suleilitha schreef:[naam] schreef:Oh joh wat stoer ben jij! Sorry hoor ik krijg hier een beetje een penny-gevoel bij. Ik weet dat er levensgevaarlijke paarden zijn. Maar die krijg je met dwang alleen maar banger en gevaarlijker. En ik weet ook wel waar ik over praat (ken er namelijk ook een paar).
Ben even weg (school roept), ben er vanavond weer.
Als je dit stoer vind en Penny, mag je in de zomer wel eens een paar daagjes komen logeren. Verder is het een misvatting dat elk link paard bang is.
Je zou me fijn kunnen helpen, ik wil ook wel eens aan de kant staan en niet zelf altijd de crashtestdummie te hoeven zijn
Je leest niet goed. Het enige waar ik het over heb is dat dwang niet goed is. En de meeste paarden zijn link omdat ze geen vertrouwen hebben. Als je daarbij dwang gaat gebruiken ben je echt verkeerd bezig. En onder dwang versta ik geen klap als ze proberen aan te vallen oid, want dat moet gewoon kunnen, dat doen paarden onderling net zo goed. Met aaien en lief zijn kom je ook nergens, maar dwang is gewoon not done. Daar bereik je ook bij een 'rotpaard' alleen maar mee dat hij z'n vertrouwen verder kwijtraakt of nog kwaader wordt.
Onder dwang versta ik trouwens je paard zo in het nauw drijven (oa dus met een hoofdstel waar je paard in 'opgesloten' zit) waardoor hij niks meer leert maar alleen maar tijdelijk 'vastgezet' wordt. Dat is geen communicatie meer.