Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:49

ik denk het niet maarja je weet nooit als t voor je neus ligt :P

Antar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:51

misschien wel, denk het wel maar het is net een kindje voor me mijn paard maar
dan koop ik haar gewoon terug haha ! Of ontvoer haar en ga met al dat geld naar het buitenland!
haha :+

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:25

echt wel! en ook wel voor minder. ik heb hem nu ook te koop staan maar ik denk dat het bij een ander paard niet veel
anders zal zijn. voor een miljoen doe ik veel wel weg. het is nou eenmaal een hele hoop geld.
daar kan ik heel veel leuke paarden voor kopen en trainen.
dus voor een miljoen gaan de meeste paarden bij mij wel weg.

sierdable55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 09:57

Velen top ruiters zijn op weg naar roem en zeker zich financieel zich te verbeteren,
een weg ingeslagen welke veel paarden liefhebbers de huiveringen over de rug lopen.
Dit brutaal geweld t.o.v paardjes moet gestopt worden. Bij het springen wordt nog
steeds met balken tegen de benen van het paard geslagen en noemt men touchering
door de duitse paarden bond de FN toegestaan. Blisteren is het smeren van de voorbenen
met een zalf welke hevige pijn veroorzaakt bij het aanraken van een balk bij het springen.
Doping is en blijft in de paarden sport waarom weinig controle. Het LDR rijden verboden
maar wordt nog steeds toegepast. het paard wordt op deze wijze zo beschadigd dat
hieraan veel paarden stuk gaan. Jonge paarden van 3 jaar worden zo brutaal aangereden
dat 40 % kapot gereden worden dit alleen maar om op een veiling waar de heren profie's
aanwezig zijn zoveel mogelijk geld opbrengen. De top paardensport heeft zich ontwikkeld
tot een van de gemeenste sportaarden ooit.Vreemt dat hier op dit forum ook mensen zijn
die gelijk ingepakt en al hun paardje verkopen. Welzijn van mijn paarden staat voorop,en
verkopen van een van mijn paarden nooit. ricco 2007 gestorven 37 jaar oud, cardy 28 jaar
staat bij mij op pensioen zolang hij leeft. Ik wil nooit en te nimmer worden zoals menige
top ruiter. Dit zal op veel onbegip stuiten maar dat intereseert mij voor geen cent.
sierd

_daf_

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:13

n miljoen!?! Dan mogen ze er 2 ... uitkiezen ook :D en ik kom ze brengen, glimmend en wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:25

Nee.
Maar even realistisch,wie bied er nou een miljoen op mijn trut,
middenmaat shet wat helemaal niks kent en ontzettend verwend is :+
(Trut is haar koosnaampje <3 )

sierdable55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:23

Afbeelding

Even om alles helder te stellen. Ik heb alle seminare bij gewoond van Richard Hinrichs-Athur kottar Heldenberg-Christofh Hess-Horst Becker.
met het thema de internationale Reitsport met als thema het arme paard. Alle zijn afkomstig uit de weense rijschool en funtionaren van het
wereld verband paarden sport.Na velen discussies en waar vele ruiters bij de naam genoemd werden,welken bekend zijn op de zwarte lijst,
was de eind conclussie, bij elke chio's versterkte controlles daarbij onaangekondige contolle in de prive sfeer,met bij ieder paard een bloed
afname. Zo erg is het al. Ik had ook liever een ander verhaal gehad. wel moet ik zeggen dat maar een nederlandse naam genoemd werd,
welke zeg ik niet en heb ook niet de behoefte iemand te beschadigen. Je paard wel of niet verkopen is een keuze, Die van jullie hoeft niet
de mijne te zijnen andersom.Zelf heb ik ook een shetlander en eigenwijs als ik wat van haar wil zie ik meer haar achterwerk als haar neus.
Fijn dat je de zelfde instelling hebt hierin staan we absolute niet alleen. Daf U provoceert of je paardje niet waard.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:29

