Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cupido1996 schreef:Kalea, prachtige fjord. Gefeliciteerd!
Mag ik vragen hoe je eraan bent gekomen? Via een advertentie, of zelf fokkers benaderd?
Luzerna schreef:Vraagje: kennen jullie sukuposti? Een vriendin van mij zoekt ook een paard en vond de pedigree van haar paard op sukuposti.net
Is het dan een paard uit het buitenland? Ik ken het niet en had er nooit van gehoord.
Edit: ik zie dat het een Finse site is. Betekent dit dat het paard uit Finland moet komen of ooit in Finland heeft gestaan?
Dilan93 schreef:Luzerna schreef:Vraagje: kennen jullie sukuposti? Een vriendin van mij zoekt ook een paard en vond de pedigree van haar paard op sukuposti.net
Is het dan een paard uit het buitenland? Ik ken het niet en had er nooit van gehoord.
Edit: ik zie dat het een Finse site is. Betekent dit dat het paard uit Finland moet komen of ooit in Finland heeft gestaan?
Denk dat ie daar gefokt is?
Wat voor soort paard is het?
LunarEclipse schreef:Ik heb het idee dat Sukiposti net iets is als allbreedpedigree.com, dus een database voor stamboom info alleen dan gericht op Finland/Scandinavische landen. Hier kunnen ook buitenlandse paarden toegevoegd worden te zien in hun info.
Bij info staat daarnaast (vertaald door google translate) het volgende:
"De stamboom is een portaal voor alle paardenmensen. Het belangrijkste onderdeel van de activiteiten van de site is een familiedatabase en een bijbehorende afbeeldingengalerij. Onze database wordt voortdurend uitgebreid. Onze database is de meest uitgebreide voor Finse paarden, maar het aantal buitenlandse paarden groeit ook voortdurend."
Ik denk niet dat dit iets zegt over waar je paard heeft gestaan of vandaan komt. Dit is gewoon een stamboomdatabase. Vaak verkopen fokkers ook aan het buitenland, wellicht hebben ze het paard daarvoor in meerdere databases toegevoegd?
MyWishMax schreef:Oké, technisch gesproken betekent het '1.70 is groter dan [...],' maar dat impliceert dus dat je zoekt naar een paard van 1.70 of kleiner (two twos and fourJuist niet toch? < is kleiner ( want daar kan je een k van maken.)
Shar123 schreef:Fijn dat er toch al een aantal een nieuw maatje hebben gevonden!
Ik kijk nog even rustig rond, als ik iets tegen kom is dat prima maar wacht liever tot september/oktober want dan gaat de jongste naar school.
Wat vinden jullie “hogere prijsklasse”?
Ik vind het vrij lastig.. heb nu twee keer een prijsindicatie opgevraagd maar was ook meteen 40 en 50K zonder al te veel opleiding. Wel kwalitatief goed uitziende paarden.
Ik zoek rond de 20/25k dus reageer nu maar niet op paarden waarbij prijs op aanvraag en/of hogere prijsklasse staat.