijken naar een wat oudere merrie, al lekker doorgereden, maar daar kwam ik zoveel in de krul getrokken foto's tegen dat ik daar vanaf gestapt ben.
Een link naar de advertentie wil ik wel plaatsen maar die is dan 3 regels langGa even uitzoeken hoe ik die netjes kan krijgen
. Je weet nooit hoe het uitgroeit!
Hoe ging die van jou?
. Het enige waar ik nog steeds spijt van heb, is dat ik mijn beste vriendje niet heb kunnen kopen van de manege, dat kan ik niet accepteren en daar voel ik me ook nog behoorlijk schuldig over. Maar verder geeft het heel veel rust!
Bij het paard heb ik wel zo'n "meant to be" gevoel.. 
Maar we gaan uit van een ggk paard!!