sierdable55 schreef:
Velen top ruiters zijn op weg naar roem en zeker zich financieel zich te verbeteren,
een weg ingeslagen welke veel paarden liefhebbers de huiveringen over de rug lopen.
Dit brutaal geweld t.o.v paardjes moet gestopt worden. Bij het springen wordt nog
steeds met balken tegen de benen van het paard geslagen en noemt men touchering
door de duitse paarden bond de FN toegestaan. Blisteren is het smeren van de voorbenen
met een zalf welke hevige pijn veroorzaakt bij het aanraken van een balk bij het springen.
Doping is en blijft in de paarden sport waarom weinig controle. Het LDR rijden verboden
maar wordt nog steeds toegepast. het paard wordt op deze wijze zo beschadigd dat
hieraan veel paarden stuk gaan. Jonge paarden van 3 jaar worden zo brutaal aangereden
dat 40 % kapot gereden worden dit alleen maar om op een veiling waar de heren profie's
aanwezig zijn zoveel mogelijk geld opbrengen. De top paardensport heeft zich ontwikkeld
tot een van de gemeenste sportaarden ooit.Vreemt dat hier op dit forum ook mensen zijn
die gelijk ingepakt en al hun paardje verkopen. Welzijn van mijn paarden staat voorop,en
verkopen van een van mijn paarden nooit. ricco 2007 gestorven 37 jaar oud, cardy 28 jaar
staat bij mij op pensioen zolang hij leeft. Ik wil nooit en te nimmer worden zoals menige
top ruiter. Dit zal op veel onbegip stuiten maar dat intereseert mij voor geen cent.
sierd

bullshit...
dat is rond uit bullshit...
daarbij, dit topic gaat over of je een paard weg doet voor een miljoen of niet,
en niet over hoe "slecht" de topsport wel niet is...
dus stop met dit soort kreten, want dat doet er niet toe,
als je geen normale antwoord kunt geven op de vraag, ga dan weg uit dit topic,
stop met mensen te beschuldigen zolang jou beschuldigen niet gegrond zijn en niet bewezen kunnen worden zijn ze niks waard en hoeven ze ook niet geplaatst te worden...

als je dan alz o graag dit soort uitroepen wil doen, maak dan je eigen topic met daarin deze bullshit als basis...
want in dit topic gaat niet over topsport :n

sierdable55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:27

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:29

het gaat er niet om wat ik rijd,
dat soort teksten horen gewoon niet in dit topic, ga je eigen topic maken,
en kom dan met bewijzen...
en dan bedoel ik echte zelf gefilmde bewijzen...

sierdable55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:38

Nee ik ga liever uit bokt.nl ik denk dat ik te veel fouten ga maken,
heb nu eenmaal een andere instelling. Ik ben ook gewaarschuwt voor
deze site en heb dit alleen uitgeprobeerd, Deze site is meer gericht
op de mens als op het paard. Ik zal ook zo vlug mogelijk deze
filmpjes verwijderen is niet geschikt voor deze site.Jammer sierd

lovebeauty11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:40

NOOOOOOOOIT

melaniemagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:44

HeleneDas schreef:
Nou dat zou ik nooit doen!

Jep ik zou het NOOIT doen het is de droom van iedere paardengek om een eigen paard te hebben, ik heb er een en doe hem nooit weg, behalve naar de eeuwige weides als het écht moet... als ze lijd, maar gewoon voor een miljoen? Nee dus! :o
Word een beetje boos in mezelf als ik zie dat mensen het wel zouden doen! :+

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:45

Nooit!
Ik heb zoveel met haar meegemaakt; ze heeft me een heel deel gevormd tot de persoon die ik nu ben. Ze was/is er altijd voor me als ik haar nodig heb, veroordeeld me nooit, laat me nooit in de steek, dus nee, ze gaat nooit meer weg, ook niet voor een miljoen, of meer. Je keert je beste vriend ook niet de rug toe voor geld toch?

