Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kalea

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:29

Bedankt allemaal! Hopelijk slagen de anderen die nog zoeken binnenkort ook. **\O/**

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:45

Kalea, prachtige fjord. Gefeliciteerd!
Mag ik vragen hoe je eraan bent gekomen? Via een advertentie, of zelf fokkers benaderd?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:06

Proficiat Kalea. Goed geslaagd! :)

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:03

cupido1996 schreef:
Kalea, prachtige fjord. Gefeliciteerd!
Mag ik vragen hoe je eraan bent gekomen? Via een advertentie, of zelf fokkers benaderd?

Dank je
Heb verschillende kanalen gebruikt. Vrienden wisten dat ik op zoek was en keken mee uit, ik heb fokkers benaderd en zelf een zoekertje geplaatst. Ben uiteindelijk bij twee fjorden gaan kijken, 1 via zoekertje en 1 via vriendin. Maar deze zijn het beiden dan toch niet geworden..

Degene die ik kocht vond ik via een advertentie op tweedehands, je moet er dan wel snel bij zijn. En niet uit zijn op een koopje want er is gewoon veel vraag..
Op Facebook is er trouwens ook een groep waar regelmatig fjorden te koop komen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:51

Ik lees hier mee en sinds drie weken staat er zo’n leuke haflinger merrie bij een handelaar naast een lokatie waar ik wekelijks kom voor werk. Hij zei dat de pony’s tegenwoordig binnen een dag al verkocht zijn zoveel vraag is ernaar. Maar de haflinger staat er nog steeds.
Misschien wel goed om te weten voor de zoekers.

hojorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 13:18

Leuk om te lezen dat een aantal van jullie al hun nieuwe maatje gevonden hebben! Gefeliciteerd!

Ik ben ook rustig aan het rondkijken naar een leuke (toekomstige) rijpaard merrie tussen de 2 en 10 jaar met een schofthoogte vanaf/rond 1,65. Belangrijkste is gezond en een lief en betrouwbaar karakter. Er is geen ras of stamboek eis, leuke (barock)kruising of kleurtje mag ook. Enigszins voor deze tijd normale prijsklasse. We hebben geduld dus mag ook een paard zijn wat nog niet officieel te koop staat. Mocht iemand wat weten stuur gerust een PB :)

Luzerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 00:25

Vraagje: kennen jullie sukuposti? Een vriendin van mij zoekt ook een paard en vond de pedigree van haar paard op sukuposti.net

Is het dan een paard uit het buitenland? Ik ken het niet en had er nooit van gehoord.

Edit: ik zie dat het een Finse site is. Betekent dit dat het paard uit Finland moet komen of ooit in Finland heeft gestaan?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 07:49

Luzerna schreef:
Vraagje: kennen jullie sukuposti? Een vriendin van mij zoekt ook een paard en vond de pedigree van haar paard op sukuposti.net

Is het dan een paard uit het buitenland? Ik ken het niet en had er nooit van gehoord.

Edit: ik zie dat het een Finse site is. Betekent dit dat het paard uit Finland moet komen of ooit in Finland heeft gestaan?

Denk dat ie daar gefokt is?

Wat voor soort paard is het?

Luzerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 08:57

Dilan93 schreef:
Luzerna schreef:

Denk dat ie daar gefokt is?

Wat voor soort paard is het?

KWPN. Nederlandse fokker. Dat staat er (volgens google translate). Er is niets verteld over (vorige) eigenaren in Finland. Gek toch?

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:05

Ik heb het idee dat Sukiposti net iets is als allbreedpedigree.com, dus een database voor stamboom info alleen dan gericht op Finland/Scandinavische landen. Hier kunnen ook buitenlandse paarden toegevoegd worden te zien in hun info.

Bij info staat daarnaast (vertaald door google translate) het volgende:

"De stamboom is een portaal voor alle paardenmensen. Het belangrijkste onderdeel van de activiteiten van de site is een familiedatabase en een bijbehorende afbeeldingengalerij. Onze database wordt voortdurend uitgebreid. Onze database is de meest uitgebreide voor Finse paarden, maar het aantal buitenlandse paarden groeit ook voortdurend."

Ik denk niet dat dit iets zegt over waar je paard heeft gestaan of vandaan komt. Dit is gewoon een stamboomdatabase. Vaak verkopen fokkers ook aan het buitenland, wellicht hebben ze het paard daarvoor in meerdere databases toegevoegd?

Luzerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:08

LunarEclipse schreef:
Ik heb het idee dat Sukiposti net iets is als allbreedpedigree.com, dus een database voor stamboom info alleen dan gericht op Finland/Scandinavische landen. Hier kunnen ook buitenlandse paarden toegevoegd worden te zien in hun info.

Bij info staat daarnaast (vertaald door google translate) het volgende:

"De stamboom is een portaal voor alle paardenmensen. Het belangrijkste onderdeel van de activiteiten van de site is een familiedatabase en een bijbehorende afbeeldingengalerij. Onze database wordt voortdurend uitgebreid. Onze database is de meest uitgebreide voor Finse paarden, maar het aantal buitenlandse paarden groeit ook voortdurend."

Ik denk niet dat dit iets zegt over waar je paard heeft gestaan of vandaan komt. Dit is gewoon een stamboomdatabase. Vaak verkopen fokkers ook aan het buitenland, wellicht hebben ze het paard daarvoor in meerdere databases toegevoegd?

