Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:09

Moderatoropmerking:
Reactie tegen de regels van dit topic verwijderd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 23:51

Moderatoropmerking:
Zojuist zijn er weer enkele berichten verwijderd. Dit topic heeft als doel ervaringen delen in de zoektocht/aankoopproces van een paard. Verkapt spreken over een paard wat je te koop hebt staan, adviezen vragen voor verkoop of ervaringen delen over een verkoopproces wat op dat moment lopende is is niet toegestaan.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 23:56

Laat ook maar, er mag bitter weinig besproken worden in dit topic. Ik heb niks genoemd wat naar paard in kwestie kan leiden, enkel dat ie moeilijk is en dat t een lastige zoektocht is naar een geschikte koper. Als ik ‘m via bokt wou verkopen had ik m wel op bokt markt gezet :') . Wou gewoon even ervaringen horen.

Gefeliciteerd aan diegene hierboven die een paard gekocht heeft trouwens!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:16

Noblesse_ schreef:
Laat ook maar, er mag bitter weinig besproken worden in dit topic. Ik heb niks genoemd wat naar paard in kwestie kan leiden, enkel dat ie moeilijk is en dat t een lastige zoektocht is naar een geschikte koper. Als ik ‘m via bokt wou verkopen had ik m wel op bokt markt gezet :') . Wou gewoon even ervaringen horen.

Gefeliciteerd aan diegene hierboven die een paard gekocht heeft trouwens!

Ja ik vind dit ook echt ongelofelijk :')
Kan dit niet aangepast worden?

knollentuin

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:24

Op deze manier haal je een topic onderuit

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 05:55

Ik vind dit topic interessant kan dit topic niet verplaatst worden naar de plaats waar ook dat andere topic staat en je wel meer mag schrijven? Lijkt mij een simpele oplossing om dit topic te verplaatsen naar daar waar het wel mag ipv steeds berichten verwijderen

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 07:58

Ik lees nog steeds mee.. Maar waarom stappen we niet over naar dit topic? Hier is dat wel gewoon toegestaan toch?

[HK] Nieuw paard kopen, deel XXI

Zonde dat dat topic bijna doodgebloed is terwijl daar veel meer mag.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 09:39

De reden dat dat topic is doodgebloed is omdat de sfeer daar erg onaangenaam werd, juist omdat er veel semi-handelaren in dat topic mee gingen praten, die niet er niet tegen konden als er wat tegengas werd gegeven op de handelswijze.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 09:45

oji schreef:
De reden dat dat topic is doodgebloed is omdat de sfeer daar erg onaangenaam werd, juist omdat er veel semi-handelaren in dat topic mee gingen praten, die niet er niet tegen konden als er wat tegengas werd gegeven op de handelswijze.

Ik weet t weer, idd ja .
Ik snap eerlijk noet wat er mis is aan mensen wijzen op een leuk paard dat je ergens weet te staan of zelf gaat verkopen als particulier

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 12:31

Is in mijn ogen ook zo hoor, niks mis mee om iemand een leuk paard te tippen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:05

Wie zoekt er nog wat en in welke prijsklasse... dan kan ik wellicht hele leuke tips over de PB sturen :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:16

Ik heb een zoeker in t andere topic geplaatst,zOek nog voor 2 klanten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:37

Vraag ik me toch weleens af: wil je je paard verkopen; is je tweede foto er eentje waarbij de ruiter het duidelijk erg spannend vindt. Paard denkt er heel anders over (kop erop, oren vooruit).
Dat kan het moment zijn, maar erg verkopend is zo'n foto niet.

Is daar dan echt geen oog voor bij het uitzoeken?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:40

Ik mis even over welke foto's je het hebt?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:55

knollentuin schreef:
Ik mis even over welke foto's je het hebt?

Je mag hier geen ads bespreken hè maar ik kwam het tegen op Marktplaats.

Maar in z'n algemeenheid zie ik wel vaker foto's die niet in het voordeel van het paard spreken. Waarom dan? Heb je echt niks beters?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:01

Ahhh, zo!
Ja ach, ik zie ook geregeld foto's op websites van instructeurs of trots gepost op fb dat ik denk, ben je hier trots op? -echt? Wouw.....
En das niet positief bedoeld

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:07

Zouden ze dat zelf wel doorhebben, ikke? Ik snap meteen wat je bedoeld, maar heb het als fotograaf ook meegemaakt. Foto's die ik persoonlijk weg zou gooien waren ze helemaal lyrisch over.