Alleen het idee alleen al dat ik haar zou moeten missen, geeft me een brok in de keel.......

melaniemagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:48

Antar schreef:
misschien wel, denk het wel maar het is net een kindje voor me mijn paard maar
dan koop ik haar gewoon terug haha ! Of ontvoer haar en ga met al dat geld naar het buitenland!
haha :+

Haha :Y) ja goed idee... ontvoer je paard die je hebt verkocht voor een miljoen :+

_daf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:56

jemig.. hoe mensen hierover kunnen vallen.
Tuurlijk zou ik het vreselijk vinden om m'n paardjes weg te doen.. wie niet! Ik denk dat menige fokker ook ieder veulentje nog weemoedig nakijkt. Maar om nou te zeggen dat je je paardje niet waard bent als je hem of haar voor een miljoen zou verkopen gaat wel enigszins ver zeg.
Je kunt ook verder denken. Er zijn ook mensen namelijk met gezin, bedrijf, hypotheek. Denk wat je aan goed kan doen met een miljoen voor de toekomst voor je familie en je kinderen en als je daarvoor je paard een nieuw goed plekje brengt... so be it.
Topsport staat hier overigens compleet los van... mijn tinkerwolliebollies zijn geschikt als recreatiepaard en grasmaaier :D

sierdable55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:42

Ook een recreatie paard vind ik mooi en belangrijk.
Ik heb je bericht verkeerd begrepen dit is niet goed van mij zo
te reageren.Ik zelf koop jonge paardjes van de slacht met sport blessures
en is mij nu ook weer gelukt een paard met een pees blessure door meer
als een jaar met geduld en veel weidegang hersteld te krijgen en volledig
inzetbaar deze paarden worden bemiddeld naar een nieuwe eigenaar
gratis en heb zo de mogelijkheid uit te maken welke eigenaar en mogelijk
heden stal wei enz.Ik ben te gevoelig geworden voor dit thema en heb niets te zoeken op bokt. sorry voor mijn reactie was niet nodig sierd

Flying_Indo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:44

Wij hebben een geweldig paard, maar voor een miljoen gaat ze wel weg, over een rode loper.

Dan kopen we een boerderijtje met paard terug.

dimfieaqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:49

Ja, zeker. Aangezien ik hem al een tijde probeer te verkopen!

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:51

Als iemand zo gek is om een miljoen te bieden voor een van mijn shetlanders, dan ga ik ernstig twijfelen of deze persoon wel in staat is om voor een pony te zorgen. Iemand met een beetje gezond verstand zal nooit zo'n belachelijk bedrag bieden. En gezond verstand is toch wel nodig om een pony te onderhouden.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:53

Voor een miljoen? Voor een ton doe ik er al een cadeaupapiertje en strikje om en kom ik hem nog afgeven ook :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:00

sierdable55,
ik vind dat een super initiatief, ik denk alleen dat er een groot verschil is tussen topsport en sport!!
topsporters kunnen dat soort dingen niet met hun paard doen,
zulke dingen breken een paard(afgezien van doping, maar daar laat ik me niet over uit) een gebroken paard zal nooit het niveau van topsport kunnen handhaven...
de dingen waar jij over spreekt gebeuren wel in de subtop...
omdat daar domme en naife mensen denken dat ze zo wel het topsport niveau bereiken, of mensen die kosten wat kost de topsport willen bereiken...

zulke dingen kom je ook tegen in de basis sport ;)
maar een topsport paard zal nooit zijn niveau kunnen handhaven als het gebroken of mishandeld word :n

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:14

De mijne gaat niet weg voor een miljoen. Ook niet voor meer. Ik heb er hard voor gespaard om hem te kunnen kopen en het idee dat ie weg zou gaan... Nee, met de band die ik met hem heb is ie onbetaalbaar!

pink_gerbera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:18

Ja met een strikje erom!

sierdable55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:22

Nee ik kan alles weer leggen met zeer goede bewijzen films en
funtionarissen welke hun functie zowel bij het FN als in het wereld verband
zitten. maar alles is duits geschreven en de meetings wordt ook duits
gesproken. In duitsland vinden veel van dit soort discussies plaats.
Maar dit heeft hier geen zin en dat is ook goed zo.Geloof me maar dat
van de sport juristen eisen liggen op een nieuw controlle systeem.
maar nu schrijf ik al weer te veel wat hier niet thuis hoort.