De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denk je dat jij bent ?

Een paardenmens ?
381 (64%)
Een mens met paard(en)?
210 (35%)

Totaal aantal stemmen: 591

mellamoshan

Re: De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:01

oei, ik kreeg kippevel bij de foto's...
in dat geval niet positief, puur medelijden met het paardje in spe...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:02

Heel mooi omschreven Craignethan. begin nu te twijfelen hoor, waar ik bijhoor ;)

Maar is het niet nog altijd het paard wat beslist of jij wel of geen paardenmens bent? Niet alle paarden kunnen/willen het, maar heb hier eentje staan die echt heel duidelijk is daarin. Kwam naar aanleiding van dat stukje van Sul over de bijrijdster. Heb er hier verleden jaar velen even op bezoek gehad, maar juist mijn merrie maakte de keus. Zij heeft beslist wie hier mocht/=mag rijden. Deze persoon vind ik dus echt heel erg goed omgaan met het wezen paard en heeft alleen nog maar manegelessen gevolgd. Gevoel he ;) is zo belangrijk...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:02

in zo een topic reageer ik ook niet.............. heeft geen zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:05

Ieuw.......... even gekeken...... waar zijn mijn hartpillen?

Zammie

Ik had het topic niet gezien, maar denk dat ik zeer veel moeite zou hebben gehad om me in te houden..

Anya

Mijn merrie is heel specifiek wie haar mag rijden inderdaad. En ze maakt daar geen onderscheid in wel of niet kunnen rijden. Ik ken een hele goede ruiter en een beginner die beiden gewoon op haar wegrijden. En een echt goede en nette ruiter die ze voor de lol altijd alle hoeken van de bak laat zien. Ogenschijnlijk doet die ruiter niets fout. Behalve dan wat te vriendelijk blijven vragen als Lan dikke vinger doet :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:08

[RT-HAW] Tim @ work

hier ook zo een topiv, er wordt getrut over een loshangende slof,. en dan denk ik bij mezelf........... mens, als je niet eens kan zien dat die slof helemaal niet inwerkt..... wie ben je dan om daar kommentaar op te geven :)

@ Anya .. Lan van jou, zou ik echt een keer willen ontmoeten........... lijkt me zo een fijn wijf :D :D :D

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:12

Als ik aan mijn paard 'vraag' wat hij van mij vindt zal hij vast 'zeggen' :D dat ik een paardenmens ben, ik ben n.l. zijn paardenmens en begrijp hem door en door. Maar dat maakt me nog geen paardenmens, want zet 20 paarden op een rij en dan doorzie ik die echt niet allemaal in één oogopslag.

Overigens heb ik niet de term 'nitwit' in dit topic gelanceerd, dat jullie mij daar niet de credits voor geven hè ;)

Over dat bewuste topic: ik rijd hier soms ook met een liverpoolstang :P Heb ook een dubbelgebroken KK-conrad, maar het maakt mijn paarden geen flaus aus waar ik ze mee rijdt. Dus het bit is niet het probleem in dat topic, wel hoe er mee gereden wordt ;(

Enne, grote knollenbeest van mij doet bij anderen net of hij voor de eerste keer onder het zadel is }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:14

Topic gezien Kim, en die meid is alleen maar verstandig dat ze er een slof aanknoopt, just in case!!!
Ik ben ook wel eens met een Liverpoolstang op een paard gekropen en als je er correct mee om gaat, is er niks mis mee, ik ga met je mee voor wat dat topic betreft, Craighnetan.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:15

Probleem is alleen dat wanneer we een poll maken met de drie opties: paardenmens, mens met paarden en paardennitwit er natuurlijk geen mens op de laatste optie gaat stemmen }>

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:23

@Kim: Is ook een beetje een dick trom van een paard. Combi van eigenwijs bloed, en een paard dat weet wat ze wil. Ik denk doordat ze zich van moederloos veulen dat andere paarden niet snapte heeft opgewerkt tot alfa-merrie. Maar ik ken er verder niet eentje zoals deze. En dat is niet omdat ze mijn paard is. Mijn andere paard is echt heel gewoon :j :D

en ik zie niks raars aan die slof hier, keurig slofgebruik

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:26

lijkt me een heerlijk paard Anya........ er zijn geen fijnere dieren dan dieren die zo duidelijk zijn in hun communicatie......... en dan mogen ze best lastig zijn, das geen punt..... Bij zulke paarden doe je het maar een keer verkeerd :D :D :D als je van jezelf houd dan :)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:28

Craignethan: ik ben westernruiter, ik rij met een grazerbit met shanks. Ook mijn vijfjarige inmiddels. Ik geloof niet dat het bit het probleem is. De ruiter is doorgaans het probleem.

