Wel super dat het voor beide zo'n goede ervaring was.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
petraaken schreef:Kan me het gevoel van je leerlinge goed voorstellen. Heb dat ook ooit meegemaakt. Een paar privélessen gekregen op het paard van mijn instructeur die nog niet lang uit de wedstrijdsport kwam. Ik ging er met een heel klein hartje op. Kreeg nog het advies om niet te denken wat hij in zijn jongere jaren allemaal uitstak. Moest hij net zeggen.![]()
Wel super dat het voor beide zo'n goede ervaring was.
ze deelt nog steeds beeldmateriaal dus denk dat het haar wel goed gedaan heeft. 
Rêve kan veel hebben als je maar niet trekt vanvoor.
Ze deed het ineens en toen ik het opnieuw vroeg ging ze even in de "nee kan ik niet" dus Chris zegt "even doorvragen want ze kan het wel." (ja tuurlijk ze had het 3 passen er voor gedaan.) dus ik zeg "Alé Rêve!" en por haar even bij... Ineens zet zucht ze, zet ze die kont er onder en liep ze in verzamelde galop.
Nog niet 100% constant (af en toe komt ze dan net iets "te" verzameld en zet ze haar kont naar binnen of gaat ze haast ter plekken hupsen maar ze snapt heus wat ik bedoel.
)
Vandaag heeft Chris echt met mij gewerkt, durven pushen, iets wat ik bij Sam absoluut niet mocht doen en bij Rêve dus absoluut moet doen want die doet precies wat je vraagt, niks meer.
En als je dan even pushed dan kan ze ineens een hoop meer.
Dan voel je ook haar hele attitude veranderen. Veel meer bij mij, veel minder klooien... Chris, die ik nog nooit ook maar iets negatief heb horen zeggen over een paard zijn gedrag zei "Ze is gewoon ondeugend. Dat weet je zelf ook met die kuren van der."
Dat is een behoorlijke belediging betreffende Rêve haar karakter zeg maar.
Hij vond haar wel enorm mooi worden nu als ze liep en ik denk dat ie merkte dat ik onzeker was want hij zei dat hij oprecht niet verwacht had dat "dit paard" onder die haflinger uit zou komen die ik de 1e keer mee had. 
Hier en daar zal er vast wel een "wtf ben je aan het doen?" moment tussen zitten.
Heb me de hele les zitten af vragen wat ik allemaal aan het klooien was. 
Mijn man had al gezegd dat er bij haar niks weg te halen viel dus dat we het er mee moesten doen. 

dabedoellikdus. 
Ben me daar ook echt wel heel bewust van wat maakt dat ik wellicht ook iets minder zeker rijd dan ik met Sam deed. Als ik op andermans paarden stap heb ik het altijd makkelijker dan op mijn eigen paarden. 

Met de oefeningen in deze les kan ik ook wel werken om mezelf er toe te zetten om haar er toch iets meer doorheen te rijden. Heb nu gevoeld dat ze het wel doet als ik even durf zeggen van "kom op." en daarna beloon dus in deze fase is het echt ik die gewoon moet durven vragen. 
prima roep maar, maar je werkt wel door.) bij maar meer druk wordt er niet op de paarden gezet. En toch gaan ze eigenlijk zichtbaar vooruit. Het ene moment ben je slangevoltes en korte overgangen aan het rijden en het volgende lopen ze zijgangen en werkpirouettes.

soms lees je op bokt zulke gecompliceerde uitleg…. Chris heeft nog nooit iets moeilijk gemaakt, niet kwa uitleg, niet kwa hulpen… Dan ga je zelf ook gewoon een stuk ‘simpeler’ rijden en denken merk ik. Mijn vorige trainer kon ook dingen ‘moeilijker maken dan nodig.’
nu moet ik haar veelal recht houden dat ze niet dubbel plooit. (Appuyement naar links was het probleem ook dat ik haar corrigeerde als ze de achterhand voor wilde laten komen, dan moet ze even vooruit maar ze weet wat ik vroeg dus dan is er even discussie want ze moest toch opzij.
)
niet dat t slaapverwekkend was hoor maar gewoon een fijn beeld!Lucia88 schreef:Fijne filmpjes, gister voor t slapen bij slaapdienst gekeken en er nog fijn na in slaap gevallen ookniet dat t slaapverwekkend was hoor maar gewoon een fijn beeld!
Wat ik me nog afvroeg is of ze af en toe wel even de hals mag strekken? Of misschien heb ik t gemist tussendoor. Geen oordeel hoor, gewoon me afvragen. En meteen weer geïnspireerd om zelf de schouderbinnen en travers ook maar weer s op te pakken met mijn fjord. Ja das niet zo soepel als bij jullie, vergeleken bij jullie is t gewoon helemaal roestig bij ons, maar toch motiveert t wel! Thnx!
tussen elk filmpje zit een stappauze behalve na die van een minuutje. Dus om het kwartier/10 minuten ongeveer afhankelijk van wat we doen mag ze op adem komen en ook echt die hele bovenlijn stretchen met volledig lange teugel. Dan zitten Chris en ik onderling te praten en zo nu en dan gaat dat wel eens over persoonlijke dingen dus dan stopt mijn man met filmen.
en ja, vaak hebben we het dan over persoonlijke dingen, soms over wedstrijden of Joy maar soms ook over mijn gezondheid bv en vooral Chris zijn persoonlijke zaken moeten natuurlijk niet openbaar. Ik ben zo boeiend niet maar Chris is een ander verhaal.
maar veel wendingen, veel stelling en buiging maakt dat haar lijf het nu makkelijk aan kan.

inclusief wat natte zand… 
‘ om daarna zichzelf af te vegen. 

als ze bang is loopt ze als een hondje achter hem aan. Toen hij deed alsof hij schrok, schrok zij ook. Toen hij haar daarna uit lachte stopte ze en keek hem even met de oortjes naar voren aan…. Ik heb geen ide hoeveel draadjes mis aan gesloten zijn bij dat paard maar dit soort onzin maakt haar dus blijkbaar milder én ze is slim genoeg om hem te kopiëren….

terwijl het de 2e keer is dat ik hem ‘om’ vraag. Rocamor schreef:Ik lees elk bericht dat je schrijft.
Ik kijk elke foto die je post.
Althans in dit topic
HÓÉ kan ik zo gemist hebben dat je gewoon al een heel paard hebt. kanonnen zeg