Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-24 22:31

GUSTIxBILL schreef:
Was super om te zien.
Zelfs de “fiets it, I’m off” gevolgd door de “voor jou doe ik alles”

Hoop je snel alle foto’s door te sturen via laptop :j
Aangezien mijn gsm ze zwaar ver***** heeft merk ik door ze te verkleinen met importeren vanuit de camera |o

De bokt upload helpt ook niet. := maar kon niet wachten. :o :))
Vond het ook wel tekenend hoe hij na de initiële ‘Dit is te veel!’ Eigenlijk vrijwel meteen terug kalmeerde naar ‘oké vraag me iets wat ik kan.’ :+:

Yavanna schreef:
Rocamor schreef:
Ik lees elk bericht dat je schrijft.
Ik kijk elke foto die je post.

Althans in dit topic

HÓÉ kan ik zo gemist hebben dat je gewoon al een heel paard hebt :oo . kanonnen zeg <3

Dat dacht ik dus ook. Van veulen naar deze opgeschoten puber, het is echt een heel paard, mooi gevormd en prachtige uitstraling. Dit wordt echt een pennydroompaard ( is hij al ) voor velen.
En het vertrouwen in jou straalt echt van hem af.

:+:
Veel spelen en vrije beweging geeft mooi gespierde pubers. :D

pien_2010 schreef:
Joy is prachtig!

:+: ja he. Hij lijkt wel het sooty gen van zijn moeder te hebben dus ben benieuwd hoe wit die manen blijven. :\

nafkedemi

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:46

Stille maar zeer trouwe meeleester meld zich weer eens. Wat is Joy ern ontzettend gaaf paard aan het worden!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 23:39

T is een plaatje! En ineens zo volwassen en mooier in verhouding qua lichaam. Prachtig is ie <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 01:50

:+: ineens zijn ze niet meer baby…

En terwijl ik met zijn moeder vecht om haar hoeven in te smeren…

Leer ik een 3 jarige hengst gewoon in de kudde met een geblesseerde pols (ontsteking gok ik, kine mag morgen kijken maar denk dat het de reuma is die op speelt) aan de longe lopen en is al zijn aandacht voor mij ondanks dat er geen twijfel is dat Joy de baas is binnen de kudde. De andere vier wachten gewoon tot we klaar zijn (of in dit geval gingen ze gust ook onderzoeken… ze was bijna haar camera kwijt blijkbaar. := )

Het karakter van dat paard is onbeschrijfelijk… :+:

Doet me er aan denken dat ik mijn blog vergeten ben vorige en/of deze maand. Morgen even lezen waar ik gestopt ben. :=

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 05:31

Oeh ja ja ja doe maar weer een blog hoor :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 05:53

Het is echt een knappe kerel, zeker zo aan het werk!

En die foto waarop je een wilde palomino hengst aan het temmen bent is echt ultiem Penny _O-

En wat loopt hij daarna weer braaf en attent zijn rondjes :+:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 06:55

Die foto vind ik ook hilarisch!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:11

Ayasha schreef:
:+: ineens zijn ze niet meer baby…

En terwijl ik met zijn moeder vecht om haar hoeven in te smeren…

Leer ik een 3 jarige hengst gewoon in de kudde met een geblesseerde pols (ontsteking gok ik, kine mag morgen kijken maar denk dat het de reuma is die op speelt) aan de longe lopen en is al zijn aandacht voor mij ondanks dat er geen twijfel is dat Joy de baas is binnen de kudde. De andere vier wachten gewoon tot we klaar zijn (of in dit geval gingen ze gust ook onderzoeken… ze was bijna haar camera kwijt blijkbaar. := )

Het karakter van dat paard is onbeschrijfelijk… :+:

Doet me er aan denken dat ik mijn blog vergeten ben vorige en/of deze maand. Morgen even lezen waar ik gestopt ben. :=

Mijn camera bijna kwijt en half opgehangen :')
Leo was Leo _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 14:42

Ben echt benieuwd wat Joy zijn uiteindelijk stokmaat gaat worden.

Flinke beer is het aan het worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 23:06

petraaken schreef:
Ben echt benieuwd wat Joy zijn uiteindelijk stokmaat gaat worden.

Flinke beer is het aan het worden.