Dank! Ze staat ook in KWPN database. Het maakt ons niet uit of ze in Finland heeft gestaan, maar wel als dat niet in het verhaal past

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:56

Sukiposti is inderdaad net zoiets als allbreedpedigree.com. Er staat ook wat familie van mijn pony op waarvan ik weet dat ze gewoon in NL geboren zijn.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:19

Ik lees al een hele tijd mee....ben ook op zoek (en aardig gefrustreerd aan het raken :') )
Voor alle zekerheid hier toch maar een oproep omdat er ook bokkers zijn die een beetje handelen.
- Merrie
- 170>
- >6jr
- kleur maakt me niets uit
- geen friezen of koudbloeden
- verkeersmak en veilig alleen buiten te rijden (voornamelijk in het bos), mag best karakter hebben maar niet bokken/steigeren of er vandoor gaan als iets niet bevalt :+
- geen zomerexcemers (woon aan de rand vh bos)
- blijvend tehuis/zomer en winter +10uur op de weide, snachts op stal.
- Geen wedstrijdambities, wel lichte voorkeur voor springgefokt vs dressuur vanwege de bewegingen (rug)
- <10.000

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:37

@Mist als volbloed iets voor jou is dan heeft kyrkelover een merrie op mp staan die aan jouw voorwaarden voldoet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:36

Fly_high schreef:
@Mist als volbloed iets voor jou is dan heeft kyrkelover een merrie op mp staan die aan jouw voorwaarden voldoet :)

Dit onderschrijf ik. Oprecht, als ik in Nederland was gebleven, had dat paard al hier op stal gestaan. :=

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:47

eindelijk teruggevonden, is idd een leuk paard (hou wel van volbloed ), maar helaas 10cm te klein :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:25

Mist schreef:
eindelijk teruggevonden, is idd een leuk paard (hou wel van volbloed ), maar helaas 10cm te klein :)
O, omdat er staat 1.70> :)) Dat betekent 'kleiner dan 1.70'. :P

Shar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:28

Fijn dat er toch al een aantal een nieuw maatje hebben gevonden!

Ik kijk nog even rustig rond, als ik iets tegen kom is dat prima maar wacht liever tot september/oktober want dan gaat de jongste naar school.

Wat vinden jullie “hogere prijsklasse”?
Ik vind het vrij lastig.. heb nu twee keer een prijsindicatie opgevraagd maar was ook meteen 40 en 50K zonder al te veel opleiding. Wel kwalitatief goed uitziende paarden.

Ik zoek rond de 20/25k dus reageer nu maar niet op paarden waarbij prijs op aanvraag en/of hogere prijsklasse staat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:46

Mkango schreef:
Mist schreef:
O, omdat er staat 1.70> :)) Dat betekent 'kleiner dan 1.70'. :P

Juist niet toch? < is kleiner ( want daar kan je een k van maken.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:11

MyWishMax schreef:
Juist niet toch? < is kleiner ( want daar kan je een k van maken.)
Oké, technisch gesproken betekent het '1.70 is groter dan [...],' maar dat impliceert dus dat je zoekt naar een paard van 1.70 of kleiner (two twos and four :+ ). Als je een paard van 1.70 of hoger wilt, schrijf je dat dus op als 1.70<. 1.70<1.78, maar 1.70>1.60. :)

De open kant wijst naar het grootste getal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-07-21 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:14

Shar123 schreef:
Fijn dat er toch al een aantal een nieuw maatje hebben gevonden!

Ik kijk nog even rustig rond, als ik iets tegen kom is dat prima maar wacht liever tot september/oktober want dan gaat de jongste naar school.

Wat vinden jullie “hogere prijsklasse”?
Ik vind het vrij lastig.. heb nu twee keer een prijsindicatie opgevraagd maar was ook meteen 40 en 50K zonder al te veel opleiding. Wel kwalitatief goed uitziende paarden.

Ik zoek rond de 20/25k dus reageer nu maar niet op paarden waarbij prijs op aanvraag en/of hogere prijsklasse staat.

Wauw, is 20/25k ook al geen hogere prijsklasse meer? |o Dat is toch echt veel geld of ligt dat aan mij? Natuurlijk afhankelijk van wat je zoekt, maar toch..

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:23

Sommigen bedoelen daar heus wel hogere prijsklasse mee hoor. Hangt er echt vanaf... Ik heb ook al gehad dat een paardje te koop stond 'hogere prijsklasse' bleek 15K te zijn. Als het bij een chique handelsstal staat en gereden is, bedoelen ze idd wel iets anders met hogere prijsklasse en ga je vaak niet toekomen met 25k. Maar particulier nog wel. Enfin, die indruk heb ik. Maar dat fluctueert zo erg.

Maar ja, het is echt veel geld. Voor de discussie weer oplaait over wat een paard nu echt waard moet zijn, 25 000 euro is gewoon heel veel geld, toch zeker voor mensen met een gemiddeld maandloon. :+

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:29

Gaat inderdaad niet over de waarde van een paard op zich. Iedereen kiest zelf ook waar hij zijn geld aan uitgeeft natuurlijk..
We zitten nog in een verbouwing dus weet 25k wel anders te besteden :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:31

Hogere prijsklasse zit gewoon geen eind aan :') dus dat paard van 40.000 is ook hogere prijsklasse, maar minder kan ook.

Shar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:36

Snap dat het inderdaad niet de waarde van een paard op zich is. Maar ging aan mezelf twijfelen, vond het toch al een flink budget haha :') Moet gewoon wel blijven vragen naar prijs. Ergens vind ik het ook belachelijk veel geld maar ik wil ook gewoon een fijn te rijden paard die ook nog een beetje knap is.

Op dit moment zie ik veel leuke 3/4 jarige net zadelmak in mijn prijsklasse, maar het liefst heb ik ze iets meer bevestigd tot in ieder geval L.

Eerst maar de zomervakantie door en dan ook een oproepje plaatsen, wie weet wat daar nog op komt.