GZ: FOTO van een perfect bespierd paard + uitleg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:00

Ik vind hem zelf persoonlijk niet mooi bespierd.
Op de foto lijkt dat zijn achterhand meet ontwikkeld is dan de voorhand.
En lijkt wat overbouwd.
En lijkt mij een paard wat op de voorhand loopt

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:02

Zal eens kijk of ik een foto uit de oude doos heb van hem... :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:05

Ralphtdw, volgens mij komt dat doordat hij net aan het opstaan is van het rollen? Tenminste, zo interpreteer ik die foto :+ Het is een lastige foto om te beoordelen.

Sodeletuut, mooie haflinger, je ziet dat het nog een jong paard is in bespiering, ze (hij?) zal nog wel wat uitzwaren. Qua bouw kan ze de bovenlijn goed ontwikkelen, het lijkt geen paard dat graag een onderhals wil krijgen :-)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:06

ralphtdw schreef:
Volgends mij heeft jou paard weinig plek voor een zadel op zijn rug.
Maar voor een 20 jarige vind ik hem er goed uit zien.
Zoals hier boven beschreven ga ik wel in mee
Maar ga je paard a.u.b. niet laten afvallen Door de juiste manier van rijden word dit heel anders.
En als je dit paard lang en laag zal rijden als je begrijpt wat ik bedoel zal heel stuk fijner zij voor hem

Nee hoor, Heb totaal geen moeite gehad met een passend zadel te vinden. Het zadel wat erop ligt is nagekeken door de zadelpasser en past hem perfect. Ik heb een goede instructrice en we rijden hem nu inderdaad veel lang en laag. Dit gaat inmiddels heel goed maar hier had hij in het begin veel moeite mee. Hij is vrij druk en heeft moeite met zichzelf te concentreren en te ontspannen maar we gaan iedere les weer een stapje vooruit. 3,5 jaar geleden was hij zo krom als een banaan dus we zijn echt vanaf de basis weer opnieuw begonnen met rechtrichten en dergelijke om hem op de juiste manier weer in conditie te krijgen. Afvallen hoeft hij niet meer, ik hou wel in de gaten wat hij eet. haha hij eet niet, hij vreet echt :Y) Hij is nogal koliekerig, dus ik ben strikt in wat er wel en niet in gaat :)
Het commentaar valt me nog alles mee moet ik zeggen, zou eigenlijk eens een foto moeten plaatsen van hoe hij eruit zag toen ie aankwam, even voor het beeld

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:09

Apple schreef:
Ralphtdw, volgens mij komt dat doordat hij net aan het opstaan is van het rollen? Tenminste, zo interpreteer ik die foto :+ Het is een lastige foto om te beoordelen.

Sodeletuut, mooie haflinger, je ziet dat het nog een jong paard is in bespiering, ze (hij?) zal nog wel wat uitzwaren. Qua bouw kan ze de bovenlijn goed ontwikkelen, het lijkt geen paard dat graag een onderhals wil krijgen :-)

Ja klopt ik vind het daarom moeilijk te beoordelen.
Maar ik zeg daarom ook wat ik zie op deze foto.
Maar al lijkt het paard op deze foto gespierd ik denk dan alsnog dat hij bloot is.
Maar dit is logisch gezien zij leeftijd.
Maar andere foto kan mij een heel ander beeld geven.

ralphtdw

Re: GZ: FOTO van een perfect bespierd paard + uitleg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:12

Inderdaad een mooie haflinger op de foto.
Mooie luxe hooft zit erop.
In inderdaad wst Apple zegt ziet dat ze nog jong is.
Maar zekers geen verkeerd paard

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:14

Ik moet echt eens betere foto's van Daisy maken.

Ik was laatst met haar op stapritje door het dorp, kwamen wij een opa met kleindochter tegen. Opa en kleindochter vragen of ze mogen aaien, heel verhaal over dat kleindochter zo gek is met ponies. Dais staat er gewoon een beetje bij in slaap te vallen, beetje aandacht en aaien van kindertjes vindt ze altijd wel ok.
Plots doet Opa een stap naar achteren: "Huh, ze is wel erg bespierd he"
Nog een stap naar achteren "euhm, euhm, als je haar maar wel onder controle kunt houden"
:') :))

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:15

Leuk dit topic! Ik b en eigenlijk ook wel erg benieuwd wat jullie van mijn paard vinden.