Iedereen hier. Met de touwtjes/truc zou er nog een vijftal cm bij moeten komen. Als hij naar Rêve neigt kwa groei kan dat zomaar. := Rêve herinnerde zich op 3,5 ineens dat ze paarden-genen had. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:00

Hoe groot is Rève eigenlijk qua stokmaat?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 21:53

Nog niet met meetstok. Moet eens kijken hoe duur zo’n ding is want ben eigenlijk wel benieuwd. Ze is iig een stukje groter dan ik en ik ben 1,50m (gemeten op mijn 24 voor mijn keuring voor mijn C rijbewijs. _O- )

Sam toonde vandaag veel intresse in het kleefkruid dat langs de paddock groeit en wat doen goed opgevoede baasjes dan?
Afbeelding
Kleefkruid groeit graag tussen brandnetels dus mijn vingers staan vol. Maar daar voor zijn die kleine ballen dus ook wel fijn.

Man: ‘schat wat ben je aan het doen?’
Ik: ‘kleefkruid aan het trekken.’
Man: ‘….’ ‘Waarom?’
Ik: ‘omdat Sam dat wil.’
Man: ‘…………. Zei ie dat?’
Ik: *kijkt geërgerd om*
Man: *steekt handen in de lucht in een gebaar van overgave en wandelt weg*

Mijn fysio heeft weer *** gedaan met de afspraken dus mijn humeur is…. Moeilijk gezien de pijn. :=

De eerste tekenen van Sooty bij Joy al was zijn eerste vachtwissel ook al wel een ‘dead giveaway’
Afbeelding
Afbeelding
Zijn staart is voorlopig nog gewoon vuil maar hoe lang dat zo blijft is de vraag. Rêve was ook nog een wittekop als drie jarige

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 08:16

Waterpas nemen en een timmermansmeter en je hebt een prima meetstok in de handen. :)

Waar is kleefkruid goed voor? Ik heb het ook naast mijn hele grote weide staan. Nu zitten wij te sakkeren op dat kruid en we het liever niet in de weide willen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 08:22

Kleefkruid is eetbaar (ook voor mensen) en oa gezond voor het afvoeren van afvalstoffen

Citaat:
Het is goed voor de darmbeweging en de afvoer van afvalstoffen. Kleefkruid ondersteunt het lymfesysteem en wordt ook aanbevolen voor paarden die veel op stal staan. Omdat kleefkruid de reiniging van het lichaam door de lever ondersteunt, wordt dit kruid ook vaak toegepast om de huid van binnenuit te zuiveren.

Onlangs gehoord op de cursus wilde eetbare kruiden.
Heel veel onkruidjesbzijn gewoon eetbaar.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 09:26

Zo, toch een hele opluchting dat het eetbaar is. Zal er nu niet meer op sakkeren als het in mijn voordroog of hooi terechtkomt. Of als de schapen er van eten.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 09:59

naar mijn mening bestaat er geen onkruid, gewoon kruid :)

Bvb heermoes, wordt zo op gevloekt en gesakkerd en dat is me toch zo'n powerhouse om te gebruiken <3 <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 14:17

petraaken schreef:
Waterpas nemen en een timmermansmeter en je hebt een prima meetstok in de handen. :)

Waar is kleefkruid goed voor? Ik heb het ook naast mijn hele grote weide staan. Nu zitten wij te sakkeren op dat kruid en we het liever niet in de weide willen.

kleefkruid zou vooral als een soort "lymfe drainage" werken, wat wellicht ook verklaart waarom het graag gezelschap heeft van Brandnetels. Maar kleefkruid werkt ook licht ontstekingsremmend.

Ik probeer zoveel mogelijk kruiden te leren kennen zowel kwa werking als herkenning op zicht omdat ik weet dat paarden over het algemeen erg goed zijn in zelf uit zoeken wat ze nodig hebben. Als ik ze zo enthousiast zie rukken aan een kruid dan ga ik er van uit dat zijn instinct hem iets verteld. Ik ga idd ook uit van kruiden ipv onkruid al ben ik niet altijd blij met hoe graag vooral brandnetel de boel overwoekerd. := En ik ben geen fan van hun defensie mechanisme. >;) Mijn huid reageert enorm op brandnetel om een of andere reden.

Ik zie dat een echte meetstok niet zo heel duur is en Joy was een tijd terug bang voor de meetstok. Ik vermoed dat hij gemeten zal moeten worden als we hem willen keuren dus dan kan ik mooi met hem oefenen. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 15:06

Heb je op de weide überhaupt een plekje waar de grond zo netjes glad is dat je secuur kan meten....? :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 17:51

pmarena schreef:
Heb je op de weide überhaupt een plekje waar de grond zo netjes glad is dat je secuur kan meten....? :=

Als het puur om te oefenen is maakt dat weinig uit. Het gaat hem er puur om dat hij leert stil staan onder dat ding. Een fatsoenlijke meting kan thuis op de poetsplaats als hij naar huis komt. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 18:16

Ja uiteraard, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je het best graag wilt weten ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 18:29

:j maar dat kan dus gewoon als hij naar huis komt. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-24 22:12

Vandaag naar een uitverkoop gegaan van een ruitershop waarvan de eigenaar een kennis is (via via). Toeval wil dat hij de halfbroer van Rêve heeft (Nuepi van ‘t ark van Noach).

