Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 14:37

Lindor92 schreef:
Hoi hoi, wij zoeken een beetje rond naar een brave a/b kinderpony. Maar jeetje, die pony's zijn bijna te vinden, of er wordt een hoofdprijs voor gevraagd. Zie ook dat er erg veel vraag naar is.

Iemand nog tips waar we kunnen kijken? Ben al van meerdere Facebook pagina's lid. Marktplaats en ehorses staat niet veel op wat hier beetje in de buurt staat.

Ik heb die nu 1 staan maar doe rondje marktplaats weet je wat ze kosten. Die heeft super leeftijd is is over 6 jaar als kindje eruit gegroeid is nog steeds het geld waard. Braaf is gewoon duur.
Ik verkoop hier de shetten braaf al + 1000 euro.

Lindor92

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 14:58

Een shet die aardig aan een maat is mag ook.

Los rijden is nu nog geen sprake van. Dus dat wordt aan touwtje stappen, aangezien de kids nog geen rijervaring hebben. Pony moet tutten wel lekker vinden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:01

denisesilver schreef:
Zijn er maar weinig in die maat die onder het zadel zijn, laat staan braaf, dus dan is de vraag snel groter dan het aanbod.

Ah ja, dat is logisch. Dan is niet zozeer de vraag groot, maar het aanbod erg beperkt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:03

Alja schreef:
Cioccolato schreef:
Ik heb een rete dure shetlander :')
Braaf kost geld, groot of klein. Jong of oud.
Onze shetlander is geloof ik 14 oid. Maar ik heb ook wel advertenties gekeken van 20 jarigen..

Wat is belangrijk voor je? Ik vond het belangrijk dat ze tutten ook fijn vinden bijvoorbeeld. Toch wel eisen waar ik voor n kind niet vanaf wijk terwijl ik zelf geen knuffelpaard hoef bijvoorbeeld.
Ik vind braaf ook belangrijker dan mooi. Gezond vind ik ook belangrijk. Etc.

God en ik ga onze kindershetlander weer weg geven hoor…
Maar zijn er echt nog mensen die voor een 20 jarige Shetlander gaan betalen?

Dat doorschuiven van dat soort ponies wordt hier ook veel gedaan. Pony gelukkig, eigenaren gelukkig, kinderen gelukkig. Prima toch! In ieder geval minder kans dat ik ze op Hedel tegenkom.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:13

Voor de prijzen die voor zo'n pareltjes gegeven word die gaan echt niet naar Hedel hoor.

Al zijn de (grote brave)shetten ook op de markt rond de 1000

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:17

denisesilver schreef:
Alja schreef:

God en ik ga onze kindershetlander weer weg geven hoor…
Maar zijn er echt nog mensen die voor een 20 jarige Shetlander gaan betalen?

Dat doorschuiven van dat soort ponies wordt hier ook veel gedaan. Pony gelukkig, eigenaren gelukkig, kinderen gelukkig. Prima toch! In ieder geval minder kans dat ik ze op Hedel tegenkom.

Dat is ook de reden dat ik niet verkoop maar in bruikleen weg doe
Ik zou het sneu vinden dat zo n pony op de markt terecht komt want als ik hem zou verkopen zou ik tevreden zijn met 200 euro omdat ik persoonlijk vind dat een 20 jarige Shetlander geen 1000 euro meer hoeft op te brengen.
Hij gaat naar een 58 jarige vrouw dus weet ook zeer zeker dat hij niet afgejakkerd gaat worden

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:23

Want met 58 ben je oud en uitgeblust????

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:26

oji schreef:

Nee maar ik denk niet dat zij erop gaat rijden :+

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:27

:+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:28

De kans dat ze er op gaat zitten of kleine kinderen heeft die er mee willen rijden is klein :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:28

Dat dus :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:44

Alja schreef:
oji schreef:

Nee maar ik denk niet dat zij erop gaat rijden :+

Nou als ze hem in het vierspan voor de Romeinse strijdwagen zet, gaat het alsnog als de brandweer }>

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:03

StalNollie schreef:
Voor de prijzen die voor zo'n pareltjes gegeven word die gaan echt niet naar Hedel hoor.

Al zijn de (grote brave)shetten ook op de markt rond de 1000

Genoeg particulieren die geen weet hebben van de waarde van een (stok)oude pony. Ik doelde echt op het moment dat ze niet meer dan alleen als knuffelpony kunnen dienen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:04

Ik vind het ook lastig hoor, ik ga straks ook op zoek naar een kinderpony type automaatje, maar dat moet een brede D of een E worden. Waarom geen paard, tsja ik wil het lange kind van 12 nog een paar jaar pony tijd gunnen. De paarden heb ik al staan. Ik sta open voor een ouder dier, maar dan liefst op bruikleen basis, want oneerbiedig gezegd als ze eruit is gegroeid qua lengte of leeftijd gaat ze over op 1 van mijn paarden en ik wil niet blijven zitten met een grasmaaier. Dus het wordt OF een leuke pony van 6 - 12 jaar die ik nog netjes kan verkopen over 4 / 5 jaar of een ouder dier op bruikleen basis die daarna bij zijn / haar eigenaar op pensioen kan, want verkopen van een grote pony van laten we zeggen 24+ doe ik ook weer niet. Budget is geen probleem, maar wil er niet mee blijven zitten straks. :o

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:19

@Boemel heeft Hestegaarden in Beek en Donk (NB) niets voor je. Ze hebben zowel friezen als fjorden. Wellicht een belletje wagen?.