De haflinger in voorgaande posts vind ik persoonlijk al mooi in de spieren zitten, maar lijkt nog wel erg jong.
Achterhand kan nog gespierder gaan worden met meer training!

Paard van Rhian vind ik voor een 21-jarige nog prima in zijn spieren zitten!

Mijn paard is een 21 jarige KWPN'er
Hier zie je hoe hij door de jaren heen is veranderd
Afbeelding

Het is voornamelijk een springpaard/boscross paard.
We zijn de laatste tijd dressuur wat aan het oppakken met privé lessen. Dit gaat hem goed af! Maar de nadruk ligt op het springen.
Afbeelding
Afbeelding

Deze foto's zijn bijna een jaar geleden genomen. Hij is wel ietwat dik geworden....
De doorgezakte rug heeft ook wel iets met zijn leeftijd te maken.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:22

Afbeelding

Dit is een foto van herfst 3 jaar geleden... toen werd hij niet gereden. Ik heb even niets van langer terug zo digitaal.

Hmm, overbouwd... snap dat je dat zegt, hij heeft een flinke partij spieren achter maar zijn schouders staan er inmiddels ook goed op... elk paard loopt van nature meer op de voorhand dan op achterhand maar hij is zeer goed ' bergopwaarts' te rijden ( met de juiste ruiter ;) ). Lukt mij ook lang niet altijd :) maar mijn talenten met paarden liggen nu eenmaal niet in het rijden... helaas...

Zie een prachtige gebouwde merrie een pagina terug van ... ff spieken... diertjec

Met name mooie bespiering in de schouders :) !

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:28

Itsmi: 21 is helemaal nog niet oud!!! :)
Vind ik dan tenminste... paarden zijn als wijn... ;)

Prachtige verhouding schouders en billen heeft die van jou!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:31

de ene 21 jarige is de andere niet, daar moet ik je gelijk in geven.
Maar een 21 jarige die niet in het werk staat is "ouder" dan een 21 jarige die wel in het werk staat.

Ik had toch liever gehad dat de tijd wat minder snel gegaan was en mijn paard nu pas 11 jaar was geweest ofzo. Maar helaas kan dat niet!

Bedankt voor je compliment!
Ik ben erg blij met zijn billen (oef, dat klinkt erg raar!). Ze zijn erg gegroeid. Ongetwijfeld ook veel vetjes, maar hij heeft ook aardig wat spieren gekregen bij zijn bilpartij.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:50

Itsmi, voor een 21 jarige vind ik hem er ook prima uit zien :-) Je zou hem zo van de foto die leeftijd niet geven.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:53

Itsme heel mooi paard heb je.
En ziet er zekers niet uit als een 21 jarige.
Als hij het zo blijft doen kan hij nog heeeeel wat jaren mee.
Wees er zuinig op op deze knapperd :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:59

Rhian.
Ik bedoel er niet mee te zeggen dat je paard er niet uit ziet hoor.
Ik had het denk ik anders moeten zeggen.ik vind dat jou paard er ook nog goed uit ziet voor zijn leeftijd.
Maar als ik zo het paard bekijk lijkt het mij dat hij achter meer ontwikkeld is dan voor.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:41

Afbeelding

Jajajaa, nu ga he al terugkrabbelen he ( haha, ben een lolbroek kijk uit ;) ). Ach al vond je hem oerlelijk, ik ben toch helemaal gek van hem...daar veranderd niemand wat aan :)

Het zou goed kunnen wat je zegt hoor maar ik denj inderdaad dat zijn toch stevige billen nog meer 'opgeduwd' worden doordat hij net naar mij toe draaide..

Wat bedoel je met 'bloot'? Ik moet zeggen dat zijn schouders en rug spieren nu ook mooi vol zijn geworden.

Eentje dan nog om het af te leren? ;)

( moet gewoon die spierbundels van onze laatbloeier nog es schowen... ;) )

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:59

Toevallig kwam ik dit topic een tijdje terug tegen. Ben me nu wat meer aan het verdiepen in de bespiering en ben erg benieuwd wat jullie van mijn pony vinden. Wil deze zomer bezig gaan met wat gerichter trainen. :) Op dit moment rijden we wekelijks dressuur en stukken bos. Veel heuveltjes op en af (goed voor de achterhand toch?) Ook probeer ik regelmatig te springen.
Mag ik gewoon een foto plaatsen? Ik wil ook wel commentaar geven maar ik heb er nog niet zoveel kaas van gegeten dus ik weet niet of het erg zinvol is :D