Ik mocht mijn man zijn geld uitgeven als vroeg (heel vroeg) verjaardagscadeau. }:) ~~}> ~~}>
Nee het had erger gekund want manlief bleef vragen of ik echt niets meer wilde. _O-

Joy (en ik) zijn nu trotse eigenaar van een prestec hoofdstel en een 10,5cm bitje want mijn hengst heeft blijkbaar een mini-mondje. :+ en natuurlijk nieuwe teugels. :j het volgende veulen moet het toch echt met Sam zijn hoofdstel doen. _O-

Afbeelding

Afbeelding
Joy dacht er het zijne van. _O-

Afbeelding

We mochten ook even kennis gaan maken met Nuepi en hij wilde graag foto’s zien van Rêve en Joy. :+:

Mysterie van de dag blijft de mannen die voor ons zo’n 890 euro af rekende (kortingen van 30 tot 70% reeds af gehouden) en enkel een tasje met beenbeschermers hadden (geen speciale), een spuitbus en een kleine knapzak waar vermoedelijk de overige 700 euro in gezeten heeft er van uit gaande dat de beenbeschermers wellicht toch de duurdere varianten waren. :+

We stonden allebei zo bedachtzaam naar die knapzak te kijken (ze moesten een factuur dus die werd af geprint) dat we allebei niet meteen door hadden dat we konden betalen. _O-

De vrouw die afrekende grijnsde eens. Die wist denk ik precies wat ons bezig hield. :))

Op dat soort momenten weet ik weer zeker dat mijn man en ik voor elkaar gemaakt zijn. :))

Bij het uitkiezen van het hoofdstel pakte we beide de prestec maar mijn man had eentje met een glitter frontriem. :)) Ik ben heel sober in mijn tuig. Dus mijn man zei ‘maar deze heeft glitters….’ Waarop ik zonder nadenken zei ‘we hebben een uitspraak over glitters in de dressuur….’ Natuurlijk geen rekening houdende met de persoon die binnen hoor bereik haar laarzen met meer bling dan leder aan het bekijken was in de spiegel. :o :=

Nu moet ik alleen nog even kijken of het een issue is dat ik twee riempjes over heb van het hoofdstel. :+

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:27

Nuepi is leuk he <3 ik denk dat ik wel weet waar je bent gaan shoppen :oo wel lief van je man dat je heeeeuuuuuuul vroeg een verjaardagscadeau mocht kiezen, tegen dan is ie misschien vergeten dat je al iets hebt gekregen en krijg je nog iets extra :+ volgende keer als je in de buurt ben kom je iets drinken eh!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-24 22:35

BritHittepit schreef:
Nuepi is leuk he <3 ik denk dat ik wel weet waar je bent gaan shoppen :oo wel lief van je man dat je heeeeuuuuuuul vroeg een verjaardagscadeau mocht kiezen, tegen dan is ie misschien vergeten dat je al iets hebt gekregen en krijg je nog iets extra :+ volgende keer als je in de buurt ben kom je iets drinken eh!

Ja, hij lijkt enorm op zowel Rêve als Joy kwa hoofd. Dus Ismir drukt toch wel zijn stempel op dat koppie. Hele brave hengst ook. :j hij is wel kleiner dan ik dacht. _O- ik wist dat hij pony was maar dacht dat hij 1,48 was..

Het was eigenlijk heel erg last minute want oorspronkelijk zou mijn man alleen gaan maar toen stuurde hij dat hij me toch kwam uithalen. Had hij vijf minuten later gestuurd had ik op Rêve gezeten. :=

Bij terug komst Rêve toch nog gereden (gezien de voorspelling van morgen) en daarna Joy zijn hoofdstel gaan passen dat ik het kon invetten. Ben net klaar met de stallen en de paarden op stal halen. Dus kan nu gaan douchen om bed in te gaan. := eigenlijk gewoon te veel gedaan vandaag maar ach….

Maar er was dus niet echt tijd zeg maar. Tis drie kwartier enkele rit voor ons. :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:50

Is het die winkel in Gistel? Ik twijfelde om te gaan, ook wel een behoorlijk eind, maar met 70% korting mss wel de moeite. Is het op alles? Morgen zijn ze niet open dacht ik?