Kwa kleine ponys, bixis is hier in zuid oost Brabant zeer levendig. Ponys gaan allemaal via via kom je bijna niet tussen ..en je mag een flinke zak geld meenemen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:22

Hier in de regio gaan de Brave a, b en c pony's ook echt voor veel geld weg. Zelfs de wat oudere als het getalenteerde pony's zijn voor nog mega bedragen.
Vaak schuiven ze door in een bepaald groepje kinderen die te groot zijn geworden en staan dus niet eens te koop.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:29

Orkaan, nee helaas :o

Zaterdag als t goed is een nog net pony bekijken. Haflinger x KWPN

We gaan een weekend weg, dus voor dit weekend is alleen Overijssel en Drenthe interessant :o

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:18

Ik heb er afgelopen weekend 2 bekeken, beide leuke dieren. Maar de eerste was gewoon geen klik, leek mij een braaf dier, maar ik zag m gewoon niet bij mij op stal staan.
De tweede sprak mij meer aan, maar eenmaal erop realiseerde ik me dat ik hem helemaal niet kon uitzitten -O- 25 jaar geleden wel, maar nu geloof ik niet dat ik er blij van word. Was ook dressuurbloed, dus ik hou me toch maar bij de springpaarden :')
Dus ik kijk rustig verder.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:20

boemel schreef:
Orkaan, nee helaas :o

Zaterdag als t goed is een nog net pony bekijken. Haflinger x KWPN

We gaan een weekend weg, dus voor dit weekend is alleen Overijssel en Drenthe interessant :o

Nu ook weer een leuke op mp!
Ik stuur je een pb!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:46

Rochirill, herkenbaar. Mijn lijf heeft tegenwoordig echt meer behoefte aan wat vlakkere gangen.

Echt heel lief dat jullie Marktplaats advertenties aan mij doorsturen, maar ik houd Marktplaats zelf al in de gaten :o
En ook ehorses en FB verkooppagina’s :o
En op FB wordt ik door verschillende mensen al getagd door mensen die mijn zoekplaatje kennen.

De niet geadverteerde paarden blijf ik wel graag doorkrijgen ;)

Ik heb zaterdag de afspraak definitief staan voor de haflinger x rijpaard.

De dame van de haflinger uit de buurt wilde geloof ik alleen verkopen als ze m 2x per week mocht leasen van mij. Ik heb haar een voorstel gedaan dat lease mogelijk was, alleen onze beide paarden dan 1x per week. Kon zij alsnog 2x per week rijden, maar kan ik tenminste zelf ook voldoende rijden op m’n eigen pony :D

Denk dat t een slecht voorstel was. Ze laat niks meer van zich horen. Ook niet na een 2e bericht

In eerste instantie zei ze dat we mochten kijken of we m leuk vonden, maar niet mochten rijden en dat ze ook niet zeker wist of ze m wel wilde verkopen.

Ze had zelf gereageerd via een vriendin op mijn oproep. Het was niet mijn idee :D
Wat een ingewikkeld gedoe :=

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:55

Pff klinkt alsof ze nog niet helemaal klaar is om het dier los te laten. Ook met die lease constructie.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:26

Oei dat klinkt wel heel ingewikkeld en klinkt alsof je de eigenaar erbij koopt. Dat zou ik verder ook even laten varen. Heel veel succes zaterdag dan, klinkt op zich wel als een leuke kruising.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:50

Rochiril schreef:
Ik heb er afgelopen weekend 2 bekeken, beide leuke dieren. Maar de eerste was gewoon geen klik, leek mij een braaf dier, maar ik zag m gewoon niet bij mij op stal staan.
De tweede sprak mij meer aan, maar eenmaal erop realiseerde ik me dat ik hem helemaal niet kon uitzitten -O- 25 jaar geleden wel, maar nu geloof ik niet dat ik er blij van word. Was ook dressuurbloed, dus ik hou me toch maar bij de springpaarden :')
Dus ik kijk rustig verder.

Ik stuur je even een pb met een paard wat misschien bij je past

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:01

Alja schreef:
Ik had deze week nog een grote tinker gezien van 165
Had hem nog gedeeld met m’n stalhouder maar was nog niet zo goed doorgereden, dat wil je niet of wel?

Zag ook net nog een 21 jarige die als compleet pakket werd aangeboden voor 3500 euro.
Ik vraag me dan echt af waar we heen gaan!

Er zijn er ook die 30-35 worden?
Als het DE KINDERPONY voor je kind is....waarom niet?

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 12:03

Zonnetje81 schreef:
Alja schreef:
Ik had deze week nog een grote tinker gezien van 165
Had hem nog gedeeld met m’n stalhouder maar was nog niet zo goed doorgereden, dat wil je niet of wel?

Zag ook net nog een 21 jarige die als compleet pakket werd aangeboden voor 3500 euro.
Ik vraag me dan echt af waar we heen gaan!

Er zijn er ook die 30-35 worden?
Als het DE KINDERPONY voor je kind is....waarom niet?

Inderdaad, ik had een 27 jarige die springwedstrijdjes liep (uiteraard niet meer op top niveau), zonder een centje pijn. Dus ik vind een 21 jarige pony niet eens zo gek.