[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:42

na de eigenaar verwacht in elk geval dat hij wordt goedgekeurd, anders zou hij geen 150 KM gaan rijden, helemaal om hem hier bij ons te keuren :).

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:44

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:44

listiglistje schreef:
ik heb er een keer een voor 12000 gekocht met OCD, nooit geen last van gehad :D die ik nu heb is door 3 veeartsen afgekeurd als rijpaard en die doet het heel erg leuk in de sport :P

Maar waarschijnlijk zou jij Aqanto niet gekocht hebben als 3 jarige, als je wist dat hij was zoals nu?..
Maar je had hem nu eenmaal, en met veel geluk kun je gewoon lekker hobbelen. Ik zelf wil toch wel graag een goedgekeurd paard, zonder rare dingen.. Of het moet ingedekt zijn.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:47

Udo2001 schreef:
listiglistje schreef:
ik heb er een keer een voor 12000 gekocht met OCD, nooit geen last van gehad :D die ik nu heb is door 3 veeartsen afgekeurd als rijpaard en die doet het heel erg leuk in de sport :P

Maar waarschijnlijk zou jij Aqanto niet gekocht hebben als 3 jarige, als je wist dat hij was zoals nu?..
Maar je had hem nu eenmaal, en met veel geluk kun je gewoon lekker hobbelen. Ik zelf wil toch wel graag een goedgekeurd paard, zonder rare dingen.. Of het moet ingedekt zijn.

jawel hoor, ligt eraan hoe of wat en wat je eraan ziet onder de man, die hier laatst met die ongelijke/doorgezakte kogel had ik ook aangedurfd :) als de prijs onder de 5000 zit waarom niet?

OCD/Chips heb ik ze sowieso niet om laten staan in het verleden...mijn 1e had zelfs hoefkatrol en cyste en die is heel oud geworden!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 02-12-12 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Udo2001

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:51

Ik ben dan waarschijnlijk een muts.. Bij aankoop moet een paard gewoon goed zijn. Tuurlijk kan het in de loop der jaren veranderen. Maar zoveel risico wil ik niet lopen..

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:38

Precies.. Anders begin je al met elende..

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:42

Ik ben ook op het gemak eens aan het rondkijken voor een eigen paard:
Geslacht maakt niet uit.
Kleur bij voorkeur zwart of donkerbruin... maar vos mag ook :).
Schofthoogte graag tussen de 163 en 175.
Niveau maakt op zich ook niet uit, liefst wel al zadelmak.
Leeftijd liefst tussen de 3 en de 10 jaar.
Wat wel heel belangrijk is; veel potentieel voor de (hogere) dressuur.
Budget is helaas wat beperkt; 5000 is zowat de maximum.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:50

ik lees gezellig ff mee als dat jullie om het even is ;)
Vind het interessant ook om te zien hoe anderen zo goed kunnen bepalen al wat voor paard ze zoeken :) (en dat is zeker niet cynisch bedoeld)

Toen wij jaren terug ons eerste paard kochten zei iemand al: 'ow als je er 1 hebt? komt er straks nog 1 let maar op'
Na de eerste gebeurde er van alles dat wel: rijbewijs erbij, andere auto, ander huis,..........en ja hoor een nummer 2.
Evengoed staan we open voor een nieuw maatje, maar we hebben niet een richtlijn van: jaaaaaaaaa dat is HET.
Natuurlijk hoor ik graag andere ervaringen daarover, en hoe je daartoe gekomen bent.

Persoonlijk denk ik dat het bij ons een: 'dit kwam op ons pad' gevoel gaat zijn

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:55

ellende hoeft niet, zelfs al is een paard 100% ggk, dan nog heb je maar garantie tot aan de deur van de kliniek....ik zit al 35 jaar in de paarden en al veel gezonde zien vertrekken Y;(

LynnS_ wat versta je onder (veel potentieel) hogere dressuur? is wel een heel erg beperkt budget dan imo :o

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:58

listiglistje schreef:
ellende hoeft niet, zelfs al is een paard 100% ggk, dan nog heb je maar garantie tot aan de deur van de kliniek....ik zit al 35 jaar in de paarden en al veel gezonde zien vertrekken Y;(

LynnS_ wat versta je onder (veel potentieel) hogere dressuur? is wel een heel erg beperkt budget dan imo :o

Ik weet het, dat mn budget beperkt is...
Het was oorspronkelijk de bedoeling dat ik nog 2 jaar zou sparen. Ik bracht al anderhalf jaar het paard van iemand anders uit, maar helaas is dat paard 3 maanden geleden ingeslapen.
Ik ben zelf nog studente en moet de aankoop van een eigen paard zelf bekostigen, vandaar...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:00

Dan zul je consessies moeten doen :) bv looks of leeftijd...