@Kim: ja echt wel. En het voordeel is. Andere paarden worden er heel makkelijk van :D
En dit is dus het paard dat nooit meer weggaat en bij mij dood mag gaan. Wiz kan ik wel verkopen.
Zeg maar: Lan houden is de penny in mij. Maar je mag haar nooit nooit nooit penny behandelen. Want dan pakt ze je ;)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:34

Over dat topic, ze heeft er niet veel van geleerd want ze maakt gewoon een andere aan. Weliswaar met de rijfoto in een link.

[ITP] 15 - 02 - 09 Balou

Ik vind die paardennitwits overigens precies de goede omschrijving, er zijn dus 3 categorieën voor mij :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:35

hihi torrie ook........ hij blijft van mij, en al moet ik een eeuwigheid betalen voor een paard dat ik een paar keer per jaar zie, dan is dat zo.

super pennie......... maar als je hem als een nitwit benaderd, dan heb je het echt zuur :) en nooit gemeen hoor, maar wel gruwelijk vervelend :) :)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:35

daar hou ik van Anya, een paard naar m'n hart. Ik kende er 1 die was het tegenovergestelde.Bij die moest je juist niet streng zijn dan kreeg je niets voor elkaar. Je moest hem met liefde en respect behandelen en dan deed hij het voor je. Zo heeft hij een een grand prix ruiter doen laten kwijlen langs de rand van de bak omdat ik hem een uitgestrekte draf vroeg. Later zat die ruiter erop en die mocht zand happen. Ging puur en alleen om de instelling waarmee hij opstapte. Wat een heerlijk paard vond ik dat.
Intussen kan ik er ook geen land meer mee bezeilen hoor, ik zie hem 1 keer in het jaar en dat is niet genoeg om zijn respect te behouden helaas. Ik kan nu alleen nog terugdenken aan die mooie tijden... :)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:46

Maar die tijden heb je wel gehad. Kim met Torrie, Mellamoshan met die van jou. Ik met mijn Lan. En ik heb ontzettend veel leuke, grappige, lieve paarden langs zien komen en ook echte mormels. Maar er zijn er maar heel weinig die zo recht je hart in wandelen en daar blijven zitten. Bij mij zijn dat de slimme extreem eigenzinnige exemplaren meestal.

Ik ga paard hopsen. Lees vanavond weer bij.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:50

veel plezier anya!

klink bekend meestal zijn het inderdaad de meeste eigenzinnige die zo blijven hangen... :Y)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:58

Adil18 schreef:
LDRD schreef:
Ik kan me de 2e en 3e niet eens herinneren. De eerste staat in mijn geheugen gegrift.
Een 3 jarige shet :P .

Whahahaha, en was hij voor je vijand, vriend of voor jezelf :+

Was voor mezelf als 5 jarige allesweter :+ .

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:59

suleilitha schreef:

Heb ook even gereageerd...Wel ja joh, laten we gewoon een bange pony koetsklaar maken terwijl je er de ballen verstand van hebt, slim idee :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:59

Chiva schreef:
Ik durf zelfs zo ver te gaan om te beweren dat er genoeg ruiters aan de top zijn die geen paardenmensen zijn.
Heel gewaagd om te zeggen ja, maar dat is mijn persoonlijke mening wel. Rijden kunnen ze, maar dat maakt ze geen paardenmens.

Zeker, ik ken ze die dat nog gewoon toegeven ook hoor ;) .

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:03

LDRD schreef:
Adil18 schreef:

Whahahaha, en was hij voor je vijand, vriend of voor jezelf :+

Was voor mezelf als 5 jarige allesweter :+ .

Geweldig! :D

Mijn "echte" eerste was zo'n kruising IJslander x Shetlander...Maar dat was geen inrijden, was een kwestie van zadel erop en wegrijden :')

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:05

_O-

Inderdaad, zadel erop, even aan de longe en vervolgens met paps met zijn ijsje (ja, 40 jaar geleden hadden wij als ijsjes ;) ) mee het bos in en sturen maar :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:08

Mijn paps is ook zo'n beleer meneer, die haalde vorig jaar een hengst van twee en een half uit de wei, beest was net halstermak, bond hem aan de buitenmuur, tuig erop, hoofdstel, tweewieler erachter en reed hem de wei een paar keer rond. Eerste rondje ging nogal Spaans al heb ik hem geen woord buitenlands horen scanderen, tweede rondje ging iets beter en toen kon het hek wel open, hup de weg op....... :D

Uur later vroeg iemand waar hij zo van zweette, de man in kwestie dan he, antwoord was: "Ach, ik heb even een paard beleerd en ben de jongste niet meer...."