Judje schreef:Dames en heren, kunnen we weer vriendelijk verder misschien?
Daarnaast is het inderdaad handig om je eerst even in te lezen in een topic alvorens te reageren. Een hoop argumenten zijn al weerlegd over beide methoden van het beëindigen van het leven van je paard.
Imo is het logisch dat jullie wat fel reageren: juist omdat jullie
allemaal, wat jullie ook zullen kiezen, zielsveel van jullie paarden/paarden in het algemeen houden. Juist door die liefde voel je je beledigd of heb je het idee dat iemand niet zoveel respect voor zijn paard heeft.
Wanneer je voldoende leest in het topic zal je zien dat inslapen niet zo romantisch is als een groot deel denkt en dat slachten niet zo'n horror is als een groot deel denkt.
Bijna iedereen handelt uit liefde als het om zijn of haar huisdieren gaat. Ga daar vanuit en probeer verder te kijken dan alleen dat wat je weet. Ga niet uit van het slechte van iemand met een andere mening, maar probeer na te gaan waarom iemand iets totaal anders zou doen.

Zoals Judje al heel mooi verwoord:
Moderatoropmerking:
Sommige reacties over en weer kunnen met enigszins meer respect. Ieder heeft een mening, en mag hier voor uitkomen, en ieders mening is gebaseerd op misschien ervaring, feiten, en / of gevoelens. Laten we die mening van elkaar respecteren.
Mensen die nieuw komen kijken in dit topic wil ik inderdaad verzoeken om
eerst goed in dit topic te lezen over beide kanten (slachten en inslapen) alvorens te reageren en wellicht te komen met een opmerking die al 10 keer voor jou is geweest en niet relevant bleek te zijn. Ik zal enige informatie in de openingspost bijvoegen zodat dit gemakkelijk terug te vinden is.
Bij voorbaat dank.

Mocht iemand heldere links / quotes etc. hebben voor het onderwerp mogen die naar mij GePBt worden.