Of het is het normale beeld, dus ze hebben niks beters of weten niet dat het niet voordelig ks.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:27

MyWishMax schreef:
Zouden ze dat zelf wel doorhebben, ikke? Ik snap meteen wat je bedoeld, maar heb het als fotograaf ook meegemaakt. Foto's die ik persoonlijk weg zou gooien waren ze helemaal lyrisch over.

Of het is het normale beeld, dus ze hebben niks beters of weten niet dat het niet voordelig ks.

Nou ja, dat vraag ik me dus af.

Aan de andere kant: als je die foto's hier in een rijtopic zou plaatsen, werd je afgeschoten, terwijl het paard er duidelijk niet zo mee zit. Dat wordt dan ook weer zelden opgemerkt...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 09:22

Op Bokt wordt sowieso alles afgeschoten...

Maar even ontopic, alles valt of staat met je eigen perspectief denk ik.

Heb ook weleens los foto's laten maken door een beginnend fotografe en die koos ook momenten die ik zelf nooit gekozen had omdat ik ze onvoordelig vond qua beenzetting. Maar zij lette weer op hele andere zaken die ik dan weer niet zag.

Foto's zijn ook maar een momentopname, bewegend beeld geeft veel meer informatie.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:02

Klopt, ik had ook een fotograaf die helemaal lyrisch was over in foto van Jam toen. Ja over de benen was hij heel ruig... maar rug helemaal weggedrukt...
Dus ik koos de foto met minder actie in de benen maar wel helemaal correct door het lijf... begreep ze niks van :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:16

Ik word met huidige paard gewoon overgeslagen door fotograven. :+ Staat er 1 op wedstrijd, denk je eindelijk wat leuke foto's te krijgen, want aangezien ik zelf fotografeer sta ik er nooit op. Maar niet spectaculair, dus als ik 10 foto's heb is het geluk en dan zelfs nog deel niet helemaal scherp of verkeerd moment. En volgende combinatie die er spectaculairder uit ziet heeft 30 foto's.

Best banketstaaf als je die wedstrijd dan wint en een bon wint om foto te laten afdrukken. Die heb ik dus ook geruild tegen andere prijs.

Ik ben als ik fotografeer ook streng. Met rijden moet het goed moment zijn, maar ook lichaam zo goed mogelijk gebruiken idd. Maar ik geef ze altijd maar alle technisch gelukte foto's(en de verkeerde momenten haal ik er ook uit), dan kunnen mensen zelf uitkiezen want de ene wil wel die ruige en de ander wil de correcte.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:18

c_alsemgeest schreef:
Klopt, ik had ook een fotograaf die helemaal lyrisch was over in foto van Jam toen. Ja over de benen was hij heel ruig... maar rug helemaal weggedrukt...
Dus ik koos de foto met minder actie in de benen maar wel helemaal correct door het lijf... begreep ze niks van :+

Dit is dus wat ik bedoel, als je foto's wil gebruiken om jezelf- als instructeur of je paard voor verkoop aan te bieden of om trots op te zijn openbaar zet kies je de foto's die goed zijn qua lichaamsgebruik en ruiterhouding . Daaruit blijkt hoe je ergens naar kijkt en dat je dus wel of niet kan zien of paard goed lichaamsgebruik heeft . Als een instructeur dus foto's gebruikt op een site die niet kloppen- bv hulpen tegengesteld aan de beweging van een paard, of een kantelen hoofd haak ik al af.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:26

Precies... ik ga bij een verkoop advertentie er ook van uit dat dat de beste foto of het beste filmpje is wat ze hebben. Is dst al bagger, ging ik niet eens kijken :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:40

Oh ik wel :') en dat waren toch vaak ook wel leuke dieren die alleen wat aandacht nodig hadden qua basis. Niet altijd, maar ik trek me niet zoveel aan van rijfotos.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:48

Ik vind het zo’n gemiste kans je je slechte foto’s bij een advertentie zet.
Als je zelf twijfelt, laat dan even iemand mee kijken voor advies.
Ik zie soms foto’s bij advertenties dat ik denk, hoe kun je dat bedenken…
Zo zonde…

Ik zag laatst een advertentie van een paard waar ik ben wezen kijken en dat was echt een knap paard om te zien, die is verkocht en staat nu bij de nieuwe eigenaar blijkbaar alweer te koop wegens geen klik… (ook zoiets…) en daar zitten een paar dramatische rij foto’s bij van een in de Krul lopend paard, dat vind ik echt zo zonde…