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:04

Met een kleine bemerking op de foto kom je misschien ook al iets verder, maar ook dan zul je niet zomaar een (sub)topper vinden.

Mijn budget is ook ong in die klasse en ik heb al moeite om een fijn paard te vinden voor de basissport en recreatie.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:06

Ashleytjuhh schreef:
Ashleytjuhh schreef:
ik had op een paard geboden is mijn bod geaccpteerd mits ik hem aankomende week kom halen.
alleen gaat dat niet lukken helaas -O-

het gaat om het paard op de foto naast de vos met de grote bles
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/paarden/m617476524-te-koop-5-3-5-jarige-paarden-v-hamlet.html

Wat vinden jullie er eigenlijk van? is geen goede foto ik weet het

Hoe kunnen we hier nu iets van vinden, vraag ik me af?
Op een paard bieden aan de hand van zo'n foto zonder hem gezien te hebben?
Zelfs als het om een fiets ging, zou ik dat nog niet op die manier doen....

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:09

Johnnydepony schreef:
Met een kleine bemerking op de foto kom je misschien ook al iets verder, maar ook dan zul je niet zomaar een (sub)topper vinden.

Mijn budget is ook ong in die klasse en ik heb al moeite om een fijn paard te vinden voor de basissport en recreatie.

De prijzen zijn gewoon deprimerend :( ...
En ik ben nog minstens 2 jaar aan het studeren, dus snel geld verdienen zit er niet in... Maar zo lang stil liggen of iemands ander zn paard rijden zie ik niet (meer) zitten.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:17

Hoe hoog is de hogere dressuur, wat zijn je ambities precies LynnS? Mijn collega rijdt met een paardje zonder papier van 1500 euro bijna in de Z2, en dat zou voor MIJ al zeer zeker de hogere dressuur zijn haha!

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:17

Nou deprimerend, over het algemeen genomen vind ik de prijzen wel redelijk. Kom ook wel eens wat dromers tegen, maar kan niet zeggen dat ze vreselijk duur zijn. Zonder gebreken en streken is moeilijker. Maar als je zelf knap kunt sturen en je bent niet bang dan wordt het al makkelijker. Ik begin niet meer aan het gekke en jonge spul op mijn leeftijd :+ en braaf fijn gereden paarden zijn wel redelijk stabiel in waarde. Vooral ook omdat daar in het buitenland een grote afzetmarkt voor is.

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:21

HalloDan schreef:
Hoe hoog is de hogere dressuur, wat zijn je ambities precies LynnS? Mijn collega rijdt met een paardje zonder papier van 1500 euro bijna in de Z2, en dat zou voor MIJ al zeer zeker de hogere dressuur zijn haha!

Ik ben wel een amazone met veel ambitie... Ik zou dus op termijn toch wel nationaal en hoger willen gaan rijden.
Maar zoals jullie zeggen, om daar een goed paard voor te vinden, ga je snel heel wat moeten neerleggen... Dan zal dat misschien toch geen ambitie voor mn 1e eigen paardje worden. Dat besef ik zelf ook.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:24

Heb je die zwarte Wynton gezien op sh? Vind ik geen gek dier voor dat geld.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:25

naja, wie weet heb je het geluk dat je een groot talent voor weinig geld tegenkomt.
Vind dan ook nog eens de juist begeleiding om je tot een hoger niveau te tillen en ook dat is niet goedkoop.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:25

LynnS... Als je je woord bij de daad kunt voegen, dan denk ik dat je er beter aan doet om helemaal geen paard te willen kopen maar voor een eigenaar moet gaan rijden. De kans dat je dan een aanmerkelijk beter paard onder de billen krijgt dan je voor je geld kunt kopen, is vrij groot.
Maar goed, dan moet je het wel kunnen en niet slechts willen ;)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:26

En zie het paard dan ook nog maar eens heel te houden.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:28

Oeh ja, dat is wel echt heel ambitieus ja en misschien niet helemaal realistisch met jouw budget. Al heb ik er op dat niveau echt geen verstand van hoor!
Maar ja joh, je weet nooit wat er op je pad komt, dromen moet je blijven hebben tenslotte.

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:28

Johnnydepony schreef:
Heb je die zwarte Wynton gezien op sh? Vind ik geen gek dier voor dat geld.

Welke precies?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:31

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:31

Dees schreef:
LynnS... Als je je woord bij de daad kunt voegen, dan denk ik dat je er beter aan doet om helemaal geen paard te willen kopen maar voor een eigenaar moet gaan rijden. De kans dat je dan een aanmerkelijk beter paard onder de billen krijgt dan je voor je geld kunt kopen, is vrij groot.
Maar goed, dan moet je het wel kunnen en niet slechts willen ;)

Klopt ook wel..
Maar tjah, als je kan kiezen voor een eigen paard...